ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Audi, σε ρυθμό… dual-mode!

Η γερμανική εταιρία συνδυάζει με τον δικό της τρόπο την παράλληλη διάταξη με την τεχνολογία plug-in στο πλαίσιο του dual-mode hybrid…

  • Σε συνέχεια της πρώτης εξέλιξης του A1 e-tron (το οποίο δοκιμάζεται ακόμη στο Μόναχο έχοντας διανύσει περισσότερα από 50.000 km) η γερμανική εταιρία εξελίσσει τη δεύτερη εκδοχή του concept που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των E-REV (όπως είναι τα Chevrolet Volt/Opel Ampera) με εκείνα των συμβατικών plug-in (όπως είναι το Toyota Prius PHEV, προσεχώς θα υπάρξει first-drive αναφορά από το caroto.gr).

SMS==> E-REV, είναι υβριδικό το μέλλον της ηλεκτροκίνησης;

  • AT120494Το διπλό υβριδικό σύστημα (Dual Mode) που τοποθετείται στο νέο A1 e-tron συνδυάζει ένα νέας γενιάς TFSI τρικύλινδρο 1.5 lt που αποδίδει 130 PS και 200 Nm. Συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα (ΕΜ1) μέγιστης ισχύος 50 kW και μέγιστης ροπής 210 Nm όπου ο κύριος ρόλος του είναι η εκκίνηση της ΜΕΚ (ως «μίζα») και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (ως γεννήτρια). H συνδυασμένη ισχύς διαμορφώνεται στους 177 PS με τα 0-100 km/h να πετυχαίνονται σε λιγότερο από 9 sec.

SMS==> Αναλύοντας το Audi Q5 Hybrid Quattro

  • Οι μπαταρίες ενεργειακού φορτίου 17,4 kWh βρίσκονται κάτω από τα πίσω καθίσματα και προσφέρουν αυτονομία για 90 km. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στο 1 lt/100 km (παίζει μεγάλο ρόλο η ηλεκτρική αυτονομία) ενώ η εκπομπή CO2 αντιστοιχεί σε περίπου 23 g/km.

SMS==> Audi, εξελίσσει ηλεκτρικό bi-turbo [vid]

  • AT120493Ουσιαστικά όμως την κίνηση του αυτοκινήτου την αναλαμβάνει ένας άλλος μεγαλύτερος ηλεκτροκινητήρας (ΕΜ2) με μέγιστη ισχύς 85 kW και ροπή 250 Nm. Ο μικρότερος ηλεκτροκινητήρας διαδραματίζει το ρόλο σύμπλεξης/αποσύμπλεξης της ΜΕΚ ενώ την μετάδοση αναλαμβάνει μονοβάθμιος μειωτήρας (κιβώτιο μονής σχέσης).
  • AT120492Το σύστημα Dual Mode επιτρέπει διάφορους τρόπους κίνησης. Σε αστικό περιβάλλον, από στάση έως ταχύτητα 55 km/h, το Α1 e-tron κινείται αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα από τον EM2 με την ενέργεια να προέρχεται από τις μπαταρίες. Σε συνθήκες αυξημένου φορτίου το σύστημα λειτουργεί σειραϊκά με τον EM1 να εμπλέκει την ΜΕΚ και μαζί να υποβοηθούν τον ΕΜ2.
  • AT120491H ηλεκτροκίνηση είναι εφικτή έως 130 km/h ενώ πάνω των 55 km/h το σύστημα επιτρέπει την άμεση εμπλοκή των ΜΕΚ/ΕΜ1 στην κίνηση των τροχών όποτε το απαιτήσουν οι καταστάσεις και για πλήρη επιτάχυνση. Πάνω από τα 130 km/h την κίνηση αναλαμβάνει κυρίως η ΜΕΚ ενώ σε πορεία cruising μία μικρή υποβοήθηση προς όφελος της κατανάλωσης μπορεί να δώσει ο ΕΜ1.

SMS==> Τwo mode hybrid: Ένα για τρεις, τρεις για ένα…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!