Πρώτη επαφή με το Nissan Leaf

sam_03175

«Υπάρχει διαθέσιµο για περίπου µία ώρα ένα Leaf. Θα ήθελες να το οδηγήσεις; µε ρωτά ο άνθρωπος της Nissan»…

  • Φυσικά, όταν έχεις την ευκαιρία να πάρεις µια γεύση από το µέλλον της αυτοκίνησης και µάλιστα στην ελληνική άσφαλτο δεν µπορείς να αρνηθείς, όση δουλειά και αν σε περιµένει στο γραφείο, ό,τι άλλο και αν έχεις να κάνεις. Το Leaf µε τις ισπανικές πινακίδες ταξίδεψε µέχρι την Αθήνα για να παρευρεθεί στην εκδήλωση των 50 ετών παρουσίας της Ν. Ι. Θεοχαράκης στην ελληνική αγορά. Η διαδροµή µέχρι το ∆αφνί µπορεί να ήταν σύντοµη, ήταν όµως και άκρως κατατοπιστική για µερικά πρώτα συµπεράσµατα.
  • Κατευθείαν στο… ψητό και στην ερώτηση «πώς πάει στο δρόµο;». Προς µεγάλη µου έκπληξη οφείλω να οµολογήσω πως εντυπωσιάστηκα, καθώς το Leaf ξεπέρασε τις προσδοκίες µου σε ό,τι αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά. Είναι άνετο, µε πολύ καλή ποιότητα κύλισης, έδειξε πως δεν πτοείται από συµπτώµατα πλεύσης και µε λίγα λόγια είναι το καλύτερο ηλεκτροκίνητο που έχω οδηγήσει µέχρι τώρα.
  • Μηχανικά φασαριόζικα µέρη δεν υπάρχουν και το µόνο που ακούς είναι το ελαφρύ σφύριγµα του ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει 108 ίππους µε 28,5 χλγµ. ροπής από την έναρξη κίνησης µέχρι τις 3.000 σ.α.λ., κινώντας µε χαρακτηριστική ευελιξία τους 1,6 τόνους του αµαξώµατος. Στο hi-tech εσωτερικό µε το πλήθος ψηφιακών ενδείξεων που ενηµερώνουν τον οδηγό π.χ. για την ενέργεια, τη θερµοκρασία και τη διάρκεια ζωής των µπαταριών, οι χώροι είναι µεγάλοι και άνετοι, ενώ η έξυπνη τοποθέτηση των µπαταριών στο δάπεδο εξασφαλίζει ένα ευρύχωρο πορτµπαγκάζ.
  • nissan-leaf-5Ένα από τα µεγαλύτερα ζητήµατα σε ένα ηλεκτροκίνητο είναι η αυτονοµία του -κατ’ επέκταση ο χρόνος φόρτισης- και φυσικό είναι µία από τις µεγαλύτερες ανησυχίες ενός υποψήφιου κατόχου ανάλογου αυτοκινήτου να εστιάζεται στα χιλιόµετρα που µπορεί να διανύσει προτού αδειάσουν οι µπαταρίες. Στο Leaf υπάρχει µια λειτουργία που δείχνει σε πραγµατικό χρόνο τα αποθέµατα της µπαταρίας και την απόσταση που µπορεί να διανύσει κανείς, καθώς και τα κοντινά σηµεία ανεφοδιασµού.
  • Φυσικά, σηµεία ανεφοδιασµού στη χώρα µας δεν υπάρχουν (η EKO ανακοίνωσε πως σταδιακά θα εφοδιάσει κάποια πρατήριά της µε ταχυφορτιστές). Πάντως το Leaf µπορεί να κινηθεί για περίπου 100 χλµ., τα οποία, σύµφωνα µε τους ανθρώπους της Nissan, δεν κοστίζουν πάνω από 1,6 ευρώ (1 ευρώ µε νυχτερινό ρεύµα), ενώ η φόρτιση µπορεί να γίνει µε δύο τρόπους από τις υποδοχές στο ρύγχος του αυτοκινήτου: η αριστερή υποδέχεται ταχυφορτιστή για φόρτιση κατά 80% σε περίπου 30 λεπτά, ενώ η δεξιά φορτίζει µε σπιτικό ρεύµα περίπου σε 8 ώρες.
  • Πριν ρωτήσετε για την τιµή πώλησης το σηµαντικότερο είναι τι κίνητρα δίνει η πολιτεία για τα ηλεκτροκίνητα: απλώς κανένα. Απεναντίας, λόγω της υψηλής τους εργοστασιακής αξίας επιβαρύνονται µέχρι και µε φόρο πολυτελείας. Και για να έχετε µια ενδεικτική εικόνα, ηλεκτροκίνητα όπως το Nissan Leaf ή το Mitsubishi iMiEV στην ελληνική αγορά θα κοστίζουν µε τα ισχύοντα δεδοµένα περίπου 40.000 €! Στον Καναδά, όπως και σε πολλές χώρες της Ευρώπης, έγιναν έρευνες που έδειξαν πως οι καταναλωτές δεν θα αγόραζαν ηλεκτροκίνητο λόγω του υψηλού κόστους (σε συνδυασµό µε τα σηµεία και το χρόνο φόρτισης). Έτσι, η κυβέρνηση του Κεµπέκ ανακοίνωσε πακέτο κινήτρων που προβλέπει επιδότηση έως και 5.500 € για υβριδικά και ηλεκτροκίνητα οχήµατα. Το ίδιο συµβαίνει σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, τη στιγµή που στην Ελλάδα τα υβριδικά που απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας είναι αυτά µε εκποµπές CO2 κάτω από 100 γρ./χλµ.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close