NEA

Opel Ampera [green]

opel-ampera-6

Ξεκινώντας από φέτος το Νοέμβριο, το επαναστατικό ηλεκτρικό Opel Ampera θα διατίθεται μέσω προγραμμάτων leasing στο πλαίσιο μιας πανευρωπαϊκής συμφωνίας μεταξύ Opel και LeasePlan, μιας από τις μεγαλύτερες διεθνείς εταιρίες του είδους στην Ευρώπη.

Οι πελάτες θα μπορούν να αποκτήσουν τα Ampera με μακροχρόνια μίσθωση μέσω της LeasePlan αρχικά σε Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο και Γαλλία. Του χρόνου, η LeasePlan θα αγοράσει μέχρι 650 Ampera και θα προσφέρει το Ampera σαν όχημα lease για καθημερινή χρήση σε 12 Ευρωπαϊκές χώρες.

Εν όψει της κοινής προσπάθειας για την προώθηση της ηλεκτρικής μετακίνησης, η Opel και η LeasePlan οργανώνουν ένα εξαμηνιαίο Ευρωπαϊκό roadshow  συνοδεία ειδικού πούλμαν ξεκινώντας από τον Οκτώβριο. Σε διάφορες περιοχές, οι επισκέπτες θα μπορούν να μαθαίνουν τα πάντα για την τεχνολογία, τα χαρακτηριστικά και τις ικανότητες του Ampera, και παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν το επαναστατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Χάρη στη χρηστικότητα σε καθημερινή βάση, το ηλεκτρικό Ampera προσφέρει την ευελιξία και άνεση ενός συμβατικού μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η LeasePlan θα συνεργαστεί με τους πελάτες της για να συμπεριλάβει το Ampera  σε πολιτικές εταιρικών αυτοκινήτων έτσι ώστε να αποτελέσει μία ανταγωνιστική εναλλακτική ηλεκτρική πρόταση για τους οδηγούς έναντι των υπόλοιπων επιλογών.

  • Συμφωνία συνεργασίας μεταξύ Opel και LeasePlan για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο
  • Η LeasePlan θα αγοράσει μέχρι 650 Ampera για διάθεση μέσω leasing σε 12 Ευρωπαϊκές αγορές

«Αντίθετα με άλλα ηλεκτρικά οχήματα, το Ampera προσφέρει αυτονομία 500 και πλέον χιλιομέτρων και ικανοποιεί όλες τις προσδοκίες από ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση σε όλες τις συνθήκες», σχολιάζει ο Alain Visser, Διευθυντής Πωλήσεων, Μάρκετινγκ & Aftersales της Opel. «Η ένταξή του στο πρόγραμμα της LeasePlan αποδεικνύει τις προοπτικές του ηλεκτρικού αυτοκινήτου μας σε εταιρικούς στόλους». Προγραμματίζεται επίσης η ανάπτυξη ενός ειδικού δικτύου τεχνικής υποστήριξης. Επιπλέον, οι εταιρικοί πελάτες θα μπορούν να αντιμετωπίζουν τεχνικά θέματα σε ειδικά σημεία εξυπηρέτησης στις αντίστοιχες χώρες.

«Το Ampera είναι ένα εξαιρετικά ελκυστικό προϊόν για τον τομέα fleet», δήλωσε ο Vahid Daemi, CEO της LeasePlan. «Συμπεριλαμβάνοντας το Ampera στο προϊοντικό μας πορτφόλιο, μπορούμε τώρα να προσφέρουμε ένα καινοτόμο όχημα το οποίο είναι φιλικό προς το περιβάλλον και παράλληλα προσφέρει μία αυτονομία ικανοποιητική για όλες τις απαιτήσεις των πελατών μας».

OPEL AMPERA – ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Η Opel προάγει την έννοια ‘mobilty’ και εκπληρώνει την υπόσχεσή της: το επαναστατικό, κομψό και πρακτικό Opel Ampera είναι το πρώτο ηλεκτρικό/υβριδικό όχημα της Ευρώπης που παρέχει απεριόριστη ελευθερία κινήσεων. Οι πρώτες παραδόσεις του μοντέλου μαζικής παραγωγής θα ξεκινήσουν πριν το τέλος της χρονιάς.

Το Ampera κινείται συνεχώς με ηλεκτρισμό. Μία ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί μία προηγμένη μονάδα ηλεκτροκίνησης 111 kW/150 hp που προσφέρει αυτονομία 40 – 80 km αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία με μηδενικούς ρύπους – ανάλογα με τη διαδρομή, το οδηγικό στυλ και τη θερμοκρασία – με μία πλήρη φόρτιση. Σύμφωνα με τον κανονισμό ECE R101 για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, το Ampera καταναλώνει κάτω από 1,6 l/100 km και εκπέμπει λιγότερο από 40 g/km CO2 (προκαταρκτικά δεδομένα).

