ΔΟΚΙΜΕΣ

Chevrolet Aveo 1.3 D [test drive]

Chevrolet Aveo HB5

Αν προσπαθήσεις να φέρεις στο νου σου το πιο ολοκληρωμένο Aveo τότε αυτό δεν είναι άλλο από το πετρελαιοκίνητο…

Η συγκεκριμένη έκδοση του πεντάθυρου Aveo δεν επιλέχθηκε διόλου τυχαία για δοκιμή από το caroto.gr, ειδικά σε μία περίοδο που αναζητά κανείς ένα «μικρό» που να βγάζει χιλιόμετρα. Βασικές προϋποθέσεις το τεχνολογικό ενδιαφέρον, ο οδηγικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου και οι τάσεις για εξέλιξη που δείχνει να έχει σε σχέση με το παρελθόν. Ειδικά στον τρίτο τομέα το πεντάθυρο Aveo έχει κάνει μεγάλα άλματα αφού αποτελεί πλέον ένα ολοκληρωμένο σουπερμίνι με φρέσκα στοιχεία στην εμφάνιση του και αρκετά δυναμική εμφάνιση που φωνάζουν παρόν σε μια κατηγορία που παρατάσσονται ένα σωρό εκλεκτοί αντίπαλοι.

Υπάρχει όμως και ένας ακόμη λόγος που το πεντάθυρο Aveo με πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1.300 cc απόδοσης 95 PS βρίσκεται στο επίκεντρο των δοκιμών μας αυτή την περίοδο. Μπορεί να κάνει όλα αυτά τα οποία ψάχνει ένας σημερινός αγοραστής όσο απαιτητικός και αν είναι. Αποδίδει όπως είπαμε 95 ολοζώντανους ίππους και 21,4 kgm, αριθμοί που προκαλούν αίσθηση αν αναλογιστεί κανείς πως θα μπορούσαν να κινούν και ένα κατά πολύ βαρύτερο αμάξωμα από ότι το Aveo των 1.185 kg (χωρίς να υπολογίζεται το βάρος του οδηγού). To μοτέρ ανεβάζει στροφές με μπόλικο… θράσος και το δείχνει κιόλας αφού ο ήχος που φθάνει στους επιβάτες δεν ενοχλεί σε καμία περίπτωση ενώ η 6η σχέση φροντίζει για την χαμηλή στάθμη των ντεσιμπέλ.

Εδώ, συνδράμει η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων που «ξεκουράζει» στο ταξίδι τον κινητήρα, «ρίχνει» τις στροφές και φυσικά και την κατανάλωση καυσίμου που σε μεικτή διαδρομή που διανύσαμε δεν ξεπέρασε τα 5,3 λίτρα/100 χλμ. Η εκπομπή CO2 περιορίζεται στα 108 g/km, πράγμα που σημαίνει πως οι απαιτήσεις στο θέμα των τελών κυκλοφορίας είναι ελάχιστες, ενώ κυκλοφορεί ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο. Για αυτούς που θα αντάλλαζαν κατιτίς από τις επιδόσεις της έκδοσης δοκιμής μας με χαμηλότερη τιμή πώλησης και χαμηλότερες εκπομπές CO2, υπάρχει και το Aveo 1.3D LS  με 75 PS και 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων (99 g CO2/km).

Το σουπερμίνι της Chevrolet ταυτόχρονα διαθέτει επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες και χάρη στη σχεδίαση του επιτρέπει ακόμη και σε άτομα με αρκετό μπόι να μην περιορίζονται σε ύψος είτε κάθονται στα εμπρός, είτε στα πίσω καθίσματα. Το μήκος του (4,039 m) είναι μόλις 40 mm μεγαλύτερο σε σχέση με το Opel Corsa και δεν αποτελεί εμπόδιο στο εύκολο παρκάρισμα, ενώ το κοφτερό τιμόνι του κάνει τα πράγματα ευκολότερα σε τέτοιες αστικές δουλειές.

Προσωπικά, το τετρακύλινδρο Aveo turbodiesel με 95 PS, είναι ένα μοντέλο που θα αγόραζα καθώς καλύπτει τις μέσες οικογενειακές ανάγκες (290 lt πορτμπαγκάζ), ενώ είναι τόσο φιλικό σε απαιτήσεις που μπορείς να το συντηρήσεις χωρίς να στερηθείς πολλά από το οικογενειακό budget. Ζητά βέβαια 13.950€ (μετά από έκπτωση 1.500€ της ελληνικής αντιπροσωπείας) για μια υπερπλήρη έκδοση εξοπλισμού. Η τιμή πώλησης -σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις- είναι ίσως η μοναδική τροχοπέδη προς την απόκτηση του πεντάθυρου πετρελαιοκίνητου Aveo…

Chevrolet Aveo 1.3 Diesel – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.248 cc
Διάμετρος x διαδρομή 69,6 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 210 Nm (21,4 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Turbo-diesel με VNG, common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,6 sec
Τελική ταχύτητα 174 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,1 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 700 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 108 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental Premium Contact 2, 195-65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4039x1735x1517 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1510/1510 mm
Μεταξόνιο 2525 mm
Χώρος αποσκευών 290-655 lt
Απόβαρο 1185 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.950€ (με την τρέχουσα προσφορά)
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close