NEA

Honda Civic 2012 [press kit]

honda-civic-2012-2

To νέο Civic αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Μάρτιο με τιμή πώλησης που θα ξεκινά από περίπου 17.500 €. Μέχρι τότε μάθετε τα πάντα για αυτό μέσα από το πλήρες press kit…

Η ομάδα του Civic με επικεφαλής τον Mitsuru Kariya – “Large Project Leader” – ανέλαβε την αποστολή να δημιουργήσει και να εξελίξει το νέο Civic. Καθώς το Civic που ήδη κυκλοφορεί είναι διάσημο για το στυλ και την πρακτικότητά του στην Ευρωπαϊκή κατηγορία C, ο Mitsuru Kariya και η ομάδα του θέλησαν να αναλύσουν σε βάθος τις ανάγκες και επιθυμίες των Ευρωπαίων πελατών. Το σημερινό Civic αποτέλεσε σημείο αναφοράς στην έρευνά τους ώστε να προσφέρουν ένα ακόμα πιο εξελιγμένο μοντέλο.

Η περίοδος εξέλιξης του νέου Civic διήρκεσε τέσσερα χρόνια. Σχεδόν όλα τα εξαρτήματα του νέου Civic είναι καινούργια ή σημαντικά αναβαθμισμένα: έμφαση δόθηκε στη ρύθμιση της ανάρτησης για βελτιωμένη οδηγική άνεση και οδική συμπεριφορά, στα υλικά της καμπίνας για μία αναβαθμισμένη συνολική ποιότητα, στα νέα στιλιστικά στοιχεία και στην αεροδυναμική για μία ανανεωμένη εικόνα και βελτιωμένη απόδοση και τέλος στους κινητήρες για αύξηση των επιδόσεων και τη μείωση των εκπομπών CO2.

Γενικά, το νέο Civic δομείται πάνω στις βασικές αρετές του προκατόχου του, τις οποίες προάγει σε ανώτερο επίπεδο. Επίσης είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία του στη σχέση επιδόσεων / εκπομπών CO2 – το πετρελαιοκίνητο μοντέλο με 150 HP και 350 Nm παράγει μόλις 110g/km διοξείδιο του άνθρακα.

SMS===>Πως λειτουργεί το VTEC της Honda;

Νέα στοιχεία, οι βασικές αλλαγές με μια ματιά

  • Νέα λειτουργική διάταξη cockpit (διζωνικό ταμπλό οργάνων)
  • Έγχρωμη οθόνη i MID TFT με λειτουργία υποστήριξης οικολογικής οδήγησης Eco, απεικόνιση λειτουργιών ήχου και υποστήριξη χρήστη
  • Ηχοσύστημα υψηλών προδιαγραφών με ποιοτικά 20cm 90W subwoofer και 25mm AL dome tweeters (προαιρετικά)
  • Νέα υλικά στις επιφάνειες επαφής σε όλη την καμπίνα ανώτερης αισθητικής και ποιότητας
  • Νέα σχεδίαση τιμονιού με εργονομικά χειριστήρια, μαλακό δέρμα και άνετες ραφές (ανάλογα με την έκδοση)
  • Μπλε κρυφός φωτισμούς εσωτερικού (ανάλογα με την έκδοση)

Εξωτερική αισθητική

  • Χαμηλότερο και φαρδύτερο αεροδυναμικό μονοκόμματο προφίλ
  • Κομψή εμφάνιση με ενιαία αισθητική που περιλαμβάνει τους θόλους των τροχών και το αμάξωμα
  • Χαμηλότερη και φαρδύτερη μετωπική επιφάνεια
  • Πίσω φώτα με αεροδυναμικά χαρακτηριστικά
  • Νέα σχεδίαση φώτων φρένων και φλας
  • Νέες εξωτερικές αποχρώσεις

Άνεση και πρακτικότητα

  • Κάθισμα με θαλάμους αέρα για οσφυϊκή και πλευρική υποστήριξη
  • Χρονοδιακόπτης ηχοσυστήματος μετά την αφαίρεση του κλειδιού
  • Μεγάλο ηλεκτρικό σκιάδιο με κεντρικό άνοιγμα
  • Σύστημα πλοήγησης HDD με απεικόνιση βελών, 11 γλώσσες και οθόνη 800x480mm WVGA (ανάλογα με την έκδοση)
  • Ηλεκτρικά παράθυρα με λειτουργία τηλεχειρισμού μέσω του κλειδιού
  • Οι εξωτερικοί καθρέπτες αναδιπλώνονται και μαζεύονται από το μπουτόν εκκίνησης χωρίς κλειδί,
  • Hill start assist
  • Κονσόλα πολλαπλών αποθηκευτικών χώρων με USB/iPod και εισόδους aux
  • Ανανεωμένες εσωτερικές και εξωτερικές λαβές θυρών
  • Πιο ομαλή αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων

Οικονομία καυσίμου και περιβαλλοντικές επιδόσεις

  • ECO Assist
  • Idle Stop
  • Έλεγχος πολλαπλών σταδίων ACG
  • Μειωμένες τριβές κινητήρα
  • Βελτιστοποιημένη καύση
  • Ενεργή γρίλια αεραγωγού στα μοντέλα diesel

Ασφάλεια

  • Φώτα ημέρας LED για πιο ευδιάκριτη παρουσία
  • Σύστημα ανεφοδιασμού χωρίς τάπα για προστασία από ανεφοδιασμό με λάθος καύσιμο στα μοντέλα diesel
  • Αυτόματο σύστημα υποστήριξης μεγάλης σκάλας (ανάλογα με την έκδοση)
  • Ευδιάκριτο, ψηλά τοποθετημένο φως stop
  • ACC (Adaptive Cruise Control), CMBS (Collision Mitigation Brake System (ανάλογα με την έκδοση)
  • Σύστημα μεταβλητού περιοριστή ταχύτητας Variable speed limiter system
  • Μικροφωνική εγκατάσταση για hands-free κλήσεις (ανάλογα με την έκδοση)
  • Χαμηλωμένο πίσω παρμπρίζ για καλύτερη ορατότητα από τη θέση του οδηγού
  • Βελτιωμένη ευστάθεια σε πλάγιους ανέμους

Ανάρτηση

  • Υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ για βελτιωμένη απόσβεση στην πίσω ανάρτηση
  • Ημιάκαμπτός άξονας τύπου Η για υψηλότερη ακαμψία και οδική ευστάθεια σε σχέση με το προηγούμενο Civic Type R

Κινητήρας

  • 2.2 lt. i-DTEC diesel που εκπέμπει 110g/km CO2 με 150 PS και ροπή 350 Nm.
  • 1.8 lt. i-VTEC βενζινοκινητήρας που εκπέμπει 137g/km CO2 με142 PS στις 6500 rpm και ροπή 174 Nm στις 4300 rpm
  • 1.4 lt. i-VTEC βενζινοκινητήρας που εκπέμπει 129 g/km CO2 με 100 PS και ροπή 127 Nm ροπή στις 4800 rpm

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Το τρέχον Civic που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2006 σηματοδότησε μία σημαντική αλλαγή με τη διάταξή του: συγκεκριμένα παρουσίασε μία επιτυχημένη πλατφόρμα «με το ρεζερβουάρ τοποθετημένο στο κέντρο», στοιχείο που προσέφερε πρακτικά πλεονεκτήματα και μία ευρύχωρη καμπίνα κατάλληλη για τις ανάγκες των πελατών της Ευρωπαϊκής κατηγορίας C. Το Civic σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για την Ευρωπαϊκή αγορά έχοντας ήδη λάβει θετικά σχόλια για τη σχεδίαση και πολυμορφικότητα/πρακτικότητή του. Έτσι το τρέχον Civic διαθέτει μία «δυνατή παρουσία στο δρόμο» με «φουτουριστική εμφάνιση». Επίσης είναι «πολυχρηστικό» με μεγάλο χώρο αποσκευών και πολλαπλές διατάξεις χάρη στα «magic seats».Όταν ξεκίνησε η έρευνα, η ομάδα εξέλιξης του νέου Civic έλαβε υπόψη τα “στοιχεία ταυτότητας” του σημερινού μοντέλου και αποφάσισε να τα διατηρήσει και να τα βελτιώσει. Η ομάδα προσανατολίστηκε σε μία συναισθηματική σχεδίαση, εντυπωσιακή, απρόσμενη, με πρωτοφανή επίπεδα ευρυχωρίας και πρακτικότητας, και παράλληλα στη βελτίωση και διεύρυνση του πεδίου ορατότητας θέλοντας να αναβαθμίσει τη συνολική εμπειρία για το χρήστη.