Στο δρόμο, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Voltec του Ampera προσφέρει ζωηρές επιδόσεις και μία απαράμιλλη οδηγική εμπειρία. Η άμεση ροπή των 370 Nm επιτρέπει επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε περίπου 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 161 km/h. Το Ampera κινείται ηλεκτρικά, σχεδόν αθόρυβα, με ισχύ από τη μπαταρία ενώ τα χαρακτηριστικά NVH είναι αισθητά βελτιωμένα ακόμα και στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας.

Χάρη στο προηγμένο σύστημα επέκτασης της αυτονομίας του Ampera, οι οδηγοί μπορούν να απολαμβάνουν το ταξίδι χωρίς να ανησυχούν ότι θα ακινητοποιηθούν εξ αιτίας μιας άδειας μπαταρίας. Το Ampera προσφέρει όλα τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα και τις ζωηρές επιδόσεις ενός οχήματος μπαταρίας χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματα.

Και ενώ ανεξάρτητες έρευνες δείχνουν ότι η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του Ampera με μηδενικούς ρύπους είναι ικανή να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες του 80% των Ευρωπαίων οδηγών, η συνολική αυτονομία του υπερβαίνει τα 500 km χάρη στο βενζινοκινητήρα επέκτασης της αυτονομίας του. Αυτός ενεργοποιείται αυτόματα για την παραγωγή ηλεκτρισμού εάν και εφόσον η μπαταρία έχει φτάσει στο ελάχιστο επίπεδο φόρτισης.

Επαναστατική όσο το σύστημα Voltec είναι και η εντυπωσιακή σχεδίαση του Ampera. Κομψές, αεροδυναμικές γραμμές διαμορφώνουν μία καμπίνα η οποία καταργεί τα συμβατικά όργανα και χειριστήρια και εφοδιάζεται με έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας και λειτουργίες αφής. Η πρακτικότητα είναι ένα από τα ατού του αυτοκινήτου. Η διάταξη των πέντε θυρών παρέχει εύκολη πρόσβαση για τέσσερις επιβάτες, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως και ο χώρος αποσκευών προσφέρει 310 L.

  • Επαναστατικό: Ίδρυση μιας νέας κατηγορίας στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου
  • Ασυμβίβαστο: EV χωρίς περιορισμούς στην αυτονομία ή την πρακτικότητα
  • Φιλικό προς το περιβάλλον: 40 – 80 km με μηδενικούς ρύπους, ηλεκτρική λειτουργία
  • Αποδοτικό: Εκπομπές CO2 κάτω από 40 g/km
  • Εύχρηστο: Επαναφόρτιση μπαταρίας σε τέσσερις ώρες σε μία στάνταρ οικιακή ηλεκτρική πρίζα
  • Στυλάτο και πρακτικό: Κομψή, φουτουριστική εμφάνιση, τετραθέσια καμπίνα, ευελιξία πέντε θυρών
  • Ισχυρό: Μονάδα ηλεκτροκίνησης 150 hp προσφέρει επίπεδο ροπής 370 Nm
  • Επικεντρωμένο στον οδηγό: Οθόνες αφής αντικαθιστούν όργανα και διακόπτες

Το Ampera, που θα αρχίσει να πωλείται αργότερα μέσα στη χρονιά, ενσαρκώνει την παράδοση της Opel να παρέχει στους πελάτες της προηγμένη τεχνολογία με πραγματικά οφέλη σε ρεαλιστικές τιμές. Όπως όλα τα προϊόντα Opel, το Ampera υποστηρίζεται από μία εγγύηση καινούργιου αυτοκινήτου ‘Lifetime’ /160.000 km (Γερμανία/Βρετανία) και οκταετή /160.000 km εγγύηση για το σύστημα της μπαταρίας.

Το Ampera θα πωλείται 42.900 ευρώ (τιμή στη Γερμανία συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Λόγω διαφορετικών επιπέδων εξοπλισμού σε κάθε αγορά, οι τιμές διαμορφώνονται ανάλογα. Αντίθετα με άλλους κατασκευαστές, η πολιτική τιμολόγησης της Opel είναι σαφής καθώς περιλαμβάνει πάντα το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου και της μπαταρίας.

