ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford C-MAX 1.6 TDCi [test drive]

ford-c-max-2012_caroto_test-7

Ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πολυχρηστικά ξεδιπλώνει τις αρετές του στην αξιόλογη πετρελαιοκίνητη έκδοση…

Όταν αναζητάς ένα οικογενειακό μοντέλο τότε αποκλείεται να μην συμπεριλάβεις την «family» γκάμα της μπλε οβάλ εταιρίας. Βλέπετε, η Ford αποτελεί ένα από τους πιο δυνατούς παίχτες στην κατηγορία των MPV διαθέτοντας από το μικρότερο και νεώτερο B-MAX έως τα μεγαλύτερα S-MAX και Galaxy. To C-MAX, όμως, είναι αυτό που ουσιαστικά καθιέρωσε την εταιρία στην κατηγορία των πολυχρηστικών αποτελώντας την πιo κοντινή οικογενειακή εκδοχή του Focus.

Ένα από τα ισχυρά χαρτιά του C-MAX εντοπίζεται στα ισορροπημένα οδικά του χαρακτηριστικά που το ξεχωρίζουν από αρκετά πλαδαρά και αδιάφορα στο δρόμο ανταγωνιστικά μοντέλα. Αξιοσημείωτο είναι πως το C-MAX προηγήθηκε χρονικά του Focus (και τα δύο μοντέλα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα) κάνοντας αντιληπτό πόσο σημαντικό είναι ως μοντέλο για την Ford (μάλιστα, το C-MAX ήταν αυτό που υποδέχτηκε πρώτο τους 1.6 Ecoboost κινητήρες).

Από τότε έχουν περάσει περίπου δύο χρόνια αλλά το C-MAX επανέρχεται στο προσκήνιο χάρη στην πετρελαιοκίνητη έκδοση του 1,6 λίτρου. Αποδίδει 115 PS και 270 Nm ροπής που αρκούν για να κινήσουν με αξιοπρέπεια το αμάξωμα ακόμη και όταν στο εσωτερικό του υπάρχουν πέντε επιβάτες. Όπως κάθε καλό… ντιζελάκι έτσι και το TDCi τραβά από χαμηλά αλλά από τις μεσαίες rpm και μετά η ελαστικότητα του αρχίζει να μετριάζεται.

Ούτως ή άλλως το ζητούμενο από ένα ντίζελ MPV είναι πρωτίστως η χαμηλή κατανάλωση με αλλαγές σχέσεων σε ιδανικές rpm (κάτω από τις 2.500) αφού όπως ίσως να γνωρίζετε το «πετρέλαιο» απαιτεί διαφορετικό στιλ οδήγησης. Έτσι, η κατανάλωση «παίζει» στα 7-8 lt/100 km με τις ρεπρίζ να ευνοούνται από το πολύ καλά κλιμακούμενο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ένα άλλο στοιχείο που τάσσεται στα υπέρ είναι η εξαιρετικά αθόρυβη (για ντίζελ) λειτουργία του κινητήρα σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου.

Κατά τα υπόλοιπα το C-MAX είναι ένα από τα πιο «δεμένα» MPV στον δρόμο προσφέροντας ήσυχη κύλιση στις υψηλές ταχύτητες δίχως αεροδυναμικούς θορύβους, λογικές κλίσεις στις στροφές που δεν κουράζουν, καλή άνεση στις λακκούβες και ένα ισορροπημένο σε ακρίβεια και αίσθηση δίπτυχο επιλογέα/τιμονιού.

Από πλευράς χώρων το C-MAX θα ικανοποιήσει παρόλο που στην κατηγορία του δεν διεκδικεί δάφνες. Παρά ταύτα, είναι ένα συμπαγές MPV με πολλές πρακτικές διευκολύνσεις και θήκες στο ποιοτικό και σύγχρονο εσωτερικό με την κεντρική κονσόλα να χρίζει κάποιο χρόνο εξοικείωσης σε ότι αφορά το πλήθος διακοπτών. Από την άλλη το πορτμπαγκάζ με 475 lt χωρά αρκετά πράγματα ενώ η πρακτικότητα εκτοξεύεται στα 1.725 lt όταν «πέσουν» τα πίσω καθίσματα.

Ολοκληρώνοντας, το C-MAX είναι μία ολοκληρωμένη πρόταση με ενδιαφέρον στο δρόμο, με ένα ήσυχο πετρελαιοκινητήρα και καλούς χώρους. Μάλιστα, μια γρήγορη ματιά στον τιμοκατάλογο αρκεί για να δεις πως η διαφορά από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις δεν είναι τόσο μεγάλη ώστε να σε αποτρέψει. Τουναντίον, η άποψή μας είναι πως η 1.6 TDCi είναι η ιδανικότερη που μπορεί να επιλέξει κανείς στην γκάμα του πολυχρηστικού της Ford…

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Ford C-MAX 1.6 TDCi – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (115 PS) / 3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση μεταβλητής γεωμετρίας, common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3 sec
Τελική ταχύτητα 184 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4 / 4,6 / 4,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 736 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza ER300, 215/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4380x1828x1626 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1545/1560 mm
Μεταξόνιο 2650 mm
Χώρος αποσκευών 430-1725 lt
Απόβαρο 1315 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.450€ (22.165€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button