Το υπάρχον Civic διέθετε ήδη κορυφαία επίπεδα ευρυχωρίας και έναν ασυναγώνιστο χώρο αποσκευών σε σχέση με τους ανταγωνιστές του. Γι’ αυτό, η έμφαση δόθηκε στη διατήρηση της ευρυχωρίας αλλά και στη βελτίωση του συνολικού «πακέτου» με αξιοποίηση των χώρων μέσα από τη μείωση των συνολικών διαστάσεων. Έτσι έχουμε μία νέα εξωτερική σχεδίαση, βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος που συντελούν στην αύξηση των συνολικών επιδόσεων του αυτοκινήτου.

Εξωτερική σχεδίαση

Οι σχεδιαστές του νέου Civic θέλησαν να διατηρήσουν τα σπορ και φουτουριστικά στοιχεία του αυτοκινήτου αλλά να τα προσαρμόσουν έτσι ώστε να εκφράζουν τη φινέτσα και τη φουτουριστική προσωπικότητα του νέου μοντέλου. Για την υλοποίηση αυτής της φιλοσοφίας, το νέο αυτοκίνητο είναι 20mm χαμηλότερο και 10mm φαρδύτερο από το υπάρχον μοντέλο – ένα στυλ που υπογραμμίζει τη σπορ και φουτουριστική κομψότητα και δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την πρακτικότητα του αυτοκινήτου.

Μετά από έρευνα, οι σχεδιαστές κατέληξαν με ποιο τρόπο θα έδιναν στο νέο Civic 5θ μία σπορ εμφάνιση θυμίζοντας στυλ 3θ μοντέλου. Η σχεδίαση της καμπίνας του νέου Civic που είναι τραβηγμένη προς τα εμπρός τονίζεται με τη μειωμένη αναλογία πλαϊνών κρυστάλλινων επιφανειών/πάνελ αμαξώματος, και τη μικρότερη κρυστάλλινη επιφάνεια του πίσω παρμπρίζ. Αυτό το οπτικό τρυκ δημιουργεί την εικόνα μας μικρής κομψής καμπίνας, διαφορετικής από πιο παραδοσιακές καμπίνες των 5θ Ευρωπαϊκών μοντέλων C.

Οι γραμμές του αμαξώματος του νέου Civic σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να συμβάλλουν στη χαμηλωμένη και στιβαρή εμφάνιση. Κατά κανόνα, το ψηλότερο σημείων των πλαϊνών γραμμών του αμαξώματος κινείται παράλληλα με τις λαβές των θυρών, ωστόσο στο νέο Civic το σημείο αυτό βρίσκεται χαμηλότερα, περίπου στο μισό ύψος του πάνελ της πόρτας.

Έτσι δημιουργείται μία χαμηλή, συνεχόμενη γραμμή που κινείται από τον εμπρός προφυλακτήρα, εκτείνεται πάνω στο πλευρό και φτάνει μέχρι πίσω διαμορφώνοντας μία εικόνα χαμηλού κέντρου βάρους. Παράλληλα, το πάνω κομμάτι του πλαϊνού τμήματος του αμαξώματος με μία σχετικά απλή σχεδίαση δημιουργεί κοντράστ με το ανάγλυφο κάτω τμήμα, το οποίο μαζί με τα μαρσπιέ παίζει με το φώς προβάλλοντας τη στιβαρή εμφάνιση.

Οι θόλοι των τροχών συνδέονται ακόμα πιο αρμονικά με την επιφάνεια του αμαξώματος προσδίδοντας στο νέο Civic αισθητική σαφήνεια και κομψότητα. Σε πολλές περιπτώσεις, οι θόλοι των τροχών σχεδιάζονται για να προεξέχουν ομοιόμορφα γύρω από το αμάξωμα. Αντίθετα, η γραμμή που χωρίζει το αμάξωμα από το θόλο του νέου Civic είναι τόσο απαλή ώστε δυσκολεύεσαι να διακρίνεις που αρχίζει και πού τελειώνει.

Στη φυσιογνωμία του αυτοκινήτου είναι έκδηλο το DNA της Honda με νέα φώτα HID τύπου projector για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα. Το αυτόματο σύστημα υποστήριξης της μεγάλης σκάλας ελέγχεται από μία κάμερα CMOS τοποθετημένη στο παρμπρίζ, στην περιοχή του μεσαίου καθρέπτη. Η κάμερα ανιχνεύει τα φώτα πορείας των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων ή τα πίσω φώτα ενός προπορευόμενου οχήματος και αλλάζει αυτόματα από μεγάλη σκάλα σε μεσαία. Έτσι ο οδηγός μπορεί να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στην οδήγηση και να μη χρειάζεται να επιλέξει ο ίδιος επίπεδο σκάλας φώτων.

Πίσω, ένας μοναδικός συνδυασμός φώτων έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να επιτυγχάνει μέγιστη οπτική απήχηση και αεροδυναμική απόδοση. Όπως στο υπάρχον Civic, η πίσω σχεδιαστική ταυτότητα περιλαμβάνει οριζόντια στοιχεία που υπογραμμίζουν το πλάτος και την ισχυρή παρουσία του στο δρόμο. Στο νέο μοντέλο τα πίσω φώτα τοποθετούνται σε ψηλότερο επίπεδο για να φαίνονται καλύτερα από τα οχήματα που ακολουθούν. Τα οριζόντια φώτα των φρένων λειτουργούν και σαν αεροτομή που διαχειρίζεται τη ροή αέρα πάνω από την οροφή του αυτοκινήτου. Τα πίσω φώτα συμβάλλουν στην καλή αεροδυναμική, προεξέχοντας στη βέλτιστη θέση ώστε να αποκολλούν τη ροή αέρα στο πλάι του αμαξώματος. Τρεις χαρακτηριστικές γραμμές, ανάγλυφες στα πλευρά των πίσω φώτων, μειώνουν την αντίσταση ελαχιστοποιώντας το στροβιλισμό αέρα στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.

Κορυφαία αεροδυναμική

Η ομάδα σχεδίασης θέλησε να εκμεταλλευτεί όλες τις δυνατότητες βελτίωσης της αεροδυναμικής, γι’ αυτό και επιστράτευσε τη βοήθεια των μηχανικών με εμπειρία στην  F1, ένα σπορ στο οποίο κυριαρχεί η τεχνογνωσία διαχείρισης ροής του αέρα. Στόχος ήταν να προσφέρει μία σταθερή αίσθηση στις υψηλές ταχύτητες, αλλά και τη διαχείριση της ροής αέρα κάτω από το όχημα χρησιμοποιώντας ένα μεγάλο κάλυμμα (από τον εμπρός προφυλακτήρα μέχρι τον πίσω), με εμπρός σπόιλερ. Μαζί με τα μεγάλα καλύμματα στην πίσω ανάρτηση, αυτό το κάλυμμα ενισχύει την ευστάθεια, κυρίως στις προσπεράσεις μεγάλων οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο σε συνθήκες ισχυρού αέρα.

Η αεροδυναμική απόδοση βελτιώνεται με την εισαγωγή ενός αεραγωγού με ενεργή γρίλια στο μοντέλο diesel. Αυτό επιτυγχάνει αφενός την απόδοση της ψύξης και αφετέρου τη χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση σε όλες τις περιπτώσεις. Το νέο Civic diesel μετρά τη θερμοκρασία του νερού, την ταχύτητα και τη θερμοκρασία του εξωτερικού αέρα και ρυθμίζει το άνοιγμα και κλείσιμο του αεραγωγού ανάλογα. Στις χαμηλές ταχύτητες, όταν η αεροδυναμική είναι λιγότερο κρίσιμη, ο αεραγωγός είναι ανοιχτός, όπως και στις υψηλές ταχύτητες ώστε να συμβάλλει στη σταθερότητα της διεύθυνσης,  μειώνοντας την ανύψωση του εμπρός άκρου. Στις μεσαίες ταχύτητες είναι γενικά κλειστός, αλλά ανοίγει όπου είναι απαραίτητο για να αυξήσει την ψύξη και να μειώσει την αντίσταση του αέρα, βελτιώνοντας έτσι την απόδοση του καυσίμου.

Η συνολική αεροδυναμική βελτίωση του νέου Civic diesel έχει τιμή CdΑ 12,6% συγκρινόμενη με του προηγούμενο βενζινοκίνητου μοντέλου, 10,8%.

