Fiat Auto, χρήση εναλλακτικών και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

fiat-lpg-green

Η οικολογική πολιτική της εταιρίας αφορά τόσο στον κύκλο παραγωγής των αυτοκινήτων όσο και στα καύσιμα που «καίνε» κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Αναλυτικότερα, ο όμιλος Fiat έχει επενδύσει στην εξέλιξη κινητήρων με χρήση εναλλακτικών καυσίμων, δημιουργώντας μια γενιά κινητήρων bi-fuel: βενζίνης – φυσικού αερίου (Natural Gas) ή βενζίνης – υγραερίου (Easy Power).

Το φυσικό αέριο (CNG) είναι ένα ελεύθερα διαθέσιμο φυσικό καύσιμο. Χαρακτηρίζεται από μεγάλα αποθέματα, πολύ χαμηλό ενεργειακό κόστος εξαγωγής, σχεδόν μηδενικές εκπομπές βαρέων υδρογονανθράκων, σημαντική μείωση του CO2 και των ρυπογόνων εκπομπών, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις συμβατικές μηχανές εσωτερικής καύσης. Το υγραέριο είναι ένα παράγωγο του αργού πετρελαίου, και είναι πιο οικολογικό ως προς τις εκπομπές CO2 και μικρο-σωματιδίων, από το diesel και τη βενζίνη γιατί έχει λιγότερο άνθρακα. Δεν παύει όμως να είναι μια λύση μεταβατική, καθώς όταν τελειώσει το πετρέλαιο, θα τελειώσει και το υγραέριο.

Από τις αρχές του 2000 έχουν πουληθεί πανευρωπαϊκά περίπου 400.000 μονάδες οχημάτων (επιβατικά και επαγγελματικά) του Ομίλου που εφοδιάζονται με κινητήρες bi-fuel. Στο πλαίσιο των ενεργειών του Ομίλου προς την κατεύθυνση της συμβολής της στις προσπάθειες προστασίας του πλανήτη, ανακοινώθηκε η διάθεση στην ελληνική αγορά δύο μοντέλων, που εκτός από βενζίνη λειτουργούν και με υγραέριο (LPG). Πρόκειται για το Panda Easy Power (1.2 lt, 69hp) και το Punto Evo Easy Power (1,4lt 77hp), της νέας σειράς κινητήρων διπλού καυσίμου, ενώ σύντομα θα διατεθούν τα Fiat Bravo και 500 καθώς και Alfa Romeo MiTo και Giulietta.

Η νέα αυτή σειρά κινητήρων παρέχει τη δυνατότητα λειτουργίας με πιο «καθαρό» καύσιμο και φθηνότερη πηγή ενέργειας, η οποία αρχίζει και αποκτά όλο και περισσότερους υποστηρικτές στην ελληνική αγορά. Η αξιοπιστία των νέων αυτών κινητήρων εξασφαλίζεται από ένα πρόγραμμα δοκιμών περισσότερων των 400.000 χιλιομέτρων συνεχούς λειτουργίας. Σημαντικό πλεονέκτημα των υγραεριοκίνητων Fiat, εκτός από τη χαμηλή τιμή και τη μείωση των εκπομπών ρύπων (όλων των ρύπων και όχι μόνο του CO2), είναι και η αυξημένη αυτονομία λόγω της ύπαρξης δύο ρεζερβουάρ καυσίμου (βενζίνης & υγραερίου).

