NEA

Η MICHELIN στο 64ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφουρτης

michelin_logo

Μια εντελώς νέα υπερσπόρ μπερλίνα, εφοδιασμένη με ελαστικά MICHELIN υψηλών επιδόσεων, ένα όχημα με ηλεκτροκίνηση το οποίο απαιτεί, αποκλειστικά, ελαστικά MICHELIN υψηλής ενεργειακής αποτελεσματικότητας, ένα πρωτότυπο αυτοκινήτου με μεγάλο όγκο, ικανού να μεταφέρει εννέα άτομα, εξοπλισμένο και αυτό με ελαστικά ειδικής σχεδίασης MICHELIN…

Ο κοινός παρονομαστής της νέας BMW M5, της Opel Ampera και του concept car CITROËN Tubik, που παρουσιάστηκαν και τα τρία στο Διεθνές Σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2011 ? Αυτά τα τρία οχήματα προτείνουν, το κάθε ένα με τον δικό του τρόπο, μια νέα ερμηνεία του ταξιδιού, αλλά στηρίζονται, όλα, στην υψηλή τεχνολογία της MICHELIN για να εξασφαλίζουν τη σύνδεσή τους με το έδαφος. Η Michelin προσφέρει σε όλους αυτούς τους κατασκευαστές, αλλά ακόμη περισσότερο, σε όλους τους αυτοκινητιστές, ελαστικά που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τους, όσο διαφορετικές κι αν είναι αυτές.  Για τον λόγο αυτόν, η στρατηγική κατεύθυνση την οποία ακολουθεί ο Όμιλος Michelin συνίσταται στον σχεδιασμό και στην παραγωγή ελαστικών τα οποία δεν επιβάλλουν θυσίες στους χρήστες τους.  Εν ολίγοις, μια επίδοση δεν επιτυγχάνεται εις βάρος κάποιας άλλης.  Η δέσμευση αυτή, η οποία έχει αναληφθεί από τη Michelin αποτελεί το πεδίο έκφρασης του Ομίλου και μάλιστα η υλική μορφή της βρίσκεται στο περίπτερο της Michelin στην 64η διοργάνωση του Διεθνούς Σαλονιού Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. « Το κατάλληλο ελαστικό κάνει τη διαφορά ! »

Έτσι, η ισορροπία επιδόσεων φτάνει, με την τέταρτη γενιά ελαστικών MICHELIN χαμηλής κατανάλωσης καυσίμων (MICHELIN ENERGYTM Saver) σε τέτοιο σημείο ώστε σχεδόν 150 τεχνικές πιστοποιήσεις της έχουν δοθεί από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων και έχει διανύσει σχεδόν τρία χρόνια καριέρας με αυτή και μόνο τη γκάμα ελαστικών. Είναι επίσης η ένδειξη ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βλέπουν στα ελαστικά χαμηλής κατανάλωσης της MICHELIN μια δυνατότητα να βελτιώσουν την ενεργειακή απόδοση των οχημάτων τους ενώ ταυτόχρονα θα διατηρούν την ασφάλεια των αυτοκινητιστών στο υψηλότερο επίπεδο. Αυτή η θεμελιώδης τάση φαίνεται ότι θα καταγράψει μια νέα άνθιση κάτω από την ώθηση ενός κανονιστικού πλαισίου διαρκώς επιτακτικότερου για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.  Πράγματι, ο Κανονισμός 443/2009 καθιερώνει σύστημα προθεσμιών για επιβολή κυρώσεων στους κατασκευαστές σε περίπτωση υπέρβασης των εκπομπών CO2 από το 2012.

Μεταξύ 2012 και 2018, κάθε κατασκευαστής θα πρέπει να καταβάλλει, ανά καινούργιο πωλούμενο αυτοκίνητο, τα ποσά που ακολουθούν :

  • υπέρβαση μέχρι 1 g :                       5€/g
  • υπέρβαση μεταξύ 1 και 2 g :           5€ + 15€/g  για το τμήμα υπέρβασης πέραν του 1 g
  • υπέρβαση μεταξύ 2 και 3 g :           20€ + 25€/g για το τμήμα υπέρβασης πέραν των 2 g
  • υπέρβαση άνω των 3 g  :                45€ + 95€/g για το τμήμα υπέρβασης πέραν των 3 g
  • από το 2019 :                                   95 €/g.

Το ποσοστό οχημάτων που λαμβάνεται υπ’ όψιν για τον υπολογισμό του μέσου όρου εκπομπών για κάθε κατασκευαστή είναι προοδευτικό : 65% το 2012, 75% το 2013, 80% το 2014 και 100% από το 2015.

Στην συγκυρία αυτή, τα ελαστικά MICHELIN αποδεικνύονται κατάλληλα, εφ’ όσον επιτρέπουν, μόνον από τα ελαστικά, κέρδος μέχρι και 4 g CO2 κατά μέσον όρο, χωρίς καμία μετατροπή του υπάρχοντος οχήματος και κυρίως, χωρίς να θίγονται οι λοιπές επιδόσεις του ελαστικού.  Πρόκειται για ένα βήμα εμπρός το οποίο χαρακτηρίζεται “Plug And Play”.  Κυριολεκτικά, “το συνδέουμε και λειτουργεί”.  Και ιδού πώς το τρίπτυχο επιδόσεων το οποίο αναπτύσσεται από τη MICHELIN, εκτός του ότι ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ίδιου του Ομίλου, αποτελεί, σήμερα, ένα μέσον να προληφθούν οι μεταβολές που επέρχονται στον κόσμο της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτων.

