NEA

Volkswagen, από 17.600€ το Polo BlueGT!

 Volkswagen-Polo_BlueGT_2013_1600x1200_wallpaper_12

Το νέο Polo BlueGT, με 103 kW / 140 PS και μέση κατανάλωση 4,6 l/100km (*4,5 l/100km με DSG), συνδυάζει αρμονικά δύο φαινομενικά αντικρουόμενους κόσμους, της «υψηλής απόδοσης» και της «οικονομίας καυσίμων». Η τεχνολογική καινοτομία του BlueGT βασίζεται στην νέα γενιά κινητήρων TSI και στο ενεργό σύστημα διαχείρισης κυλίνδρων (ACT – Active Cylinder Management) – αυτό το χαρακτηριστικό απενεργοποίησης κυλίνδρων, το πρώτο στον κόσμο σε 4κύλινδρο κινητήρα, από μόνο του εξοικονομεί 0,4 lt καυσίμου ανά 100 km.

Επιπλέον, το Polo BlueGT αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς τα θετικά στοιχεία δύο διαφορετικών κόσμων (των σπορ επιδόσεων κινητήρων βενζίνης και της ενεργειακής απόδοσης κινητήρων πετρελαίου) μπορούν να συνδυαστούν για να δημιουργήσουν ένα νέο αυτοκίνητο – σε αυτή την περίπτωση με την εφαρμογή στοιχείων από το Polo GTI καθώς και το Polo BlueMotion.

Ενδεικτικές λιανικές τιμές Τιμή πώλησης Τιμή πώλησης (με απόσυρση)
Polo BlueGT 3D € 17.600,00  
Polo BlueGT 5D € 18.010,00 € 16.640,00

Νέος, ελαφρύτερος και πιο αποδοτικός κινητήρας TSI. Ο κινητήρας 1.395cc του Polo BlueGT ζυγίζει μόλις 114 kg, και αποδίδει 140 PS μεταξύ 4.500 και 6.000 σ.α.λ. Εξοπλισμένο με μηχανικό κιβώτιο 6-ταχυτήτων, το BlueGT έχει μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,6 l/100 Km (αμόλυβδη 95 οκτανίων) και εκπομπές CO2 στα 107 g/km. Όταν εξοπλίζεται με το προαιρετικό 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ξηρού τύπου (DSG), η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται στα 4,5 l/100 km (με εκπομπές CO2 στα 105 g/km).

Volkswagen, νέος 1.4 TSI με… δικύλινδρο στιλ

Παρά την αξιοσημείωτη οικονομία καυσίμου και τις ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές CO2, το Polo BlueGT προσφέρει αξιοζήλευτες επιδόσεις: έχει τελική ταχύτητα 210 km/h, και επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα. Ιδιαίτερα θετική επίδραση στις επιδόσεις του μοντέλου αποτελεί η υψηλή ροπή του κινητήρα TSI. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η καμπύλη της ροπής, η οποία έχει σχήμα τραπεζίου: η μέγιστη ροπή 250 Nm είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. και παραμένει σταθερή σε αυτό το επίπεδο μέχρι και τις 3.500 σ.α.λ. Αυτή η ασυνήθιστη συνύπαρξη της οικονομίας και των επιδόσεων είναι αποτέλεσμα της συστηματικής αλληλεπίδρασης του συστήματος ACT, του downsizing (υπο-κυβισμός κινητήρα, άμεσος ψεκασμός και υπερτροφοδότηση) και χρήσης της τεχνολογίας BlueMotion (σύστημα Stop/Start, ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση, αεροδυναμικά βοηθήματα).

Τεχνολογία κινητήρα 1.4lt TSI με ACT

Νέα σειρά κινητήρων. Ο 1.4 TSI του Polo BlueGT αποτελεί τον κορυφαίο κινητήρα της νέας σειράς κινητήρων TSI (EA211) που έχει αναπτυχθεί. To μοναδικό κοινό χαρακτηριστικό σε σχέση με την επιτυχημένη σειρά κινητήρων TSI (EA111) είναι η απόσταση των κυλίνδρων στα 82 mm. Τεχνικά, οι νέοι κινητήρες ΕΑ211 έχουν ανασχεδιαστεί πλήρως.

