Στην οικογένεια του Honda Jazz μετά την προσθήκη του Jazz Hybrid έγιναν κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές και επεμβάσεις που είχαν ως αποτέλεσμα να αναδείξουν περαιτέρω τα ήδη ισχυρά διαπιστευτήριά του μοντέλου στην κατηγορία B.
Πάνω από 500.000 πελάτες έχουν απολαύσει τα πλεονεκτήματα του καινοτόμου, Jazz και οι τελευταίες αλλαγές δίνουν μία άλλη διάσταση σ’ αυτή την εμπειρία. Απώτερος σκοπός ήταν να διατηρηθούν τα ατού της ευελιξίας, πρακτικότητας και αξιοπιστίας για τους πελάτες και να βελτιωθούν η κατανάλωση, οι εκπομπές ρύπων, η οδηγική άνεση και το στυλ.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Οι εξωτερικές αλλαγές στόχο είχαν αφενός να προβάλλουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου, αφετέρου να μειώσουν το συντελεστή οπισθέλκουσας για βελτίωση της κατανάλωσης. Οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες έχουν ανασχεδιαστεί επηρεάζοντας καθοριστικά την αισθητική και αεροδυναμική του Jazz, με κριτήριο τη μείωση της αντίστασης καθώς η ροή αέρα διατρέχει τα αμάξωμα και την αποφυγή στροβιλισμού όταν αποκολλάται από το πίσω τμήμα.
Οι τροποποιήσεις στη μάσκα και τα εμπρός φώτα έχουν δημιουργήσει ένα φρέσκο πρόσωπο. Τα ανανεωμένα πίσω φώτα περιλαμβάνουν διευρυμένη κόκκινη ζώνη στα κάτοπτρα, σαν ένα ακόμα στοιχείο διαφοροποίησης του Jazz Hybrid από τα βενζινοκίνητα μοντέλα. Δύο νέα χρώματα προστίθενται στο χρωματολόγιο του Jazz, το λαμπερό Deep Sapphire Blue και το Ionized Bronze – μία μεταλλική καφετί απόχρωση, η οποία τονίζει τις ανανεωμένες γραμμές.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ
Στην καμπίνα, η πιο αξιοπρόσεκτη αλλαγή είναι η χρήση ενός σκουρότερου, μονόχρωμου υλικού στο ταμπλό που συνδυάζεται με τη νέα ταπετσαρία καθισμάτων για τη δημιουργία μιας πιο φρέσκιας ατμόσφαιρας στο εσωτερικό. Ο φωτισμός του πίνακα οργάνων είναι ενιαίος, σε πορτοκαλί απόχρωση, που κάνει έντονη αντίθεση με το σκουρότερο ταμπλό. Χρωμιωμένοι δακτύλιοι οριοθετούν τους αεραγωγούς, τα όργανα και την οθόνη ελέγχου κλιματισμού (όπου υπάρχει).
MAGIC SEATS
Μεγάλο μέρος της επιτυχίας του Jazz οφείλεται αναμφίβολα στην έξυπνη διάταξη των εσωτερικών χώρων, μεγιστοποιώντας την άνεση και το χώρο φόρτωσης. Η καινοτομική κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ – στην οποία το ρεζερβουάρ καυσίμου βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα σε δικό του προστατευτικό περιμετρικό πλαίσιο – μεταφέρεται στο μοντέλο, λόγω της δυνατότητάς του να συνδυάζει την ευρυχωρία της καμπίνας και την πρακτικότητα. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά γνωρίσματα του σημερινού Jazz και βασικός παράγοντας της δημοτικότητάς του είναι η φιλοσοφία καθισμάτων Magic Seats που έχει εκθειαστεί για την ευελιξία της και τις πολλαπλές διατάξεις καθισμάτων/δυνατότητες μεταφοράς φορτίων. Εύλογα, το νέο Jazz διατηρεί αυτή τη δομή, τώρα σε βελτιωμένη μορφή με την προσθήκη μιας λειτουργίας ανάκλησης. Η νέα λειτουργία προσφέρει στον πελάτη υψηλότερα επίπεδα ευελιξίας, αυξάνοντας την άνεση και ήδη αξιοσημείωτη ευρυχωρία για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω επιβατών.
