ΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Rio 1.4 CVVT 5-door [test drive]

Kia-Rio_2012_diesel_caroto_test (1)

Μετά το πρώτο άλμα προόδου με το Cee’d και στη συνέχεια με τα Venga και νέο Picanto, η κορεατική εταιρεία κάνει το επόμενο βήμα προόδου με το εξαιρετικό νέο Rio!

Φυσικα από την πρώτη -μόνο τετράθυρη γενιά- του Rio όσο και από την  δεύτερη που πρωτοεμφανίστηκε με hatchback αμάξωμα το 2005 η νέα γενιά μοιάζει να απέχει έτη φωτός, τόσο σχεδιαστικά όσο και ποιοτικά. Καταρχήν, στον τομέα της εμφάνισης έχει γίνει σπουδαία δουλειά, στο μοτίβο του ανανεωμένου Cee’d και του νέου Picanto που οι περισσότεροι έτριβαν τα μάτια τους όταν το πρωτοείδαν να κυκλοφορεί.

‘Εχει κομψές γραμμές στο εμπρός και πίσω μέρος του αμαξώματος με το μοντέρνο στοιχείο να κυριαρχεί, αφού τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αλλά και οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες στα επιμέρους σημεία, δίνουν τη σπορ αισθητική στο βαθμό που χρειάζεται για να είναι αρεστό. Το αμάξωμα είναι μακρύτερο μόλις κατά 20 mm σε σχέση με τον προκάτοχο του, φαρδύτερο κατά 25 mm και χαμηλότερο κατά 15 mm, ενώ και το μεταξόνιο του έχει κερδίσει 70 mm φθάνοντας τα 2.570 mm.

Με την πρώτη ματιά το νέο Rio δίνει την εντύπωση ενός στιβαρού και σπορ μικρού που κρύβει ένα σωρό οδηγικές εκπλήξεις όταν περάσεις στο επόμενο βήμα. Στην πραγματικότητα όμως το κορεατικό σουπερμίνι είναι ένα φιλικό και ευκολοδήγητο μοντέλο που εφοδιάζεται -στην περίπτωση της δοκιμής μας- με ατμοσφαιρικό 1.400άρη βενζινοκινητήρα απόδοσης 109 PS.

Με αρωγό την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου το μοτέρ κάνει ότι είναι απαραίτητο για να δικαιολογήσει την ισχύ του, αλλά έχει ως κύριο προσανατολισμό την οικονομία καυσίμου. Για αυτό άλλωστε και η μακριά κλιμάκωση του 6-τάχυτου κιβωτίου, προσπαθεί μεν να δώσει ζωντάνια στον κινητήρα αλλά οι επιδόσεις είναι οριακές. Άλλωστε δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα και προτεραιότητα έχει η οικονομία με την κατανάλωση να συγκρατείται με ευκολία στα 7-8 lt/100 km.

Στο εσωτερικό το φινίρισμα και οι λεπτομέρειες στο ταμπλό και τον πίνακα οργάνων συνάδουν με την εξωτερική αισθητική, αφού θα συναντήσει κανείς πολλές ομοιότητες τόσο με το νέο Picanto, όσο και με το Venga, μοντέλα που έχουν εισπράξει αν μη τι άλλο μόνο θετικά σχόλια. Οι χώροι του είναι αρκετοί για τέσσερις (ή και κατά περίπτωση πέντε επιβάτες) με τις αποσκευές να… βολεύονται στα 288 lt του πορτμπαγκάζ και τους ψηλούς επιβάτες να κάνουν μία μικρή παραχώρηση στα πίσω καθίσματα, όπως συμβαίνει όμως και στα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας.

Το Kia Rio αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση η οποία στην έκδοση της δοκιμής μας κοστίζει από 11.390€ (με απόσυρση+έκπτωση) ενώ κάλλιστα θα μπορούσε κανείς να κάνει δικό του αν επιθυμεί κάτι ακόμα πιο οικονομικό όπως η έκδοση του Rio με τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα 85 ίππων (10.390€). Φυσικά, δεν θα πρέπει να αγνοούμε την αποδοτική ντίζελ 1.1D (με 75 PS από 12.390€) όπως και την 1.4D (με 90 PS από 13.890€).

KIA Rio 1.4 CVVT 5d- Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.397 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 75,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 80 kW (109 PS) / 6.300 rpm
Ροπή 137 Nm (14,0 kgm) / 4.200 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 183 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,5 / 5,1 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 589 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 128 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P4, 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4045x1720x1455 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1521/1525 mm
Μεταξόνιο 2570 mm
Χώρος αποσκευών 288-923 lt
Απόβαρο 1.066 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 13.590€ (απο 11.390 με αποσυρση+ έκπτωση εταιρίας)

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button