NEA

Honda, με νέο i-DTEC το Civic!

i-dtec1

Η Honda προσθέτει ένα μικρό αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα με μειωμένη εκπομπή ρύπων στη γκάμα του Civic…

i-dtec2Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.6 i-DTEC είναι ο πρώτος της σειράς Earth Dreams Technology της Honda που λανσάρεται στην Ευρώπη και θα πλαισιώσει το Honda Civic στις αρχές του 2013. Με αποδοτική λειτουργία (120PS, 300 Nm/2000 rpm) και με εκπομπή CO2 μόλις 94 g/km το νέο Civic 1.6 i-DTEC προσφέρει οικονομία και επιδόσεις. «Κύριος πυρήνας της φιλοσοφίας Earth Dreams Technology είναι η εξισορρόπηση της περιβαλλοντικής απόδοσης και των δυναμικών επιδόσεων που χαρακτηρίζουν ένα Honda» σχολιάζει ο SuehiroHasshi, Large Project Leader για όλα τα μοντέλα Civic στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του 1.6 i-DTEC.

SMS=> Honda Civic 1.4 i-VTEC [test drive]

Ο νέος 1.6 i-DTEC έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά σύμφωνα με τις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών για κινητήρες diesel χαμηλών ρύπων. Θα κατασκευάζεται αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά  στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Honda στο Swindon στη Μ. Βρετανία. Κάτι που καταδεικνύει τη σπουδαιότητα του νέου πετρελαιοκινητήρα στα σχέδια πωλήσεων της Honda στην Ευρώπη, είναι η εγκατάσταση μιας νέας, ειδικής γραμμής παραγωγής στο Βρετανικό εργοστάσιο της Honda (HUM).

SMS=> Πως λειτουργεί το VTEC της Honda;

Η νέα γραμμή μπορεί να παράγει μέχρι 500 κινητήρες diesel την ημέρα, λειτουργώντας σε δύο βάρδιες που ισοδυναμεί με 1 κινητήρα κάθε 138 δευτερόλεπτα. Στη νέα γραμμή θα παράγεται ο νέος 1.6 i-DTEC μαζί με τους ήδη υπάρχοντες κινητήρες 2.2- i-DTEC. Ο 1.6 i-DTEC diesel θα χρησιμοποιηθεί και στο νέο CR-V (που επίσης κατασκευάζεται στο HUM) μέσα στο 2013, ενώ μελλοντικά, η φιλοσοφία Earth Dreams Technology θα διέπει όλα τα κινητήρια σύνολα της Honda.

1.6 i-DTEC, τα βασικά χαρακτηριστικά

honda-new-i-dtec-1Ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda αποτελείται από μία αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που συνδέεται σε ένα ‘open deck’ (με διάκενο μεταξύ χιτωνίων και μπλοκ κυλίνδρων). Είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47 kg λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ προηγμένες τεχνικές παραγωγής είχαν ανάλογη συμβολή. Το πάχος των τοιχωμάτων των κυλίνδρων έχει μειωθεί στα 8mm, συγκριτικά με τα 9mm του 2.2 i-DTEC, σημαντικό για κινητήρα diesel.  Επιπλέον ελαφρύτερα έμβολα και μπιέλες έχουν χρησιμοποιηθεί στον 1.6 i-DTEC.

high-swirl-head-port-inletΜειωμένη μηχανική τριβή. Κύριος στόχος για τους μηχανικούς εξέλιξης της Honda ήταν η μείωση μηχανικής τριβής του κινητήρα 1.6 i-DTEC σε επίπεδα βενζινοκινητήρα. «Όλα τα περιστρεφόμενα μέρη βελτιστοποιήθηκαν με γνώμονα τη μείωση της τριβής» σχολίασε ο Tetsuya Miyake. Για παράδειγμα έχει χρησιμοποιηθεί κοντύτερη και λεπτότερη ποδιά εμβόλου. Στις 1500rpm, ο κινητήρας 1.6 i-DTEC έχει περίπου 40% λιγότερη μηχανική τριβή από τον 2.2 i-DTEC. «Αυτό όχι μόνο μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση αλλά βελτιώνει και την απόκριση του κινητήρα, με ή χωρίς γκάζι, δημιουργώντας συνθήκες για πιο απολαυστική οδήγηση. Έχουμε μειώσει τη μηχανική τριβή του κινητήρα σε επίπεδο αντίστοιχο ενός σημερινού κινητήριου συνόλου βενζίνης, που είναι εξαιρετικό επίτευγμα».

Έξυπνος υπερτροφοδοτότης. Η 4η γενιά του υπερτροφοδότη Garrett που χρησιμοποιεί ο 1.6 i-DTEC υιοθετεί αποδοτική σχεδίαση μεταβλητών πτερυγίων και η ταχύτητα περιστροφής του ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας έτσι την υστέρηση τούρμπο (turbo lag) και επιτυγχάνοντας ένα βέλτιστο συνδυασμό ‘έλξης’ στις χαμηλές -μεσαίες στροφές και επιδόσεων στις υψηλές ταχύτητες. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1.5bar.

cylinder-and-pistonΑποδοτικό σύστημα ψεκασμού καυσίμου. Το σύνολο 1.6 i-DTEC της Honda χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού ηλεκτρομαγνητικών μπεκ της Bosch που μπορεί να λειτουργεί με υψηλή πίεση 1800bar. Η υψηλή πίεση μεταφράζεται σε άριστη ακρίβεια ψεκασμού και ομοιογένεια μίγματος. Το βελτιωμένο μίγμα καυσίμου/αέρα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για καθαρότερη και αποδοτικότερη καύση συμβάλλοντας παράλληλα στους χαμηλότερους ρύπους και τη μικρότερη κατανάλωση. Οι μηχανικοί της Honda προσπάθησαν επίσης να βελτιώσουν την ογκομετρική απόδοση των κυλίνδρων, χρησιμοποιώντας εισαγωγή κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού για ακριβή έλεγχο της διαδικασίας καύσης ώστε να περιορίζονται τα τοπικά σημεία υπερθέρμανσης που παράγουν ανεπιθύμητες εκπομπές ρύπων.

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!