ΔΟΚΙΜΕΣ

Chevrolet Orlando 1.8 [test drive]

chevrolet-orlando_2012_140ps_caroto_test-10

Μερικά αυτοκίνητα ξεχωρίζουν για πολλούς και διαφόρους λόγους, κάτι που ισχύει στην περίπτωση του πρώτου -αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά- MPV της Chevrolet…

Κάτι το υπερυψωμένο αμάξωμα, κάτι η επιβλητική σχεδίαση του αμαξώματος και δικαιώνεσαι αν ισχυριστείς πως το στιλ του Orlando ξεπερνά τον κλασικό ορισμό ενός πολυχρηστικού. Θα λέγαμε πως προσεγγίζει μία crossover άποψη που σχεδιαστικά τουλάχιστον το κάνει ενδιαφέρον, ασυνήθιστο και σχετικά πρωτότυπο όταν το δεις να περνά από δίπλα σου.

Πέρα όμως από την αισθητική διαφορετικότητα ο βασικός λόγος για να αποκτήσεις το Orlando είναι οι αυξημένες χωροταξικές σου ανάγκες. Εδώ, το Orlando σε βγάζει ασπροπρόσωπο προσφέροντας αχανείς χώρους με διάφορες πρακτικές διευκολύνσεις και καλούς χώρους για 5 ή 7 επιβάτες. Η στάνταρ 3η σειρά καθισμάτων βρίσκεται βυθισμένη στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ (το οποίο προσφέρει 727 lt στην 5-θέσια διάταξη, 89 στην 7-θέσια, 1.490 στην 2-seat) ενώ όταν χρειαστεί αναδιπλώνονται γρήγορα και εύκολα διαμορφώνοντας 7-θέσια διάταξη στην οποία μπορούν να ταξιδέψουν δύο παιδιά και με ορισμένες παραχωρήσεις -λόγω κυρίως του περιορισμένου ύψους της οροφής- μπορούν να βολευτούν δύο ενήλικες μετρίου αναστήματος.

Εργονομικές ενστάσεις στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αφού όλα είναι εκεί που το περιμένεις με αρκετές πρακτικές διευκολύνσεις και θήκες για μικροαντικείμενα. Εντυπωσιακό είναι το τρικ με την αναδιπλούμενη πρόσοψη του ηχοσυστήματος όπου υπάρχει μία κρυφή θήκη π.χ. για αντικείμενα αξίας. Μεγάλη εντύπωση μας προκάλεσε επίσης η αντοχή των καλών ποιοτικά υλικών και η απουσία τριγμών μιας και μοντέλο της δοκιμής μας είχε «γράψει» περίπου 30.000 km σε δημοσιογραφικά χέρια (ο νοών νοείτο).

Το Orlando εξοπλίζεται με κινητήρα 1,8 lt που ακολουθεί την λογική του «απλού και αξιόπιστου» για όσους είναι προκατειλημμένοι με την «πολυπλοκότητα» των τούρμπο. Με ψεκασμό πολλαπλών σημείων αποδίδει 140 ίππους που εκτελούν με φιλότιμο το έργο τους κινώντας με αξιοπρέπεια το απόβαρο των 1.455 kg καταναλώνοντας περίπου 10 lt/100 km σε μεικτές συνθήκες κίνησης. Εντύπωση προκαλεί η διατήρηση και η καλή ροπή στις χαμηλές rpm (χαρακτηριστικά η Chevrolet αναφέρει πως το 80% της ροπής είναι διαθέσιμο κάτω των 2.000 rpm), κάτι στο οποίο συνδράμει η σχετικά πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου.

Στο τελευταίο όμως εντοπίζεται και το μοναδικό ίσως μεμπτό σημείο αφού η παρουσία 6ης σχέσης είναι επιτακτική ώστε να μειώνονται τα ντεσιμπέλ και η κατανάλωση σε ταχύτητες π.χ. άνω των 140 χλμ./ώρα. Πάντως, η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή όπως και η ανάρτηση η οποία χάρη στη σχετικά μαλακή ρύθμιση της είναι τουλάχιστον αποτελεσματική στα κακής ποιότητας οδοστρώματα.

Από τιμή πάντως το Orlando 1.8 είναι σε τιμή ευκαιρίας αφού με δώρο το κιτ υγραερίου κοστίζει 19.980 ευρώ (με όφελος απόσυρσης + δώρο το κιτ LPG , υπάρχει 700€ επιπλέον έκπτωση δίχως το κιτ) δίχως να απουσιάζει κάτι το ουσιαστικό από τον εξοπλισμό. Τώρα, μιας και μιλήσαμε για τούρμπο και 6 σχέση και στην περίπτωση που γλυκαίνεστε από τα προτερήματα της υπερτροφοδότησης θα πρέπει να σας ενημερώσουμε πως σε μερικές μόλις μέρες θα ξεκινήσει η διάθεση της έκδοσης 1.4 Turbo που αποδίδει επίσης 140 ίππους και σίγουρα θα δώσει άλλη πνοή στο αξιόλογο Orlando…

Chevrolet Orlando – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.796 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,5 x 88,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 104 kW (141 PS) / 6.200 rpm
Ροπή 176 Nm (17,9 kgm) / 3.800 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6 sec
Τελική ταχύτητα 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,7 / 7,3 / 5,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 65 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 643 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 172 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Kumho Solus KH17, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4650x1835x1635 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1585/1590 mm
Μεταξόνιο 2760 mm
Χώρος αποσκευών 89 (7-θέσιο) – 727 (5-θέσιο) – 1490 lt
Απόβαρο 1455 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.980€ (με απόσυρση+δωρο κιτ LPG)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button