ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat Punto TwinAir [test drive]

fiat_punto_twinair_caroto_test_2012-8

Η ιταλική εταιρία εδώ και καιρό έχει λάβει το μήνυμα και απαντάει στις προκλήσεις με… δικύλινδρο  σεβασμό στην τσέπη του καταναλωτή!

Με τα διακριτικά Grande και Evo να αποτελούν πλέον παρελθόν το Punto συνεχίζει την πορεία του με μία νέα έκδοση που εξοπλίζεται με το πολυφορεμένο πλέον δικύλινδρο τούρμπο TwinAir απόδοσης 85 ίππων. Πολυφορεμένος καθώς μετά την πρεμιέρα του στο μικρότερο 500 τον συναντάμε στο Panda αλλά και σε μοντέλα των συγγενών Alfa Romeo και Lancia.

Εστιάζοντας στην εξωτερική εικόνα, το διακριτικά ανανεωμένο Punto παραμένει ένα από τα πιο κομψά μοντέλα της κατηγορίας του. Η νέα έκδοση Twinair ξεχωρίζει από το λογότυπο «TwinAir» στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, τους μαύρους εξωτερικούς καθρέπτες, αλλά και της διαφορετικές σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.

Όπως είναι φυσικό το ενδιαφέρον στο μοντέλο της δοκιμής μας επικεντρώνεται κάτω από το καπό, στο τελευταίο τεχνολογικό προϊόν της FPT (Fiat Powertrain Technologies), που με δύο κυλίνδρους χωρητικότητας 875 cc, σύστημα υπερτροφοδότησης και τεχνολογία Multiair αποδίδει 85 PS και 145 Nm ροπής από τις 2.000 στροφές.

Σε συνδυασμό μάλιστα με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και το σύστημα stop/start η κατανάλωση μπορεί με λίγη προσπάθεια να συγκρατηθεί στα 7-8 λίτρα/100 km σε μεικτές συνθήκες κίνησης. Να τονιστεί εξάλλου ότι η συγκεκριμένη έκδοση έχει ακόμη πιο χαμηλό κόστος χρήσης αφού η εκπομπή CΟ2 περιορίζεται στα 98 g/km, επίδοση που απαλλάσσει το Punto TwinAir από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Ως εδώ καλά με την θεωρία. Τι γίνεται στην πράξη; Ο οδηγός που έχει ξαναβρεθεί στο ανανεωμένο Punto θα βολευτεί στην καλή θέση οδήγησης από την οποία θα θέλαμε καλύτερη πλευρική στήριξη των καθισμάτων, τον καλοφτιαγμένο και χαριτωμένο διάκοσμο συνθέτουν αν μη τι άλλο ένα ελκυστικό περιβάλλον.  Όσον αφορά την απόδοση του μοτέρ τα 85 άλογα είναι ζωηρά αποδεικνύοντας πως ο κινητήρας είναι μικρός μόνο στο μάτι.

Ωστόσο, θα πρέπει να συνηθίσεις ένα μικρό σκαλοπάτι ισχύος στις χαμηλές rpm ενώ διττές εντυπώσεις αφήνει ο ηχηρός κινητήρας αφού άλλους θα ενοχλήσει αλλά κάποιους άλλους θα ενθουσιάσει. Είναι θέμα ακουστικής και… οπτικής. Και αυτό διότι η τραχιά χροιά στις υψηλότερες rpm μπορεί και να σου φτιάξει την διάθεση. Η δύναμη του κινητήρα εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς ότι βρίσκεται στις μεσαίες στροφές, με ορατό το αποτέλεσμα στην κατανάλωση ενώ στο ταξίδι «πετάς» μια 6η στο κιβώτιο και κινείσαι με κατανάλωση κοντά στα 6 lt/100 km (με το πρόγραμμα Eco σε λειτουργία).

Εν κατακλείδι, η δικύλινδρη πρόταση της Fiat κοστίζει 13.400€ με το 3-θυρο αμάξωμα και 13.800€ με το 5-θυρο ενώ θα πρέπει να συνυπολογίσετε την έκπτωση των 1.000 ευρώ. Τεχνολογικά ο κινητήρας Twinair αποτελεί ένα μικρό διαμάντι από το οποίο όμως δεν θα πρέπει να περιμένετε θαύματα στον τομέα της κατανάλωσης ενώ το μόνο μεμπτό σημείο αφορά στην ροπή του στις χαμηλές στροφές. Από την άλλη, αν διαθέτετε λίγα παραπάνω χρήματα τότε η έκδοση που συστήνουμε είναι η 1.3 Multijet η οποία εξοπλίζεται με ένα εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα ο οποίος στην περίπτωση που κάνετε και αρκετά χιλιόμετρα θα κάνει σε σχετικό μικρό χρονικό διάστημα απόσβεση το επιπλέον κόστος.

Fiat Punto 0.9 Twinair – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 875 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,5 x 86,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι δικύλινδρος
Ισχύς 63 kW (85 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 145 Nm (14,8 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, σύστημα Multiair
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,7 sec
Τελική ταχύτητα 172 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,9 / 4,2 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 625 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 98 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 3, 185/65 R 15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4065x1687x1490 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1475/1465 mm
Μεταξόνιο 2510 mm
Χώρος αποσκευών 275-1030 lt
Απόβαρο 1075 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.800€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button