Το Ampera αποτελεί την αιχμή του δόρατος στο λανσάρισμα ενός πρωτοποριακού προϊοντικού προγράμματος e-mobility της Opel, που περιλαμβάνει μικρά οχήματα μπαταρίας για την πόλη, αλλά και την εξέλιξη υδρογονοκίνητων οχημάτων κυψελών καυσίμου που παράγουν αυτόνομα την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια.

Επαναστατικό σύστημα Voltec

Η ηλεκτρική μονάδα κίνησης που βρίσκεται κάτω από το καπό μαζί με το βενζινοκινητήρα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα έλξης, έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια και ένα σετ πλανητικών γραναζιών που βελτιώνει τη συνολική απόδοση, μειώνοντας τη συνδυασμένη περιστροφική ταχύτητα των ηλεκτροκινητήρων. Αντίθετα με ένα συμβατικό κινητήρα, δεν υπάρχουν σχέσεις μετάδοσης με κλιμάκωση.

Στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας, που ενεργοποιείται όποτε η μπαταρία φτάνει στο ελάχιστο επίπεδο φόρτισης, η ηλεκτρική ισχύς από τη γεννήτρια μεταφέρεται στον ηλεκτροκινητήρα έλξης. Η γεννήτρια λειτουργεί μέσω ενός πολύ αποδοτικού βενζινοκινητήρα 1.4-λίτρων, 63 kW/86 hp.

SMS===>Chevrolet Volt: Υβριδικό ή ηλεκτροκίνητο;

Η Opel εκτιμά ότι στο 90% των περιπτώσεων, οι οδηγοί θα επιλέγουν ένα από τα δύο βασικά προγράμματα λειτουργίας: Normal και Sport. το ‘Sport’ mode αυξάνει την ευαισθησία του πεντάλ του γκαζιού. Δύο ακόμα προγράμματα ενδείκνυνται για χρήση σε ειδικές οδηγικές συνθήκες: Το ‘Mountain’ mode διασφαλίζει την επάρκεια της μπαταρίας για οδήγηση σε ορεινούς δρόμους. Το ‘Hold-charge’ mode διατηρεί την υπόλοιπη χωρητικότητα ενέργειας της μπαταρίας ενεργοποιώντας το βενζινοκινητήρα – επιτυγχάνοντας πλήρη εκμετάλλευση της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας του Ampera για χρήση σε ζώνες περιορισμένων εκπομπών ρύπων όπως οι αστικές περιοχές και τα κέντρα των πόλεων.

Η μονάδα της μπαταρίας σχήματος Τ, βάρους 198 kg και εγκατεστημένης χωρητικότητας 16 kWh τοποθετείται στο κεντρικό τούνελ του οχήματος και προστατεύεται από ράγες υψηλής αντοχής Martensite. Αποτελείται από 288 πρισματικές κυψέλες μπαταρίας ιόντων λιθίου και είναι διαμορφωμένη για βέλτιστη απόδοση και αντοχή. Για πρώτη φορά στη βιομηχανία, χρησιμοποιεί θερμικό σύστημα διαχείρισης υγρών και είναι το μοναδικό σύστημα μπαταρίας μαζικής παραγωγής που μπορεί να θερμαίνεται και να ψύχεται. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Εναλλακτικών Συστημάτων Κίνησης της Opel στο Mainz-Kastel κοντά στο Rüsselsheim έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στον προηγμένο σχεδιασμό της μπαταρίας.

Το Ampera επαναφορτίζεται εύκολα και εφοδιάζεται με ένα καλώδιο φόρτισης μήκους έξι μέτρων στο χώρο αποσκευών. Χρησιμοποιώντας μία στάνταρ ηλεκτρική πρίζα 230V/16A, οι ιδιοκτήτες μπορούν να επαναφορτίζουν πλήρως τη μπαταρία σε λιγότερο από τέσσερις ώρες και να προγραμματίζουν την ώρα φόρτισης ώστε να εκμεταλλεύονται  τα χαμηλότερα τιμολόγια του δικτύου ηλεκτρισμού εκτός ωρών αιχμής.

Εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση: Εμφάνιση που ‘ηλεκτρίζει’

Κομψές, ανάγλυφες επιφάνειες και σχεδιαστική ακρίβεια: το Ampera λανσάρει τη βραβευμένη σχεδιαστική γλώσσα της Opel στην κατηγορία EV, σε ένα μίγμα γλυπτικής τέχνης και Γερμανικής ακρίβειας. Οι ισορροπημένες αναλογίες σε συνδυασμό με το χαμηλωμένο, φαρδύ αμάξωμα του Ampera δημιουργούν μία δυναμική, φουτουριστική εμφάνιση. Τα EV γίνονται ελκυστικότερα από ποτέ!