Τα πίσω καθίσματα του Jazz αναδιπλώνονται πλήρως δημιουργώντας ένα πολύ χαμηλό πάτωμα φόρτωσης. Αυτό είναι αποτέλεσμα της κεντρικής διάταξης του ρεζερβουάρ Honda, που μοιράζεται με το Ευρωπαϊκό Civic. Οι βάσεις των καθισμάτων βυθίζονται στο χώρο που συνήθως προορίζονται για το ρεζερβουάρ καυσίμου, το οποίο τοποθετείται κάτω από τα εμπρός καθίσματα απελευθερώνοντας ωφέλιμο χώρο πίσω. Τα εμπρός καθίσματα δε χρειάζεται να μετακινούνται προς τα εμπρός για να μπορούν να πίσω καθίσματα να αναδιπλώνονται. Το αντίθετο, ακόμα και με τα εμπρός καθίσματα τραβηγμένα τελείως πίσω, τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα με αναδιπλούμενα προσκέφαλα βυθίζονται με μία κίνηση μέσω μοχλού τοποθετημένου στην εξωτερική πλευρά του καθίσματος.
Στο ‘Utility Mode‘, το Jazz προσφέρει ένα επίπεδο πάτωμα φόρτωσης, μέγιστου μήκους 1720 mm, αρκετού για τη μεταφορά τριών mountain bikes 26 ιντσών με τους εμπρός τροχούς στη θέση τους (κατακόρυφα). Η πραγματική επιφάνεια ισοδυναμεί με δύο μεγάλες και δύο XL βαλίτσες Samsonite επίπεδα τοποθετημένες. Παρομοίως τρεις τσάντες του γκολφ μπορούν να τοποθετηθούν στο διαμήκη άξονα. Με το μεγαλύτερο τμήμα του πίσω καθίσματος αναδιπλωμένο, υπάρχει αρκετός χώρος και μήκος για να χωρέσει μία ιστοσανίδα οριζόντια τοποθετημένη, ή δύο ποδήλατα βουνού 26 ιντσών όρθια. Το διαθέσιμο μήκος φόρτωσης είναι ακόμα μεγαλύτερο στο ‘Long Mode‘ όπου το κάθισμα του συνοδηγού μετακινείται τελείως μπροστά και η πλάτη του πέφτει – απελευθερώνοντας χώρο φόρτωσης μήκους 2,4 m l. Με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών του Jazz αυξάνεται στα 1320 λίτρα μετρημένος μέχρι την οροφή και χωρίς να περιλαμβάνεται ο υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος.
Για επαναφορά των πίσω καθισμάτων, απλά ανασηκώνετε όλο το συγκρότημα. Το κάτω μέρος του καθίσματος παραμένει κλειδωμένο στην πλάτη και απελευθερώνεται τραβώντας απλά το πλαίσιο έδρασης και πιέζοντας το αναδιπλωμένο τμήμα του καθίσματος προς τα κάτω. Αυτή η λειτουργία κλειδώματος της βάσης των καθισμάτων προσθέτει μία ακόμα καινοτομία στη σειρά Jazz, καθώς στο ‘Tall Mode‘ οι βάσεις των καθισμάτων μπορούν να μείνουν ανεβασμένες και ασφαλισμένες στις πλάτες, δημιουργώντας μία δεύτερη επιφάνεια φόρτωσης μεταξύ εμπρός και πίσω καθισμάτων, κατάλληλη για φορτία ύψους μέχρι 1280 mm όπως ψηλά φυτά, δύο mountain bikes με τους εμπρός τροχούς αποσυναρμολογημένους, ένα διπλωμένο καροτσάκι, και άλλα. Και επειδή οι πίσω πόρτες ανοίγουν τώρα σε μεγαλύτερη γωνία, αυτό το χαρακτηριστικό αξιοποιείται πολύ καλύτερα.
ΔΙΠΛΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (Double–Trunk)
Αντίστοιχες καινοτομίες συναντάμε και στο χώρο αποσκευών του νέου Jazz που εξακολουθεί να προσφέρει κορυφαία χωρητικότητα, ξεπερνώντας ακόμα και αρκετά μικρομεσαία MPV κατηγορίας Β. Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών βρίσκεται ένας βοηθητικός αποθηκευτικός χώρος . Στα μοντέλα 1.4, με το κιτ επισκευής ελαστικών αντί ρεζέρβας μικρών διαστάσεων, ο χώρος αυτός ουσιαστικά μένει ελεύθερος, προσθέτοντας επιπλέον 64 λίτρα – έτσι η συνολική χωρητικότητα φτάνει στα 399 λίτρα (VDA). Το πρακτικό σύστημα Double-Trunk τοποθετείται στα Jazz 1.4-λίτρων με κιτ επισκευής ελαστικών και προσφέρει στους ιδιοκτήτες μεγαλύτερη άνεση σε συνδυασμό με τα Magic Seats. Στο ‘Regular Mode‘, ο υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος βρίσκεται πίσω από ένα κάλυμμα με διπλούς μεντεσέδες και φέρουσα ικανότητα 100 κιλών. Αυτό το πάνελ μπορεί να αναδιπλωθεί στα πίσω καθίσματα στο ‘Tall Mode‘ ώστε να χρησιμοποιηθεί όλο το βάθος του χώρου αποσκευών κυρίως για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους.
Εναλλακτικά, αντί να αναδιπλωθεί το πάνελ στις πλάτες των πίσω καθισμάτων, μπορεί να ανασηκωθεί το πίσω μισό τμήμα παραμένοντας σε οριζόντια θέση, και να στηριχθεί σε βάσεις στα πλαϊνά πάνελ, δημιουργώντας ένα ράφι μεσαίου ύψους και διαχωρίζοντας το χώρο αποσκευών στη μέση – το λεγόμενο ‘Upper/lower Mode‘. Το δίχτυ που περιέχεται στο πάνω τμήμα ενδείκνυται για τη μεταφορά αντικειμένων με άβολο σχήμα που δεν στέκονται οριζόντια.
Ο υποδαπέδιος αποθηκευτικός χώρος βάθους 230 mm είναι ιδανικός για την αποθήκευση σπορ εξοπλισμού ή αδιάβροχων και ομπρελών ενώ λόγω του καλύμματος μπορεί να απομονώσει βρόμικα ή βρεγμένα αντικείμενα από τις άλλες αποσκευές. Ένα σκαλοπάτι φόρτωσης ύψους μόλις 605 mm διευκολύνει τη φόρτωση και εκφόρτωση. Τέλος ένα χρήσιμο άγκιστρο για σακούλες με ψώνια βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του χώρου αποσκευών.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΑΚΕΤΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Το Honda Jazz έχει αξιολογηθεί με 5 αστέρια, ως ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της Ευρώπης και αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατηγορία supermini, σύμφωνα με αποτελέσματα των ανεξάρτητων δοκιμών σύγκρουσης του Euro NCAP.
VEHICLE STABILITY ASSIST
Το VSA (Vehicle Stability Assist) είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τον οδηγό στη διατήρηση του ελέγχου στις στροφές, στην επιτάχυνση και στους ξαφνικούς ελιγμούς, φρενάροντας τους δεξιούς ή αριστερούς τροχούς, ανάλογα, και ρυθμίζοντας τη ροπή του κινητήρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις.