Δρ. Κωνσταντίνος Βαφείδης – Διευθυντής Τμήματος Συστημάτων Μετάδοσης και Εναλλακτικών Μορφών Κίνησης της Fiat Powertrain (FP)

k_vadeiadis_fiat_powertrainsΕίναι σαφές ότι δεν υπάρχει καμία τεχνολογία που να μπορεί τεχνικά και οικονομικά να θεραπεύσει μόνη της σε ένα βραχυπρόθεσμο ορίζοντα τα ζητήματα των εκπομπών ρύπων των μεταφορών. Ένα ευφυές μίγμα των διαθέσιμων και προσιτών τεχνικών λύσεων μπορεί, εντούτοις, να εγγυηθεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός. Με δεδομένο ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν η κυρίαρχη τεχνολογία τουλάχιστον έως το 2030 και λαμβάνοντας υπόψη ότι το φυσικό αέριο αποτελεί σήμερα τη μόνη ρεαλιστική εναλλακτική λύση στο πετρέλαιο, η Fiat Powertrain επενδύει σημαντική προσπάθεια στην ανάπτυξη κινητήρων φυσικού αερίου ενώ συνεχίζει να εξελίσσει κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με στόχο την περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2. Στο μέλλον η εφαρμογή ενός μικρού υβριδικού συστήματος προώσεως που θα προκύπτει από το συνδυασμό ενός βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού, όπως ο TwinAir, με υβριδική μετάδοση διπλού συμπλέκτη, θα μπορούσε να αποτελεί μια λύση περιβαλλοντολογικά χρήσιμη και οικονομικά αποδεκτή για μικρά αυτοκίνητα πόλης.

Η τρέχουσα οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης, έχουν δημιουργήσει σημαντικές ευκαιρίες για ανάπτυξη της χρήσης πετρελαιοκινητήρων σε όλη την Ευρώπη (σε ορισμένες χώρες η πετρελαιοκίνηση καλύπτει πάνω από το 50% της αγοράς). Στον όμιλο Fiat, η κορυφαία τεχνολογία κινητήρων diesel καθώς και η εξέλιξή τους σε κινητήρες δεύτερης γενιάς, θεωρείται γεγονός, κάτι που έχει οδηγήσει στον ιδανικό συνδυασμό δύναμης και επιδόσεων με ταυτόχρονη οικονομία και χαμηλούς ρύπους. Oι κινητήρες diesel JTDM-2 έχουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, σημαντικά υψηλότερη ροπή που αποδίδεται σε χαμηλότερες στροφές αυξάνοντας την ευκολία οδήγησης των αυτοκινήτων, χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής κινητήρα και χαμηλότερο κόστος συντήρησης (ειδικά λόγω του φίλτρου σωματιδίων DPF, το οποίο μάλιστα εξαλείφει το μειονέκτημα αυξημένων εκπομπών σωματιδίων των παλαιότερων πετρελαιοκινητήρων).

Μόλις τον περασμένο Μάιο το 23% των πωλήσεων της MiTo, αλλά και το 10% των πωλήσεων της Giulietta ήταν με κινητήρες diesel. Μια εξαιρετική επιτυχία για τα δύο μοντέλα της Alfa Romeo, αν αναλογιστεί κανείς ότι αυτές οι εκδόσεις diesel δεν κυκλοφορούν στις δύο πόλεις που καλύπτουν πάνω από το 50% της ελληνικής αγοράς. Το υψηλό ποσοστό των πετρελαιοκίνητων εκδόσεών τους αποδεικνύει, λοιπόν, ότι οι υπόλοιποι Έλληνες που μπορούν να τις αγοράσουν, δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην κορυφαία τεχνολογία των κινητήρων diesel JTDM-2 του ομίλου Fiat.

Προοδευτικά (Ιανουάριος – Μάιος 2011) ο όμιλος Fiat στην Ελλάδα, κατέχει το 12,1% στην αγορά των πετρελαιοκίνητων μοντέλων και τη 2η θέση. Οι πετρελαιοκινητήρες του ομίλου με την ονομασία MultiJet είναι διαθέσιμοι και στην γκάμα της Fiat με απόδοση από 75 έως 120 ίππους, ανάλογα με το μοντέλο και τα ίδια πλεονεκτήματα που προαναφέρθηκαν.

Πηγή: Fiat Auto Hellas

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close