Εσωτερική σχεδίαση

Το τρέχον Civic είναι διάσημο για τη φουτουριστική καμπίνα και το σπορ εξωτερικό στυλ το οποίο συνδυάζεται με ένα ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό. Τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά διατηρήθηκαν και στην εξέλιξη του νέου Civic, ωστόσο το βάρος δόθηκε στην αναβάθμιση της αισθητικής μέσα στο αυτοκίνητο. Σαν πηγή έμπνευσης χρησιμοποιήθηκε το πάνελ ελέγχου από το cockpit ενός μαχητικού αεροσκάφους και ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που επιτρέπει τη φυσική και διαισθητική λειτουργία όλων των χειριστηρίων. Από τη θέση του, ο οδηγός αισθάνεται ότι βρίσκεται σε ένα χώρο όπου απολαμβάνει απόλυτη άνεση και έλεγχο. Παράλληλα αισθάνεται ότι το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο γύρω από αυτόν – η απόλυτη έκφραση της αρχής της Honda ”man maximum, machine minimum” (“μέγιστη έμφαση στον άνθρωπο, ελάχιστη στα μηχανήματα”).

Το νέο λειτουργικό cockpit έχει δύο ανεξάρτητες ζώνες ελέγχου γνωστές σαν Ζώνη  Ενημέρωσης και Ζώνη Απεικόνισης Πληροφοριών Οδήγησης.  Η Ζώνη Απεικόνισης Πληροφοριών Οδήγησης συγκεντρώνει σημαντικές πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ η Ζώνη  Ενημέρωσης τοποθετείται πιο κοντά στο κέντρο του ταμπλό. Η περιοχή ακριβώς μπροστά από τα μάτια του οδηγού έχει βάθος και εύρος, αντιγράφοντας το εξωτερικό στυλ, ενώ η Ζώνη  Ενημέρωσης είναι εργονομική αφού τοποθετεί συσκευές όπως το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης, τα χειριστήρια του καλοριφέρ και του A/C σε εύκολη πρόσβαση για τον οδηγό και το συνοδηγό.

Οι ζώνες οριοθετούνται με σαφήνεια από δύο καλύμματα (ένα χαμηλό πάνω και ένα μακρύ πλαϊνό) που καθορίζουν το χώρο του οδηγού θυμίζοντας cockpit μαχητικού αεροσκάφους ή μονοθέσιου αγωνιστικού αυτοκινήτου.

Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος για δύο μπουκάλια 1L και δύο 350ml. Επίσης περιλαμβάνεται ηλεκτρική πρίζα, θύρα, USB και είσοδος Aux. Για λόγους ευκολίας, οι αποθηκευτικοί χώροι είναι τοποθετημένοι στη φυσική γραμμή κίνησης του οδηγού. Παρομοίως, ο επιλογέας ταχυτήτων έχει μετακινηθεί πιο κοντά στη στεφάνη του τιμονιού, ενώ οι διαδρομές του είναι πιο εργονομικές. Το χειρόφρενο έχει μετακινηθεί δίπλα στο κάθισμα του συνοδηγού για ευκολότερη χρήση.

Το νέο κάθισμα του οδηγού παρέχει καλύτερη αίσθηση επαφής με το αυτοκίνητο και περιλαμβάνει οσφυϊκή και πλευρική υποστήριξη με θαλάμους αέρα που σημαίνει ότι το κάθισμα μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να υποστηρίζει όλους τους οδηγούς ανεξαρτήτως ύψους και σωματότυπου. Μία συμπαγής αντλία παρέχει αέρα σε δύο θαλάμους στο κάτω τμήμα της πλάτης του καθίσματος, ρυθμίζοντας τα επίπεδα οσφυϊκής υποστήριξης, ενώ πρόσθετοι θάλαμοι αέρα στα πλαϊνά μαξιλάρια της έδρας του καθίσματος μπορούν να διογκώνονται για βελτίωση της πλευρικής υποστήριξης και προσαρμογή του καθίσματος στις απαιτήσεις πιο μικρόσωμων και λεπτότερων οδηγών. Η υποστήριξη των ώμων και των γονάτων έχει επίσης βελτιωθεί.

Οι ενδείξεις του οδηγού διατηρούν τη φιλοσοφία Dual Link του προηγούμενου Civic – μία ‘έξυπνη’ σχεδίαση που τοποθετεί τις σημαντικότερες πληροφορίες όπως το ψηφιακό ταχύμετρο στην κορυφή του ταμπλό για να μπορεί οδηγός να τις συμβουλεύεται συχνά χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο. Δευτερεύουσες πληροφορίες και χειριστήρια τοποθετούνται πιο χαμηλά. Στο κέντρο συναντάμε μία διάταξη με τρία όργανα, στροφόμετρο, δείκτη θερμοκρασίας κινητήρα και δείκτη καυσίμου τα οποία πλαισιώνονται από μεταλλικούς δακτυλίους για σπορ αίσθηση υψηλής ακρίβειας.

Φαρδύτερο και χαμηλότερο εξωτερικά, το Civic προσφέρει το πιο ευρύχωρο εσωτερικό από οποιοδήποτε αυτοκίνητο της κατηγορίας C. Έχει χώρο για τους ώμους 1431mm μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και απόσταση 795mm μεταξύ οδηγού και πίσω επιβάτη. Ο χώρος αποσκευών είναι της τάξεως των 401 lt.,  κορυφαία τιμή για την κατηγορία. Με τον πρακτικό υποδαπέδιο θάλαμο προστίθενται επιπλέον 76 λίτρα στη συνολική χωρητικότητα.

Μειωμένος θόρυβος, ποιοτικά υλικά

Στη φάση της έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι μειωμένοι θόρυβοι στην καμπίνα παίζουν καθοριστικό ρόλο για μία ξεκούραστη και απολαυστική οδηγική εμπειρία. Ένα αθόρυβο αυτοκίνητο βοηθά επίσης στην αίσθηση μεγαλύτερης ασφάλειας για τους επιβάτες στις υψηλές ταχύτητες και στη μείωση της κόπωσης. Οι μηχανικοί της Honda έκαναν διεξοδικές δοκιμές προσπαθώντας να εντοπίσουν πηγές αλλά και τα πιο ενοχλητικά είδη θορύβου. Προσπάθησαν όχι μόνο να μειώσουν τις μέγιστες τιμές του θορύβου από το δρόμο, αλλά και να ελαχιστοποιήσουν την αντίθεση μεταξύ διαφορετικών συχνοτήτων θορύβου που φτάνει στα αυτιά του οδηγού από το εξωτερικό, π.χ. λόγω μεταβολών στην ποιότητα του οδοστρώματος.

Ένα νέο πρόγραμμα δοκιμών αναπτύχθηκε, προκειμένου να αξιολογηθούν τα επίπεδα θορύβων στο νέο Civic. Αυτό υλοποιήθηκε από τη μέτρηση του ήχου μέσα από 8 σενάρια: αίσθηση στιβαρότητας με την είσοδο στο αυτοκίνητο, στην εκκίνηση του κινητήρα, στο ξεκίνημα, σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, στο ταξίδι με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη, στην επιτάχυνση, στην οδήγηση σε τραχιά οδοστρώματα και στον αυτοκινητόδρομο. Έτσι έγινε μια συνολική αποτίμηση της αίσθησης που βιώνουν οι οδηγοί από τα διάφορα είδη θορύβων που παράγονται στο αυτοκίνητο στις συνθήκες αυτές. Στη συνέχεια, μέσα από διεξοδικές δοκιμές εντοπίστηκαν οι πηγές και τα ενοχλητικά είδη θορύβου.

 

Η μείωση του θορύβου επιτεύχθηκε μέσα από τα εξαρτήματα του πλαισίου και των κινητήρων.  Για παράδειγμα, μεγάλα ηχοπορροφητικά πάνελ προστέθηκαν στους πίσω θόλους των τροχών, η οροφή σχεδιάστηκε ειδικά για την εξάλειψη των κραδασμών, ενώ ηχομονωτικό υλικό (συνδυασμός γυαλιού με μαλλί) χρησιμοποιήθηκε στο χώρο του κινητήρα. Μέσα στην καμπίνα, ένα νέο ηχομονωτικό υλικό ενσωματώθηκε στο παρμπρίζ, και επιλέχθηκε πιο παχύ κρύσταλλο για τα εμπρός παράθυρα και νέες τσιμούχες παντού. Το αποτέλεσμα είναι ότι οδηγός και επιβάτες να απολαμβάνουν ένα πιο αθόρυβο ταξίδι.

