Με την συμβολή του Euro NCAP η EE σκοπεύει να εκδώσει οδηγία σχετικά με τον εξοπλισμό του συστήματος AEB από την βασική έκδοση…
- Το σύστημα αυτόνομης πέδησης (AEB, Autonomous Emergency Βraking) δεν αποτελεί πλέον προνόμιο μόνο των ακριβότερων αυτοκινήτων (Volvo S60, Honda CR-V, Ford Focus, Mazda CX-5 κ.α.) αλλά και μοντέλων πόλης όπως είναι τα Fiat Panda, Skoda Ctigo/Seat Mii/VW up! (εδώ το έχουμε δει και με την ονομασία EBA ή Emergency Brake Assist). Με απλά λόγια πρόκειται για ένα σύστημα που αντιλαμβάνεται την απόσταση από το προπορευόμενο και επεμβαίνει στο σύστημα πέδησης ακινητοποιώντας εντελώς το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός δεν αντιδράσει καθόλου.
- Μελέτες της Κομισιόν έδειξαν πως η χρήση του EBA μπορεί να μειώσει κατά 27% τα ατυχήματα σε ετήσια βάση σώζοντας περίπου 8.000 πεζούς. Ο Michiel van Ratingen, o γενικός γραμματέας του Euro NCAP, δήλωσε πως «…δεν θέλουμε να εξαναγκάσουμε τους κατασκευαστές στην χρήση του EBA αλλά ξεκαθαρίσαμε πως για να διασφαλίσει ένα μοντέλο 5-άστερη διάκριση από το 2014 θα πρέπει να διαθέτει ανάλογο σύστημα». Κατά τα υπόλοιπα δεν υπάρχει καμία πρόθεση εξαναγκασμού…
- Έχει υπολογιστεί πως τα συστήματα EBA μπορούν να εξοικονομήσουν 5-8 δισ. ευρώ χάρη στη μείωση των ατυχημάτων. Φυσικά, κίνητρο για την καθιέρωση του EBA έχουν οι ασφαλιστικές εταιρίες ενώ αντικίνητρο οι… φαναρτζήδες! Τα επαγγελματικά αυτοκίνητα θα εξοπλίζονται με EBA από το Νοέμβριο του 2013 ενώ τα επιβατικά θα ακολουθήσουν περίπου ένα χρόνο αργότερα. Η πρωτοβουλία αυτή μας θυμίζει ανάλογη κατάσταση με την στάνταρ υιοθέτηση του συστήματος ESC και παρόλο που πίσω από κάθε τι ίσως και να κρύβονται συμφέροντα όταν πρόκειται για θέμα ασφαλείας τότε το πράγμα αλλάζει. Και αυτό διότι τόσο τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας όσο και τα αποφυγής σύγκρουσης συμβάλλον στην ασφάλεια μας…