NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Αφήστε… το γκάζι ήσυχο! [market]

propane-lpg-flame

Το κεφάλι τους στον τοίχο χτυπούσαν -και προφανώς χτυπούν ακόμη- οι ιδιοκτήτες υγραεριοκίνητων όσο και οι εταιρίες που τοποθέτησης κιτ LPG μετά την παραπληροφόρηση για πιθανή εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης με εκείνον του πετρελαίου.

Τυπική διάταξη υγραεριοκίνητου μοντέλου
Τυπική διάταξη υγραεριοκίνητου μοντέλου
  • Οι φήμες που κυκλοφορούν τις τελευταίες μέρες έχουν προβληματίσει τους χρήστες υγραεριοκίνησης ενώ αποθαρρύνουν όσους θα ήθελαν να προχωρήσουν σε μετατροπή του οχήματός τους, με αποτέλεσμα ένας από τους ελάχιστους τομείς που δραστηριοποιείται στην αγορά αυτοκινήτου να έχει παγώσει απειλώντας με λουκέτο πολλές επιχειρήσεις. Το κακό δεν πέφτει μόνο σε όποιον φωστήρα διαχέει τέτοιου είδους «αποκλειστικότητες» αλλά και σε όποιον τις αναπαράγει δίχως να έχει από πριν εξετάσει βασικές παραμέτρους όπως την διάταξη που προβλέπει φορολόγηση με μετρικό τόνο (και όχι με λίτρα). Ακόμη και αν ο φόρος του υγραερίου αυξηθεί αποκλείεται η τιμή πώλησης του να είναι ίδια με του πετρελαίου κίνησης ή να φτάσει στα 1,20 ευρώ όπως ανόητα έχει αναπαραχθεί. Στην χειρότερη των περιπτώσεων το γκάζι θα κοστίζει λιγότερο από ένα ευρώ/λίτρο και θα συνεχίσει να αποτελεί ένα φτηνότερο εναλλακτικό τρόπο κίνησης.
Τα βασικά μέρη κινητήτα που καταναλώνει και LPG
Τα βασικά μέρη κινητήτα που καταναλώνει και LPG
  • Κατά την άποψή μας, όσοι είναι… γκαζάκηδες μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι εκτός και αν η κυβέρνηση σκαρφιστεί κάποιο εντελώς τρελό σενάριο. Ακόμη και έτσι όμως, το υγραέριο δεν αποτελεί βασικό τρόπο κίνησης αλλά εναλλακτικό, σε αντίθεση με τα υγρά καύσιμα που μπορεί κάποιος να περιορίσει την κατανάλωση. Πολύ απλά, αν το κράτος θελήσει να επιβαρύνει με υπέρμετρη φορολόγηση το υγραέριο αποσκοπώντας στην εισροή μερικών δεκάδων εκατομμυρίων, αυτά δεν πρόκειται να έρθουν ποτέ αφού οι οδηγοί οχημάτων LPG θα σταματήσουν μεμιάς να χρησιμοποιούν το ασύμφορο τότε γκάζι και να κινούνται με βενζίνη. Από εκεί και πέρα, δικαιολογημένα μπορείτε να κάνετε υποθέσεις ακόμη και για συμφέροντα που εύλογα προκύπτουν διότι όπου υπάρχει καπνός πάντα θα υπάρχει και φωτιά…
  • Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες στην αγορά της υγραεριοκίνησης «…με αφορμή τις φήμες που διέρρευσαν πρόσφατα σχετικά με την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) του υγραερίου με εκείνον του πετρελαίου, πρέπει να τονιστεί πως: με βάση την αγορανομική διάταξη 7/09, το υγραέριο, όπως άλλωστε και όλα τα καύσιμα,  φορολογούνται με βάση τον μετρικό τόνο και όχι τα λίτρα. Στην περίπτωση του υγραερίου, του οποίου το ειδικό βάρος είναι 0,56, ο ένας μετρικός τόνος αντιστοιχεί σε περίπου 1.750 λίτρα.
    Μέχρι σήμερα ο φόρος ανά μετρικό τόνο υγραερίου είναι 125€, πράγμα που σημαίνει σε κάθε λίτρο υγραερίου το ποσό που αναλογεί σε φόρο είναι 0,0714€/λίτρο. Με βάση τις φήμες, ο φόρος ανά μετρικό τόνο υγραερίου θα αυξηθεί κατά 164% και από 125€ θα αγγίξει τα 330€ ανά μετρικό τόνο. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε λίτρο υγραερίου το ποσό που αναλογεί σε φόρο είναι 0,188€/λίτρο.
    Στην πράξη, αν θεωρήσουμε ότι αυτή τη στιγμή η μέση τιμή πώλησης του υγραερίου στα πρατήρια είναι 0,88€/λίτρο, σε περίπτωση που οι φήμες επιβεβαιωθούν, η τιμή του θα ανέβει κατά 0,188-0,0714 = 0,1166€. Δηλαδή η τιμή πώλησης θα διαμορφωθεί ελάχιστα κάτω από το 1€ (0,995€). Όπως γίνεται αντιληπτό, ακόμη και με βάση τα μαθηματικά, η φήμη ότι η τιμή του υγραερίου θα φτάσει το 1,15 – 1,20€ είναι παντελώς ανυπόστατη.
    Στην πράξη μιλάμε για μια (ενδεχόμενη κι όχι σίγουρη) αύξηση της τάξης του 10%. Συνεπώς η μόνη διαφορά για τους πελάτες μας είναι μια μικρή αύξηση του χρόνου που θα απαιτηθεί για την απόσβεση του κόστους τοποθέτησης του συστήματος υγραερίου και τίποτα περισσότερο. Αν για παράδειγμα κάποιος πελάτης υπολόγιζε με τα μέχρι τώρα δεδομένα ότι θα κάνει απόσβεση σε 10 μήνες, με τα νέα δεδομένα (αν κι εφόσον αυτά ισχύσουν) θα χρειαστεί 11 μήνες».

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button