Πέρα από τη βελτίωση των επιπέδων θορύβων και άνεσης σε ταχύτητες ταξιδιού, κάτι πολύ σημαντικό για ένα σύγχρονο επιβατικό αυτοκίνητο είναι η δυνατότητα μιας ασφαλούς, hands-free τηλεφωνικής συνομιλίας. Η Honda στοχεύει πάντα στην αληθινή άνεση και ποιότητα σε όλους τους τομείς του νέου Civic. Οι μηχανικοί προσάρμοσαν μια νέα μικροφωνική εγκατάσταση για πρώτη φορά στην οικογένεια του νέου Civic. Αυτή η μοναδική ψηφιακή τεχνολογία λαμβάνει τη φωνή του οδηγού και τους ήχους του περιβάλλοντος μέσω πολλαπλών μικροφώνων και επεξεργάζεται ψηφιακά τον ήχο για να αποκλείσει το θόρυβο από το περιβάλλον. Ο θόρυβος καταστέλλεται τελείως όταν ο οδηγός δεν μιλά. Αυτό βελτιώνει τρομερά την ποιότητα του ήχου και την αναγνώριση της φωνής, ενώ μειώνει το στρες της συνομιλίας στις υψηλές ταχύτητες ή με ανοιχτά παράθυρα. Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνομιλητής από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής απολαμβάνουν μία άνετη επικοινωνία.

Τα υλικά σε όλο το εσωτερικό έχουν επιλεγεί προσεκτικά με έμφαση στην απαλή, απτική ποιότητα. Στο cockpit χρησιμοποιείται πλαστικό με κοκκώδη σύνθεση που συνδυάζει δερμάτινη εμφάνιση με γεωμετρικό σχέδιο σε αρμονία με τη high-tech εικόνα της καμπίνας. Η επένδυση των θυρών φωτίζεται με μοντέρνο μπλε κρυφό φωτισμό. Υπάρχουν δύο επιλογές αποχρώσεων για το εσωτερικό: Glamorous Black και Cool Grey.

 

Το νέο Civic φέρει τιμόνι από πολύ μαλακό δέρμα. Οι ποιοτικές ραφές είναι πιο λεπτές και έχουν μετατοπιστεί πιο πίσω για ελάχιστη επαφή με τα δάχτυλα. Το σχήμα της λαβής έχει βελτιωθεί για μεγαλύτερη άνεση των χεριών, ενώ η διάμετρος του τιμονιού έχει αυξηθεί για βέλτιστο έλεγχο. Η μεγαλύτερη λαβή του επιλογέα έχει προσαρμοστεί για σπορ δυναμική με ομαλή διαδικασία αλλαγών σε απόλυτη συνεργασία με τον προηγμένο κινητήρα του νέου Civic. Έχει μετακινηθεί πιο κοντά στον οδηγό και η γωνία λειτουργίας είναι πιο φυσική.

i-MID

Η Ζώνη Ενημέρωσης περιλαμβάνει την οθόνη πολλαπλών πληροφοριών i-MID Intelligent Multi-Information Display της Honda – μία έγχρωμη LCD QVGA που προβάλλει πληροφορίες για την κατανάλωση καυσίμου, την εξωτερική θερμοκρασία, την ώρα, τα δεδομένα ενός χιλιομετρητή ταξιδιού αλλά και πρόσθετες πληροφορίες ψυχαγωγίας όπως τον ερμηνευτή ενός μουσικού άλμπουμ. Επίσης απεικονίζει μία μεγάλη γκάμα πληροφοριών υποστήριξης του χρήστη, όπως μπουτόν ECON (βλέπε παρακάτω), ένταση ηχοσυστήματος, προειδοποίηση ζώνης ασφαλείας, δεδομένα ελέγχου κλιματισμού, κλπ. Η κατάσταση του  Idle Stop μπορεί επίσης να προβάλλεται στην i-MID.

Ευελιξία και άνεση

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους μηχανικούς του Civic ήταν να βελτιώσουν την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η εύκολη λύση θα ήταν να εγκαταλείψουν τον ημιάκαμπτο άξονα της πίσω ανάρτησης, όμως αυτό θα είχε σαν αποτέλεσμα να χαθεί πολύς χώρος αποσκευών και τα καθίσματα ‘magic seats’ πίσω. Μετά από προσωπική εμπειρία της ομάδας εξέλιξης κατά τη διάρκεια μιας έρευνας πελατών στη Γαλλία όπου ένας πελάτης είχε βάλει το σκύλο του στο χώρο που προοριζόταν για το κάθισμα, οι μηχανικοί αποφάσισαν ότι η πρακτικότητα που τους πρόσφεραν τα magic seats ήταν σημαντικό πλεονέκτημα, γι αυτό αποφάσισαν να τα κρατήσουν.

Η κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ καυσίμου του Civic σημαίνει σχεδόν απεριόριστη ευελιξία για τη διάταξη των καθισμάτων. Με μία απλή κίνηση ‘βύθισης’, οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται πλήρως δημιουργώντας μία επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης μήκους 1600mm και πλάτους 1350mm. Ο χώρος που δημιουργείται είναι αρκετά μεγάλος για τη μεταφορά τριών mountain bikes (με βγαλμένους τους εμπρός τροχούς), τρεις βαλίτσες Samsonite μεγέθους XL ή τρεις μεγάλες τσάντες του γκολφ. Αυτό είναι εφικτό ακόμα και με τα εμπρός καθίσματα στην πιο πίσω θέση τους. Οι βάσεις των πίσω καθισμάτων μπορούν επίσης να ανασηκωθούν για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου ύψους. Καθώς τα καθίσματα είναι διαιρούμενα 60:40 αυξάνονται οι επιλογές για τη μεταφορά ατόμων και φορτίων. Επίσης υπάρχει ένας εναλλακτικός χώρος φόρτωσης εάν η πρόσβαση στην πίσω πόρτα είναι περιορισμένη. Μία τρίτη επιλογή είναι η τοποθέτηση του διαχωριστικού ραφιού στο πάτωμα του χώρου αποσκευών για τη μεταφορά ψηλών φορτίων. Με τόσες δυνατότητες το νέο Civic αποτελεί μία πρακτική πρόταση για οικογένειες, λάτρεις των σπορ και όσους χρειάζονται ευελιξία χώρου.

 

Πίσω Ορατότητα

Από τα σχόλια των πελατών διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης της αισθητικής του πίσω τμήματος και της πίσω ορατότητας. Συχνά είναι δύσκολο να συνδυάζεις έντονο στυλ και πρακτικότητα (στην περίπτωσή μας, πίσω ορατότητα). Με το νέο Civic οι σχεδιαστές κατάφεραν να ενσωματώσουν τα πίσω φώτα στην πίσω αεροτομή την οποία και έκαναν κυρίαρχο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου βελτιώνοντας παράλληλα την ορατότητα.

Το κάτω άκρο του πίσω παρμπρίζ έχει χαμηλώσει για αύξηση της ορατότητας, ενώ το τρίτο φως στοπ έχει επίσης τοποθετηθεί χαμηλότερα για να μπορεί ο οδηγός να βλέπει τους προβολείς και τα φλας των αυτοκινήτων που ακολουθούν στο μεσαίο καθρέπτη, ενώ μία κάμερα οπισθοπορείας παρέχει απόλυτο έλεγχο στην όπισθεν (Προαιρετική).

Σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (keyless) και άνοιγμα θυρών με μία κίνηση

Το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί του νέου Civic είναι σχεδιασμένο με γνώμονα την ευκολία χρήσης. Συνδυάζεται με νέες, πιο βολικές λαβές θυρών τύπου μπάρας και μπουτόν start/stop κινητήρα, για μία πιο άνετη εμπειρία χρήσης. Η έξοδος είναι επίσης πιο άνετη για το χρήστη. Μία κλειδωμένη πόρτα ανοίγει τώρα από το εσωτερικό τραβώντας απλά τη λαβή.

 

Κινητήρες και κιβώτια

Το νέο Civic θα διατίθεται με τρεις επιλογές κινητήρων: βενζινοκινητήρας 1.4 lt. i-VTEC, βενζινοκινητήρας 1.8 l i-VTEC και 2.2 l i-DTEC diesel. Όλες οι κινητήριες μονάδες συνδυάζονται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ECO Assist και Idle Stop. Επίσης εφοδιάζονται με Hill Start Assist. Ο 1.8 l μπορεί να συνδυαστεί με ένα 5χυτο αυτόματο κιβώτιο ειδικής σχεδίασης. Παρά την αύξηση των επιδόσεων, ο 2.2 l i-DTEC πέτυχε σχεδόν 20% καλύτερη κατανάλωση ενώ το ποσοστό αυτό είναι 10% για τον 1.8 i-VTEC συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Κύριος στόχος στην εξέλιξη των κινητήρων και των κιβωτίων ήταν να διατηρηθούν οι υψηλές επιδόσεις και παράλληλα να βελτιωθεί η συνολική απόδοση του κινητήρα ώστε να μειωθεί το λειτουργικό κόστος.

