ΔