VW VAQ, το ενεργό διαφορικό!

volkwqagen-vqa-electronic-torque-vectoring-3

Το caroto.gr σας παρουσιάζει τα πρώτα στοιχεία για το ενεργό διαφορικό VAQ που θεωρητικά μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα τα μοντέλα που βασίζονται στη πλατφόρμα MQB…

volkwqagen-vqa-electronic-torque-vectoring-2Θεωρητικά θα μπορεί να τοποθετηθεί σε κάθε μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB αλλά προφανώς για λόγους κόστους θα το δούμε σε συγκεκριμένες γρήγορες εκδόσεις. Ο λόγος για ένα νέο τύπου -ηλεκτρονικά ελεγχόμενου- διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης που ονομάζεται VAQ. Θα τοποθετείται στον εμπρός άξονα και θα συμπληρώνει τα συστήματα ASR (traction control), XDS (περιορίζει την ροπή στον τροχό προσημειώνοντας μπλοκέ λειτουργία) και ESP (το κλασικό σύστημα διόρθωσης της ευστάθειας).

Οι πρώτες πληροφορίες λένε πως το VAQ θα το δούμε για πρώτη φορά στο νέο VW Golf GTI που θα εξοπλίζεται με νέο κινητήρα 2.0 TFSI (διαβάστε για το νέο 1.8 TFSI)που πληροί ήδη τις προδιαγραφές Euro 6 (θα ισχύσουν το 2014). Το νέο Golf GTI θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις, την στάνταρ με 220 PS και απλό μπλοκέ XDS και την πιο «σκληροπυρηνική» Performance με 230 PS η οποία θα εξοπλίζεται και με το εξεζητημένο διαφορικό VAQ.

volkwqagen-vqa-electronic-torque-vectoring-1Το VQA απαρτίζεται από ένα σετ με πολύδισκο συμπλεκτάκι που τοποθετείται ανάμεσα στο κιβώτιο και στο δεξιό ημιαξόνιο. Η ενεργοποίηση και η πίεση που ασκείται στα δισκάκια ρυθμίζεται από ηλεκτροϋδραυλική αντλία -σας θυμίζει κάτι από Haldex;- ενώ μία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχει και αποφασίζει για τα πάντα.

Ουσιαστικά, η VW ανάγει σε μία άλλη έννοια το torque vectoring περνώντας από τα μηχανικά ή απλά ηλεκτρονικά μπλοκέ στα ηλεκτρονικά πολύδισκα. Σκοπός του VQA είναι να περιορίζει το γλίστρημα του τροχού με την μικρότερη πρόσφυση με πιο αποτελεσματικό τρόπο και σε μικρότερο χρονικό διάστημα- στέλνοντας την ροπή σε αυτόν με την μεγαλύτερη πρόσφυση. Για παράδειγμα, στην διάρκεια στροφής και σε σβέλτη οδήγηση το VQA κόβει την ροπή από τον εσωτερικό τροχό (ώστε στο όριο να μην χαζοσπινάρει) και τη αφήνει να περάσει στον εξωτερικό (για όσο σπινάρει ο εσωτερικός) μειώνοντας την υποστροφή και βελτιώνοντας το κράτημα (handling).

Βίντεο: Audi Sport Differential

volkwqagen-vqa-electronic-torque-vectoring-4Στο διπλανό σχεδιάγραμμα φαίνεται η σύγκριση δύο αγωνιστικών Scirocco στην πίστα του Nurburgring, με και χωρίς VAQ. Το Scirocco με το VAQ έκανε κατά μέσο όρο ταχύτερους γύρους έως 8,5 sec (με κέρδος 3-6 km/h σε έξοδο στροφής). Αυτό συμβαίνει διότι το VAQ είναι ένα ενεργό διαφορικό που αντιλαμβάνεται νωρίτερα την κατάσταση διαβάζοντας δεδομένα από το φορτίο του κινητήρα, την γωνία του τιμονιού, την δυναμική ευστάθεια (yaw) κ.α. και προσαρμόζει την μετάδοση νωρίτερα και όχι μετά όπως ένα παθητικό μπλοκέ (π.χ. Renault Megane 265).

ford-torque-vectoringΤo VQA αποτελεί την καλύτερη εκδοχή που έχουμε δει ως τώρα σε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικά στον εμπρός άξονα. Από την άλλη, τα «ψευδομπλοκέ» (επιτρέψτε μου να τα αποκαλώ έτσι αν θεωρήσουμε ότι αυθεντικά τα μηχανικά) αποτελούν μία φτηνότερη λύση και με μικρότερο βάρος.

Χάρη στον ηλεκτρονικό έλεγχο καταφέρνουν να επιβραδύνουν με την δαγκάνα τον τροχό που χρειάζεται ώστε να εξισορροπούνται οι δυνάμεις στον εμπρός άξονα. Παρόμοια συστήματα έχουν υιοθετηθεί από πολλούς κατασκευαστές (Ford, VW XDS κ.α.) μέχρι και πιο εξεζητημένες λύσεις όπως είναι της Porsche και της Ferrari.

Βίντεο: Το σύστημα 4RM της Ferrari FF

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

    1. Για τους γερμαναράδες συμφωνω με ολα αυτα τα μπλιμλικια που τα εχουν φορτωσει. ολο ηλεκτρονικα, μακρια απο βολκς και αουντι, Α4 εξι χρονο και εχει ξεφτισει το εσωτερικο.
      Οι ιταλοί εχουν φτιαξει τελευταια δεν βγαζουν σοβαρες βλαβες μια χαρα ειναι ακομη και αυτο το μοτερακι που κανει σα ποτιστικη μηχανη. Θα σου φανει παραξενο αλλα αν παρεις γερμανο παρε σκοντα – βγαζουν τις λιγοτερες βλαβες (δουλευω σε συνεργιο και ξερω τι λεω).

      1. Η Skoda ομως εχει tsi μοτερ και δεν ειναι γερμανοι ειναι αυστριακοι. Ποτε δεν θελω να παρω γερμανο. Japs the only way 😉

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close