Eco Assist

Στη φάση εξέλιξης του Insight Hybrid, η Honda διαπίστωσε ότι η διαφορά του οδηγικού στυλ μπορεί να προκαλέσει μέχρι 15% απόκλιση στην κατανάλωση. Το ECO Assist που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο Civic βελτιστοποιεί την απόδοση καυσίμου ελαχιστοποιώντας τις διαφορές στην κατανάλωση εξ αιτίας διαφορετικών στυλ οδήγησης. Δημιουργήθηκε αρχικά για τα μοντέλα Insight, CR-Z και Jazz Hybrid και χρησιμοποιεί το φωτισμό του ταχύμετρου για να υποστηρίξει τους οδηγούς στην οικονομία καυσίμου. Το σύστημα βοηθά στην επίτευξη της βέλτιστης οικονομίας σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης, ενώ παρέχει συμβουλές σε πραγματικό χρόνο για το πώς η χρήση του γκαζιού επηρεάζει το κόστος καυσίμου και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Επίσης εκπαιδεύει τους οδηγούς υποδεικνύοντάς τους τρόπους μείωσης της κατανάλωσης με διατήρηση της ταχύτητας που έχουν αναπτύξει και αποφυγή υπερβολικής επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης. Ο φωτισμός του ταχύμετρου είναι μπλε όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί στο ρελαντί και παραμένει μπλε στην απότομη επιτάχυνση και επιβράδυνση. Γίνεται πράσινο εάν η οδήγηση είναι οικονομική.  Ένας ενδιάμεσος φωτισμός, μπλε-πράσινος, δείχνει ομαλή επιτάχυνση και επιβράδυνση όταν ο οδηγός υπερβαίνει ελαφρώς την ιδανική πίεση στο πεντάλ γκαζιού.

Στο ταμπλό υπάρχει επίσης ένας πράσινος διακόπτης “ECON” που ενεργοποιεί την πιο οικονομική και περιβαλλοντικά συμβατή ρύθμιση του αυτοκινήτου. Αυτό γίνεται επιλέγοντας τη βέλτιστη θέση της πεταλούδας σε σχέση με την πίεση στο πεντάλ του γκαζιού για ομαλή αύξηση της ροπής. Το ECO Assist βελτιώνει επίσης την απόδοση του συστήματος A/C. Ανάλογα με συνθήκες όπως η θερμοκρασία και η υγρασία ελέγχει το συμπιεστή και μειώνει την τάση του ανεμιστήρα για μείωση του φορτίου του κινητήρα, βελτιώνοντας την απόδοση καυσίμου. Το σύστημα ECO Assist του Civic έχει δοκιμαστεί εκτενώς σε συνθήκες πόλης, εκτός πόλης και στον αυτοκινητόδρομο με σκοπό τη βελτιστοποίηση των επιδόσεων σε Ευρωπαϊκές συνθήκες .

Idle Stop

Το Idle Stop χρησιμοποιείται εκτενώς σε όλη τη σειρά των Civic και συμβάλλει σημαντικά στην απόδοση του καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών CO2 και των τριών κινητήρων της γκάμας – συγκεκριμένα προσφέρει όφελος περίπου 5 g/km για ένα κινητήρα diesel. Σχόλια από υπάρχοντα συστήματα Idle Stop οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι ο σκοπός και η λειτουργία τους μερικές φορές προκαλεί σύγχυση στους οδηγούς.

Γι’ αυτό η ομάδα εξέλιξης του Civic έδωσε μεγάλη έμφαση στη δημιουργία ενός συστήματος εύκολης λειτουργίας που θα ενίσχυε την αυτοπεποίθηση του οδηγού στην ικανότητα ελέγχου. Το αποτέλεσμα είναι οι  ομαλές και αξιόπιστες επανεκκινήσεις. Το σύστημα είναι προαιρετικό, γεγονός που σημαίνει ότι απενεργοποιείται όταν δεν χρειάζεται. Η κατάσταση του Idle Stop και οι οδηγίες λειτουργίας απεικονίζονται με σαφήνεια στη στάνταρ οθόνη  i-MID του αυτοκινήτου, ώστε ο οδηγός να μην συγχέει το Idle Stop με κάποια βλάβη του κινητήρα. Το σύστημα δοκιμάστηκε εκτενώς σε Ευρωπαϊκές πόλεις για να παρέχει υψηλή απόδοση σε όλες τις κυκλοφοριακές συνθήκες.

2.2 i-DTEC

Ο νέος 2.2 i-DTEC που δημιουργήθηκε για το Civic κατατάσσεται στην κορυφή της κατηγορίας των μοντέλων C λόγω ισορροπίας επιδόσεων και διαχείρισης ρύπων. Παρά τις πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 (μόνο 110 g/km και σχεδόν 20% βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο), επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ισχύς είναι 10PS επιπλέον σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο 150PS, ενώ η ροπή έχει επίσης αυξηθεί (350 Nm στις 2000-2750 rpm).

Ο κινητήρας είναι μία τετρακύλινδρη μονάδα εγκάρσια τοποθετημένη με DOHC, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, αντικραδασμικό άξονα, άμεσο ψεκασμό common rail τρίτης γενιάς, νέο ρηχό θάλαμο καύσης και μεταβλητό τούρμπο με αισθητήρα θέσης. Περιλαμβάνει ηλεκτρική βαλβίδα EGR με ένα πολύ αποδοτικό σύστημα ψύξης EGR. Τα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής έχουν προσαρμοστεί για βέλτιστες επιδόσεις και συμπαγή σχεδίαση. Το σύστημα του intercooler έχει ανασχεδιαστεί με το DPF (Diesel Particulate Filter) να τοποθετείται στο πλάι του κινητήρα για μικρότερο βάρος.

Με κατανάλωση μόλις 4,2 lit/100 km το νέο Civic προστατεύει την τσέπη του καταναλωτή και το περιβάλλον. Πραγματικά, το νέο Civic 2.2 i-DTEC μπορεί να παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους αγοραστές εταιρικών αυτοκινήτων – όχι μόνο λόγω της οικονομικής λειτουργίας του αλλά και τήρησης των προδιαγραφών ρύπων EURO 5.

Η εντυπωσιακή οικονομία είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής αρκετών μέτρων, συμπεριλαμβανομένης της αεροδυναμικής και των σχέσεων μετάδοσης. Ωστόσο, τη μεγαλύτερη συμβολή έχει ο κινητήρας i-DTEC ο οποίος φέρει νέο σύστημα Idle Stop και βέλτιστο έλεγχο ψεκασμού καυσίμου common-rail. Το σημαντικότερο, ο κινητήρας έχει βελτιστοποιηθεί μέσα από τη βελτιωμένη ροή λαδιού και τη μειωμένη τριβή.

Βελτιστοποιημένη ροή λαδιού:

  • Βελτιστοποιημένα μπεκ ψύξης εμβόλων.
  • Χρήση νέων μεταλλικών κουζινέτων με έκκεντρο σχήμα αυλάκωσης της λίπανσης, στοιχείο που μειώνει τη διαρροή λαδιού.
  • Μειωμένο διάκενο ρουλεμάν αντικραδασμικού άξονα.
  • Κατάργηση μπεκ λίπανσης καδένας αντικραδασμικού άξονα.
  • Μειωμένη διάμετρος οπής μπεκ κοκκορακίων.
  • Η παροχή προς το στρόφαλο έχει μειωθεί μέσω έκκεντρης λίπανσης.
  • Η συνολική παροχή λαδιού έχει μειωθεί και ανακατανεμηθεί αυξάνοντας την απόδοση.
  • Μειωμένη χωρητικότητα αντλίας λαδιού για λιγότερη τριβή και απώλεια ενέργειας

Μειωμένη τριβή:

  • Η διάμετρος των εδράσεων του μπλοκ κυλίνδρων και των κουζινέτων έχει μειωθεί.
  • Μειωμένο ύψος εμβόλου, μικρότερη διάμετρος πείρων και βασικών κουζινέτων στροφάλου, για μείωση του βάρους.
  • Η πίεση στην πλευρά του εμβόλου έχει μειωθεί και χρησιμοποιείται μία πιο λεπτή μπιέλα.
  • Η τάση στα ελατήρια του εμβόλου έχει μειωθεί.
  • Η διάμετρος της αντικραδασμικής μάζας έχει μειωθεί για μικρότερη αντίσταση.
  • Η ροή της αντλίας καυσίμου υψηλής πίεσης έχει μειωθεί.
  • Πιο λεία κουζινέτα εκκεντροφόρων για μειωμένες τριβές.
  • Οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν νωρίτερα για να μειώνεται η απώλεια πίεσης στις χαμηλές στροφές.
  • Νέο λιπαντικό diesel κινητήρα για αυξημένη απόδοση καυσίμου.
  • Η απόδοση της αντλίας νερού έχει βελτιστοποιηθεί.

