ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Mitsubishi, το σύστημα PHEV [vid]

mitsubishi-phev

Στο σαλόνι της Γενεύης η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε ένα πρωτότυπο υβριδικό σύστημα που θα δούμε σε μελλοντικά μοντέλα της εταιρίας…

Η Mitsubishi είναι μία από τις εταιρίες που έχουν πρωτοστατήσει στην παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων (με το iMiEV) και γενικότερα αναζητά εδώ και χρόνια εναλλακτικούς τρόπους ηλεκτροκίνησης. Με το σύστημα PHEV (Plug-in Hybrid EV) ανοίγει νέους τεχνολογικούς ορίζοντες προς την υβριδική κίνηση διασταυρώνοντας με αρκετά έξυπνο τρόπο την αμιγώς ηλεκτροκίνηση με την συμβατική σε ένα σύνολο που προσφέρει μόνιμη τετρακίνηση.

mitsubishi-phev_ev-modeΤο σύστημα PHEV ουσιαστικά συνδυάζει την λειτουργία σειραϊκής διάταξης με παράλληλη σε ένα μικτό σύστημα που παραπέμπει σε αυτό της Toyota (συγκεκριμένα στο υβριδικό Lexus RX αν και δομικά υπάρχουν σημαντικές διαφορές). Όπως φαίνεται και στο βίντεο η διάταξη αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, τον βενζινοκινητήρα (MEK) να βρίσκεται εγκάρσια αλλά σε παράλληλη θέση με την γεννήτρια/ηλεκτροκινητήρα, τους μηχανισμούς κατανομής ισχύος, δύο μετασχηματιστές κ.α.

SMS===> Τι κρύβει το Venturi Volage;

mitsubishi-phev_series-hybrid-modeΣε μικρές ταχύτητες και σε αστικό περιβάλλον το PHEV επιτρέπει «καθαρή» ηλεκτροκίνηση με τις μπαταρίες να τροφοδοτούν απευθείας με ενέργεια τους δύο ηλεκτροκινητήρες (άξονες). Όταν υπάρξει ανάγκη για άμεση επιτάχυνση (αύξηση φορτίου) ή το φορτίο των μπαταριών είναι χαμηλό τότε το σύστημα αλλάζει αυτόματα σε σειραϊκή λειτουργία . Τότε η ΜΕΚ τίθεται σε λειτουργία για να κινήσει την γεννήτρια που παράγει ηλεκτρική ενέργεια για να γεμίσουν οι μπαταρίες που με την σειρά τους στέλνουν ενέργεια στους ηλεκτροκινητήρες. Όπως στα Opel Ampera/Chevrolet Volt η ΜΕΚ δεν εμπλέκεται στην κίνηση των τροχών (τουλάχιστον στην θεωρία).

mitsubishi-phev-system_parallel-hybrid-mode-1Στον ανοιχτό δρόμο και σε υψηλότερες ταχύτητες η λειτουργία του PHEV προσαρμόζεται σε παράλληλη διάταξη. Τότε η ΜΕΚ κινεί απευθείας τους εμπρός τροχούς ενώ ο μηχανισμός κατανομής ισχύος αφήνει ένα μέρος να κινήσει την γεννήτρια που φορτίζει τις μπαταρίες. Εδώ το όχημα κινείται σαν προσθιοκίνητο με την ΜΕΚ. Όταν ο οδηγός πατήσει περισσότερο το γκάζι (π.χ. σε μία προσπέραση) τότε το όχημα γίνεται και πάλι τετρακίνητο με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να υποβοηθούν την ΜΕΚ και να δίνουν επιπλέον ώθηση.

Περισσότερα για το Hybrid4 των Citroen-Peugeot

Το σύστημα PHEV θα το δούμε για πρώτη φορά στο νέο Outlander που θα κυκλοφορήσει το 2013 με τις πρώτες πληροφορίες να αναφέρουν εκπομπή CO2 περίπου στα 50 g/km με την αυτονομία να αγγίζει τα 800 km.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button