Chevrolet Spark 1.0 Topless LPG [test drive]

chevrolet_spark_lpg-7

Χάρη στην προσθήκη κιτ υγραεριοκίνησης το μεταποιημένο Spark θα μπορούσε να είναι ο… φονιάς της δραχμής (συγνώμη, του ευρώ)!

Ένα είναι βέβαιο. Όλοι θα θέλαμε να είμαστε κάτοχοι ενός τετράτροχου οχήματος, που θα «πιάνει» τα 0-100 km/h σε 6 sec (άντε στα… 7,5!), με τελική 200 km/h (είμαστε καλά εκεί πιστεύω), να παρκάρει με ευελιξία στο κέντρο της Αθήνας, να μεταφέρει με άνεση τέσσερα -και γιατί όχι πέντε- άτομα και κυρίως να καταναλώνει από 5-6 lt/100 km μέσα στην πόλη (προσωπικά και με 8 ικανοποιημένος θα ήμουνα ως κάτοχος δίλιτρου Mazda MX-5). Τώρα σε ό,τι αφορά την τιμή, με 10.000 ευρώ πιστεύω πως ένα τέτοιο μοντέλο θα έσπαγε ταμεία…

Γίνεται όμως αυτό; Εεεε, δε γίνεται στην αυτοκινητοβιομηχανία δυστυχώς… (ακούτε κύριε Πήτερ Οικονομίδη; -γκουρού στο μάρκετινγκ που σύνθημα του είναι το όλα γίνονται). Τώρα θα μου πείτε τι σχέση έχουν όλα αυτά με το Spark της Chevrolet; Αφενός μεν γιατί αυτό το μοντέλο μας έδωσε να καταλάβουμε σε διάστημα δύο εβδομάδων τι σημαίνει οικονομία στον οικογενειακό προϋπολογισμό -αφετέρου γιατί τώρα που πιάνουν οι ζέστες είναι και το πρώτο… topless με ηλεκτρικά ανοιγόμενη μαλακή οροφή που θα ταξιδεύσει πολλούς στα άστρα. Φυσικά με LPG!

Τι σημαίνει στην πράξη οικονομία στον οικογενειακό κουμπαρά; Μειωμένη κατανάλωση που μεταφράζεται σε περίπου 22 ευρώ  για 350 km (τόσο είναι το κόστος μετακίνησης καταναλώνοντας υγραέριο). Κι αν σε αυτά προσθέσουμε το κόστος των περίπου 7 lt/100 km (τόσο είναι το κόστος μετακίνησης καταναλώνοντας αμόλυβδη) τότε το πακέτο της Chevrolet είναι άκρως δελεαστικό για τα δεδομένα της κρίσης. Εδώ, να προσθέσουμε ότι το Spark με τον τετρακύλινδρο των 995 cc έχει τέλη κυκλοφορίας 107 ευρώ ετησίως.

Από τη θέση του οδηγού το Spark LPG με τους 68 PS κινείται με αξιοπρέπεια τόσο εντός πόλης όσο και εκτός ενώ η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο είναι σχεδόν ανεπαίσθητη. Μάλιστα, δεξιά του τιμονιού υπάρχει ένας διακόπτης που σου δείχνει τα αποθέματα υγραερίου (το ρεζερβουάρ έχει 34 λίτρα χωρητικότητα αλλά γεμιζει στα 27 για λόγους ασφαλείας). Αν στρίβει; Και πολύ καλά μάλιστα αφού το μικρό Chevrolet κινείται με ασφάλεια, ικανοποιεί για την άνεση του, δεδομένου του μικρού όγκου, ενώ για όσους θέλουν να  περάσουν σβέλτα και μια… στροφούλα το Spark δε θα τους απογοητεύσει.

Η καλή ρύθμιση της ανάρτησης και το καλό σε αίσθηση τιμόνι συνδυάζονται σε ένα ισορροπημένο πλαίσιο ενώ ο επιλογέας με τις σύντομες διαδρομές και την κάπως λαστιχένια αίσθηση δεν ενοχλεί. Σε ό,τι αφορά το σύστημα πέδησης και αυτό ικανοποιεί με τη λειτουργία του με απόδοση στο μέσο όρο της κατηγορίας ενώ στις υψηλές ταχύτητες, όπως είναι φυσικό, υπάρχουν αεροδυναμικοί θόρυβοι από την οροφή που μπορείς όμως να αγνοήσεις.

Με το χέρι στην τσέπη το Spark είναι μια πολύ καλή πρόταση για αυτούς που θέλουν να κινηθούν με ασφάλεια και κυρίως οικονομία, με την εισαγωγική του εταιρία, να φροντίζει τα μάλα για αυτό. Το κόστος για την εγκατάσταση του συστήματος LPG της ιταλικής Tartarini ανέρχεται σε 1.400 ευρώ, έχει δυο χρόνια εγγύηση, ενώ υπάρχει και δυνατότητα εξόφλησης 48 άτοκων δόσεων. Στο σημείο αυτό να ληφθεί υπόψη και το απόλυτα καταρτισμένο προσωπικό του δικτύου της Chevrolet σε όλη την Ελλάδα, γεγονός που όπως τονίστηκε, εγγυάται για την έρρυθμη λειτουργία του κιτ της εγκατάστασης του LPG.

Έως πότε θα έχουμε φτηνό LPG: Προλαβαίνοντας ίσως ερωτήσεις, έως πότε το LPG θα είναι φθηνό κλπ., ένα είναι  βέβαιο. Παράγοντες του αρμόδιου υπουργείου μας επεσήμαναν, ότι η τιμή του υγραερίου θα παραμείνει στο -50% της τιμής της βενζίνης μέχρι το 2018. Για αυτό το λόγο άλλωστε, η Ε.Ε. έχει αποφασίσει να εισάγει μια οδηγία (96/2003), σύμφωνα με την οποία σε καμία περίπτωση η φορολογία του υγραερίου δεν μπορεί να είναι περισσότερο από 25%, ενώ στην βενζίνη είναι 100%.

Βέβαια δεν παρέλειψαν να μας αναφέρουν ότι παρά την οδηγία της ΕΕ, η φορολογική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης έχει τον τελευταίο λόγο μιας και το υγραέριο αποτελεί προϊόν διύλισης και όχι εξόρυξης (όπως το φυσικό αέριο). Για να μην ανησυχείτε, πάντως, θεωρείται απίθανο να αλλάξει κάτι στην ισοτιμία του LPG μέχρι το τέλος της δεκαετίας..

Chevrlolet Spark 1.0 Topless LPG – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 995 cc
Διάμετρος x διαδρομή 68,5 x 67,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 50 kW (68 PS) / 6.400 rpm
Ροπή 93 Nm (9,5 kgm) / 4.800 rpm
Τροφοδοσία Βενζινοκινητήρας ατμοσφαιρικός με ψεκασμό πολλαπλών σημείων, με εναλλασσόμενη καύση υγραερίου
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,3 sec
Τελική ταχύτητα 152 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,6 / 4,1 / 5,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 522 km (+ περίπου 350 km με LPG)
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 118 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Duragrip 77T, 165/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3640x1600x1520 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1410/1415 mm
Μεταξόνιο 2375 mm
Χώρος αποσκευών 170-570 lt
Απόβαρο 865 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 8.980 € (+ 1.400 € το κιτ LPG)
Ετικέτες

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close