ADVANCED COMPATABILITY ENGINEERING (ACE)
Το Jazz έχει κατασκευαστεί γύρω από έναν κλωβό ασφαλείας, κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής σε ποσοστό 42%, που διαχέει την ενέργεια κρούσης – αυξάνοντας την προστασία των επιβατών κατά 20%. Προϊόν εξέλιξης του κέντρου δοκιμών σύγκρουσης «οχήματος με όχημα» στο Tochigi, η δομή αμαξώματος Advanced Compatibility EngineeringTM (ACETM) αντιπροσωπεύει τώρα ένα επιτυχημένο στοιχείο στο οπλοστάσιο ασφαλείας της Honda. Το νέο Jazz είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο που απολαμβάνει τα οφέλη μιας αποτελεσματικής τεχνολογίας, η οποία δρα σαν ένα «κουκούλι προστασίας» για τους επιβάτες σε ποικίλες, πραγματικές συνθήκες σύγκρουσης. Μεταξύ αυτών είναι μία μετωπική σύγκρουση μεταξύ οχημάτων με διαφορετικό ύψος, βάρος και δομή πλαισίου.
Η δομή αμαξώματος ACETM του Jazz, αποτελείται από πλαϊνά πλαίσια πολυγωνικής διατομής που απορροφούν ενέργεια, ένα τροπέτο (πάνω πλαίσιο) που απορροφά την ενέργεια που εκλύεται στο επάνω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ ένα κάτω στοιχείο που αποτρέπει την παραμόρφωση των πλαισίων των εμπλεκόμενων οχημάτων. Η δομή προσφέρει υποδειγματική ακαμψία, που επίσης βελτιώνει τη συμπεριφορά σε πλευρικές συγκρούσεις για διασφάλιση της ακεραιότητας της καμπίνας.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΖΩΝ
Το νέο Jazz ενσωματώνει επίσης πολλά χαρακτηριστικά σχεδιασμένα με στόχο την προστασία των πεζών. Έρευνα έχει δείξει ότι τα χαρακτηριστικά αυτά μπορούν να βελτιώσουν τρομερά τις πιθανότητες επιβίωσης ενός πεζού, αν χτυπηθεί από διερχόμενο όχημα. Τέτοια στοιχεία είναι: οι βάσεις των υαλοκαθαριστήρων σχεδιασμένες για να αποσπώνται σε μία σύγκρουση, οι εμπρός βάσεις των φτερών και οι μεντεσέδες του καπό που απορροφούν την ενέργεια, καθώς επίσης και μία ελεύθερη περιοχή κάτω από το καπό που προσφέρει περισσότερο χώρο για παραμόρφωση.
ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ ΚΑΙ ΖΩΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Σε όλα τα μοντέλα οι δύο εμπρόσθιοι και πλευρικοί αερόσακοι συμπληρώνονται από πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας, πλήρους μήκους, για προστασία των επιβατών μπροστά και πίσω. Υπάρχουν ζώνες ασφαλείας σε όλα τα καθίσματα, και οι εμπρός διαθέτουν περιοριστές φορτίου. Δύο βάσεις ISOFIX και στα δύο πίσω καθίσματα, μαζί με τα σημεία πρόσδεσης των ιμάντων στην πίσω οροφή διασφαλίζουν σωστή τοποθέτηση και παρέχουν ασφαλή σημεία έδρασης παιδικών καθισμάτων.
ΕΝΕΡΓΑ ΠΡΟΣΚΕΦΑΛΑ
Το νέο Jazz εφοδιάζεται επίσης με ενεργά προσκέφαλα στα εμπρός καθίσματα που μειώνουν τις πιθανότητες τραυματισμού του αυχένα σε οπίσθιες συγκρούσεις. Καθώς ο επιβάτης πιέζεται στην πλάτη του καθίσματος, μία άκαμπτη πλάκα στο κάθισμα πιέζει ένα σύνδεσμο στο προσκέφαλο, ωθώντας το προς τα πάνω και προς τα εμπρός, ώστε να στηρίζει το κεφάλι.