Το ελαστικό βρίσκεται κάτω από τους προβολείς μιας εξαιρετικά έντονης δημοσιότητας.  Αυτό είναι αλήθεια από την πλευρά του ευρωπαϊκού κανονιστικού πλαισίου, με την έκδοση κανονισμών περιοριστικών έναντι των κατασκευαστών αυτοκινήτων, ώστε αυτοί να μειώσουν τις εκπομπές CΟ2 των οχημάτων τους (δείτε πιο πάνω).  Αυτό είναι αλήθεια από την πλευρά του νομοθέτη (Ευρωπαίου, αλλά όχι μόνον) ο οποίος αποφάσισε να καθιερώσει ένα μηχανισμό πληροφοριών σχετικά με κάποιες ιδιότητες των ελαστικών που κυκλοφορούν στο εμπόριο, στις αγορές αντικατάστασης.  Αυτό είναι αλήθεια, τέλος, από την πλευρά ανεξάρτητων οργανισμών οι οποίοι πραγματοποιούν έρευνες και μελέτες μεταξύ των αυτοκινητιστών σε πολλές χώρες.

Θεσμοθετημένα κατώτατα όρια επιδόσεων για καλύτερο περιβάλλον και περισσότερη ασφάλεια

Από τον Νοέμβριο του 2012, οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί ορίζουν ότι τα ελαστικά για ιδιωτικά αυτοκίνητα θα πρέπει να συνοδεύονται, πριν από την πώληση και κατά τη στιγμή που αυτή γίνεται, από μια ετικέτα η οποία θα πληροφορεί σχετικά με τρεις ιδιότητες : τη συμβολή του ελαστικού στην εξοικονόμηση καυσίμων (δείτε παρακάτω, n°1) το επίπεδο φρεναρίσματος σε βρεγμένα εδάφη (n°2), το επίπεδο εξωτερικού θορύβου των ελαστικών (n°3). Όμως, πέραν της πληροφόρησης και μόνον η οποία απευθύνεται στον αυτοκινητιστή που βρίσκεται στη φάση να πραγματοποιήσει αγορά, ο εφοδιασμός των ελαστικών με ετικέτες επιδιώκει ένα στόχο ακόμη πιο αποφασιστικό.  Για να μπορέσουν να κυκλοφορήσουν στο εμπόριο, τα ελαστικά θα πρέπει υποχρεωτικά να ανταποκρίνονται σε κατώτατα όρια επιδόσεων στα τρία πεδία για τα οποία ενημερώνει η ετικέτα.

Πρέπει να γνωρίζουμε ότι αυτός ο νέος κανονισμός έρχεται σε ευθεία συμφωνία με τις προσδοκίες των Ευρωπαίων αυτοκινητιστών.  Σύμφωνα με μία σύνθεση διαφόρων μελετών που έχουν διεξαχθεί κατά τη διάρκεια 5 ετών από τον οργανισμό TNS Sofres μεταξύ των Ευρωπαίων αυτοκινητιστών, προκύπτουν οι εξής πληροφορίες : αυτοί εκφράζουν πολύ σαφή βούληση σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια και την πνευματική τους ηρεμία, και τοποθετούν στην τρίτη θέση των προσδοκιών τους την επιθυμία τους να μειώσουν το κόστος χρήσης των ελαστικών τους.

Επομένως, η MICHELIN είναι σε αρμονία με την επερχόμενη νομοθεσία, και μάλιστα, προσφέρει μια σφαιρικότερη απάντηση σ’ αυτή την προβληματική, με την προσέγγισή της σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επιδόσεων, συμπεριλαμβάνοντας και την χιλιομετρική απόδοση.  Εδώ και σχεδόν είκοσι χρόνια, ο Όμιλος ανέλαβε τις ερευνητικές και αναπτυξιακές εργασίες του, προκειμένου να σχεδιάζει ελαστικά ικανά να μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων και, επομένως, τις εκπομπές CΟ2, χωρίς να θίγονται εξ αυτού οι ουσιώδεις ιδιότητες του ελαστικού.

Ως προς αυτό, η εισαγωγή του πυριτίου στη σύνθεση της γόμας, με την πρωτοβουλία της MICHELIN το 1992, αποτέλεσε έναν αποφασιστικό σταθμό στην ιστορία των ελαστικών.  Επέτρεψε, συγκεκριμένα, την έξοδο από το εξής δίλημμα :

  • Με κάθε στροφή του τροχού, και υπό την επίδραση του φορτίου, το ελαστικό υφίσταται παραμόρφωση για να εφαρμόσει στον δρόμο.  Κατά την παραμόρφωση αυτή, τα συστατικά υλικά του ελαστικού θερμαίνονται και εκλύουν ενέργεια.  Επιτυγχάνοντας να μειώσουμε αυτή την ανάπτυξη θερμότητας, φθάνουμε στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και, συνεπώς, των εκπομπών CΟ2.
  • Ταυτόχρονα, για να επιτύχει να φρενάρει σε πολύ μικρές αποστάσεις, η επιφάνεια του ελαστικού που βρίσκεται σ’ επαφή με το έδαφος πρέπει να είναι ικανή ν’ ανεβάσει θερμοκρασία πολύ σύντομα.

Μικρή ανάπτυξη θερμότητας και ταχεία άνοδος θερμοκρασίας?  Αυτό δεν είναι πλέον μία αντινομία, από τη στιγμή που έχουμε στη διάθεσή μας υψηλή τεχνολογία, όπως η χρήση πυριτίου, και τις ανάλογες μεθόδους κατασκευής.  Εδώ μετριέται η δύναμη της καινοτομίας που ενεργοποιείται από τη MICHELIN.  Τα ελαστικά MICHELIN που αναγνωρίζονται με το σήμα « GREEN X »  σκαλισμένο στα πλευρά τους θερμαίνονται λίγο όταν κυλούν (αυτό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου), ενώ ταυτόχρονα είναι ικανά να θερμανθούν σύντομα και εντοπισμένα, στο επίπεδο της γόμας που βρίσκεται σ’ επαφή με τον δρόμο κατά το φρενάρισμα (πράγμα το οποίο επιτρέπει την επίτευξη μικρών αποστάσεων φρεναρίσματος).

Η πρώτη γενιά ελαστικών MICHELIN ENERGYTM,  που επίσης ήταν τα πρώτα που σημάνθηκαν με το σήμα « GREEN X », παρουσιάστηκε το 1992.  Ο δρόμος που χάραξε εκείνη η γκάμα, συνεχίζεται σήμερα, συγκεκριμένα, με τα ελαστικά MICHELIN ENERGYTM Saver.

MICHELIN Pilot Super Sport, η γκάμα ελαστικών για την εντελώς νέα BMW M5

Για  να εξασφαλίζει τη σύνδεση μεταξύ της νέας του BMW M5 και του δρόμου, ο κατασκευαστής πιστοποίησε το MICHELIN Pilot Super Sport, το ελαστικό παραγωγής εν σειρά το πιο γρήγορο του κόσμου, στην πίστα1. Έχει προέλθει από την πείρα που κατέκτησε η Michelin στον αγωνιστικό τομέα, και συγκεκριμένα στις 24 Ώρες του Le Mans. Το 2011, 100% των BMW M5 θα στηρίζονται στην υψηλή τεχνολογία των ελαστικών MICHELIN Pilot Super Sport.  Η οποία τεχνολογία αποτελείται από την πρωτοεισαγόμενη σύνδεση τριών στοιχείων : της ζώνης Twaron®, του πέλματος Bi-Compound και της Variable Contact Patch 2.0.

–       Η ζώνη Twaron® είναι μια ίνα υψηλής πυκνότητας, που χρησιμοποιείται ακριβώς στην αεροναυπηγική και στα στρατιωτικά συστήματα προστασίας, και της οποίας το μείζον χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη αντοχή της στην έλξη.  Είναι ένα συστατικό ισχυρό και, ταυτοχρόνως, ελαφρό.  Σε αντίστοιχο βάρος, το Twaron® είναι πέντε φορές πιο ανθεκτικό από τον χάλυβα.  Χάρη στη μεταβλητή της ένταση, η ζώνη σφίγγει περισσότερο το πέλμα απ’ όσο τους ώμους.  Έτσι, η φυγόκεντρος δύναμη ελέγχεται καλύτερα και οι δυνάμεις κατανέμονται κατά τρόπο περισσότερο ομοιογενή.

–       Αρχικά είχε αναπτυχθεί για τα αγωνιστικά ελαστικά η τεχνολογία Bi-Compound  και συνίσταται στην κατανομή δύο διαφορετικών ειδών γόμας μεταξύ της δεξιάς και της αριστερής πλευράς του πέλματος.  Στην εξωτερική πλευρά, ένα ελαστομερές εξασφαλίζει πολύ μεγάλη αντοχή στις κλειστές στροφές.  Στην εξωτερική πλευρά, ένα ελαστομερές διαφορετικής σύνθεσης από το πρώτο, συνδυασμένο μ’ ένα ειδικό σκάλισμα, επιτρέπει στο ελαστικό, πάνω σε βρεγμένο έδαφος, να σχίζει την υδάτινη μεμβράνη και να εφαρμόζει στις ανωμαλίες του δρόμου.

–       H Variable Contact Patch 2.0  συνίσταται στο γεγονός ότι η επιφάνεια του ελαστικού που βρίσκεται σε επαφή με τον δρόμο έχει μεταβλητή γεωμετρία.  Τούτο εγγυάται απόλυτο έλεγχο του οχήματος.  Πράγματι, στις στροφές, αν και το σχήμα της επιφάνειας επαφής αλλάζει, το εμβαδόν της επιφάνειας γόμας που βρίσκεται σ’ επαφή με το έδαφος, εκείνο, παραμένει σταθερό.

Αυτός ο συνδυασμός επέτρεψε να επιτευχθεί ένα δυναμικό αποτέλεσμα,  κατάλληλο ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις της BMW M, Συγκεκριμένα σε ότι αφορά την ακρίβεια στην οδήγηση, τον σπορ χαρακτήρα και την ασφάλεια, τόσο στον δρόμο, όσο και στην πίστα.  Στις ιδιότητες αυτές, η Michelin προσέθεσε την χιλιομετρική απόδοση, κριτήριο σύμφυτο των ελαστικών της μάρκας της. Αυτή την ισορροπία επιδόσεων, η Michelin την κατέστησε πραγματικότητα χάρη στη μεταφορά τεχνολογίας από την πίστα στον δρόμο, επίσης όμως και χάρη σε μια στενότατη από κοινού ανάπτυξη με την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία εγκαινιάστηκε εδώ και δύο χρόνια, ειδικάς για τη BMW M5.  Κατασκευάστηκαν σχεδόν 1 200 πρωτότυπα ελαστικά και 1 000 ελαστικά «προ παραγωγής εν σειρά»,  τα οποία μετρήθηκαν και δοκιμάστηκαν υπό ακραίες συνθήκες.  Από την πίστα Nordschleife στην Γερμανία, μέχρι τις πίστες δοκιμών στο Ladoux της Γαλλίας, τα ελαστικά υποβλήθηκαν σε δοκιμές στην πίστα και στον δρόμο.  Αυτές οι δοκιμές πάνω σε οχήματα είναι πρωταρχικής σημασίας για την BMW M και για τη Michelin. Εκφράζουν μια από κοινού απαίτηση ως προς τις επιδόσεις.

1 Το ταχύτερο ελαστικό, σε χρόνο ανά γύρο, σε στεγνή πίστα. Δοκιμή που πραγματοποιήθηκε το 2010 από τον ανεξάρτητο οργανισμό TÜV SÜD Automotive με ελαστικά διαστάσεων 245/40 ZR 18 Y και 235/35 ZR 19 Y έναντι των 5 κυριότερων ανταγωνιστών.

Το MICHELIN ENERGYTM Saver εξοπλίζει τη νέα OPEL Ampera

Αύξηση της αυτονομίας χάρη στα ελαστικά και μόνον !  Αυτή είναι η πρώτη από τις επιδόσεις που τα ελαστικά MICHELIN με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας  θα παράσχουν στην μελλοντική, ηλεκτροκίνητη, OPEL Ampera.

Τα ελαστικά MICHELIN ENERGYTM Saver τελευταίας γενιάς θα εξοπλίσουν το σύνολο των OPEL Ampera. Τη στιγμή μάλιστα που αυτό το εντελώς νέο αυτοκίνητο έχει ως αποστολή τη μείωση της παραγωγής CO2, μειώνει ακόμη περισσότερο την περιβαλλοντική του επίπτωση χάρη στη συνδρομή των ελαστικών MICHELIN. Σε αυτήν την ιδιότητα, τα ελαστικά MICHELIN ENERGYTM Saver προσθέτουν ακόμη δύο, εξ ίσου σημαντικές για τους μελλοντικούς οδηγούς της νέας OPEL Ampera : την ασφάλεια και την χιλιομετρική απόδοση.  Αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό των ελαστικών MICHELIN συμμετέχει επίσης στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των οδικών μεταφορών.  Διαρκούν περισσότερο.  Προκειμένου να διανυθεί ένας δεδομένος αριθμός χιλιομέτρων, καταναλώνονται λιγότερες πρώτες ύλες και εξ ίσου λιγότερο υλικό προς ανακύκλωση υπάρχει κατά το τέλος της ζωής του ελαστικού.

Ενεργειακή αποτελεσματικότητα, ασφάλεια και μειωμένο κόστος χρήσης είναι ακριβώς οι θεματικές που διέπνεαν την OPEL κατά τη σύλληψη της νέας Ampera.  Ο κατασκευαστής ελαστικών και η αυτοκινητοβιομηχανία του Rüsselsheim εργάστηκαν με την ίδια δυναμική. Έτσι η MICHELIN συμμετέσχε εξ αρχής στο πρόγραμμα καινοτομιών της OPEL για το νέο μοντέλο της και δημιούργησε μια ομάδα τεχνικών αφιερωμένη στο project Ampera. Αυτό το σε συνεργασία έργο, εντάσσεται σε μια λογική στενής τεχνικής συνεργασίας μεταξύ της MICHELIN και της OPEL.  Απόδειξη τα μοντέλα με το σήμα « EcoFlex » της OPEL τα οποία διαρκώς περισσότερο εξοπλίζονται με ελαστικά MICHELIN σφραγισμένα με το σήμα « GREEN X » στα πλευρά τους.  Πρέπει να γνωρίζουμε ότι, από το 1992, η MICHELIN χαράσσει σε όλα τα ελαστικά της τα οποία μετέχουν των τεχνολογιών που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων, την επιγραφή « GREEN X » (δείτε επίσης σχετικά με το θέμα αυτό τη σελίδα 8).  Μετά τις OPEL Insignia EcoFlex και Astra EcoFlex, τώρα είναι η σειρά των Corsa και Meriva EcoFlex να εξοπλιστούν με ελαστικά MICHELIN που συμβάλλουν στην ομοιογένεια των επιδόσεων των οχημάτων αυτών.

Προκειμένου να επιτύχουν τέτοια αποτελέσματα, οι μηχανικοί της MICHELIN κάλυψαν όλα τα πεδία έρευνας.  Έτσι, εργάστηκαν πάνω στην αρχιτεκτονική δομή των ελαστικών, πάνω στη μάζα τους (προκειμένου, ακριβώς, να την περιορίσουν), πάνω στα υλικά, καθώς επίσης και πάνω στις μεθόδους κατασκευής.  Με τις ενέργειες αυτές, η MICHELIN επεδίωξε έναν στόχο με δύο πτυχές : να σχεδιάσει και να κατασκευάσει ελαστικά εναρμονισμένα με τις πολύ απαιτητικές τεχνικές προδιαγραφές των μηχανικών της OPEL ώστε ν’ ανταποκριθεί, σε τελική ανάλυση, στις εξ ίσου υψηλές προσδοκίες όσων οδηγούν αυτοκίνητα OPEL.

Εστιάζοντας στην γκάμα MICHELIN ENERGYTM Saver, ελαστικά οικονομικότερα, ασφαλέστερα … και που διαρκούν περισσότερο

Ένα στα πέντε γεμίσματα του ρεζερβουάρ για τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, και ένα στα τρία γεμίσματα, για τα φορτηγά οχήματα, απορροφάται από τα ελαστικά.  Η πρόκληση στην οποίαν ανταποκρίθηκε η Michelin συνίσταται στον σχεδιασμό ελαστικών τα οποία να επιτρέπουν την μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, ενώ ταυτόχρονα θα διασφαλίζουν τις καλύτερες επιδόσεις, ως προς την ασφάλεια και την χιλιομετρική απόδοση.

Σε μια συγκυρία όπου η αναζήτηση της ενεργειακής αποτελεσματικότητας είναι αέναη, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σύντομα αναγνώρισαν την αξία της τριπλής αυτής επίδοσης (εξοικονόμηση καυσίμου, ασφάλεια, χιλιομετρική απόδοση) : Το MICHELIN ENERGYTM Saver επέτυχε σχεδόν 150 τεχνικές πιστοποιήσεις από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων μέσα σε μια καριέρα σχεδόν τριών ετών. Τούτο είναι ένα γεγονός χωρίς προηγούμενο.  Πράγματι, σε μιαν ίση χρονική περίοδο, ο συνήθης αριθμός πιστοποιήσεων κυμαίνεται μεταξύ 60 και 120.