Η οικονομία καυσίμου βελτιώθηκε περαιτέρω με τη χρήση ενός συστήματος αντλίας καυσίμου χαμηλής πίεσης με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και ενός συστήματος ελέγχου ACG πολλαπλών σταδίων με σύστημα παρακολούθησης κατάστασης της μπαταρίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές κατανάλωσης της Honda βασίζονται σε πραγματικές συνθήκες, αφού οι Ευρωπαίοι μηχανικοί δημιούργησαν έναν ειδικό κύκλο δοκιμών. Έτσι οι μηχανικοί της Honda στην Ιαπωνία μπορούσαν να μετρήσουν τις επιδόσεις του αυτοκινήτου στους Ευρωπαϊκούς δρόμους, λαμβάνοντας υπόψη τους τα διαφορετικά οδοστρώματα, χαρακτηριστικά και ταχύτητες.

1.8 i-VTEC

Ο 1.8 i-VTEC του Civic προβάλει την προηγμένη τεχνολογία VTEC και συστημάτων διαχείρισης κινητήρα της Honda. Από την αρχή, ο νέος κινητήρας σχεδιάστηκε σαν στοιχείο ενός συστήματος κίνησης υψηλής ποιότητας, με βελτιωμένη λειτουργία σε όλα τα στάδια οδήγησης, όπως εκκίνηση, αλλαγή ταχυτήτων, επιτάχυνση και επιβράδυνση. Η εκκίνηση είναι εύκολη και γρήγορη, οι αλλαγές ταχυτήτων ομαλές και ο έλεγχος του γκαζιού εύκολος και προβλέψιμος. Η επιτάχυνση και η επιβράδυνση γίνονται πάντα ομαλά και άνετα εντός και εκτός πόλης. Το ίδιο ισχύει και για την επιτάχυνση στον αυτοκινητόδρομο σε υψηλές ταχύτητες. Οι θόρυβοι και οι κραδασμοί έχουν μειωθεί δραστικά ενώ ο 1.8 i-VTEC είναι πιο αποδοτικός από τον προκάτοχό του.

Παράγοντας 142 PS στις 6500 rpm και ροπή 174 Nm στις 4300 rpm, ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα στις χαμηλές – μεσαίες στροφές, ενώ λειτουργεί αθόρυβα και ομαλά σε όλες τις στροφές. Το σύστημα εισαγωγής ρυθμίστηκε για την αύξηση της ισχύος. Με εκπομπές 137g CO2 /km – μείωση 10% από τον προκάτοχό του – ο νέος κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές EURO-5. Τα βελτιωμένα επίπεδα εκπομπών CO2 τον τοποθετούν μεταξύ  των κορυφαίων στην κατηγορία, παρέχοντας φορολογικά οφέλη στους ιδιοκτήτες. Σ’ αυτό προστίθενται οι βελτιωμένες δυναμικές επιδόσεις: για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h χρειάζεται μόνο 9,1 δευτερόλεπτα.

Πέρα από τα οφέλη του Idle Stop, η κατανάλωση καυσίμου έχει βελτιωθεί και με πρόσθετες μεθόδους:

  • Μειωμένη πίεση των ελατηρίων και μία νέα επίστρωση εμβόλου μειώνουν την τριβή.
  • Χρησιμοποιείται έλεγχος ACG πολλαπλών σταδίων.
  • Το σύστημα ελέγχου κρουστικής καύσης έχει βελτιωθεί.
  • Η κυλινδροκεφαλή υιοθετεί αυλό στροβιλισμού για βελτίωση της καύσης ενώ χρησιμοποιείται μακρύ μπουζί δύο ακίδων για βελτιωμένη οικονομία και εκπομπές ρύπων.
  • Το βάρος έχει μειωθεί με έναν ελαφρύτερο εκκεντροφόρο και ελαφρύτερο ψυγείο.
  • Το υλικό του καταλύτη έχει αλλάξει για αποδοτικότερη μείωση των ρύπων και αντοχή στη θερμότητα.
  • Χρησιμοποιείται λιπαντικό κινητήρα που συνεισφέρει στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Επιπλέον των αλλαγών αυτών έγιναν και αρκετές αναβαθμίσεις. Το σύστημα εισαγωγής, συμπεριλαμβανομένου του φίλτρου αέρα έχει απλούστερη δομή για να είναι ελαφρύτερο, αυξάνοντας την ισχύ και μειώνοντας τους θορύβους και κραδασμούς. Επίσης, η μίζα έχει γίνει πιο ανθεκτική για να διαχειρίζεται μεγαλύτερο αριθμό εκκινήσεων λόγω Idle Stop.

1.4 i-VTEC

Ο 1.4 SOHC του Civic ωφελείται επίσης από την προηγμένη τεχνολογία  VTEC της Honda για αποδοτική διαχείριση καυσίμου. Όπως οι υπόλοιποι κινητήρες της σειράς, είναι άριστα ρυθμισμένος και αναβαθμισμένος για να πληροί τις απαιτήσεις δυναμικών επιδόσεων και περιβαλλοντικής συμβατότητας. Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στα 129 g/km για συμμόρφωση με τα πρότυπα EURO-5. Ο κινητήρας παράγει μέγιστη ισχύ 100 PS και ροπή 127 Nm στις 4800 rpm.

Η μονάδα έχει νέο σύστημα Idle Stop και τις ίδιες αναβαθμίσεις με τον κινητήρα 1.8 μεταξύ των οποίων νέο λάδι χαμηλού ιξώδους, βελτιωμένο υλικό καταλύτη, έλεγχο ACG πολλαπλών σταδίων ACG και νέο σύστημα ελέγχου κρουστικής καύσης. Χρησιμοποιείται νέα επίστρωση εμβόλου για μείωση της τριβής, αυξάνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση.

Όπως οι υπόλοιποι κινητήρες του νέου Civic, η μονάδα 1.4 λίτρων έχει νέα, πιο ανθεκτική μίζα για να ανταπεξέλθει στον αυξημένο αριθμό εκκινήσεων λόγω Idle Stop.  Ο κινητήρας 1.4 λίτρων θα  προσελκύσει κυρίως νεαρότερους πελάτες και αγοραστές που θέλουν να αποκτήσουν ένα μοντέλο μικρότερου κυβισμού και θα γοητευτούν από το στυλ, την ευρυχωρία και την πρακτικότητα του Civic σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος αγοράς και χρήσης. Η προσθήκη του Hill Start Assist θα κάνει πιο ελκυστική αυτή τη βασική έκδοση.

i-VTEC – Πώς λειτουργεί

Το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VTEC της Honda προσφέρει επίπεδα απόδοσης και ισχύος ανέφικτα με το συμβατικό, σταθερό χρονισμό βαλβίδων. Ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές του κινητήρα, μια μονάδα ελέγχου επιλέγει μεταξύ δύο διαφορετικών προφίλ εκκέντρων για τον προσδιορισμό του χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής με στόχο τη μέγιστη οικονομία και τις επιδόσεις.

Hill Start Assist

Το Hill Start Assist χρησιμοποιείται σε όλα τα μοντέλα με μηχανικά κιβώτια. Το σύστημα αποτρέπει την προς τα πίσω κύλιση του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός αφήσει το φρένο για να πατήσει γκάζι. Τα φρένα παραμένουν ενεργά περίπου ένα δευτερόλεπτο, ώστε να μπορέσει το αυτοκίνητο να ξεκινήσει ομαλά, σαν ένα ακόμα δείγμα της συνολικής οδηγικής ποιότητας. Το σύστημα έχει ρυθμιστεί ειδικά ώστε να συμβάλλει στην οδηγική άνεση που υπόσχεται το νέο Civic.