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ/ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Η Honda θέλησε να επιτύχει στο Jazz την καλύτερη ισορροπία μεταξύ οικονομίας καυσίμου και απολαυστικών επιδόσεων, στην κατηγορία του. Η νέα γενιά Jazz αντλεί την ισχύ της από τον τετραβάλβιδο βενζινοκινητήρα iVTEC με κυβισμό 1.4-λίτρων με ζωηρές επιδόσεις και άφθονη ροπή σε όλη την κλίμακα στροφών, ο οποίος αποδίδει 99 PS στις 6000 rpm και η ροπή του ανέρχεται στα 127Nm στις 4800 rpm.
Το γνωστό σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VTEC της Honda συμβάλλει στην επίτευξη της ισορροπίας μεταξύ της απόδοσης και της ισχύος, και φέρει δύο κοκοράκια στις βαλβίδες εισαγωγής ανά κύλινδρο. Η σχεδίαση αυτή περιλαμβάνει ολισθητήρες μειωμένης τριβής για κάθε ζευγάρι βαλβίδων εισαγωγής, μαζί με λοβούς εκκέντρων εισαγωγής διαμορφωμένους με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας σε χαμηλές και υψηλές στροφές. Ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές του κινητήρα, ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος προσδιορίζει ποιο προφίλ εκκέντρου θα χρησιμοποιείται και πώς ακριβώς θα λειτουργούν οι βαλβίδες εισαγωγής.
Στις χαμηλές στροφές, όπου η μικρή βύθιση και η μικρότερη διάρκεια παρέχουν βέλτιστη απόδοση, διαφοροποιούνται οι χρονισμοί των δύο βαλβίδων εισαγωγής αλλά και οι βυθίσεις είναι ασύμμετρες, υπέρ της κύριας βαλβίδας. Αυτό βοηθά στη δημιουργία ενός έντονο φαινομένου στροβιλισμού μέσα στο θάλαμο καύσης, το οποία αυξάνει την απόδοση της διαδικασίας καύσης. Στις υψηλότερες στροφές, μια σφήνα υδραυλικής ενεργοποίησης εμπλέκει τον πείρο από το δευτερεύον κοκοράκι με τον πρωτεύον, ώστε να περάσει και η δευτερεύουσα βαλβίδα στο πρόγραμμα χρονισμού μεγάλης διάρκειας (long-duration mode) κάτι που αυξάνει τον όγκο εισαγωγής μίγματος αέρα/καυσίμου στο θάλαμο καύσης. Αυτό το πρόσθετο μίγμα αυξάνει την ισχύ στις υψηλές στροφές.
Η κυλινδροκεφαλή σχηματίζει μικρές γωνίες 30 μοιρών μεταξύ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, συμβάλλοντας στο συνολικό, συμπαγές μέγεθος. Εκτός από την τεχνολογία VTEC του συστήματος των βαλβίδων, άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά είναι το βελτιωμένο σχήμα του θαλάμου καύσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος του γκαζιού (drive-by-wire), μία συνθετική πολλαπλή εισαγωγής μεγάλου μήκους που συμβάλλει στην καλή παραγωγή ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και οι τεχνολογίες μείωσης τριβής.
