ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

PSA-Bosch, το Hybrid Air σε βίντεο!

PSA_Elements of the Hybrid Air hydraulic hybrid powertrain under development (1)

Η γαλλική εταιρία παρουσίασε μία ακόμη καινοτόμο  διάταξη που συνδυάζει κίνηση από συμπιεσμένο αέρα και που θα την δούμε σε μικρά αυτοκίνητα από το 2016…

PSA_Elements of the Hybrid Air hydraulic hybrid powertrain under development (3)Ο γαλλικός όμιλος (PSA ή Peugeot-Citroen) εδώ και χρόνια εξελίσσει διάφορες υβριδικές διατάξεις όπως η Hybrid4. Πρόσφατα, ανακοίνωσε ένα υδραυλικό υβριδικό σύστημα (το Hybrid Air) σε συνεργασία με την Bosch που εξασφαλίζει μείωση της κατανάλωσης έως 45% με τις πρώτες εφαρμογές να έχουν προγραμματισθεί το 2016 με χρήση σε αυτοκίνητα πόλης.

PSA_Elements of the Hybrid Air hydraulic hybrid powertrain under development (2)Το βασικό στοιχείο που διαφοροποιεί το Hybrid Air είναι το υδραυλικό μέρος (κινητήρας + αντλία) που ανακτά και αποθηκεύει την ενέργεια που παράγεται (η κινητική που μετατρέπεται σε θερμική) από τον βενζινοκινητήρα (ΜΕΚ) κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Η ανακτώμενη ενέργεια μετατρέπεται σε υδραυλική και αποθηκεύεται σε μία δεξαμενή υψηλής πίεσης (υπάρχει ακόμη μία χαμηλής πίεσης) και εν συνεχεία καταναλώνεται για την κίνηση του αυτοκινήτου.

Price vs emissions positioning of the Hybrid Air technologyΗ μετάδοση (με επικυκλικό μηχανισμό) βελτιστοποιεί τον συνδυασμό τριών διαφορετικών πηγών ενέργειας και ανάλογα με τις συνθήκες φορτίου διαμορφώνει τρία προγράμματα: α) με κίνηση αποκλειστικά από την ΜΕΚ, β) με αεριοκίνηση όπου το υδραυλικό μοτέρ κινει τους τροχούς από τον συμπιεσμένο αέρα στην δεξαμενή και γ) συνδυασμένη ισχύς (ΜΕΚ + αεριοκίνηση) με την ΜΕΚ να λειτουργεί με πτωχό μείγμα υπό χαμηλά φορτία.

Όπως ισχυρίζεται η γαλλική εταιρία, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί έως 30% κατά τον κύκλο NEDC ενώ το όφελος μπορεί να φτάσει έως 45% σε αστικό κύκλο. Ενδεικτικά αναφέρεται πως ένα Citroen C3 ή Peugeot 208 με τρικύλινδρο κινητήρα η μέση τυποποιημένη κατανάλωση είναι 2,9 lt/100 km με εκπομπή 69 g/km CO2.

Διαβάστε επίσης:

[accordion close=”1″ title=”Το δελτίου Τύπου“] ΕΠΙΘΕΣΗ… ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

Έχοντας την πρωτιά στην εφαρμογή μιας σειράς πρωτοποριακών λύσεων, η Citroën συνεχίζει την τεχνολογική της επίθεση στο προσεχές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου θα παρουσιάσει ακόμα μία ρηξικέλευθη λύση: Το σύστημα Hybrid Air.

Παραμένοντας συνεπής στον στόχο της για την εξέλιξη τεχνολογιών που θα είναι διαθέσιμες για το ευρύ κοινό και θα προσφέρουν σημαντικά οφέλη σε καθημερινή χρήση, η Citroën παρουσιάζει ένα πλήρως υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί παράλληλα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, πεπιεσμένο αέρα και υδραυλική ισχύ. Το σύστημα Hybrid Air προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων, ενώ αποτελεί μια τεχνολογία που βρίσκεται μέσα στο DNA της μάρκας.

Το υβριδικό σύστημα Hybrid Air προσφέρει υψηλή απόδοση και μέση κατανάλωση μικρότερη των 3λίτρων/100χλμ. χωρίς τη χρήση επιπλέον στοιχείων μπαταρίας, για:

• Ακόμα μικρότερο περιβαντολογικό αποτύπωμα
• Χαμηλότερο κόστος κτήσης
• Καμία επίπτωση στο διαθέσιμο εσωτερικό χώρο

Η συγκεκριμένη τεχνολογία ταιριάζει ιδιαίτερα σε οχήματα της κατηγορίας B & C (C3, C4), καθώς και σε επαγγελματικά μοντέλα. Στη Γενεύη θα παρουσιαστεί ένα πρωτότυπο Citroën C3 που χάρη στο εν λόγω σύστημα καταναλώνει μόλις 2.9λίτρα/100χλμ. και εκπέμπει 69γρμ./χλμ. CO2. Η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών φτάνει σε αστικές συνθήκες το 45% σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί μόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΕ DNA ΑΠΟ ΤΗ CITROËN

To 1955 παράλληλα με τη DS, η Citroën παρουσίασε μία πρωτοποριακή ιδέα: ένα σύστημα που συνδύαζε τον πεπιεσμένο αέρα με ένα υδραυλικό σύστημα υψηλής πίεσης και το οποίο ήλεγχε την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα πέδησης και το ημι-αυτόματο κιβώτιο.

Τρία χρόνια αργότερα, το 1958, οι μηχανικοί της Citroën εξέλιξαν ένα πρωτότυπο 2CV που χρησιμοποιούσε ένα υβριδικό σύστημα όπου υδραυλική πίεση και πεπιεσμένος αέρας συνεργάζονταν με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εκείνη την εποχή δεν υπήρχε η αγορά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά ούτε και η τεχνολογίες που θα του επέτρεπαν τη μαζική παραγωγή.

Σήμερα όμως η τεχνολογία Hybrid Air είναι έτοιμη να φέρει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Το σύστημα βασίζεται σε δοκιμασμένες τεχνολογίες και υποσυστήματα: Έναν κινητήρα βενζίνης PureTech, τη μονάδα αποθήκευσης συμπιεσμένου αέρα, μια υδραυλική αντλία-κινητήρα και ένα αυτόματο πλανητικό σύστημα μετάδοσης. Το γκρουπ PSA κατοχύρωσε 80 πατέντες κατά τη διάρκεια της εξέλιξης, ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου προσφέρει τρεις λειτουργίες:

• Κίνηση με τη χρήση αέρα και μηδενικές εκπομπές ρύπων
• Κίνηση αποκλειστικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης
• Συνδυασμένη κίνηση όπου ο θερμικός κινητήρας και ο υδραυλικός κινητήρας παράγουν έργο ταυτόχρονα.

– ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΑΕΡΑ

Σε αυτή την περίπτωση το όχημα κινείται χωρίς να εκπέμπει ρύπους (Zero Emission Vehicle). Ο πεπιεσμένος αέρας κινεί τους τροχούς μέσω των υδραυλικών κινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων. Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες το αυτοκίνητο υπολογίζεται ότι θα κινείται με αυτό τον τρόπο κατά 60% με 80% στο αστικό περιβάλλον. Κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου η μονάδα πεπιεσμένου αέρα επανατροφοδοτείται. Το όχημα μπορεί να κινείται αποκλειστικά με τη χρήση αέρα έως τα 70χλμ./ώρα.

– ΚΙΝΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ

Το όχημα κινείται αποκλειστικά με τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η συγκεκριμένη επιλογή χρησιμοποιείται κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος, ενώ και εδώ κατά την επιβράδυνση επανατροφοδοτείται η δεξαμενή πεπιεσμένου αέρα.

– ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΣΗ

Η ταυτόχρονη λειτουργία και των δύο κινητήρων χρησιμοποιείται κυρίως κατά την έντονη επιτάχυνση και είναι ικανή να παράγει σημαντικά ποσά ισχύος (μέχρι περίπου 122 ίπους στην περίπτωση του κινητήρα 1.2VTi 82).

ΠΡΟΣΙΤΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η τεχνολογία Hybrid Air δεν χρησιμοποιεί επιπλέον μπαταρίες με αποτέλεσμα να είναι προσιτή για όλες τις αγορές. Επίσης η απόδοση του συστήματος δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες, ενώ η παρουσία του δεν περιορίζει τον διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Τέλος οι αμιγώς μηχανικές λύσεις προσφέρουν απλούστερες διαδικασίες συντήρησης, αλλά και ανακύκλωσης στο τέλος της ζωής του αυτοκινήτου.[/accordion]

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Μια χαρά show-off τεχνολογία φαίνεται. Στο δια ταύτα το θέμα είναι πόσο θα στοιχίσει αυτό στο τελικό προιόν.
    Έλεος και με αυτή την PSA, άλλη δουλειά δεν εχει να κάνει; Κάτι πιο ουσιαστικό; Τι να το κάνω το αερουβριδικό αν στοιχίζει 1-2 χιλιάρικα πάνω απο π.χ, ένα ντίζελ;
    Μόνο τις μπαταρίες λιθίου να υπολογίσεις το κόστος ανεβαίνει…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button