Από το 1992, η Michelin δημιούργησε 4 γενιές ελαστικών με χαμηλή κατανάλωση για επιβατικά αυτοκίνητα και 3 για τα φορτηγά οχήματα.  Χάρη στα ελαστικά αυτά, περισσότερα από 14 δισεκατομμύρια λίτρα καυσίμων εξοικονομήθηκαν και περισσότεροι από 36 εκατομμύρια τόννοι CO2 δεν εκλύθηκαν στην ατμόσφαιρα [1]

Τα ελαστικά MICHELIN θα πραγματοποιήσουν κι άλλες προόδους.  Οι μελλοντικές γενιές ελαστικών MICHELIN με τη σήμανση « GREEN X » στα πλευρά τους,  όπως και σήμερα, θα απαιτούν διαρκώς λιγότερο καύσιμο για να μπορούν να προχωρούν. Τεκμήριο αυτών των συνεχών καινοτομιών, οι καρποί των τεχνικών συνεργασιών που καθιερώνονται μεταξύ της MICHELIN και πολυάριθμων αυτοκινητοβιομηχανιών, μεταξύ των οποίων η Opel, μεταξύ των οποίων η Citroën.  Ο κατασκευαστής ελαστικών και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώνουν τις ικανότητές τους για καινοτομία, ώστε να δημιουργήσουν ελαστικά προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις τους, σε ό,τι αφορά στη σύνδεση με το έδαφος.

Το πρωτότυπο ελαστικό MICHELIN για την CITROËN Tubik, ίδια λογική ως προς τον συνδυασμό επιδόσεων

Υπάρχει ένας εντυπωσιακός παραλληλισμός μεταξύ της CITROËN Tubik και των πρωτοτύπων ελαστικών MICHELIN αυτού του concept car.  Και τα δύο συνδυάζουν ιδιότητες η σύζευξη των οποίων είναι κάθε άλλο παρά προφανής. Ένα κουκούλι στο αυθεντικότερο πνεύμα « lounge », αφιερωμένο στην άνεση, ένα όχημα 9 θέσεων με ένα στυλ και ένα επίπεδο παροχών που δεν θυσιάζουν καθόλου τους κώδικες στάτους μιας μοντέρνας μπερλίνας,  ένα όχημα μεγάλου όγκου που έχει ως απαίτηση και τον έλεγχο της κατανάλωσης καυσίμου … Αυτές είναι οι προκλήσεις στις οποίες έρχεται ν’ απαντήσει το όχημα Tubik. Τα πρωτότυπα ελαστικά MICHELIN που το εξοπλίζουν μετέχουν αυτής της λογικής ως προς τον συνδυασμό των επιδόσεων, η οποία είναι χαρακτηριστικό του ίδιου του οχήματος.  Μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων και έχουν μεγάλη χιλιομετρική απόδοση.

Προκειμένου να φτάσουν στο αποτέλεσμα αυτό, οι ομάδες ερευνητών της Michelin σχεδίασαν ένα ελαστικό με νέες διαστάσεις.  Εμφανίζει μεγαλύτερο μέγεθος (235 mm φάρδος με διάμετρο 22 ιντσών) από τις διαστάσεις που παραδοσιακά συναντάμε σήμερα.  Η μεγάλη διάμετρος και το γεγονός ότι το ελαστικό είναι σχετικά στενό βελτιώνουν την αεροδυναμική του ελαστικού.  Χάρη σ’ αυτή την ίδια τη μεγάλη διάμετρο, το ελαστικό κάνει λιγότερες περιστροφές (απ’ όσες ένα ελαστικό με μικρότερο ύψος) προκειμένου να διανύσει την ίδια απόσταση.  Εξ αυτού, το ελαστικό υφίσταται λιγότερες παραμορφώσεις.  Επομένως θερμαίνεται λιγότερο και τούτο περιορίζει εξ ίσου τις ανάγκες σε ενέργεια.  Τέλος, η μεγάλη διάμετρος επιτρέπει να υπάρχει περισσότερη ποσότητα γόμας στο πέλμα.  Αυτή η επί πλέον ποσότητα ύλης προς ανάλωση, προσφέρει υψηλή χιλιομετρική δυναμικότητα έναντι ενός περιορισμένου κόστους χρήσης.

Πολλά πεδία καινοτομιών καλύφθηκαν από τις ομάδες έρευνας και ανάπτυξης της Michelin. Διαστάσεις, δομή του ελαστικού, υλικά που χρησιμοποιήθηκαν και σχέδιο του πέλματος, έγιναν αντικείμενο εργασιών αιχμής, ώστε σε τελική ανάλυση, το πρωτότυπο ελαστικό MICHELIN να έλθει στην υπηρεσία της υψηλής ενεργειακής απόδοσης, της ασφάλειας και της άνεσης της CITROËN Tubik. Η CITROËN και η MICHELIN είναι ενωμένες στην ίδια φιλοσοφία : προτείνουμε ήδη από σήμερα, τις απαντήσεις στην προβληματική της κινητικότητας που θα τεθεί αύριο.

Ο Ρώσος κατασκευαστής ë-AUTO παρουσιάζει τη γκάμα οχημάτων του ë-mobil που είναι εφοδιασμένα με ελαστικά MICHELIN

Με την ευκαιρία του διεθνούς σαλονιού αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ο Ρώσος κατασκευαστής ë-AUTO παρουσιάζει σε παγκόσμια πρώτη το πρωτότυπό του ë-concept καθώς και δύο από τα οχήματά του ë-mobil. Αυτά τα τρία μοντέλα θα είναι εφοδιασμένα με ελαστικά MICHELIN.  Πρόκειται για τον πρώτο σταθμό στη συνεργασία μεταξύ των δύο ομίλων. Το σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης υποδέχεται σε παγκόσμια πρώτη το ë-concept, πρωτότυπο όχημα καινοτόμο, που αναπτύχθηκε από την ë-AUTO.  Σέβεται περισσότερο το περιβάλλον, προσφέρει την άνεση της σπορ οδήγησης και είναι εφοδιασμένο με ελαστικά MICHELIN Pilot Sport 2 255/35R20.  Σ’ αυτό προστίθενται το ë-crossover και το ë-van, και τα δύο εφοδιασμένα με ελαστικά MICHELIN ENERGYTM Saver σε διαστάσεις 195/55R16.

