ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz A180 BlueEfficiency [test drive]

Mercedes-Benz A 200, (W 176), Fahrveranstaltung Slowenien, 2012

Η γερμανική εταιρία κάνει την έκπληξη με ένα μοντέλο που δεν «χορταίνει» μόνο το μάτι αλλά και την όρεξη όσων αναζητούν ένα hatch που συνδυάζει πρεστίζ και οδηγική τέρψη…

Μόνο το όνομα είναι αυτό που συνδέει την προηγούμενη γενιά με τη νέα A-Class. Προσπαθώ να θυμηθώ μια τόσο ριζική αλλαγή στην πορεία ενός μοντέλου και ομολογώ πως δυσκολεύομαι να φέρω στο νου ένα παράδειγμα. Ειδικά αν τοποθετούσες το ένα μοντέλο δίπλα στο ένα δεν θα μπορούσες να πιστέψεις την συγγενική τους σχέση.

Από την άλλη, με τη νέα A-Class η Mercedes-Benz απομακρύνεται από το συντηρητικό ύφος που διατηρούσε με το κόμπακτ πολυχρηστικό που έγινε διάσημο από το ξεκίνημα της πορείας του το 1997 χάρη στα περιβόητα τεστ Ταράνδου. Το νέο μοντέλο σηματοδοτεί μία νέα εποχή για την γερμανική εταιρία η οποία αναμένεται ενδιαφέρουσα κρίνοντας όχι μόνο από την σχεδίαση αλλά και το DNA του αυτοκινήτου.

Βασίζεται στη δοκιμασμένη πλατφόρμα της B-Class με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. Η έκδοση της δοκιμής μας, η Α 180, είναι η «σωστή» για την ελληνική αγορά αφού εκτός από το ότι είναι η φτηνότερη εξοπλίζεται με έναν εξαιρετικό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 lt (προδιαγραφών Euro 6). Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων καθώς και βύθιση (των εισαγωγής) και αποδίδει 122 ζωηρά άλογα.

Ξέσπασμα δεν θα βρείτε στο μοτέρ αυτό που ανεβάζει στροφές με προοδευτικό τρόπο αποσπώντας κολακευτικά σχόλια με την γραμμικότητα του. Οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές ξεπερνώντας τις προσδοκίες σου ενώ μεγάλο ρόλο παίζει η πολύ καλή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων. Στις υψηλές ταχύτητες η Α 180 επιδεικνύει την σταθερότητα της με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και απουσία αεροδυναμικών θορύβων.

Δίχως υπερβολές η νέα A-Class είναι ένα από τα καλύτερα hatchback της αγοράς με κορυφαίο κράτημα και σε αυτό συμβάλλει το σφιχτό set-up της ανάρτησης με την σπορ ρύθμιση. Ακόμη και στο όριο τα περιθώρια πρόσφυσης σε εντυπωσιάζουν ενώ δεν χρειάζεται και πολύ για να αντιληφθείς το δύσκαμπτο πλαίσιο και το καλορυθμισμένο σασί. Το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι ότι καλύτερο θα βρει κανείς σε Mercedes και συμβάλλει στο σπορ προφίλ του αυτοκινήτου. Στις στροφές απλά… σημαδεύεις και η A 180 θα ακολουθήσει την γραμμή που θα χαράξεις με ελαφρώς υποστροφικές τάσεις που ελέγχονται από το ESP.

Εδώ να πούμε πως η υπερβολικά ουδέτερη συμπεριφορά της Α 180 ίσως να… δυσαρεστήσει τους ναζιάρηδες ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας δεν απενεργοποιείται πλήρως. Επίσης, οι μεγάλες ζάντες και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (45άρια με 17άρες ζάντες στο μοντέλο της δοκιμής μας) μπορεί να τονίζουν το δυναμικό look του αυτοκινήτου αλλά ως ένα βαθμό μετριάζουν την άνεση.

Η θέση του οδηγού είναι πολύ καλή αντικρίζοντας την γνώριμη αισθητικά άποψη του ταμπλό που δεν ξεφεύγει σε μεγάλο βαθμό από τις μεγαλύτερες Mercedes. Ο πίνακας οργάνων είναι ευδιάκριτος και ευκρινής, η σταθερή κεντρική οθόνη που παραπέμπει σε ταμπλέτα δίνει μία διαφορετική  νότα στο σκουρόχρωμο διάκοσμο μαζί με τους όμορφους αεραγωγούς, οι διακόπτες είναι εύτακτα τοποθετημένοι στην κονσόλα αλλά τα χειριστήρια για τον κλιματισμό είναι κάπως χαμηλά τοποθετημένα.

Από πλευράς χώρων οι εμπρός δεν θα συναντήσουν κανένα χωροταξικό πρόβλημα ενώ ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για τους πίσω. Ίσως η μικρή επιφάνεια των πίσω παραθύρων να μην αρέσει σε όσους έχουν τάσεις κλειστοφοβίας αλλά η απόσταση για τα γόνατα και τα κεφάλια είναι καλή και ανταγωνιστικοί. Όσο για τις αποσκευές προσφέρονται 361 lt τα οποία μπορεί να μην αποτελούν κορυφαία τιμή αλλά δεν αφήνουν περιθώρια και για γκρίνιες.

Συνοψίζοντας η Α-Class είναι ένα γοητευτικό πολυτελές μικρομεσαίο το οποίο είναι σχεδόν αδύνατο να περάσει από δίπλα σου και να μην το παρατηρήσεις. Είχαμε πολύ καιρό να βρεθούμε στο δρόμο με ένα νέο μοντέλο και να δεχτούμε τόσες πολλές ερωτήσεις για αυτό. Η Α 180 έχει είναι ότι πρέπει για όποιον διαθέτει κάτι παραπάνω και θέλει να αποκτήσει ένα premium πεντάθυρο που εξοπλίζεται με ένα καταπληκτικό κινητήρα (η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8,5-9,5 lt/100 km) και απολαυστικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Και το κυριότερο για μία Mercedes που προσφέρεται με πλήρη εξοπλισμό και πολύ καλή τιμή πώλησης που ξεκινά από 23.600€.

Mercedes-Benz A180 BlueEfficiency – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.595 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 73,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 90 kW (122 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.250-4.000 rpm
Σχέση συμπίεσης 10,3:1
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
Ειδική ισχύς 76,25 PS/lt
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2 sec
Τελική ταχύτητα 202 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,7 / 4,7 / 5,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 56 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 615 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 128 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό έξι σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες 17×6,5J
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SP Sport, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
Κύκλος στροφής 11,0 m
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4292 x 1780 x 1433 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1553/1552 mm
Μεταξόνιο 2699 mm
Χώρος αποσκευών 341-1157 lt
Απόβαρο 1.370 kg
Αναλογία κιλών/ίππο 11,22 kg/PS
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.600 €

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!