 

 

6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο

Το συμπαγές, ελαφρύ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο του Civic έχει επίσης αναβαθμιστεί συμβάλλοντας στις αυξημένες επιδόσεις και την απόδοση του καυσίμου. Οι σχέσεις μετάδοσης έχουν βελτιστοποιηθεί με υψηλότερη 5η και 6η και μακρύτερο λόγο τελικής μετάδοσης, για λιγότερο θόρυβο από τον κινητήρα στις υψηλές ταχύτητες και καλύτερη απόδοση καυσίμου.

Τα συγχρονιζέ για τη 2η και 3η σχέση έχουν βελτιωθεί για καλύτερη αίσθηση των αλλαγών. Το κιβώτιο έχει επίσης προσαρμοστεί για την υποστήριξη του Idle Stop, με ένα συμπλέκτη ομαλής εκκίνησης και αισθητήρα νεκράς. Μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο φέρουν λυχνία Shift Indicator Light (SIL) στην περιοχή ενδείξεων του οδηγού. Το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα ανιχνεύει κατά πόσον το επίπεδο ροπής είναι κατάλληλο για τις τρέχουσες συνθήκες οδήγησης  και προτρέπει τον οδηγό με ένα οπτικό σήμα να αλλάξει ταχύτητα την κατάλληλη στιγμή για μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου.

5-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (1.8 λίτρων μόνο)

Από το 2009 ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο διατίθεται για το βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων. Το σύστημα εξελίχθηκε αποκλειστικά για πελάτες του Civic 5θ και προσφέρει ομαλή, απλή λειτουργία σύμφωνα με τη συνολική φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Για την πιο εξελιγμένη έκδοση του Civic, το σύστημα βελτιώθηκε με κριτήριο τους καθαρότερους ρύπους ενώ πετυχαίνει 2% μικρότερη κατανάλωση χάρη στην εφαρμογή διαφόρων μέτρων όπως βελτιωμένος έλεγχος υδραυλικής πίεσης, μετατροπέας ροπής υψηλής χωρητικότητας, μειωμένη τριβή συμπλέκτη και αλλαγές σε χαμηλότερες στροφές κινητήρα.

Πλαίσιο

Το πίσω σύστημα της ανάρτησης του νέου Civic έχει ανανεωθεί πλήρως, διατηρώντας τη βασική διάταξη ημιάκαμπτου άξονα για τη μεγιστοποίηση του εσωτερικού χώρου και τη διασφάλιση της πρακτικότητας που προσφέρουν τα magic seats. Προετοιμάζοντας το νέο Civic για το πολυδιάστατο Ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες ήταν Νο1 προτεραιότητα ώστε να παρέχεται αυτή η αίσθηση ασφάλειας και αυξημένης στιβαρότητας χωρίς θυσίες στην οδηγική άνεση.

Η πίσω ανάρτηση του Νέου Civic φέρει πλέον υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ, αντικαθιστώντας τα στάνταρ ελαστικά. Αυτά προσφέρουν πιο μαλακή απόσβεση, μειώνοντας το θόρυβο από το δρόμο και προσφέροντας πιο αποτελεσματική απόσβεση κραδασμών σε ανωμαλίες όπως τα σαμαράκια. Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται στο Honda Legend και είναι μοναδικό σε αυτοκίνητο της κατηγορίας C όταν συνδυάζεται με ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Ο άξονας Η με υστερούντες βραχίονες που εδράζει και τα υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ έχει ενισχυθεί. Οι βραχίονες είναι μεγαλύτερης διατομής από του προηγούμενου μοντέλου προσφέροντας υψηλότερη ακαμψία από αυτούς του Civic Type-R.

Μία νέα βάση αποσβεστήρων από ουρεθάνη βελτιώνει την οδηγική άνεση. Η ευστάθεια στο φρενάρισμα έχει επίσης βελτιωθεί μέσω αντίστροφης περιέλιξης των δύο πίσω ελατηρίων. Η δομή του υποπλαισίου έχει αλλάξει από απλή πίσω δοκό σε κλειστή, για αύξηση της ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης. Για τον έλεγχο της αντήχησης και καταστολή θορύβων και κραδασμών, το υποπλαίσιο φέρει νέο αποσβεστήρα. Η εμπρός ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης του Civic έχουν αναθεωρηθεί με στόχο τη βελτιωμένη οδική συμπεριφορά ευστάθεια.

Μία από τις κυριότερες μεταβολές είναι ο πιο άμεσος λόγος υποπολλαπλασιασμού που μειώνει τη γωνία του τιμονιού η οποία απαιτείται για αλλαγή πορείας σε δρόμους με στροφές. Οι μηχανικοί επιδίωξαν επίσης μία καλή ισορροπία μεταξύ απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς των αποσβεστήρων, αλλά και τη βέλτιστη γεωμετρία του άξονα για μεγαλύτερη οδηγική άνεση.

Οι μηχανικοί ασχολήθηκαν και με τη βελτιστοποίηση των δυνάμεων που παράγονται στα ελαστικά όταν το αυτοκίνητο στρίβει, επιτυγχάνοντας μία ομαλή αίσθηση στο στρίψιμο. Μελέτησαν προσεκτικά το ίχνος της γωνίας κάστερ, το μήκος του ακροαξονίου και τα σαϊλεντμπλόκ. Τα δοκιμασμένα και αξιόπιστα γόνατα MacPherson παραμένουν συμβάλλοντας στη σπορ δυναμική του αυτοκινήτου και συνδυάζονται με ένα σύστημα EPS (Electric Power Steering) νέας χαρτογράφησης για άμεση και γραμμική αίσθηση οδήγησης.

Μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών

Βασική προτεραιότητα στη σχεδίαση του πλαισίου του νέου Civic ήταν η μείωση των θορύβων και των κραδασμών σε όλα τα εξαρτήματα ώστε να αυξηθεί η οδηγική άνεση και να μειωθεί η κόπωση. Ο δρόμος, η ανάρτηση και ο θόρυβος του αέρα μειώθηκαν σημαντικά, αφού όλα τα εξαρτήματα μελετήθηκαν προσεκτικά για τις αδυναμίες και την τάση τους να παράγουν θόρυβο.

Νέα φρένα και ελαστικά

Όλα τα μοντέλα Civic εφοδιάζονται με ABS και σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSA. Το σύστημα συνοδεύεται από Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης – Electronic Brake force Distribution (EBD) που ρυθμίζει την πίεση πέδησης εμπρός-πίσω ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη απόδοση φρεναρίσματος και ευστάθειας σύμφωνα με την ταχύτητα του οχήματος. Η απόδοση πέδησης έχει βελτιωθεί στο νέο μοντέλο με βελτιστοποιημένες διαστάσεις στους δίσκους και τις δαγκάνες των εμπρός και πίσω φρένων. Οι δαγκάνες είναι πλευστές τύπου hammer-head για μείωση της τριβής και αύξηση της απόδοσης.

 

 

 

Κληρονομιά Civic

1η Γενιά (1972-1979)

Η παρουσίαση της πρώτης γενιάς Civic ενσάρκωσε το όραμα της Honda για ένα προσιτό αλλά άνετο και απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο.  Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που πέρασε τον πρωτοποριακό Αμερικανικό νόμο Muskie’ Clean Air Act και πέτυχε την καλύτερη οικονομία καυσίμου σύμφωνα με το Αμερικανικό Υπουργείο Περιβαλλοντικής Προστασίας για τέσσερις συνεχείς χρονιές.

2η Γενιά (1979-1983)

Οι πωλήσεις του Civic ξεπέρασαν το ορόσημο των 2,5 εκατομμυρίων. Εκδόσεις 3, 4 και 5θ πουλήθηκαν σε όλες τις σημαντικές αγορές με κινητήρες από 1.3 – 1.5 lit. Ο κινητήρας CVCC βελτιώθηκε για υψηλότερη απόδοση καύσης και προστέθηκε ένας καταλυτικός μετατροπέας.

3η Γενιά (1983-1987)

Το “Wonder Civic” βασίστηκε στη σχεδιαστική φιλοσοφία “Man-Maximum, Machine Minimum” με επίκεντρο τον πελάτη και την κάλυψη των αναγκών του.

4η Γενιά (1987-1991)

Όλα τα μοντέλα Civic απέκτησαν τετραβάλβιδους κινητήρες. Για πρώτη φορά ενσωματώθηκε  το σύστημα ανάρτησης με διπλά ψαλίδα των Accord και Prelude μπροστά και πίσω για άριστη ευστάθεια και συμπεριφορά. Ο κινητήρας DOHC VTEC ήταν ο πρώτος στον κόσμο με ηλεκτρονικό έλεγχο χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων.