Τα κελύφη των προβολέων σχήματος μπούμερανγκ – νέο χαρακτηριστικό της σχεδιαστής γλώσσας της Opel – αποτελούν στοιχείο ταυτότητας του Ampera όπως και η εντυπωσιακή μάσκα με το τολμηρό έμβλημα της Opel. Κάθε στοιχείο αυτού του επαναστατικού αυτοκινήτου έχει σχεδιαστεί και αναλυθεί για την απόδοσή του. Το Ampera είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά και λιγότερο ενεργοβόρα οχήματα της αγοράς.

Η καμπίνα του Ampera αντανακλά την επαναστατική φύση του συστήματος κίνησης. Δύο διαδραστικές έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας δηλώνουν τη μοναδικότητα και το κύρος του αυτοκινήτου στο προϊοντικό portfolio της Opel. Αυτές ενσωματώνονται σχεδιαστικά στο ταμπλό που ‘αγκαλιάζει’ την καμπίνα.

Το Driver Information Center (DIC), μία προσαρμοζόμενη οθόνη γραφικών ενδείξεων, αντικαθιστά τα συμβατικά όργανα μπροστά από τον οδηγό. Το DIC που σχεδιάστηκε με γνώμονα την ευκολία χρήσης, συνδυάζεται με μία έγχρωμη οθόνη αφής στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας που είναι η βασική διεπαφή για όλες τις λειτουργίες ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού, πρόγραμμα ισχύος και φόρτισης.

Μία ένδειξη απόδοσης ενέργειας σε συνδυασμό με την ένδειξη ταχύτητας στο DIC, απεικονίζει μία περιστρεφόμενη μπάλα που μετακινείται πάνω/κάτω και αλλάζει χρώμα ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Όταν η μπάλα παραμένει στο κέντρο δείχνει τη βέλτιστη χρήση ενέργειας.

Η καμπίνα προσφέρει τους χώρους, την άνεση και τις ευκολίες ενός premium, μικρομεσαίου οχήματος: ευελιξία πέντε θυρών, άνετη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων, και δυνατότητα αναδίπλωσης καθισμάτων με χώρο αποσκευών 310/1005 λίτρων. Η μονάδα της μπαταρίας τοποθετείται χαμηλά στο κέντρο του αυτοκινήτου, για να μπορούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων να αναδιπλώνονται.

Πλούσιος εξοπλισμός: Προηγμένες επιλογές συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας

Πέραν του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου κλιματισμού (ECC) και των χειριστηρίων του ραδιοφώνου στο τιμόνι, ένα premium ηχοσύστημα Bose προσφέρεται μαζί με σύστημα πλοήγησης σαν προαιρετικό πακέτο. Το ηχοσύστημα Bose της Σειράς Energy Efficient υπόσχεται μία ανώτερη ηχητική εμπειρία καταναλώνοντας 50% λιγότερη ενέργεια από ένα συμβατικό ηχοσύστημα με παρόμοια απόδοση. Το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας περιλαμβάνει ηχοσύστημα με έξι ηχεία και ένα sub-woofer, σκληρό δίσκο 60-GB με αποθηκευτική ικανότητα μουσικών αρχείων 30-GB, δορυφορική πλοήγηση με δυναμική καθοδήγηση σε ‘πραγματικό χρόνο’, χειριστήρια στο τιμόνι, φωνητική αναγνώριση και συνδεσιμότητα hand-free τηλεφώνου Bluetooth.

Ένα ηλεκτρικό σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού καμπίνας, με θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα διαμορφώνει ένα ευχάριστο περιβάλλον στο εσωτερικό ανεξαρτήτως καιρού. Υπάρχουν τρεις ρυθμίσεις κλιματισμού – πρόγραμμα Ανεμιστήρα μόνο, Eco ή Comfort – που προσαρμόζουν τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού στην ηλεκτρική αυτονομία του οχήματος ή την οικονομία καυσίμου.

Πλαίσιο σχεδιασμένο για τις ανάγκες και προτιμήσεις των Ευρωπαίων πελατών

Το Ampera συμπεριφέρεται σαν ένα ‘φτιαγμένο’ σπορ sedan. Οι μηχανικοί της Opel από το Rüsselsheim εξέλιξαν τα χαρακτηριστικά πλαισίου ώστε να ικανοποιούν τις προσδοκίες των απαιτητικών πελατών. Η εμπρός ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα McPherson με αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου και υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ. Η ημι-ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση αποτελείται από έναν ημιάκαμπτο άξονα που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα συμπαγών διαστάσεων με χαμηλό βάρος και σταθερό έλεγχο κάμπερ τροχών.

