ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i30 1.4 [test drive]

hyundai-i30-2012-caroto-test-gr-17

Με δυναμική σχεδίαση, καλούς χώρους, πλήρη εξοπλισμό και καλή τιμή πώλησης η νέα γενιά αντιπροσωπευτικό δείγμα της θεαματικής προόδου της κορεατικής εταιρίας…

Αν υπήρχε δείκτης που να δείχνει την πρόοδο κάθε εταιρίας με την πάροδο των ετών τότε έναν από τους υψηλότερους θα είχε η Hyundai. Αυτό γίνεται αντιληπτό από τη νεώτερη πορεία της κορεατικής εταιρίας που σηματοδοτείται από τα διακριτικά «i» φτάνοντας στις σημερινές γενιές του i30 αλλά και του αναμενόμενου σε μερικές μέρες i20. Εστιάζοντας στο νέο i30 τα καλύτερα διαπιστευτήρια, η Hyundai μας τα έδειξε ξεκάθαρα με την απερχόμενη γενιά.

Οι 400.000 πωλήσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και οι περίπου 1.000.000 πωλήσεις σε παγκόσμια κλίμακα ενθαρρύνουν τις προθέσεις της εταιρίας για μεγαλύτερα ανοίγματα το μέλλον παρουσιάζοντας νέα μοντέλα που θα εξοπλίζονται και με υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες (ήδη παρουσιάστηκε στο Παρίσι το Kia pro_ceed με 1.600άρη τούρμπο και απόδοση περίπου 200 PS).

Επί… του μοντέλου της δοκιμής μας, λένε πως η πρώτη εντύπωση είναι αυτή που μετρά. Και αν δεν τολμώ  να πω πως η σχεδίασή του με συναρπάζει το σίγουρο είναι πως το νέο i30 τραβά τα βλέμματα στον δρόμο όπως και διαπίστωσα για όσες μέρες το είχα στην κατοχή μου. Δυναμική και φρέσκο ντιζάιν, με εναρμονισμένες γωνίες που δημιουργούν ένα πράγματι ισορροπημένο σχήμα που δεν περνά απαρατήρητο. Ειδικά το βλέμμα καρφώνεται στο εμπρός μέρος με τα στάνταρ LED ημέρας.

Για αυτούς που ασχολούνται με τις λεπτομέρειες πίσω από την κουρτίνα, να τονιστεί ότι το νέο  i30, όπως και το προηγούμενο, είναι σχεδιασμένο στο ευρωπαϊκό κέντρο τεχνολογίας της Hyundai Motor Europe στο Russelsheim της Γερμανίας. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις του αμαξώματος,  το μήκος είναι κατά 20 mm μεγαλύτερο (4.300 mm), είναι φαρδύτερο κατά 5 mm (1.780 mm) ενώ το ύψος είναι μικρότερο κατά 10 mm (1.470 mm). Το μεταξόνιο έχει παραμείνει στα 2.650 mm και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερη της κατηγορίας.

Από την θέση του οδηγού εκτιμάς καλή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις, τα ποιοτικά υλικά με την πολύ καλή συναρμολόγηση, το ελκυστικό ταμπλό με τον χαρακτηριστικό μπλε φωτισμό αλλά και τις διάσπαρτες θήκες για μικροαντικείμενα που διευκολύνουν την παραμονή σου στο εσωτερικό. Τριγμούς δεν ακούσαμε σε κανένα σημείο, δείγμα της ποιοτικής συναρμογής με τη χρήση μαλακών πλαστικών μερών που δημιουργούν στάνταρ από μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας και ακριβότερων hatchback.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι κάτι παραπάνω από επαρκείς ενώ για τους πίσω η απόσταση για τα γόνατα και για τα κεφάλια δεν θα προβληματίσει σε καμία περίπτωση. Αρκετά βολικό είναι και το πορτμπαγκάζ με 378 lt.  Ένα από τα τρικ που ξεχωρίζουν στο νέο i30 έχει να κάνει με τον διακόπτη που βρίσκεται στο τιμόνι και μεταβάλλει το μέγεθος της ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης σε τρία προγράμματα (Normal, Comfort, Sport) για πιο άνετη οδήγηση στην πόλη και «βαριά» αίσθηση στην σβέλτη οδήγηση.

