ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

BMW, θέρμανση εκ των έσω!

bmw-infrared-heating-surfaces-2

H γερμανική εταιρία μελετά μία νέα τεχνολογία που μπορεί στο μέλλον να αλλάξει τον τρόπο θέρμανσης των επιβατών στο εσωτερικό των αυτοκινήτων…

  • bmw-infrared-heating-surfaces-1Τα συμβατικά συστήματα θέρμανσης και ψύξης βασίζονται στην μεταφορά ζεστού ή κρύου αέρα αντίστοιχα για την αυξομείωση της θερμοκρασίας στον θάλαμο των επιβατών. Η BMW μελετά το ζέσταμα των επιβαινόντων απευθείας από επιφάνειες που θα εκπέμπουν θερμότητα με υπέρυθρες (infrared heating surfaces) καταναλώνοντας πολύ μικρές ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας. Η τεχνολογία αυτή είναι ιδιαίτερα χρηστική για ψυχρές περιοχές καθώς μπορεί να αποδώσει σε διάστημα ενός λεπτού σε αντίθεση με ένα συμβατικό σύστημα όπου πρέπει να ζεσταθεί ο κινητήρας.

SMS=> Μπορεί το ψύχος να επηρεάσει την αυτονομία των EV;

  • Κάποια στιγμή στο μέλλον στα ταμπλό των αυτοκινήτων δεν θα υπάρχουν αεραγωγοί για να προσφέρουν ζεστασιά στους επιβάτες. Και αυτό διότι η νέα τεχνολογία υπέρυθρων σωμάτων δεν θα θερμαίνει τον περιβάλλοντα αέρα -όπως στα συμβατικά συστήματα- αλλά απευθείας τα σώματα των επιβατών από πάνελ που μπορεί να υπάρχουν π.χ. στις πόρτες ή στην οροφή. Μάλιστα, η θέρμανση μπορεί να είναι ανεξάρτητη για κάθε περιοχή (για κάθε επιβάτη) ενώ οι ειδικοί της εταιρίας τονίζουν πως η θερμική ακτινοβολία είναι «βλαβερή» όσο και η θερμότητα που εκπέμπει ένα τζάκι..

SMS=> smart fortwo electric drive [first drive]

  • Αν η συγκεκριμένη τεχνολογία σας φαίνεται ανούσια αφού το ζεστό κύκλωμα του κινητήρα προσφέρει ούτως ή άλλως θερμότητα για το σύστημα αερισμού τότε σκεφτείτε πως θα μπορούσε να συνδυαστεί με ένα συμβατικό κύκλωμα μειώνοντας την κατανάλωση. Ακόμη καλύτερα σκεφτείτε πόσο αποδοτική μπορεί να είναι για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα (BEV, Battery Electric Vehicle). Ένα συμβατικό σύστημα κλιματισμού στα BEV είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο μειώνοντας δραματικά το ενεργειακό φορτίο των μπαταριών και κατά συνέπεια την αυτονομία.

SMS=> Πρώτη επαφή με το Nissan Leaf

  • Σε προηγούμενη δοκιμής μας με το Mitsubishi iMiEV η αυτονομία μπορούσε να μειωθεί έως και 30 km ενεργοποιώντας τον ζεστό αέρα ο οποίος θερμαίνεται από αντίσταση. Η Volvo μελετά συστήματα με μπόιλερ για την εξοικονόμηση ενέργειας. Ίσως τελικά η ιδέα της BMW να είναι τελικά η ιδανικότερη και η πιο απλή. Ο χρόνος θα δείξει…

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button