Το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης της ZF κατασκευάζεται από υλικά ανώτερης ποιότητας. Έχει δύο πινιόν ένα για τη διεύθυνση και ένα για την μεταβλητή υποβοήθηση. Το προηγμένο, ανάμικτο σύστημα πέδησης μεγιστοποιεί την ανάκτηση ενέργειας που παράγεται στο φρενάρισμα. Επιτρέπει τη μέγιστη αναγεννητική πέδηση μέσω του ηλεκτροκινητήρα, επαναφορτίζει τη μπαταρία στο φρενάρισμα και ενεργοποιεί αυτόματα τα δισκόφρενα όποτε ο οδηγός πατά δυνατά το πεντάλ για ταχύτατο φρενάρισμα – και όλα αυτά χωρίς καν να γίνονται αντιληπτά στον οδηγό.

Μέγιστη παθητική ασφάλεια

Η βασική δομή αμαξώματος του Ampera διασφαλίζει άριστη συμπεριφορά και ακαμψία σε μία σύγκρουση. Περισσότερα από 50 crash tests σε διάφορες ταχύτητες και γωνίες πραγματοποιήθηκαν στη φάση εξέλιξης των συστημάτων ασφαλείας του Ampera, μεταξύ των οποίων μετωπικές, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις καθώς και ανατροπές.

Αρκετές δοκιμές έγιναν επίσης για να διερευνηθεί η ασφάλεια του συστήματος μπαταρίας ιόντων λιθίου, ανάμεσα στις οποίες η στεγανότητα όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος ή πλημμυρισμένος. Σε επείγουσες περιπτώσεις, η μπαταρία αποσυνδέεται εύκολα από τις υπηρεσίες διάσωσης.

Το Ampera θα παράγεται στο εργοστάσιο της General Motors στο Hamtramck του Ντιτρόιτ. Το σύστημα της μπαταρίας θα κατασκευάζεται στις σχετικές εγκαταστάσεις της GM στην πόλη Brownstown, κοντά στο Ντιτρόιτ, το πρώτο εργοστάσιο του είδους που δημιούργησε στην Αμερική ένας μεγάλος κατασκευαστής αυτοκινήτων.

Πρωτοποριακό Σύστημα Μπαταρίας με Εύκολη Επαναφόρτιση

  • Ανθεκτικό: Μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh με ενεργή θερμική διαχείριση
  • Εύχρηστο: Εύκολη φόρτιση σε μία στάνταρ οικιακή πρίζα
  • Ταχύ: Πλήρης φόρτιση σε λιγότερο από τέσσερις ώρες μέσω στάνταρ ηλεκτρικής πρίζας 230V/16A
  • Προγραμματιζόμενο: Οι χρόνοι φόρτισης ρυθμίζονται για οικονομικά τιμολόγια εκτός ωρών αιχμής

Το σύστημα μπαταρίας του Ampera είναι μία από τις πρώτες μονάδες ιόντων λιθίου που προσφέρονται σε όχημα μαζικής παραγωγής. Χρησιμοποιεί ένα υγρό σύστημα θερμικής διαχείρισης και είναι το μοναδικό σύστημα παραγωγής που θερμαίνεται ή ψύχεται. Προϊόν συνεργασίας με την προμηθεύτρια κυψελών μπαταριών LG Chem, το σύστημα παράγεται στο εργοστάσιο μπαταριών της GM στο Brownstown Township, κοντά στο Ντιτρόιτ, η πρώτη εγκατάσταση του είδους επί Αμερικανικού εδάφους που έχει κατασκευάσει μεγάλος κατασκευαστής αυτοκινήτων. Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Εναλλακτικών Συστημάτων Κίνησης της Opel στο in Mainz-Kastel, κοντά στο Rüsselsheim, έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στον προηγμένο σχεδιασμό του συστήματος της μπαταρίας. Αυτό το σύστημα μπαταρίας είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει άριστη αξία, ασφάλεια, ποιότητα, αξιοπιστία, επιδόσεις και αντοχή. Ανάμεσα στα κυριότερα χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται:

