Volkswagen Golf 1.2 TSI 85 PS [test drive]

vw-golf-85ps-carototest-10-2012-2

Πόσο καλύτερο μπορεί να γίνει ένα καλό αυτοκίνητο; Την απάντηση ίσως μπορεί να την αναζητήσει κανείς στο νέο Golf…

Πόσο δύσκολο μπορεί να είναι όταν εσύ ο ίδιος βάζεις συνεχώς υψηλότερα στάνταρ έστω και αν γνωρίζεις πως σε λίγο καιρό θα χρειαστεί και πάλι να τα ξεπεράσεις; Κάτι τέτοιο συμβαίνει με το Golf, ένα κορυφαίο κατά πολλούς hatch που κερδίζει πόντους τοποθετημένο ανάμεσα στα πιο «ταπεινά» μικρομεσαία της κατηγορίας του (Seat Leon, Opel Astra, Renault Megane, Ford Focus κ.α.) και στα ακριβότερα πολυτελή (Audi A3, Volvo V40, Mercedes A-Class κ.α.), θα σας έλεγε ένα «γκολφάκιας».

Αυτή τη φορά όμως το νέο Golf δεν θα συγκινήσει με την άτολμη σχεδιαστικά εμφάνισή του που ακόμη και αν το δεις μπροστά σου μπορεί να το μπερδέψεις με το Polo ή με κάποια facelift εκδοχή του. Αν τώρα το δεις από άλλη οπτική γωνία γιατί να αλλάξει μία ομάδα που κερδίζει; Για ποιο λόγο μία αποδεκτή διαχρονική αισθητικά φόρμουλα να αλλάξει;

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό το οποίο αποπνέει μία αίσθηση πολυτέλειας με τα εξαιρετικά σε ποιότητα και συναρμολόγηση υλικά. Οι χώροι είναι μεγαλύτεροι λόγων των αυξημένων διαστάσεων (+56 mm σε μήκος, +28 mm σε πλάτος, -27 mm σε ύψος) και να που μπορείς να κάθεσαι πιο άνετα από το προηγούμενο Golf με το πορτμπαγκάζ (+30 lt) να χωρά περισσότερα πράγματα.

Το ταμπλό ακολουθεί την στερεότυπη άποψη της εταιρίας αλλά με μία πιο εκμοντερνισμένη διάθεση που εντοπίζεται σε αρκετά σημεία όπως στο ευδιάκριτο πίνακα οργάνων, το ηλεκτρονικό χειρόφρενο, την έγχρωμη οθόνη αφής κ.α. ενώ μια μικρή κλίση προς τον οδηγό τονίζει λίγο περισσότερο τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στον δρόμο το Golf θα λέγαμε πως κάνει ότι και το προηγούμενο αλλά με ένα πιο γλυκό και… ανάλαφρο τρόπο. Για να ακριβολογούμε η νέα πλατφόρμα MQB και γενικότερα η εξοικονόμηση βάρους είναι αισθητή στο νέο Golf σε διαφόρους τομείς, από το κράτημα μέχρι και την κατανάλωση (8-9 lt/100 km). Εδώ να πούμε πως το μοντέλο που οδηγήσαμε είναι της έκδοσης 1.2 με τους 85 PS. To αλουμινένιο μοτέρ EA211 είναι 16-βάλβιδο (το προηγούμενο μοτέρ EA11 ήταν 8-βάλβιδο) υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού ως TSI και συνδυάζεται με 5-άρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Αν δεν έχετε ιδιαίτερες απαιτήσεις οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές με μπόλικη ροπή αλλά μην περιμένετε θαύματα από πλευράς κατανάλωσης. Η συγκράτηση του κόστους για την μικρότερη έκδοση του Golf είναι έκδηλη από την απουσία 6ης σχέσης που θα μείωνε την κατανάλωση (πάντως, το 5-άρι έχει μακριά κλιμάκωση, για θόρυβο δεν θα μιλήσουμε και τόσο αφού η ηχομόνωση της καμπίνας είναι πολύ καλή) όπως και η ύπαρξη ημιάκαμπτου στον πίσω άξονα.

Στην πίσω ανάρτηση θα σταθούμε λίγο περισσότερο μιας και πολύς ντόρος έχει γίνει. Πριν από μία περίπου δεκαετία, με το λανσάρισμα της προηγούμενης Renault Laguna αίσθηση είχε προκαλέσει πως ένα μεγάλο οικογενειακό -και κυρίως γαλλικό- μοντέλο διέθετε πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Θεωρητικά, κάτι δεν πήγαινε καλά… στον δρόμο όμως δεν έλειπε κάτι από την άνεση μίας διάταξης με πολλαπλούς.

Ποιο το νόημα; Υπάρχει μία άποψη που λέει πως ένα καλό πλαίσιο με σωστά μελετημένη ανάρτηση δεν έχει ανάγκη από κάτι άλλο. Εδώ, αυτό θα λέγαμε πως ισχύει αφού ο ημιάκαμπτος του Golf (που υπάρχει μόνο στις εκδόσεις 1.2 TSI με 85 και 105 PS, οι 1.4 TSI και άνω έχουν πολλαπλούς συνδέσμους) προσφέρει πολύ καλή ανάρτηση (άντε να του προσάψεις κάτι στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες) δίχως να επηρεάζει τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Ολοκληρώνοντας, η ποιότητα κύλισης είναι ακόμη πιο αρχοντική, το τιμόνι ακριβέστατο και ο επιλογέας ταχυτήτων υποδειγματικός σε αίσθηση.

Τελικά, όσο και αν προσπαθήσεις, όσο κακεντρεχής και αν είσαι με τους Γερμανούς θα χρειαστεί να τους βγάλεις το καπέλο καθώς για ακόμη μια φορά το Golf ξεπερνά τον εαυτό του και βάζει νέα στάνταρ στην κατηγορία του. Με την πρώτη ματιά μπορεί να μοιάζει με ξαναζεσταμένο φαγητό αλλά δεν παύει το πιάτο που σερβίρεται να είναι από τα πιο ισορροπημένα και πετυχημένα σε γεύση…

Volkswagen Golf 1.2 TSI (85 PS) – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 63 kW (85 PS) / 4.800 rpm
Ροπή 160 Nm (16,3 kgm) / 1.400-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 179 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,9 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 588 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 113 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop , 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4255x1790x1452 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1549/1520 mm
Μεταξόνιο 2637 mm
Χώρος αποσκευών 380-1270 lt
Απόβαρο 1205 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.950€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close