Ο ηλεκτρονικός έλεγχος γκαζιού Drive-By-Wire (DBW) βελτιστοποιεί το άνοιγμα της πεταλούδας όταν ο οδηγός πατάει γκάζι για ταχύ και ακριβή ψεκασμό καυσίμου, μεγιστοποιώντας έτσι την απόδοση. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένας κινητήρας με καλή ροπή στις χαμηλές στροφές, ισχύ στις υψηλές στροφές και υψηλό επίπεδο απόδοσης καυσίμου.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΜΕ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΑΙΣΘΗΣΗ
Το Jazz εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, αλλά στο μοντέλο, το σύστημα έχει αναβαθμιστεί πλήρως, με αποτέλεσμα να έχουν βελτιωθεί σημαντικά η πληροφόρηση (feedback) και η σταθερότητα για μία πιο άμεση αίσθηση και πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία. Η ακαμψία τόσο της ίδιας της κρεμαγιέρας όσο και της έδρασής της έχουν αυξηθεί, ενώ σε συνδυασμό με την αυξημένη ισχύ του μοτέρ 60 A), επιτυγχάνεται πιο ελαφριά αίσθηση του τιμονιού στις χαμηλές ταχύτητες και σταθερότητα στις υψηλές, με βελτιωμένη αίσθηση στη θέση γύρω από το κέντρο.
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΦΡΕΝΑ
Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει αεριζόμενους δίσκους μπροστά και πίσω, ενώ όλα τα μοντέλα Jazz εφοδιάζονται με ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και brake assist, στον στάνταρ εξοπλισμό τους. Η αυξημένη ισχύς ακινητοποίησης οφείλεται στις μεγαλύτερες δαγκάνες των εμπρός φρένων, ενώ η αίσθηση του πεντάλ φρένου έχει βελτιστοποιηθεί και τώρα απαιτεί μικρότερη προσπάθεια από τον οδηγό προκειμένου να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα. Εμπρός και πίσω δισκόφρενα διασφαλίζουν ευστάθεια στο δρόμο, που αυξάνεται περισσότερο από τα συστήματα Anti-lock Braking System (ABS), Electronic Brake-force Distribution (EBD) και Emergency Brake Assist (EBA).
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ
Η ανάρτηση του Jazz έχει νέες ρυθμίσεις που αυξάνουν την οδηγική άνεση και βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά. Συμπληρώνοντας την οδηγική άνεση, το ανανεωμένο μοντέλο προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης σε ευθεία πορεία και καλύτερη οδηγησιμότητα.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Μαζί με την παρουσίαση του Jazz Hybrid, το Jazz με συμβατικό κινητήρα προσφέρει επίσης μειωμένες εκπομπές CO2 και βελτιωμένη κατανάλωση. Ο κινητήρας 1.4 λίτρων ξεκινά με εκπομπές ρύπων 126 g/km από 128 g/km του προηγούμενου μοντέλου και κατανάλωση 5,5 l/100km στο μικτό κύκλο.
Πηγή:Γενική Αυτοκινήτων Α.Ε.Β.Ε.
Tο νέο Honda Jazz είναι διαθέσιμο στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:
Έκδοση |
Νέα λιανική τιμή |
Τιμή λανσαρί–σματος |
Τελική λιανική τιμή με όφελος και απόσυρση |
JAZZ MY12 |
|||
1.4LT Trend |
€14,400 |
€13,900 |
€12,940 |
1.4lt Comfort |
€15,550 |
€15,050 |
€14,090 |
1.4lt Elegance |
€16,700 |
€16,200 |
€15,240 |
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Jazz & Jazz Hybrid |
1.4 i-VTEC 5MT |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
4 κύλινδροι σε σειρά, ένας εκκεντροφόρος επικεφαλής / 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο |
S |
Διάμετρος Χ διαδρομή (mm) |
73 x 80 |
Κυβισμός (cc) |
1339 |
Σχέση συμπίεσης |
10,5:1 |
Μέγιστη ισχύς PS(KW)rpm |
99(73)/6000 |
Μέγιστη ροπή Nm/rpm |
127/4800 |
Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός (PGM-FI*****), 2 stages i-VTEC |
S |
Σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων |
Euro 5 |
Απαιτούμενος αριθμός οκτανίων αμόλυβδης βενζίνης (RON) |
95 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) |
182 |
Επιτάχυνση 0-100km/h |
11,4 |
Στάθμη θορύβου εσωτερική (με 100 km/h σε επίπεδο δρόμο, στο κέντρο της καμπίνας) |
66 dB |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ |
|
Τύπος μπαταρίας |
12V 28AH:5HR , 35AH:20HR |
Εναλλακτήρας |
12V-95A |
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ |
|
Μηχανικό: Κίνηση εμπρός, κιβώτιο 5 συγχρονισμένων ταχυτήτων και 1 όπισθεν |
S |
Σχέσεις ταχυτήτων μηχανικού κιβωτίου 1η |
3,307 |
2α |
1,75 |
3η |
1,235 |
4η |
0,948 |
5η |
0,809 |
Όπισθεν |
3,307 |
Τελική σχέση μετάδοσης |
4,294 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Τύπος εμπρόσθιας ανάρτησης |
Εμπρός γόνατα Mcpherson |
Τύπος πίσω ανάρτησης |
Πίσω ημιάκαμπτος άξονας |
Αντιστρεπτική δοκός (ζανφόρ) εμπρός (mm) |
Φ18 |
Αντιστρεπτική δοκός (ζανφόρ) πίσω (mm) |
Φ14 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ |
|
Στροφές τιμονιού από τέρμα σε τέρμα |
3.42 |
Ακτίνα στροφής στο κέντρο του τροχού (m) |
4.74 |
ΦΡΕΝΑ |
|
Σύστημα ABS με EBD και Brake Assist****** |
S |
Διάμετρος δίσκων εμπρός (mm) |
262 |
Διάμετρος δίσκων πίσω (mm) |
239 |
Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι |
S |
Πίσω δισκόφρενα |
S |
ΤΡΟΧΟΙ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ |
|
Ζάντες |
Ατσάλινες 15 x 5 1/2 J |
Ελαστικά |
175/65 R15 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ |
|
Συνολικό μήκος (mm) |
3900 |
Ολικό πλάτος (mm) χωρίς/με τους καθρέπτες |
1695/2029 |
Ολικό ύψος (mm) χωρίς την κεραία/με την κεραία |
1525/1655 |
Μεταξόνιο (mm) |
2500 |
Εμπρόσθιο μετατρόχιο (mm) |
1492 |
Οπίσθιο μετατρόχιο (mm) |
1475 |
Απόσταση από το έδαφος (mm) χωρίς/με τον οδηγό |
147/130 |
Απόβαρο (kg) |
1051-1112 |
Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος (kg) |
1610 |
Ικανότητα έλξης με/χωρίς φρένα******** |
1000/450 |
Μέγιστη κάθετη φόρτωση στον κοτσαδόρο******** |
95 |
Μέγιστη φόρτωση οροφής (χωρίς/με ράγες οροφής) (kg)********* |
50/55 |
Χώρος αποσκευών κατά VDA (σε λίτρα) πίσω καθίσματα όρθια (με εταζέρα) |
337 |
Χώρος αποσκευών κατά VDA (σε λίτρα) με πεσμένα τα πίσω καθίσματα (φόρτωση μέχρι το παράθυρο) |
883 |
Δεξαμενή καυσίμου (σε λίτρα) |
42 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ Lt/100Km(New method 93/116/EC) |
|
Αστική (Lt/100 km) |
6,6 |
Υπεραστική (Lt/100 km) |
4,8 |
Συνδυασμένη (Lt/100 km) |
5,5 |
CO2 ρύποι (σε gr/km) |
126 |
ολα καλα τα καυσαερια δεν τα μειωναν κατω απο τα 100?
Δεν είναι και εύκολο δα. Νομίζω πως το μόνο Χόντα με CO2 κάτω από 100 ειναι το ανανεωμένο Insight που θα έρθει του χρόνου. Πάντως Jazz υπάρχει στην οικογένεια και είναι ένα εξαιρετικά μικρό-μεγάλο αυτοκίνητο, αν με καταλαβαίνεις. Οικονομικό και καλό, λιγάκι ακριβό, αλλά είναι Χόντα.