NEA

Νέο Nissan Leaf 2014

Nissan-Leaf-II-00

Ψηφίστηκε ως «Ευρωπαικό Αυτοκίνητο της χρονιάς 2011» και από όλα τα κατά καιρούς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει, το Nissan Leaf φαντάζει το πιο ρεαλιστικά δομημένο EV…

Προσφάτως, η Nissan προχώρησε σε κάποιες σημαντικές βελτιώσεις πάνω στο Leaf που από το 2011 που πρωτοπαρουσιάστηκε έχει μέχρι σήμερα κυκλοφορήσει σε περίπου 50.000 αντίτυπα. Οι βελτιώσεις αφορούν την αεροδυναμική, τον χρόνο φόρτισης των μπαταριών αλλά και την αυτονομία.

Με μια νέα μάσκα, η Nissan βελτίωσε τον συντελεστή οπισθέλκουσας (αεροδυναμική) του Leaf από το 0,29 στο 0,28. Η διαφορετική διευθέτηση των μπαταριών ιόντων λιθίου που βρίσκονται τοποθετημένες στο πάτωμα – κοντά στα πλαϊνά μαρσπιέ – εξασφάλισε στο πορτμπαγκάζ επιπλέον χώρο 40 λίτρων φθάνοντας συνολικά στα 370 λίτρα.

Από τα γεννοφάσκια του ηλεκτροκίνητο όχημα τύπου plug-in, δηλαδή επαναφορτιζόμενο μέσω οικιακής πρίζας, το αναβαθμισμένο Leaf διατίθεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80kW (περίπου 107 ίππων) με τα 280 Nm ροπής να κινούν αξιοπρεπώς το βάρους 1.521 κιλών αμάξωμα με τα 0-100 να έρχονται σε 10’’ και την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 150 χλμ./ώρα. Κι όλα αυτά με μηδενικούς ρύπους.

Στον τομέα της αυτονομίας έχει επέλθει βελτίωση κατά περίπου 15% που μεταφράζεται σε περίπου 200 χλμ. με μία φόρτιση. Έρευνες έχουν δείξει πως εντός του ορίου αυτονομίας 150 χλμ. ημερησίως μετακινείται το 70% των οδηγών παγκοσμίως. Συνεπώς το Leaf αποτελεί ένα πλήρως πρακτικό μοντέλο για καθημερινή χρήση ειδικά μάλιστα αν συνυπολογίσουμε πως η Nissan έριξε το χρόνο πλήρους φόρτισης των συσσωρευτών του από τις 8 στις 4 ώρες – χάρη ενός νέου ταχυφορτιστή 6,6 kW που διαθέτει.

Σύμφωνα με την εταιρεία έχουν αλλάξει περίπου 100 στοιχεία και επιμέρους τμήματα στο ανανεωμένο Leaf. Παράλληλα έχουν προστεθεί και νέα χαρακτηριστικά διασύνδεσης του αυτοκινήτου με τον έξω κόσμο όπως κάμερες που καλύπτουν έναντι 360 μοιρών τον περιβάλλοντα χώρο (τεχνολογία που την είδαμε για πρώτη φορά σε μοντέλα της σειράς Infiniti FX) αλλά και υπηρεσίες της Google που απεικονίζονται σε μια νέα και μεγαλύτερη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό.

Μέχρι σήμερα, οι χρήστες του Leaf υποστηρίζονταν στην Ευρώπη από ένα δίκτυο φόρτισης 150 σημείων σε αντιπροσωπείες της Nissan αλλά και από 195 διάσπαρτους σταθμούς ταχυφόρτισης. Για το 2013, το δίκτυο θα διευρυνθεί σε 1,400 αντιπροσώπους Nissan, 600 σταθμούς ταχυφόρτισης και από άλλους 20.000 δημόσιους σταθμούς που μελετάται να δημιουργηθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Για το δε, νέο NissanLeaf, που κάνει αυτές τις μέρες πρεμιέρα στην έκθεση της Γενεύης θα υπάρξουν τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Visia-Acenta-Tekna) και επτά διαφορετικά χρώματα αμαξώματος προσφερόμενα με το ηλεκτροκίνητο Nissan στην τιμή των περίπου 31.000 ευρώ – ίδια τιμή με το απερχόμενο μοντέλο.

Με τη συνεργασία του carzine.gr

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button