Η ë-AUTO επέλεξε τα ελαστικά Michelin για την προχωρημένη τεχνολογία τους και για τις άριστες επιδόσεις τους, σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, την χιλιομετρική απόδοση και την ενεργειακή αποτελεσματικότητα.  Ισάριθμα πλεονεκτήματα τα οποία επιτρέπουν την διαφύλαξη του περιβάλλοντος με τη μείωση των εκπομπών CO2, την μείωση του  αριθμού των ελαστικών που χρησιμοποιούνται, χάρη στην αυξημένη διάρκεια ζωής και, επομένως, τον περιορισμό του κόστους λειτουργίας. Η Michelin και η ë-AUTO μοιράζονται την ίδια βούληση να αναπτύξουν σήμερα λύσεις που θα απαντούν στα διακυβεύματα τα σχετικά με την κινητικότητα στους δρόμους που θα τεθούν αύριο.

« Το project μας, προβαίνει σε κεφαλαιοποίηση όλων των εντελώς πρόσφατων τεχνολογικών καινοτομιών ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες τα χαρακτηριστικά που προσδοκούν, όλα αυτά σε μία προσεγγίσιμη τιμή.» Δηλώνει εκπρόσωπος της ë-AUTO.  « Η Michelin, ένας από τους πρώτους κατασκευαστές ελαστικών παγκοσμίως, είναι φημισμένη για τα πράγματι επαναστατικά προϊόντα της, καθώς και για τη δέσμευσή της υπέρ μιας καλύτερης κινητικότητας. Προτείνει κάθε χρόνο στους πελάτες της νέα προϊόντα, με καλύτερες επιδόσεις, πιο φιλικά προς το περιβάλλον, πράγματα τα οποία αποτελούν στερεή βάση εκκίνησης για την συνεργασία μεταξύ των δύο επιχειρήσεών μας. »

Η προβληματική όπως ανακεφαλαιώνεται σε αριθμούς

Η βιώσιμη οδική κινητικότητα, είναι ένας ορισμός : οι μετακινήσεις να γίνονται καλύτερα, να επιτρέπεται και να διευκολύνεται η μεταφορά αγαθών και ανθρώπων, απαραίτητη σε κάθε κοινωνία, στην ανάπτυξη της οικονομίας της, όμως, με ταυτόχρονη μείωση, όσο αυτό είναι δυνατόν, των επιπτώσεων της κινητικότητας αυτής πάνω στο περιβάλλον, πάνω στη δημόσια υγεία, κλπ.

Η οδική κινητικότητα σημαίνει :

  • 900 εκατομμύρια οχήματα: αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν, σήμερα, σε όλον τον κόσμο.
  • Περισσότερα από 1,5 δισεκατομμύριο οχήματα: αριθμός των οχημάτων που πρόκειται να κυκλοφορούν μέχρι τη δεκαετία 2030 έως 2040, στους δρόμους όλου του κόσμου.
  • 85 εκατομμύρια: ο αριθμός των βαρελιών πετρελαίου που καταναλώνονται κάθε ημέρα, σήμερα, πάνω στον πλανήτη.
  • 98%: το ποσοστό των οδικών μεταφορών που εξαρτάται, σήμερα, από το πετρέλαιο.
  • Το ένα τέταρτο: είναι αυτό που αντιπροσωπεύουν οι μεταφορές πάνω στις εκπομπές CΟ2 από «ορυκτές» πηγές, παγκοσμίως : οι τομείς των μεταφορών και της παραγωγής ηλεκτρισμού αντιπροσωπεύουν τους κυριότερους παράγοντες αύξησης των εκπομπών CΟ2 παγκοσμίως, με χρονικό ορίζοντα το 2030.
  • Σχεδόν 5 δισεκατομμύρια: ο αριθμός τόννων CΟ2 που εκπέμπονται κάθε χρόνο (σε σταθερή άνοδο) από τα οχήματα που κινούνται στους δρόμους, σε όλον τον Κόσμο.
  • Στασιμότητα: με χρονικό ορίζοντα το 2030, οι εκπομπές CΟ2 του τομέα των μεταφορών προβλέπεται να παραμείνουν στάσιμες στις βιομηχανικές χώρες του ΟΟΣΑ, λόγω των καθαρών τεχνικών που προβλέπονται σήμερα για τα οχήματα.
  • x 3,5: προβλεπόμενη αύξηση των εκπομπών CΟ2 στις υπό ανάπτυξη χώρες, οφειλόμενη στις μεταφορές, με προβολή επί τη βάσει των σημερινών δεδομένων.

Μέσα σε κάτι λιγότερο από 30 χρόνια, ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν παγκοσμίως, ενδέχεται, επομένως, να έχει διπλασιαστεί σε σύγκριση με το σημερινό μέγεθός του. Πρόκειται για 1,5 δισεκατομμύριο αυτοκίνητα που προβλέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους. Αυτή η αστραπιαία επιτάχυνση είναι ένδειξη προόδου.  Προόδου επειδή, για πρώτη φορά, νέοι χρήστες θα έχουν πρόσβαση στην κινητικότητα.  Συγκεκριμένα, ο άνθρωπος που θα επωφελείται από την κινητικότητα αυτήν, θα μπορεί να μετακινείται πιο εύκολα και πιο μακριά, αποκτώντας έτσι πρόσβαση σε πόρους από τους οποίους δεν μπορούσε να αντλήσει όφελος τόσο γρήγορα.  Υπάρχει, επομένως, μια σύγκλιση ανάμεσα στην κινητικότητα και τον εκσυγχρονισμό, στο μέτρο όπου τεχνική πρόοδος και κοινωνικές εξελίξεις προς τα εμπρός είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους.

Η νέα κινητικότητα που διαφαίνεται, θα πραγματοποιείται με οχήματα προσαρμοσμένα σ’ εκείνες τις περιοχές του κόσμου.  Υπό το φως αυτού του φαινομένου επέκτασης του αριθμού των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν παγκοσμίως, γίνεται κατανοητό γιατί τα ζητήματα των ενεργειακών πόρων και της ασφάλειας πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο χειρισμού, χωρίς χρονοτριβή, σε πλανητική κλίμακα και μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους πρωταγωνιστές.

