ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Bio-DME, καύσιμο οχημάτων με υποσχόμενο μέλλον

bio-dme-project

Το BioDME project στόχο έχει να διερευνήσει τις δυνατότητες χρήσης του Βιο-Διμεθυλικού Αιθέρα – BioDME (DiMethylEther) σε επαγγελματικά οχήματα. Στη μέση του διετούς project, τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι το BioDME αποδίδει σε καθημερινές δραστηριότητες επαγγελματικών οχημάτων. Η αντικατάσταση του diesel με BioDME θα μείωνε τις εκπομπές CO2 κατά 95%.

Σε συνεργασία με αρκετές εταιρείες της αγοράς όπως η παραγωγός Bio-DME Chemrec και η εταιρία διανομής καυσίμου Preem, η Volvo εξέλιξε ένα σύστημα μεταφορών που περιλαμβάνει ολόκληρη την αλυσίδα, από την παραγωγή και διανομή του Bio-DME μέχρι τη χρήση του σε φορτηγά μεταφορών Volvo. Δέκα φορτηγά Volvo Bio-DME λειτουργούν τώρα κανονικά από το φθινόπωρο και ήδη, στη μέση του project, τα αποτελέσματα ξεπερνούν κάθε προσδοκία. Πριν από λίγο καιρό, το πρώτο από τα δέκα φορτηγά ξεπέρασε το όριο των 100.000 χλμ. Συνολικά, τα οχήματα έχουν καλύψει περισσότερα από 400.000 χλμ.

«Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται Bio-DME σαν καύσιμο αυτοκινήτου σε ευρεία κλίμακα και μετά την πρώτη αξιολόγηση της δοκιμής διαπιστώνουμε ότι φορτηγά Bio-DME λειτουργούν άριστα στο δρόμο, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις προσδοκίες μας. Η τεχνολογία είναι αξιόπιστη και ολόκληρη η διαδικασία χαρακτηρίζεται από ενεργειακή απόδοση, από την παραγωγή και διανομή μέχρι τα ίδια τα οχήματα» δήλωσε ο Per Salomonsson, Project Manager Εναλλακτικών Καυσίμου της Volvo.

Η PostNord και η DHL είναι δύο εταιρίες μεταφορών που συμμετέχουν στο project. Και οι δύο στοχεύουν στη δραστική μείωση των εκπομπών CO2 μέχρι το 2020, ενώ η συμμετοχή τους στη δοκιμή θεωρείται απόλυτα λογική. «Οι οδηγοί μας φαίνονται πολύ ικανοποιημένοι. Αναφέρουν ότι η χρήση του Bio-DME είναι το ίδιο απλή με αυτή ενός συμβατικού καυσίμου diesel. Αν και πρόκειται για νέα τεχνολογία, εν τούτοις αντιμετωπίσαμε ελάχιστα τεχνικά προβλήματα και, επιπλέον, τα φορτηγά λειτουργούν πολύ πιο αθόρυβα με Bio-DME στο ρεζερβουάρ» σχολιάζει ο Henrik Boding, υπεύθυνος περιβαλλοντικών υποθέσεων του τομέα Logistics της PostNord.

«Με το δεδομένο ότι το 98% των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα προέρχονται από τα φορτηγά, διακρίνουμε σημαντικές προοπτικές ελαχιστοποίησης εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα μέσω του Bio-DME» δήλωσε ο Ulf Hammarberg, Υπεύθυνος Περιβαλλοντικών Υποθέσεων της DHL. Η Preem έχει εγκαταστήσει τέσσερις σταθμούς ανεφοδιασμού σε Στοκχόλμη, Γκέτεμποργκ,  Γιονκόπινγκ, και Πιτέα προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των φορτηγών στις καθημερινές αποστολές τους.

Το βιοκαύσιμο του project αποτελείται από μαύρο ‘λικέρ’, ένα υποπροϊόν της παραγωγής πολτού στο εργοστάσιο αεριοποίησης της Chemrec στην Πιτέα. Το σύστημα παραγωγής λειτουργεί ομαλά και η δυνατότητα διανομής του καυσίμου σε μεγάλη κλίμακα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα κίνητρα που προσφέρονται για χρήση ανανεώσιμων καυσίμων.

«Το Bio-DME μπορεί να παράγεται και από άλλες ανανεώσιμες πρώτες ύλες και θεωρούμε ότι πρόκειται για ένα καύσιμο με εξαιρετικό μέλλον. Έχουμε εξελίξει μία τεχνολογία που κάνει εφικτή τη χρήση του καυσίμου σε επαγγελματικές δραστηριότητες. Η μεγαλύτερη πρόκληση στο μέλλον είναι η δημιουργία μιας αγοράς και της ανάλογης υποδομής για ένα νέο καύσιμο οχημάτων και αυτό απαιτεί επένδυση. Εδώ, οι διοικούντες παίζουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία των απαραίτητων προϋποθέσεων, λαμβάνοντας βιώσιμες αποφάσεις για το μέλλον και αναπτύσσοντας τα σχετικά κίνητρα» δήλωσε ο Per Salomonsson.

Η δοκιμή στο δρόμο θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος της χρονιάς και μετά την αξιολόγηση θα χαρτογραφηθεί η βιωσιμότητα μιας μελλοντικής αγοράς για το Bio-DME. Άλλες εταιρίες μεταφορών που συμμετέχουν στην έρευνα είναι οι  J-Trans, Bröderna Lindqvist Åkeri, BDX Företagen AB, και Ragn-Sells. Το Σουηδικό Υπουργείο Ενέργειας και το Έβδομο Πρόγραμμα Πλαίσιο της Ε.Ε. υποστηρίζουν το project. Επιπλέον των Volvo Trucks, Chemrec και Preem, άλλοι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα είναι οι Delphi, ETC, Haldor Topsoe και Total.

Δεδομένα για το Bio-DME

Όταν χρησιμοποιείται σαν καύσιμο σε κινητήρα diesel, το Bio-DME προσφέρει εξίσου υψηλή ενεργειακή απόδοση και χαμηλότερο επίπεδο θορύβων συγκριτικά με ένα συμβατικό κινητήρα. Σε σχέση με το diesel, το Bio-DME παράγει 95% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επιπλέον,  κατά την καύση του, παράγονται πολύ χαμηλά επίπεδα μικροσωματιδίων και οξειδίων του αζώτου. Συνυπολογίζοντας τα παραπάνω, το Bio-DME είναι το ιδανικό καύσιμο για πετρελαιοκινητήρες.

Το DME είναι ένα αέριο που μετατρέπεται σε υγρό σε συνθήκες χαμηλής πίεσης, μόλις 5 bar. Η διαχείρισή του είναι απλή, θυμίζοντας προπάνιο. Το DME μπορεί να παράγεται από φυσικό αέριο και διάφορα είδη βιομάζας. Όταν παράγεται από τη βιομάζα, ονομάζεται Bio-DME.

Πηγή: Volvo Trucks – Σαρακάκης

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button