NEA

Fiat Auto, το εργοστάσιο του Pomigliano d’ Arco [vid]

montaggio_02_resize

…το εργοστάσιο Giambattista Vico ανακαινίστηκε σε χρόνο-ρεκόρ 12 μηνών, με συνολική επένδυση ύψους 800 εκατ. ευρώ και επανδρώνεται από ανθρώπινο δυναμικό με 200 χιλιάδες ώρες κατάρτιση!

Το νέο Fiat Panda διακρίνεται για την προηγμένη ευελιξία και ευκολία στη χρήση κριτηρίων, λύσεων και λεπτομερειών που διερευνήθηκαν σε βάθος σε ό,τι αφορά στην ποιότητα και στην αξιοπιστία, τη συνολική σχεδίαση που θέτει τις πλέον προηγμένες λύσεις μηχανικής στην υπηρεσία της ευκολίας και της άμεσης χρήσης, επιπρόσθετα από τη γενική ασφάλεια και τη διατήρηση της αξίας με το πέρασμα του χρόνου.

Μια τέτοια σχεδίαση θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο σε ένα εξίσου προηγμένο εργοστάσιο, το οποίο έχει επανασχεδιαστεί βάσει των ίδιων κριτηρίων. Με δυο λόγια, το νέο Panda χρειαζόταν νέο εργοστάσιο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον το νέο μοντέλο κατασκευάζεται στο Pomigliano d’ Arco, κοντά στη Νάπολη. Επ’ ευκαιρία, η βιομηχανική περιοχή ανακαινίστηκε πλήρως με νέα συστήματα, ιδίως στα τμήματα συγκόλλησης (body-in-white) και συναρμολόγησης καθώς και στο καινοτόμο “Κέντρο Ποιότητας”. Αυτά τα νέα συστήματα, πέραν του ότι είναι τα πλέον προηγμένα που διαθέτει η Fiat, συγκαταλλέγονται επίσης στα πιο προηγμένα του κόσμου.

Το εργοστάσιο Giambattista Vico ανακαινίστηκε ώστε να φτάσει σε επίπεδο τεχνολογικής και οργανωτικής υπεροχής σε χρόνο-ρεκόρ 12 μηνών, με συνολική επένδυση ύψους 800 εκατ. ευρώ τόσο σε μηχανήματα όσο και ανθρώπινο δυναμικό, για το οποίο έχουν δαπανηθεί προς το παρόν 200 χιλιάδες ώρες κατάρτισης.

Από τεχνικής πλευράς, το εργοστάσιο εξοπλίστηκε με εξαιρετικά αυτοματοποιημένες μονάδες παραγωγής οι οποίες διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με υψηλά πρότυπα ποιότητας (ως προς τις διαδικασίες) για το νέο Panda, καθώς και την επαναληψιμότητα των αποτελεσμάτων με το πέρασμα του χρόνου.

Έχει επίσης αναπτυχθεί ένα ορθά δομημένο πρόγραμμα αξιολόγησης των εργαζομένων προκειμένου να διασφαλίζεται η τοποθέτηση του σωστού ανθρώπου στη σωστή θέση. Εφαρμόζονται επίσης προγράμματα εξατομικευμένης κατάρτισης και εκπαίδευσης με σκοπό τη βελτίωση της τεχνικής και της τεχνογνωσίας. Χάρη στην εκπαίδευση αυτή, έχουν προκύψει ομάδες εργαζομένων με υψηλή εξειδίκευση, αυξημένο επίπεδο ενσωμάτωσης και υψηλά κίνητρα.

Όλα αυτά καθιστούν δυνατή την παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας ενώ αυτό δεν θα είχε καταστεί δυνατόν χωρίς τέσσερις θεμελιώδεις αποφάσεις. Η πρώτη απόφαση αφορούσε τη δημιουργία μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής επένδυσης στο Pomigliano, σε μονάδες που κατασκευάζουν σήμερα ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο κατηγορίας Α.

Η δεύτερη απόφαση που αποδείχτηκε κρίσιμη ήταν η διενέργεια δραστηριοτήτων έρευνας και επίλυσης προβλημάτων μέσω πλήρους αξιοποίησης της εικονικής προσομοίωσης των διεργασιών παραγωγής και εκμετάλλευσης της δυνατότητας σχεδιασμού των διάφορων φάσεων επεξεργασίας μαζί με το προϊόν. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, τα γραφεία και οι υπολογιστές των εργαζομένων στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της FGA τοποθετήθηκαν μέσα στο εργοστάσιο, σε στενή συνεργασία με τους τεχνικούς που εργάζονται στη γραμμή παραγωγής (συνεγκατάσταση).

Η τρίτη απόφαση αφορούσε στην έναρξη ενός ειδικού δικτυακού προγράμματος για το νέο Panda με σκοπό τη διασφάλιση μέγιστης ανταγωνιστικότητας σε ό,τι αφορά στην καινοτομία, στην οργάνωση παραγωγής και στην ευελιξία, η οποία αξιοποιεί τη συνεργασία μεταξύ της Fiat Group Automobiles και της Fabbrica Italia Pomigliano, της εταιρίας που ιδρύθηκε στο Pomigliano με σκοπό να κατασκευάζει τα νέα αυτοκίνητα Panda και να τα παραδίδει στην FGA, με την τελευταία να τα διαθέτει στην αγορά και να εξυπηρετεί τους πελάτες μετά την πώληση.

Η τέταρτη, αλλά όχι λιγότερο σημαντική, απόφαση που έπαιξε ρόλο στο Pomigliano ήταν ότι είχαμε το κουράγιο να πιστέψουμε στις δυνατότητες των ανθρώπων μας δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στη βιομηχανική φάση για τη δημιουργία και τον καθορισμό των κύκλων παραγωγής, των σταθμών εργασίας και της νέας οργάνωσης. Η απόφαση αυτή δημιούργησε τεράστιο ενθουσιασμό μεταξύ των εργαζομένων, των οποίων η ανταπόκριση φάνηκε από τις 8.500 προτάσεις που υποβλήθηκαν για τη βελτίωση των σταθμών εργασίας (και της διαδικασίας), της ασφάλειας, της εργονομίας και της ποιότητας των προϊόντων μέσω λύσεων που αποσκοπούν στην πρόληψη σφαλμάτων.

Όταν το εργοστάσιο θα περάσει στη φάση της πλήρους λειτουργίας του, οι όγκοι παραγωγής του νέου Panda θα φτάσουν περίπου τις 260 χιλιάδες μονάδες ετησίως.

Πηγή: Fiat Auto Hellas

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button