Η Michelin συγκέντρωσε από πολύ νωρίς τις προσπάθειές της στην Έρευνα και στην Ανάπτυξη προς αυτήν την κατεύθυνση, πράγμα το οποίο της επιτρέπει να διαθέτει απαράμιλλη γνώση επί του θέματος.  Με την ισχύ των 500 εκατομμυρίων ευρώ που επενδύονται κάθε χρόνο, ο τομέας της Έρευνας και της Ανάπτυξης επέτρεψε στον όμιλο να δημιουργήσει νεωτερικές λύσεις. Το ελαστικό διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο στην κατανάλωση καυσίμου.  Προκαλεί σχεδόν το 20% της κατανάλωσης της ενέργειας που είναι αναγκαία για να προχωρήσει ένα αυτοκίνητο με θερμική πρόωση και μέχρι 30% για πρόωση εξ ολοκλήρου ηλεκτρική, στα πλαίσια της χρήσης μέσα στην πόλη.

Η πρόκληση στην οποία ανταποκρίνεται η Michelin συνίσταται στο να σχεδιάσει ελαστικά τα οποία να επιτρέπουν τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, ενώ ταυτόχρονα θα εξασφαλίζουν τις καλύτερες επιδόσεις ως προς την ασφάλεια και την χιλιομετρική απόδοση.  Σ’ αυτό ακριβώς εδράζεται η δύναμη της καινοτομίας. Το ζήτημα για τη Michelin είναι, πάντοτε, να επιτυγχάνεται η από κοινού πρόοδος διακριτών χαρακτηριστικών.  Αυτοί οι συνδυασμοί επιδόσεων θα είναι η προϋπόθεση ώστε να μπορούν να είναι βιώσιμες οι οδικές μεταφορές.

Οι νέες κανονιστικές ρυθμίσεις που αφορούν τα ελαστικά και θα τεθούν σε ισχύ στο προσεχές μέλλον στην Ευρώπη (δείτε σελίδα 4), και των οποίων αντίστοιχες υπάρχουν και θα υπάρξουν και σε άλλες ηπείρους, συμβάλλουν στην παροχή αντικειμενικών πληροφοριών στους καταναλωτές. Επίσης, και κυρίως, θα επιτρέψουν να βελτιωθούν οι επιδόσεις ως προς τον θόρυβο, τις αποστάσεις φρεναρίσματος σε υγρό οδόστρωμα, ως προς τις εκπομπές CO2 ή ως προς την κατανάλωση καυσίμων.  Σε όλους αυτούς τους τομείς η Michelin υπήρξε πρόδρομος.

Η Michelin προάγει ακόμη πιο μακριά την καινοτομία.  Η μια από τις μείζονες προκλήσεις του ομίλου είναι εκείνη της « μάχης των πρώτων υλών » με την εισαγωγή του ζητήματος της χιλιομετρικής απόδοσης των ελαστικών. Χάρη σ’ έναν « δείκτη αποτελεσματικότητας των υλικών » οι τεχνικοί του ομίλου είναι σε θέση να μετρούν την απόδοση των υλικών που είναι ενσωματωμένα στα ελαστικά.  Συγκεκριμένα, πρόκειται για τη μέτρηση αυτού το οποίο είναι ικανή να επιτελέσει μία μονάδα ύλης : πόσο φορτίο είναι δυνατόν να μεταφερθεί με ένα κιλό ύλης (που προέρχεται από ένα ελαστικό για φορτηγό), πόσα χιλιόμετρα μπορεί να διανύσει ένα κιλό υλικού από ένα ελαστικό για επιβατικό όχημα, ακόμη, πόσες προσγειώσεις μπορεί να πραγματοποιήσει ένα κιλό ελαστικού για αεροπλάνα ?

Το διακύβευμα είναι σημαντικό.  Κατά την ίδια έννοια με το βιομηχανικό κόστος, με το επιχειρηματικό περιθώριο ή με τον δείκτη καλύτερης εξυπηρέτησης κατά την παράδοση στον πελάτη, « ο δείκτης αποτελεσματικότητας των υλικών » θα πρέπει να επιτρέπει την αξιολόγηση των επιδόσεων των ελαστικών Michelin και, μέσω αυτής, ένα μέρος των βιομηχανικών επιδόσεων του ομίλου Michelin.

Όλες οι δραστηριότητες Έρευνας και Ανάπτυξης της Michelin έχουν ως υπόβαθρο αυτή τη θεματική της « αποτελεσματικότητας των υλικών ».  Όλα τα ελαστικά ή οι καινοτομίες, όσο διαφορετικά κι αν είναι μεταξύ τους, όπως ένα ελαστικό για φορτηγό σε σύγκριση με ένα ελαστικό για επιβατικό όχημα, ενοποιούνται από την φιλοσοφία αυτήν. Μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών CΟ2, χρησιμοποίηση όσο το δυνατό λιγότερων φυσικών πόρων, όπως το καουτσούκ, για την κατασκευή των ελαστικών, μείωση της μάζας που βρίσκεται σε κίνηση, μεγιστοποίηση της διάρκειας χρήσης αυτών,  ενώ ταυτόχρονα θα παρέχεται η άριστη ασφάλεια, αυτές είναι οι προτεραιότητες της Έρευνας και της Τεχνολογίας του Ομίλου Michelin.

Ο Όμιλος MICHELIN, γεγονότα και χρονολογίες

Εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα, η Michelin θέτει το σύνολο της τεχνογνωσίας και των καινοτομιών της στην υπηρεσία της κινητικότητας όλων των αυτοκινητιστών, παντού στον κόσμο.