Αλουμινένιο μπλοκ που μειώνει το βάρος κατά 22 kg. Χάρη σε ένα εξαιρετικά άκαμπτο στροφαλοθάλαμο από χυτό αλουμίνιο, ο νέος κινητήρας βενζίνης είναι ιδιαίτερα ελαφρύς με βάρος 114 kg. Ένα σημείο αναφοράς: ο 1.4 TSI στο νέο Polo BlueGT είναι κατά 22 κιλά ελαφρύτερος από τον αντίστοιχο κινητήρα της προηγούμενης σειράς με χυτοσίδηρο. Η φιλοσοφία σχεδίασης ελαφρού βάρους που ακολουθεί με συνέπεια η Volkswagen φτάνει μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια: οι υπεύθυνοι εξέλιξης κινητήρων μείωσαν τη διάμετρο του κύριου ρουλεμάν του στροφάλου στον 1.4 TSI από 54 στα 48 mm. Ο ίδιος ο στρόφαλος είναι ελαφρύτερος κατά 20%, ενώ το βάρος των μπιελών μειώθηκε κατά 30%. Οι πύροι των ρουλεμάν μπιελών είναι κοίλοι, και τα αλουμινένια έμβολα (τώρα με επίπεδες κεφαλές) έχουν βελτιστοποιηθεί ως προς το βάρος.

Πολλαπλή εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στο θέμα της θερμικής διαχείρισης του κινητήρα. Με στόχο την βέλτιστη χρήση της θερμικής ενέργειας των καυσαερίων τόσο για την γρήγορη προθέρμανση του κινητήρα κατά την εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες, όσο και για την αποτελεσματική ψύξη των καυσαερίων σε υψηλά φορτία, η πολλαπλή εξαγωγής ενσωματώθηκε στην κυλινδροκεφαλή και είναι εφοδιασμένη με δικό της κύκλωμα ψύξης. Κάτι επίσης βασικό: Οι μηχανικοί της Volkswagen σχεδίασαν τον νέο κινητήρα με σύστημα ψύξης δύο κυκλωμάτων. Ο κινητήρας ψύχεται μέσω ενός κυκλώματος υψηλής πίεσης και θερμοκρασίας με μηχανική αντλία νερού, ενώ ένα δεύτερο κύκλωμα με ηλεκτρική αντλία τροφοδοτεί με ψυκτικό υγρό τον εναλλάκτη και τον υπερσυμπιεστή.

Μικρός υπερσυμπιεστής, μεγάλα οφέλη. Με την καινοτόμο κατασκευή της πολλαπλής εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή, και την τοποθέτηση του εναλλάκτη (υδρόψυκτο intercooler) μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής, μειώνεται σημαντικά η διαδρομή των καυσαερίων και επιπλέον επιταχύνεται η συσσώρευση πίεσης. Έτσι, η Volkswagen μπόρεσε να επιλέξει ένα πολύ στενό υπερσυμπιεστή, με όφελος την περαιτέρω μείωση του βάρους του κινητήρα και ασφαλώς την εξάλειψη της υστέρησης στην υπερπλήρωση.

Επιστροφή του ιμάντα χρονισμού στην ενεργοποίηση βαλβίδων. Η Volkswagen μείωσε σημαντικά την εσωτερική τριβή στο νέο κινητήρα 1.4 TSI 140PS. Πάρτε για παράδειγμα τους εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC): οι εκκεντροφόροι δεν κινούνται με καδένα αλλά μέσω οδοντωτού ιμάντα χαμηλής τριβής ενός σταδίου, με πλάτος 20 mm και ειδικά σχεδιασμένες τροχαλίες που μειώνουν το φορτίο. Χάρη στις κορυφαίες προδιαγραφές του υλικού, ο οδοντωτός ιμάντας λειτουργεί αξιόπιστα σε όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Η κίνηση των βαλβίδων με κοκοράκια, ολισθητήρες και ρουλεμάν χαμηλών τριβών στον εκκεντροφόρο εισαγωγής (που φέρει και το υψηλότερο φορτίο) μειώνει αισθητά τις τριβές. Για να καταλαμβάνει ο κινητήρας όσο το δυνατόν λιγότερο χώρο στήριξης, περιφερειακά εξαρτήματα όπως αντλία νερού, συμπιεστής AC και εναλλάκτης είναι βιδωμένα απευθείας στον κινητήρα και το κάρτερ λαδιού χωρίς πρόσθετες βάσεις, και κινούνται από έναν μονό οδοντωτό ιμάντα με τεντωτήρα μόνιμης τάσης.

Μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων για περισσότερη ροπή. Για ακόμα μεγαλύτερη μείωση ρύπων και κατανάλωσης και για την βελτίωση της ροπής στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, οι εκκεντροφόροι εισαγωγής και εξαγωγής φέρουν μεταβλητό χρονισμό σε ένα εύρος 50 μοιρών. Έτσι εξασφαλίζεται βέλτιστος χρονισμός υπό όλα τα φορτία και επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση από τις χαμηλές στροφές. Παράλληλα, η ροπή βελτιώνεται στις υψηλότερες στροφές.

Πίεση ψεκασμού μέχρι 200 bar. Η μέγιστη πίεση ψεκασμού στον νέο κινητήρα 1,4 TSI 140PS αυξήθηκε στα 200 bar. Προηγμένα μπεκ πέντε οπών προσφέρουν μέχρι τρεις ξεχωριστούς ψεκασμούς σε κάθε κύλινδρο με απόλυτη ακρίβεια. Στο σχεδιασμό του θαλάμου καύσης, η Volkswagen επικέντρωσε τις προσπάθειές της στην ελάχιστη εναπόθεση καυσίμου στα τοιχώματα του θαλάμου καύσης και στη βέλτιστη διασπορά του μετώπου ανάφλεξης.

Ενεργό σύστημα διαχείρισης κυλίνδρων (ACT). Το τεχνολογικό «highlight» του κινητήρα στο BlueGT είναι η ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (Active Cylinder Management). Η Volkswagen είναι ο πρώτος κατασκευαστής που υιοθετεί σύστημα ενεργής διαχείρισης κυλίνδρων σε τετρακύλινδρο TSI – μία τεχνολογία οικονομίας καυσίμου που μέχρι τώρα αποτελούσε προνόμιο μεγάλων 8κύλινδρων ή 12κύλινδρων μονάδων. Η ενεργή διαχείριση κυλίνδρων κάνει τώρα ντεμπούτο στον 1.4 TSI με 103 kW/140 PS. Η προσωρινή απενεργοποίηση του δεύτερου και τρίτου κυλίνδρου μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά περίπου 0,4 l/100 km. Κατά την οδήγηση στην πόλη εξοικονομεί ως και 1,0 l/100 km. Ακόμη και στην οδήγηση με 70 km/h με πέμπτη ταχύτητα, η κατανάλωση καυσίμου στο Polo BlueGT μειώνεται κατά 0,7 l/100 km.

Τρόπος λειτουργίας συστήματος ACT. Το σύστημα ACT ενεργοποιείται σε ένα εύρος στροφών του κινητήρα μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. και με ροπή εξόδου μεταξύ 25 Nm και 100 Nm. Πρόκειται για μεγάλο εύρος χαρτογράφησης που καλύπτει το 70% όλων των οδηγικών καταστάσεων στον Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης! Αν ο οδηγός πατήσει δυνατά το γκάζι, οι κύλινδροι 2 και 3 αρχίζουν να λειτουργούν ξανά, χωρίς η “αλλαγή” να γίνεται αντιληπτή. Η υψηλή απόδοση του συστήματος δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ομαλή/αθόρυβη λειτουργία: ακόμα και με δύο κυλίνδρους ο πολύ ισορροπημένος 1.4 TSI λειτουργεί εξίσου αθόρυβα και με χαμηλούς κραδασμούς. Η μηχανική διαδικασία εκτελείται μέσα σε μισή περιστροφή του εκκεντροφόρου: ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χρειάζονται μόλις 13 – 36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η συνεργασία με την ανάφλεξη και την πεταλούδα γκαζιού εξασφαλίζει ομαλή απενεργοποίηση ή ενεργοποίηση του 2ου και 3ου κυλίνδρου. Επιπλέον, χάρη σε έναν αισθητήρα στο πεντάλ του γκαζιού και ένα έξυπνο λογισμικό, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει ιδιόρρυθμο προφίλ οδήγησης – όπως κατά την οδήγηση σε στροφές ή σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων στην εθνική οδό. Σε τέτοιες περιπτώσεις το σύστημα ACT απενεργοποιείται. Ο οδηγός έχει επίγνωση του εάν δύο ή τέσσερις κύλινδροι είναι ενεργοί από σχετική ένδειξη στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων.