Μέχρι να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας και από το πετρελαιοκίνητο θα πρέπει να αρκεστούμε στην βενζινοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας με τον γνωστό αλλά ριζικά αναβαθμισμένο κινητήρα του 1,4 lt. Εξακολουθεί να αποδίδει 100 ατμοσφαιρικούς ίππους, δίχως να ακολουθεί -τουλάχιστον για την ώρα- την «τουρμπομάνια» της εποχής μας. Σύμφωνοι, οι ρεπρίζ μπορεί να μην είναι τόσο καλές όσο του υπερτροφοδοτούμενου ανταγωνισμού αλλά ούτε και η… κατανάλωση (κυρίως εκτός πόλεως) καθώς δεν ξεπερνά τα 8 lt/100 km (με ελαφρύ πόδι).

Εάν κάποιος, ωστόσο, αναζητήσει το κάτι παραπάνω θα πρέπει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την ισχύ του 16βάλβιδου κινητήρα, τότε πρέπει να τον πιέσει κοντά στο «κόκκινο» και να διατηρεί ψηλά τις στροφές του αλλά τότε θα απολέσει την μέση κατανάλωση των περίπου 8,5 lt/100 km της δοκιμής μας. Πάντως, η ροπή του χαμηλά είναι αυτή που χρειάζεσαι δίχως να «κρεμά» το μοτέρ, κάτι που οφείλεται στην πολύ καλή κλιμάκωση του 6-τάχυτου κιβωτίου με τον εύχρηστο -στα κουμπώματα του- επιλογέα.

Στον δρόμο το πάτημα και γενικότερα τα οδικά χαρακτηριστικά του νέου i30 αποτελούν μία μικρή έκπληξη. Θα στοιχημάτιζα πως αν σου απέκρυπταν τα εμπορικά σήματα κάλλιστα θα μπορούσες να πειστείς πως οδηγείς κατά πολύ ακριβότερο μοντέλο. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως επίσης και η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης που σε συνδυασμό με το σχετικά μαλακό στήσιμο της ανάρτησης δημιουργούν συνθήκες για ξεκούραστες μετακινήσεις.

Γενικότερα τα οδικά χαρακτηριστικά του νέου i30 είναι σαφώς προσανατολισμένα στην άνεση δίχως όμως να υπάρχει κάποιο ζήτημα όταν το πιέσεις στις στροφές με το αμάξωμα να παίρνει λογικές κλίσεις.  Άλλωστε το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (VDC) είναι πανταχού παρόν και είναι στάνταρ ενώ γενικότερα από τον εξοπλισμό του κορεατικού μοντέλου δεν απουσιάζει κάτι το ουσιαστικό.

Το νέο i30 συστήνεται ανεπιφύλακτα για όποιον οικογενειάρχη δεν θέλει να δαπανήσει πάνω από 15 χιλιάρικα (από 13.950€ με προσφορά, από 12.990€ και με απόσυρση) προσφέροντας άνετα οδικά χαρακτηριστικά, καλούς και ποιοτικούς χώρους και ικανοποιητικές επιδόσεις. Αν αναζητούσες κάτι παραπάνω ίσως να ήταν λίγη περισσότερη δύναμη ή εναλλακτικά μία τούρμπο έκδοση που να πλαισιώνει την ατμοσφαιρική. Πάντως, ένα ακόμη κίνητρο για την απόκτηση του i30 είναι η αξιοπιστία που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Hyundai. Δεν έχετε παρά να ρωτήσετε κάποιον ιδιοκτήτη…

Hyundai i30 1.4 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.396 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 75,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος
Ισχύς 73 kW (100 PS) / 6.200 rpm
Ροπή 137 Nm (14,0 kgm) / 4.200 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,2 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,2 / 5,6 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 616 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 130 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Vatus Prime2, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4300x1780x1470 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1545/1545 mm
Μεταξόνιο 2650 mm
Χώρος αποσκευών 378-1315 lt
Απόβαρο 1185 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.450€ (13.950€ με την προσφορά)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!