5η Γενιά (1991-1995)

Η αεροδυναμική και η οικονομία ήταν βασικά χαρακτηριστικά της 5ης γενιάς Civic. Η οικογένεια των κινητήρων περιλάμβανε μονάδες 1.3, 1.4, 1.5 και 1.6-λίτρων. Η αναγνωρισμένη τεχνολογία VTEC χρησιμοποιήθηκε και στον κινητήρα SOHC, βελτιστοποιώντας  την ισορροπία οικονομίας/επιδόσεων. Η τεχνολογία VTEC-E σηματοδότησε μία περαιτέρω πρόοδο στον τομέα της απόδοσης καυσίμου. Η παραγωγή του Civic ξεπέρασε τα 10 εκατομμύρια το διάστημα αυτό.

6η Γενιά (1995-2000)

Το Civic ήταν best seller με παραγωγή άνω των 3,2 εκατομμυρίων μονάδων. Η 6η γενιά που κυκλοφόρησε σε εκδόσεις 2, 3, 4, και 5θ απέκτησε τον πρώτο κινητήρα diesel, μία μονάδα 2.0-λίτρων. Οι βενζινοκινητήρες είχαν κυβισμό 1.3, 1.4, 1.5, 1.6 και 1.8-λίτρων. Η βελτίωση τις κινητήριας ισχύος χωρίς επιπτώσεις στην κατανάλωση επιβεβαιώθηκε από τον κινητήρα με VTEC Stage III. Το αυτόματο κιβώτιο CVT προσέφερε για πρώτη φορά αλλαγή λόγου μετάδοσης χωρίς σχέσεις (κλιμάκωση).

7η Γενιά (2000-2005)

Δύο εκατομμύρια Civic 7ης γενιάς κατασκευάστηκαν μεταξύ 2000 και 2005, διαθέτοντας πιο ευρύχωρο εσωτερικό, νέο επίπεδο πάτωμα και επιλογέα ταχυτήτων στο ταμπλό. Συνδυάζοντας τεχνολογία VTEC με VTC (Variable Timing Control), οι μηχανικοί της Honda δημιούργησαν κινητήρες με καλύτερες επιδόσεις.  Η αυξανόμενη περιβαλλοντική ευαισθησία οδήγησε στη δημιουργία του Civic IMA (Integrated Motor Assist). Ο συνδυασμός ενός ηλεκτροκινητήρα και ενός οικονομικού κινητήρα i-DSI δημιούργησε κάτι μοναδικό: μία μονάδα 1.3-λίτρων με απόδοση καυσίμου παρόμοια με ενός κινητήρα  1.0-λίτρου αλλά με τις επιδόσεις ενός 1.6. Αυτή η γενιά σηματοδότησε το λανσάρισμα του πρώτου Civic Hybrid με την ισχύ ενός 1.3. Για την ασφάλειά του, το Civic τιμήθηκε με το υψηλότερο σκορ όλων των εποχών του Euro NCAP για την ασφάλεια των πεζών (σύμφωνα με το παλιό πρωτόκολλο).

8η Γενιά 2006-2011

Για τη γενιά του 2006 η Honda χώρισε το μοντέλο σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες, μία για την εγχώρια αγορά και τη Β. Αμερική και την άλλη για την Ευρωπαϊκή αγορά. Η Ευρωπαϊκή έκδοση διατίθεται με τους 1.8 i-VTEC, 1.4 i-DSI ή τον ισχυρό και οικονομικό 2.2 diesel, ενώ συνδύαζε άριστα την καλή οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις με ένα ευρύχωρο εσωτερικό και εντυπωσιακή  απόδοση καυσίμου. Το 2009, το Civic ανανεώθηκε με νέα εμφάνιση, νέο, οικονομικό κινητήρα 1.4 i-VTEC και ειδικό αυτόματο κιβώτιο. Από το 2006 πάνω από 20 εκατομμύρια Civic έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

2.2 litre i-DTEC

1.8 litre i-VTEC

1.4 litre i-VTEC

4-βαλβίδες ανά κύλινδρο

4-βαλβίδες ανά κύλινδρο

4-βαλβίδες ανά κύλινδρο

Διάμετρος Χ Διαδρομή mm

85.0 x 96.9

81.0 x 87.3

73.0 x 80.0

Κυβισμός cc

2199

1798

1339

Σχέση συμπίεσης

16.3

10.6

10.5

Μεγ. Ιπποδύναμη  (Κινητήρας) kW/PS

110kW / 150PS

104kW / 142PS

73kW / 100PS

@ rpm

4000rpm

6500rpm

6000rpm

Μέγ. ροπή (Κινητήρας) Nm

350Nm

174Nm

127Nm

@ rpm

2000rpm

4300rpm

4800rpm

Σύστημα καυσίμου

Common rail

PGM-FI

PGM-FI

Τύπος και προδιαγραφές καυσίμου

Πετρέλαιο

Αμόλυβδη  95 οκτανίων

Αμόλυβδη 95 οκτανίων

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
Μπαταρία (Κινητήρας)

12V-70Ah

12V-60Ah

12V-60Ah

Εναλλάκτης

12V-150A

12V-95A

12V-95A

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Συγχρονισμένο 6-ταχυτο κιβώτιο, 1 όπισθεν

Συμπλέκτης

Ξηρός μονόδισκος

Ξηρός μονόδισκος

Ξηρός μονόδισκος

Σχέσεις ταχυτήτων 1η

3.933

3.142

3.461

2η

2.037

1.869

1.869

3η

1.250

1.303

1.235

0.928

1.054

0.948

5η

0.734

0.853

0.809

6η

0.634

0.727

0.727

Όπισθεν

4.008

3.307

3.307

Τελική σχέση μετάδοσης

3.045

4.111 / 4.294

4.750

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο

5- ταχυτήτων,           1 όπισθεν

Συμπλέκτης

Μετατροπέας ροπής

Σχέσεις ταχυτήτων 1η

2.666

2η

1.534

3η

1.066

4η

0.760

5η

0.551

Όπισθεν

1.956

Τελική σχέση μετάδοσης

4.437

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός

Γόνατα MacPherson

Πίσω

Ημιάκαμπτος Άξονας

ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Τύπος

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Στροφές από τέρμα σε τέρμα 16″ ζάνταl/17″ζάντα

2.81 / 2.66

2.62 / 2.47

2.62 / 2.47

ΚΥΚΛΟΣ ΣΤΡΟΦΗΣ
Στους τροχούς (στο κέντρο  των τροχών) 15・16″ / 17″ ζάντες

5.24 / 5.54

5.24 / 5.54

5.24 / 5.24

Στο αμάξωμα  15″・16″ / 17″ ζάντες

5.62 / 5.91

5.63 / 5.91

5.63 / 5.63

ΦΡΕΝΑ
Εμπρός

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω

Δίσκοι

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ, ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ
Συνολικό μήκος mm

4285

Συνολικό πλάτος (με καθρέπτες) mm

1770

Συνολικό ύψος (με κεραία) mm

1472

Μεταξόνιο mm

2605

Απόσταση από το έδαφος mm

150

Χώρος αποσκευών, (καθίσματα διπλωμένα) litres

1210

Χώρος αποσκευών, (μέχρι την οροφή) litres

1378

Χώρος αποσκευών, (καθίσματα όρθια) litres

477

Απόβαρο kg

1363

1205 (MT) / 1238 (AT)

1181

Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος kg

1910

1720 – 1750 (MT) /

1720 – 1790 (AT)

1680

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ litres

50

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (1999/100/EC)

*Εσωτερικές μετρήσεις  Honda (ελαστικά 16ιντσών½)

Στην πόλη l/100km

5.1

7.3 (MT) / 8.7 (AT)

6.7

Εκτός πόλης l/100km

3.7

4.9 (MT/AT)

4.7

Μικτός κύκλος l/100km

4.2

5.8 (MT) / 6.3 (AT)

5.4

Εκπομπές CO2 g/km

110

137 (MT) / 148 (AT)

129

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα km/h

217

215 (MT) / 210 (AT)

187

Επιτάχυνση 0-100km/h

8.5

9.1 (MT) / 10.9 (AT)

13.4

ΤΡΟΧΟΙ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ζάντες

16×6 1/2J,

17×7J

15×6J, 16×6 1/2J, 17×7J

15×6J, 16×6 1/2J, 17×7J

Ελαστικά

205/55R16 91V, 225/45R17 91W

195/65R15 91T, 205/55R16 91V, 225/45R17 91W

195/65R15 91T, 205/55R16 91V, 225/45R17 91W

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!