Ένας ραφιναρισμένος στη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρας κάτω από το καπό του κομψού V60 σε κάνει να ξεχνάς αρκετά πράγματα…
Το πρώτο πράγμα που ίσως να μην θυμάσαι και τόσο… συχνά είναι η επισκεψιμότητα στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Και αυτό διότι ο πετρελαιοκινητήρας του 1,6 lt με μέση κατανάλωση δοκιμής περίπου στα 7 lt/100 km, πρακτικά προσφέρει αυτονομία κοντά στα 1.000 km!
Η απόδοσή του φτάνει τους 115 PS αλλά αυτό που σε κερδίζει είναι τα 270 Nm ροπής που μπορεί να μην αποτελούν κορυφαία τιμής αλλά φτάνουν και περισσεύουν μιας και οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για τους +1,5 tn του αμαξώματος. Όπως είθισται σε κάθε καλό ντίζελ κινητήρα το τράβηγμα από τις χαμηλές rpm -αρκεί ο στροβιλοσυμπιεστής να έχει μπει στην περιοχή λειτουργίας του, κοντά στις 1.500 rpm- είναι τουλάχιστον ζωηρό. Ακόμη και στις υψηλές rpm το μοτέρ είναι σχετικά ήσυχο ενώ στην μείωση του θορύβου συμβάλλει φυσικά και η εξαιρετική ηχομόνωση που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο της Volvo.
Το κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις έχει έξυπνη κλιμάκωση χάρη στις δύο διαφορετικές τελικές σχέσεις μετάδοσης που “μακραίνουν” αρκετά την 5η και 6η ώστε το ταξίδι να είναι ξεκούραστο και προπάντων… ήσυχο. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως με 5η “κουμπωμένη” μπορείς να ταξιδέψεις με 150 km/h και το δείκτη του στροφόμετρου στις 3.000 rpm, τιμή εξαιρετική αν σκεφτείτε το περιορισμένο εύρος στροφών του ντίζελ (εδώ ο κόφτης είναι λίγο πιο πάνω από τις 5.000 rpm). Σημειώστε πως το σύστημα stop/start είναι στάνταρ συμβάλλοντας στην μείωση της κατανάλωσης ενώ στάνταρ είναι και το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης.
Στην κίνησή του το V60 είναι άνετο, ευχάριστο και σίγουρα απολαυστικό στην καθημερινότητα. Η ανάρτηση είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται και παρόλο που δεν έχει πιο σκληρό set-up (π.χ. από εκείνο ενός Audi) καταφέρνει να σε κερδίσει αφού πετυχαίνει την χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Ο επιλογέας είναι ακριβής στις αλλαγές και λιγάκι πιο σφιχτός από ότι θα περίμενες ενώ το τιμόνι θα μπορούσε να είναι πιο άμεσο δίχως όμως να σε προβληματίζει με την ακρίβεια του. Συνοψίζοντας τα οδικά χαρακτηριστικά του V60 συνθέτουν ένα ταξιδιάρικο σύνολο με κορυφαία ποιότητα κύλισης και εξίσου καλή απόσβεση ανάρτησης.
Για την σχεδίαση του αμαξώματος δεν χρειάζεται να πούμε κάτι περισσότερο απ’ ότι αποτελεί μία από τις πιο ντιζαϊνάτες προτάσεις στο είδος του. Στο εσωτερικό η σουηδική άποψη του ταμπλό αποσπά μόνο κολακευτικά σχόλια, η “κούφια” κεντρική κονσόλα είναι άκρως λειτουργική, οι multimedia διευκολύνσεις είναι ιδιαίτερα εύχρηστες ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι απλά από τις κορυφαίες. Τέσσερις -και με ορισμένες παραχωρήσεις- πέντε επιβάτες θα βολευτούν με άνεση ενώ αν υπάρχει κάτι το μεμπτό που θα μπορούσες να προσάψεις είναι το κάπως περιορισμένο -λόγω ντιζάιν- χώρο αποσκευών αποδεικνύοντας πως στιλ και πρακτικότητα δύσκολα παντρεύονται.
Εν τέλει το V60 είναι μία από τις πιο ελκυστικές προτάσεις για κάθε οικογενειάρχη που αναζητά την διαφορετικότητα ενός στέϊσον και την οικονομία της πετρελαιοκίνητης έκδοσης. Μάλιστα, τα 28.250 € που κοστίζει το V60 DRIVe το ξεχωρίζουν ως σοφότερη επιλογή από αντίστοιχες premium γερμανικές επιλογές. Από την άλλη, αν ήδη έχετε καταλήξει στο V60 και το ψάχνετε απέναντι στη φτηνότερη βενζινοκίνητη έκδοση 1.6 T3 (150 PS, 27.200€) επιλέξτε ντίζελ και δεν θα χάσετε…
σ.σ. προς αποφυγή σύγχυσης ορισμένες φωτογραφίες αναφέρονται σε βενζινοκίνητη ή αυτόματη έκδοση του V60
Volvo V60 1.6 DRIVe – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.560 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 88,3 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Θέση κινητήρα | κατά τον εγκάρσιο άξονα | |||
Ισχύς | 84 kW (115 PS) / 3.600 rpm | |||
Ροπή | 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm | |||
Σχέση συμπίεσης | 16,0:1 | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας με common rail | |||
Ειδική ισχύς | 71,9 PS/lt | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 11,3 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 190 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,7 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,2 / 4,5 / 4,1 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 68 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 1.014 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 119 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
Σχέσεις κιβωτίου ανά 1.000 rpm ανά km/h ανά km/h στο όριο του κόφτη | ||||
1η 3,583:1/ 7,2 / 36 | ||||
2η 1,952:1/ 12,5 / 63 | ||||
3η 1,241:1/ 18,9 / 94 | ||||
4η 0,868:1/ 24,9 / 124 | ||||
5η 0,943:1/ 50,3 / 251 | ||||
6η 0,789:1/ 59,7 / 299 | ||||
Τελική σχέση διαφορικού | 1η-4η: 4,750 / 5η-6η: 2,955 | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Ζάντες | 17x7J | |||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental SportContact, 215/50 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση | |||
Κύκλος στροφής | 11,3 m | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4628x1899x1484 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1588/1578 mm | |||
Μεταξόνιο | 2776 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 430-1.240 lt | |||
Απόβαρο | 1.526 kg | |||
Αναλογία κιλών/ίππο | 13,26 kg/PS | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 28.250 € |