1889 : ιδρύεται η « Michelin et Cie »

1891 : πρώτες ευρεσιτεχνίες για τα ελαστικά που μπορούσαν να ξεμονταριστούν και να επισκευαστούν

1895 : η Michelin θέτει σε κυκλοφορία το πρώτο αυτοκίνητο που κινείται πάνω σε ελαστικά, το Eclair (Αστραπή)

1898 : γεννιέται το ανθρωπάκι της Michelin, ο « Bibendum »

1900 : εκδίδεται ο πρώτος Τουριστικός Οδηγός Michelin – Guide Michelin

1905 : το πέλμα «σόλα Michelin» – «semelle Michelin» – με καρφιά, βελτιώνει την πρόσφυση και την αντοχή του ελαστικού

1910 : εκδίδεται ο πρώτος οδικός χάρτης Michelin σε κλίμακα 1/200 000

1913 : η Michelin εφευρίσκει τον χαλύβδινο τροχό που μπορεί να ξεμοντάρεται

1923 : πρώτο επιβατικό ελαστικό με χαμηλή πίεση (2,5 bars)

1926 : η Michelin δημιουργεί τον πρώτο της Πράσινο τουριστικό Οδηγό

1930 : η Michelin καταθέτει την ευρεσιτεχνία του ελαστικού με ενσωματωμένο αεροθάλαμο

1938 : η Michelin κυκλοφορεί στο εμπόριο το Metalic το πρώτο ελαστικό με χαλύβδινο σκελετό, για φορτηγά

1946 : εφευρίσκεται  το ελαστικό με σκελετό ράντιαλ

1959 : η Michelin λανσάρει το πρώτο ελαστικό ράντιαλ για χωματουργικά μηχανήματα

1979 : το ελαστικό ράντιαλ Michelin είναι παγκόσμιος πρωταθλητής στη Formula 1

1981 : το MICHELIN X Air είναι το πρώτο ελαστικό ράντιαλ για αεροσκάφη

1989 : 3615 Michelin, υπηρεσία τηλεματικής για τον υπολογισμό δρομολογίων πάνω σε Minitel

1992 : λανσάρεται το ελαστικό MICHELIN ENERGYTM με μικρή κατανάλωση καυσίμου

1993 : νέα μέθοδος κατασκευής ελαστικών εφευρίσκεται από τη Michelin : η C3M

1995 : το αμερικανικό διαστημικό λεωφορείο προσεδαφίζεται πάνω σε ελαστικά Michelin

1996 : εφευρίσκεται το ελαστικό κάθετης πρόσφυσης : PAX System

1998 : η πρώτη έκδοση του Challenge Bibendum Michelin, η πρώτη παγκόσμια εκδήλωση για καθαρά οχήματα

1998 : εκατονταετηρίδα του Bibendum

2000 : Ο Bibendum, εκλέγεται ως ο καλύτερος λογότυπος όλων των εποχών, από διεθνή επιτροπή

2001 : η Michelin κυκλοφορεί στο εμπόριο το μεγαλύτερο ελαστικό του Κόσμου, για Χωματουργικά Οχήματα

2003 : λανσάρεται η γκάμα με αξεσουάρ αυτοκινήτων που φέρουν τη μάρκα Michelin

2004 : η φράση «Michelin, ένας καλύτερος τρόπος να πηγαίνουμε μπροστά», – « Michelin, une meilleure façon davancer », γίνεται η θεσμική υπογραφή του Ομίλου

2004 : Κυκλοφορεί στο εμπόριο το MICHELIN XeoBib, το πρώτο αγροτικό ελαστικό με σταθερή χαμηλή πίεση

2005 : η Michelin εξοπλίζει σε ελαστικά το νέο Airbus A-380 – Λανσάρεται το MICHELIN Power Race, το πρώτο σπορ ελαστικό διπλής γόμας που είναι πιστοποιημένο για το δρόμο

2006 : η Michelin λανσάρει μιαν επανάσταση για τα ελαστικά φορτηγών με τις « MICHELIN Durable Technologies »

2007 : η Michelin λανσάρει το νέο ελαστικό MICHELIN ENERGYTM Saver το οποίο εξοικονομεί σχεδόν 0,2 του λίτρου καύσιμο ανά 100  km και αποτρέπει την έκλυση σχεδόν 4 γραμμαρίων CO2 ανά διανυόμενο χιλιόμετρο

2008 : η Michelin λανσάρει το νέο ελαστικό για φορτηγά MICHELIN X ENERGYTM SAVERGREEN

2009 : ο τουριστικός οδηγός MICHELIN για τη Γαλλίαguide MICHELIN France γιορτάζει την 100η έκδοσή του

2010 : Εμπορικό λανσάρισμα των ελαστικών MICHELIN Pilot Sport 3 και MICHELIN Pilot Super Sport


Ο Όμιλος MICHELIN, κάποιοι αριθμοί – κλειδιά

Χρονολογία ίδρυσης :                      1889

Βιομηχανικές εγκαταστάσεις :        70 μονάδες παραγωγής κατανεμημένες σε 18 χώρες

Αριθμός μισθωτών :                         111 000 σε όλο τον κόσμο

Κέντρο Τεχνολογιών :                    περισσότεροι από 6 000 ερευνητές κατανεμημένοι σε τρεις ηπείρους : Βόρεια Αμερική, Ευρώπη και Ασία

Ετήσιος προϋπολογισμός

Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D) :      περισσότερα από 500 εκατομμύρια ευρώ

Ετήσια παραγωγή :                         παράγονται περισσότερα από 175 εκατομμύρια ελαστικά και πωλούνται περισσότερα από 10 εκατομμύρια χάρτες και οδηγοί, σε περισσότερες από 170 χώρες, ενώ υπολογίζονται 875 εκατομμύρια δρομολόγια μέσω του ViaMichelin.

Καθαρές πωλήσεις 2010 :               17,9 δισεκατομμύρια ευρώ

Ένα εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο σε φίρμες, ώστε να καλύπτονται όλοι οι τομείς της αγοράς: Michelin, BFGoodrich, Kleber, Uniroyal, Riken, Taurus, Kormoran, Warrior, Pneu Laurent, Recamic, Michelin Remix, TCI Tire Centers, Euromaster, TyrePlus.

Πηγή: Michelin Hellas

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!