ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz B 180 CDI [test drive]

mercedes-benz-b-class_2011_caroto_test-27

Αποτινάσσοντας τον κάπως συγκρατημένο μανδύα των προηγούμενων ετών η Mercedes-Benz στοχεύει σε ένα πιο νεανικό κοινό…

Ακράδαντη απόδειξη η νέα A-Class και η προηγηθείσα χρονικά νέα γενιά B-Class. Η πρώτη έχει μερικές μόλις εβδομάδες που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, η δεύτερη αρκετούς μήνες. Για αυτό το λόγο επιλέξαμε σκοπίμως να δοκιμάσουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση B180 με τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα και το ταχύτατο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Εξωτερικά η B-Class διακρίνεται για τις σπορτιφ αναλογίες της και το δυναμικό προφίλ της. Δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα να ισχυριστεί κανείς,  ότι ο σχεδιασμός της μάσκας, με το αστέρι στο μέσο, παραπέμπει στην “πολλά” CLS. Από την άλλη, ενδεικτικό της κόμπακτ σιλουέτας και της εξαιρετικής δουλειάς που έχουν κάνει οι σχεδιαστές της νέας B-Class είναι και ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (0,26) με ορατές τις συνέπειες στην κατανάλωσης και στις επιδόσεις. Να τονιστεί ότι η νέα B-Class έχει μειωμένο ύψος (κατά 5 cm) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο προσθέτοντας έτσι πόντους στην σπορτίφ εικόνα του αμαξώματος.

Περνώντας στο εσωτερικό ορισμένα πράγματα είναι δεδομένα όταν μιλάει κανείς για Mercedes. Η σκουρόχρωμη αλλά κομψή σχεδίαση και η υψηλή ποιότητα υλικών του ταμπλό δίνουν τον ρυθμό διάκοσμο που δύσκολα θα βρει κανείς ψεγάδι. Ίσως η επικράτηση του μαύρου στο ταμπλό και στα βασικά μέρη της πόρτας να βαραίνουν λίγο περισσότερη αισθητικά την περιβάλλον. Πάντως, από χωροταξικής πλευράς το γερμανικό MPV προσφέρει πολύ καλούς χώρους για πέντε επιβάτες, με αποσκευές, γεγονός που επιβεβαιώσαμε στη διάρκεια της δοκιμής μας. Τα 488 lt αποθηκευτικού χώρου μπορούν να αυξηθούν σε αναλογίες ενός… μικρού van όταν «πέσουν» οι πλάτες των καθισμάτων.

Στο δρόμο η B-Class της δοκιμής μας αποδείχτηκε περισσότερο σπορ από ότι περιμέναμε ξεπερνώντας τον ορισμό ενός άχαρου οδηγικά MPV. Ο τετράγωνος πετρελαιοκινητήρας 1,8 lt με την ισχύ των 109 PS και των 250 Nm ροπής μπορεί στα χαρτιά να ακούγεται «λίγη» αλλά στην πραγματικότητα τα αποθέματα φτάνουν και περισσεύουν. Πόσο μάλιστα όταν την μετάδοση αναλαμβάνει ένα εξαιρετικό στην λειτουργία του διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 7 σχέσεων. Οι αλλαγές του  7G-DCT γίνονται αστραπιαία, η μετάβαση από την μια σχέση στην άλλη είναι απόλυτα ομαλή ενώ στην κονσόλα υπάρχει ένας διακόπτης με τρία προγράμματα λειτουργίας (sport, normal, comfort). Οι “ψαγμένοι” θα εκτιμήσουν τα paddles στο τριάκτινο τιμόνι και δε θα διστάσουν να παίξουν μαζί τους.

Η B 180 CDI ταξιδεύει ήσυχα παρά το ντίζελ ταπεραμέντο της, η σχετικά σφικτή ανάρτηση ευνοεί τη σβέλτη οδήγηση αλλά εν μέρει μετριάζει την απόσβεση της ανάρτησης (σε συνδυασμό με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, αποφύγετε ζάντες άνω των 16 ιντσών). Ιδιαίτερης μνείας χρίζει η βελτιωμένη αίσθηση που αφήνει στα χέρια του οδηγού το νέο τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση.

Αν και με σαφή οικογενειακό προσανατολισμό το γερμανικό MPV  “στρίβει” και μάλιστα πολύ καλά με το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις που σε καμία περίπτωση δεν ανησυχούν. Το σύστημα πέδησης, παρά το κάπως σκληρό σε αίσθηση πεντάλ, ακινητοποιεί αποτελεσματικά το αμάξωμα δίχως να εμφανίζει σημεία κόπωσης ακόμη και στην σκληρή χρήση. Ευχάριστα είναι και τα μηνύματα από την κατανάλωση της εν λόγω έκδοσης αφού κινούμενοι εντός και εκτός πόλης ακόμη και με βαρύ πόδι η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7,0 lt/100 km.

Εν κατακλείδι η Β 180 CDI 7G-Tronic προσφέρει απλόχερα αυτό που αναζητά κανείς από ένα πολυχρηστικό μοντέλο σε γερμανική συσκευασία: ποιότητα, άνεση, ασφάλεια, κύρος, οδηγική απόλαυση και μικρό κόστος χρήσης όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας και στην κατανάλωση. Η βασική έκδοση με το μηχανικό εξάρι κιβώτιο προσφέρεται από 27.700€ με πλούσιο εξοπλισμό ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει +2.350€. Η τιμή μπορεί να ακούγεται τσιμπημένη αλλά η λειτουργία του εξαιρετικού κιβωτίου ξεχρεώνει και το τελευταίο ευρώ όταν ξέρει κανείς τι αναζητά…

Mercedes-Benz B180 CDI BlueEfficiency – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.796 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 83,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 80 kW (109 PS) / 3.200-4.600 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.400-2.800 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδοτούμενος, common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,3 / 4,4 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 757 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 115 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4360x1785x1555 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1550/1550 mm
Μεταξόνιο 2700 mm
Χώρος αποσκευών 485-1545 lt
Απόβαρο 1.400 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 27.700€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button