Εξαρτήματα συστήματος ACT. Στο σύνολό τους, τα εξαρτήματα του συστήματος ενεργούς διαχείρισης κυλίνδρων ζυγίζουν μόνο 3 kg.

Σημαντικό: μόνο με την τεχνολογία TSI είναι εφικτή, η απενεργοποίηση των κυλίνδρων με τη μορφή που εφαρμόζεται σήμερα. Στα ατμοσφαιρικά συστήματα άμεσου ψεκασμού θα υπήρχαν περιπλοκές στην εισαγωγή καυσίμου, στην καύση και στον έλεγχο των καυσαερίων.

Στάνταρ χαρακτηριστικά

BlueGT εξωτερικό. Το νέο Polo BlueGT ξεχωρίζει τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό. Στο εξωτερικό μέρος, είναι οι νέες ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών, οι υπογραφές “GT” εμπρός και πίσω (και επιπλέον «BlueMotion» στο πίσω μέρος), οι βαμμένοι σε μαύρο στιλπνό χρώμα εξωτερικοί καθρέπτες καθώς και η διπλή απόλιξη της εξάτμισης που αποτελούν τα χαρακτηριστικά αναγνώρισης ενός Polo BlueGT. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Πολλές επιτυχώς δοκιμασμένες λύσεις υιοθετήθηκαν από το Polo GTI ή το Polo BlueMotion: όπως οι σπορ προφυλακτήρες (πίσω με διαχύτη), τα πλευρικά μαρσπιέ, η αεροτομή οροφής με ειδικά πλευρικά πτερύγια που «αγκαλιάζουν» το πίσω παρμπρίζ, τα πλευρικά αεροδυναμικά κανάλια στο εμπρός παρμπρίζ, το ειδικό κάλυμμα στο κάτω μέρος του αμαξώματος και το κατά 15 mm χαμηλότερο σπορ πλαίσιο, βελτιώνουν όχι μόνο την αεροδυναμική, αλλά και την δυναμική απόδοση του αυτοκινήτου.

BlueGT εσωτερικό. Το εσωτερικό διαθέτει αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά όπως η εκτεταμένη λειτουργία της οθόνης πολλαπλών λειτουργιών (με επιπλέον ενδείξεις για την λειτουργία του συστήματος ACT και την πίεση των ελαστικών), πίνακα οργάνων GTI, cruise control, σπορ δερμάτινο τιμόνι με στοιχεία αλουμινίου και λογότυπο “GT” καθώς και σπορ καθίσματα με μοναδικές επενδύσεις GT σε συνδυασμό ύφασμα/alcantara, και μαύρη εσωτερική επένδυση οροφής.

BlueGT ασφάλεια. Φυσικά, το Polo BlueGT προσφέρει ολοκληρωμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, αυτά περιλαμβάνουν ABS με Brake Assist, ESP με Hill Hold Assist και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS. Για την καλύτερη δυνατή προστασία, τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας περιλαμβάνουν εμπρόσθιους μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους καθώς και αερόσακους νέου τύπου κεφαλής / θώρακα, πέντε ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου μπροστά, αυτόματη ενεργοποίηση αλάρμ κατά την μέγιστη πέδηση, πέντε προσκέφαλα με τα εμπρός ειδικά σχεδιασμένα με στόχο τη μείωση του αυχενικού τραυματισμού.

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!