NEA

Porsche, τα tech-lights της νέας Cayman!

Porsche-Cayman-2013-Tech-Images (2)

Μερικές τεχνολογικές εικόνες αρκούν για να «καροτίσουμε» μερικά ενδιαφέρονται σημεία της νέας Cayman…

Porsche-Cayman-2013-Tech-Images (1)Τον τελευταίο καιρό οι κατασκευαστές επικεντρώνονται στην μείωση του κατασκευαστικού βάρους. Από την τάση δεν ξεφεύγει και η Porsche που για να εξοικονομήσει κιλά από το πλαίσιο της νέας Cayman προχώρησε στην εκτενή χρήση αλουμινίου (περίπου 44% της συνολικής δόμησης) σε συνδυασμό με μαγνήσιο και υψηλής αντοχής χάλυβα. Σε σχέση με το πλαίσιο του απερχόμενου μοντέλου το νέο είναι 40% πιο δύσκαμπτο και ζυγίζει περίπου 47 kg λιγότερα (στην φάση body-in-white) παρόλο που το αμάξωμα της νέας είναι μεγαλύτερο (με μεταξόνιο +60 mm) φτάνοντας το απόβαρο των 1.350 kg.

Porsche-Cayman-2013-Tech-Images (3)Εξοπλισμένη με το νέο επίπεδο εξακύλινδρο τω ν 2,7 lt που αποδίδει 275 PS/7.400 rpm (είναι ισχυρότερος κατά 10 PS από τον προηγούμενο των 3,4 lt) η νέα Cayman είναι η πρώτη που σπάει την ειδική ισχύ των 100 PS/lt. Στο νέο αμάξωμα η εισαγωγή του αέρα γίνεται από τα πλαϊνά (air scoops) με βέλτιστη ροή ενώ τα μοτέρ διαθέτουν το γνωστό σύστημα μεταβλητής βύθισης και χρονισμού VarioCam Plus.

«Καροτίζουμε» τη νέα Porsche 911 Turbo

Τα μοτέρ είναι τοποθετημένα μερικά εκατοστά εμπρός από τον πίσω άξονα κατά την διάταξη με τον κινητήρα στο κέντρο. Είναι οικονομικότερα έως 15% σε κατανάλωση χάρη στη νέα διαχείριση του συστήματος ψύξης που επιτρέπει στο μοτέρ να ζεσταίνεται ταχύτερα από ψυχρή εκκίνηση, στην έξυπνη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος που «κλέβει» λιγότερο έργο από την ΜΕΚ ενώ στην περίπτωση της αυτόματης έκδοσης PDK ο συμπλέκτης απομονώνεται εντελώς σε χαλαρές συνθήκες κίνησης με το μοτέρ να δουλεύει σα να έχει κουμπωμένη «νεκρά».

VW VAQ, το ενεργό διαφορικό!

Porsche-Cayman-2013-Tech-Images (4)Η κρεμαγέρα έχει πλέον ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση (και όχι υδραυλική όπως το απερχόμενο μοντέλο) εξοικονομώντας 0,1 lt/100 km (υπάρχει και έκδοση Plus με βαρύτερη αίσθηση άνω των 50km/h). H λειτουργία PTV (Porsche Torque Vectoring) αποτελεί μέρος του αναβαθμισμένου σασί PASM και των ηλεκτρονικών διαχείρισης PSM (Porsche Stability Management). Τα δισκόφρενα είναι μεγαλύτερα και προέρχονται από τη νέα 911 ενώ η πίσω αεροτομή που αναπτύσσεται αυτόματα ή χειροκίνητα έχει 40% μεγαλύτερη «ενεργή» επιφάνεια για να παράγει αυξημένο κάθετο φορτίο (αρνητική άντωση) αλλά με μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση ως προς την κίνηση του αυτοκινήτου.

Περί τετραδιεύθυνσης…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button