Θερμική διαχείριση για αντοχή και αξιοπιστία

Η απόδοση της μπαταρίας επηρεάζεται από τις αλλαγές θερμοκρασίας, γι’ αυτό η θερμοκρασία της μπαταρίας του Ampera ελέγχεται μέσω ενός προηγμένου συστήματος υγρόψυξης που παρακολουθεί συνεχώς και διατηρεί τη θερμοκρασία για βέλτιστη απόδοση και αντοχή. Το κυκλοφορούν υγρό περνά από εσωτερικά κανάλια ψύξης της μπαταρίας. Το χειμώνα, η μπαταρία προθερμαίνεται κατά τη διάρκεια της φόρτισης για να μπορεί να παρέχει πλήρη ισχύ. Το καλοκαίρι, η μπαταρία του Ampera μπορεί να ψύχεται ενώ φορτίζεται. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, το σύστημα θερμικής διαχείρισης τροφοδοτείται από την ίδια τη μπαταρία ή  – όταν έχει ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα επέκτασης της αυτονομίας – από το βενζινοκινητήρα.

Διάγνωση για ασφάλεια και επιδόσεις

Το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας παρακολουθεί συνεχώς τη μπαταρία σε πραγματικό χρόνο για βέλτιστη λειτουργία. Πάνω από 500 διαγνωστικές λειτουργίες ‘τρέχουν’ 10 φορές το δευτερόλεπτο, παρακολουθώντας την κατάσταση της μπαταρίας. Περίπου το 85% των διαγνωστικών λειτουργιών διασφαλίζουν ότι η μπαταρία λειτουργεί με ασφάλεια, ενώ το υπόλοιπο 15% παρακολουθεί την απόδοση και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Σχεδίαση κυψέλης και χημεία για ισχύ και απόδοση

Η πρισματική κυψέλη που έχει επιλέξει η GM και η προηγμένη χημεία ιόντων λιθίου μαγγανίου προσφέρουν μεγάλη διάρκεια ζωής και υψηλή ενεργειακή απόδοση σε συνδυασμό με την κατάλληλη θερμοκρασία. Αυτό βελτιώνει την επιτάχυνση και αυξάνει τις δυνατότητες αναγεννητικής πέδησης για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση του αυτοκινήτου.

Διαχείριση ενέργειας για αντοχή

Η πλήρης φόρτιση ή αποφόρτιση μιας μπαταρίας μειώνει τη διάρκεια ζωής της. Το σύστημα διαχείρισης ενέργειας του Ampera ποτέ δεν φορτίζει ούτε αποφορτίζει πλήρως τη μπαταρία. Η μπαταρία ελέγχεται (φορτίζεται, αποφορτίζεται ή διατηρείται στην ανώτατη/κατώτατη στάθμη φόρτισης) ώστε να λειτουργεί πάντα με ασφαλή στάθμη φόρτισης. Σε απαιτητικές συνθήκες, όπως όταν χρησιμοποιείται το Mountain mode, η κατώτατη στάθμη φόρτισης της μπαταρίας μπορεί να αυξηθεί ώστε να διασφαλίζεται επαρκής ισχύς όταν χρειάζεται. Τα πάνω και κάτω όρια φόρτισης βοηθούν στη διατήρηση της μακροζωίας της μπαταρίας.

Συμπαγείς διαστάσεις, μειωμένο βάρος

Η μονάδα της μπαταρίας σχήματος Τ, βάρους 198 kg τοποθετείται στο κεντρικό τούνελ του οχήματος. Η σχεδίαση αυτή επιτρέπει χαμηλό κέντρο βάρους για βελτιωμένη οδική συμπεριφορά. Το σύστημα περιλαμβάνει εννέα συνδεδεμένες μονάδες μπαταριών που  περιέχουν συνολικά 288 πρισματικές κυψέλες ιόντων λιθίου και προστατεύεται από ράγες υψηλής αντοχής Martensite.

Οι κυψέλες τοποθετούνται σε αλουμινένια κελύφη με επίστρωση πολυμερούς. Έχουν υψηλή θερμική απόδοση, είναι ασφαλείς και σχεδιασμένες να αντέχουν σε ακραίες υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες ή σε μεγάλες αλλαγές  θερμοκρασίας. Κάθε κυψέλη έχει το μέγεθος μιας κορνίζας 13 x 18 cm, πάχος κάτω από 6,5 mm και ζυγίζει περίπου 450 grams. Περιέχει ένα ανόδιο άνθρακα (αρνητικό ηλεκτρόδιο), μία κάθοδο μαγνησίου (θετικό ηλεκτρόδιο) και ενισχυμένο διαχωριστικό ασφαλείας που απομονώνει τα ηλεκτρόδια, επιτρέποντας παράλληλα τη μεταφορά ηλεκτρικά φορτισμένων ιόντων μεταξύ των στοιχείων κάθε κυψέλης.

