ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

EBA, αστικός φύλακας!

continental-emergency-brake-assist

H Continental παρουσίασε ένα σύστημα για αυτοκίνητα πόλης που μπορεί μας γλιτώσει από δυσάρεστες καταστάσεις…

  • Μελέτες που πραγματοποιήθηκαν  Γερμανία έδειξαν πως ένα στα πέντε από τα τροχαία σε αστικό περιβάλλον αφορούν σε οπίσθιες συγκρούσεις εκ των οποίων το 75% συμβαίνει με ταχύτητα έως 30 km/h. Στις μισές περιπτώσεις ο οδηγός δεν προλαβαίνει καν να φρενάρει και αυτό διότι η προσοχή του είναι αποσπασμένη από τον δρόμο (π.χ. είναι αφηρημένος με το smartphone του, ακούει μουσική, χαζεύει κ.α.).
  • Τα συστήματα πρόληψης σύγκρουσης δεν είναι κάτι νέο, υπάρχουν στον στάνταρ ή τον προαιρετικό εξοπλισμό αρκετών -πολυτελών επί το πλείστον- μοντέλων. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα υπάρχει μία τάση από τους κατασκευαστές να τοποθετούν τέτοιου είδους συστήματα (επειδή η ονομασία ποικίλει ανά κατασκευαστή ας τα αποκαλούμε EBA – Emergency Brake Assist) σε μικρά αυτοκίνητα πόλης, όπως είναι τα επερχόμενα Volkswagen up! και Fiat Panda.
    fiat-panda-emergency-brake-assist
    Σύστημα EBA στο νέο Fiat Panda
  • Η Continental είναι ένας από τους προμηθευτές παρόμοιων συστημάτων -για την ακρίβεια είναι ο προμηθευτής EBA των δύο παραπάνω μοντέλων- που έχουν καταφέρει να μειώσουν το κατασκευαστικό κόστος ώστε να είναι εφικτή η τοποθέτησή του ακόμη και σε αυτοκίνητα πόλης. Ιδιαίτερη ευαίσθητες σε αυτή την ιδέα είναι οι ασφαλιστικές εταιρίες. H γερμανική Allianz κατέληξε στο συμπέρασμα πως αν όλα τα μικρά αυτοκίνητα στη Γερμανία διέθεταν σύστημα EBA θα μπορούσε να εξοικονομήσει περίπου 500 εκ. ευρώ από την μείωση μικροατυχημάτων. Πόρισμα αμερικανικού ινστιτούτου έδειξε πως οι κάτοχοι Volvo XC60 με σύστημα EBA δήλωσαν περίπου 50% λιγότερες αιτήσεις για τροχαία ατυχήματα σε σχέση με άλλους οδηγούς SUV. Εκτιμώ πως κάποια στιγμή συστήματα όπως το EBA θα αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού αφού πρώτα «επιβληθεί» η στάνταρ τοποθέτηση του ESC (ή ESP).
  • Επί της ουσίας, το «αστικό» EBA έχει τροποποιηθεί -σε σχέση με άλλα συστήματα σε πολυτελή μοντέλα- ώστε να λειτουργεί σε ταχύτητα έως 30 km/h. Χρησιμοποιεί ένα οπτικό αισθητήρα τεχνολογίας υπέρυθρων ακτίνων που “σκανάρει” την περιοχή εμπρός από το αυτοκίνητο σε ακτίνα 10 m. Η ηλεκτρονική μονάδα υπολογίζει την απόσταση από κάθε προπορευόμενο όχημα και όταν αυτή μειώνεται σε επικίνδυνο σημείο τότε δίνεται εντολή να αυξηθεί η πίεση στο σύστημα πέδησης, στη συνέχεια προειδοποιεί ηχητικά και οπτικά τον οδηγό και αν αυτός δεν αντιδράσει τότε το αυτοκίνητο φρενάρει αυτοβούλως. Σημειώστε πως το σύστημα αντιδρά με τέτοιο τρόπο όταν ανιχνευθεί σχετική ταχύτητα -ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα- 15 km/h. H Continental σημειώνει πως ακόμη και αν το EBA δεν καταφέρει να αποτρέψει την σύγκρουση η μείωση της ταχύτητας μπορεί να περιορίσει το μέγεθος του ατυχήματος.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button