Τα ιόντα λιθίου επιλέχθηκαν αντί υδριδίου νικελίου μετάλλου για τη χημεία της μπαταρίας επειδή αποθηκεύουν δύο – τρεις φορές περισσότερη ισχύ και μάλιστα σε πολύ πιο συμπαγείς διαστάσεις. Επομένως, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι πιο αποδοτικές, έχουν μικρότερες απαιτήσεις χώρου και παρουσιάζουν ελαφριά μόνο απώλεια φόρτισης όταν δεν χρησιμοποιούνται. Επίσης είναι λιγότερο επιρρεπείς στο σύνδρομο ‘κόπωσης φόρτισης’ όταν η μέγιστη χωρητικότητα ενέργειας σταδιακά χάνεται λόγω επαναλαμβανόμενης επαναφόρτισης μετά από μερική αποφόρτιση. Λόγω της προηγμένης σχεδίασης και κατασκευής της η Opel προσφέρει εγγύηση 8 ετών/160.000 km για τη μπαταρία και όλα τα εξαρτήματά της.

Η επαναφόρτιση του Ampera είναι εύκολη υπόθεση

Το Ampera επαναφορτίζεται εύκολα και εφοδιάζεται με ένα καλώδιο φόρτισης μήκους έξι μέτρων αποθηκευμένο στο χώρο αποσκευών. Χρησιμοποιώντας μία στάνταρ ηλεκτρική πρίζα 230V/16A, οι ιδιοκτήτες μπορούν να επαναφορτίζουν πλήρως τη μπαταρία σε λιγότερο από τέσσερις ώρες και να προγραμματίζουν την ώρα φόρτισης ώστε να εκμεταλλεύονται  τα χαμηλότερα τιμολόγια του δικτύου ηλεκτρισμού εκτός ωρών αιχμής.

Η φίσα του καλωδίου επαναφόρτισης περιλαμβάνει μία έξυπνη λειτουργία που μπορεί να αποτρέψει την όποια ζημιά στο σύστημα της μπαταρίας εάν αυτό συνδεθεί σε ακατάλληλη πρίζα. Εφοδιάζεται με δείκτες κατάστασης LED που ανάβουν σταθερά σε πράσινο ή αναβοσβήνουν σε κόκκινο στη φάση της σύνδεσης. Όταν όλοι οι δείκτες είναι πράσινοι, το όχημα μπορεί να φορτιστεί. Εάν αναβοσβήνουν σε κόκκινο, η φόρτιση δεν μπορεί να γίνει επειδή η διαθέσιμη τάση δεν είναι εντός του επιτρεπόμενου εύρους ή η ηλεκτρική πρίζα δεν είναι σωστά γειωμένη. Το καλώδιο επιτρέπει τέσσερα επίπεδα ρεύματος φόρτισης: 16 A, 13 A, 10 A ή 6 A. Το αντίστοιχο επίπεδο είναι επιλέξιμο και δηλώνεται μέσω των LED.

Ενδείξεις φόρτισης μέσα στο αυτοκίνητο

Μία ενδεικτική λυχνία κατάστασης φόρτισης βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό κοντά στο παρμπρίζ. Τα προγράμματα φόρτισης της μπαταρίας επιλέγονται και εμφανίζονται στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας. Η πρόσβαση γίνεται μέσω του διακόπτη ‘Απόδοσης’ ή του μπουτόν ‘Φόρτισης’ στο πάνω τμήμα της οθόνης αφής. Οι τρεις ενδείξεις προγράμματος φόρτισης είναι:

Immediate Mode. Η φόρτιση ξεκινά μόλις το αυτοκίνητο συνδεθεί σε μία ηλεκτρική  πρίζα. Στην οθόνη εμφανίζεται το πρόγραμμα καθώς και ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης φόρτισης.

Delayed DepartureTime Mode. Μία ώρα αναχώρησης επιλέγεται μέσω της οθόνης αφής και η φόρτιση θα σταματήσει αυτόματα έγκαιρα για μία προγραμματισμένη αναχώρηση.

Delayed Rate & Departure Time Mode. Οι ιδιοκτήτες του Ampera μπορούν να κάνουν οικονομία αποφασίζοντας την ώρα επαναφόρτισης της μπαταρίας. Το Ampera μπορεί να υπολογίζει την ώρα έναρξης της φόρτισης με βάση το τιμολόγιο του δικτύου ηλεκτρισμού, την προτίμηση του τιμολογίου και την ώρα προγραμματισμένης αναχώρησης. Το όχημα επιχειρεί να χρησιμοποιήσει το φθηνότερο τιμολόγιο για να επιτύχει μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας μέχρι την ώρα αναχώρησης. Για τη λειτουργία αυτή, απαιτούνται πληροφορίες για τα τιμολόγια από την προμηθεύτρια εταιρία ενέργειας.

Πηγή: GM Opel Hellas

OPEL AMPERA – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Σύστημα ηλεκτροκίνησης Voltec
Τύπος

Ηλεκτροκινητήρας έλξης

Ισχύς kW/PS

111 / 150

Μέγιστη Ροπή Nm

370

Σύστημα μπαταρίας
Τύπος

επαναφορτιζόμενη

Κέλυφος

Σχήματος-T. Συνθετική δομή πολυεστέρα με πλήρωση γυαλιού. Αλουμινένια θερμική ασπίδα και ατσάλινη συρταρωτή έδραση

Βάρος kg

198

Χημεία

Ιόντων Λιθίου

Θερμική διαχείριση

Ενεργός έλεγχος θερμοκρασίας μέσω υγρού (θέρμανση ή ψύξη)

Κυψέλες

288 πρισματικές

Ενέργεια (χωρητικότητα) kWh

16

Χρόνος φόρτισης (οικιακή πρίζα 230V/16A) ώρες

Λιγότερο από 4 (ο πραγματικός χρόνος μπορεί να διαφέρει)

Κινητήρας επέκτασης αυτονομίας

1.4 ECOTEC

Προδιαγραφές ρύπων

Euro 5

Καύσιμο

Βενζίνη

Αρ. Κυλίνδρων / βαλβίδες ανά κύλινδρο

4 / 4

Κυβισμός cm³

1398

Διάμετρος x Διαδρομή mm

73.4 x 82.6

Υλικό μπλοκ

Χυτοσίδηρος

Υλικό κυλινδροκεφαλής

Χυτό αλουμίνιο

Συμπίεση

10.5:1

Ισχύς kW / hp

63 / 86

rpm

4800

Μέγιστη Ροπή Nm

130

rpm

4250

Μετάδοση
Κιβώτιο

Κίνηση εμπρός

Σετ πλανητικών γραναζιών, ηλεκτροκινητήρες έλξης και γεννήτρια

 

Επιδόσεις & Αυτονομία
Τελική Ταχύτητα km/h

161

Επιτάχυνση  0 – 100 km/h δευτερόλεπτα

9 (υπολογιζόμενη)

Αυτονομία μπαταριών
(εξάρτηση από οδηγικές συνθήκες και περιβάλλον)
km

40 – 80

Μικτή αυτονομία μπαταριών/συστήματος επέκτασης km

Πάνω από 500

Κατανάλωση ενέργειας (προκαταρκτικές τιμές)
Ηλεκτρισμός (σύγκριση με NEDC) kWh/100 km

Κάτω από 16

Βενζίνη (σύμφωνα με ECE R101 ) l/100 km

Κάτω από 1.6

Εκπομπές CO2 (σύμφωνα με ECE R101) g/km

Κάτω από 40

Εξωτερικές Διαστάσεις
Μήκος mm

4498

Πλάτος mm

2126/1787

Ύψος (χωρίς φορτίο) mm

1439

Μεταξόνιο mm

2685

Μετατρόχιο, εμπρός mm

1546

Μετατρόχιο, πίσω mm

1572

Κύκλος στροφής (κράσπεδο σε κράσπεδο) m

11,00

Εσωτερικές Διαστάσεις
Θέσεις (εμπρός/πίσω)

2 / 2

Απόσταση κεφαλής (εμπρός/πίσω) mm

960 / 915

Απόσταση ώμων (εμπρός/πίσω) mm

1435 / 1369

Απόσταση γοφών (εμπρός/πίσω) mm

1364 / 1301

Απόσταση ποδιών (εμπρός/πίσω) mm

1068 / 866

Χώρος αποσκευών (πίσω καθίσματα πάνω/κάτω) l

310 / 1005

Χωρητικότητες
Βάρος κενό kg

1732

Μικτό βάρος kg

2000

Ψύξη γεννήτριας l

7,3

Ψύξη μπαταρίας l

7,0

Ψύξη ηλεκτρονικών ισχύος l

2,9

Ρεζερβουάρ καυσίμου l

35,2

Λάδι κινητήρα με φίλτρο l

3,5

Βαλβολίνη κιβωτίου l

8,45

Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης

Ο άνθρωπος που σφίγγει τα χαληνάρια κάθε φορά που το καρότο χαλαρώνει. Πνεύμα και ηθική!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button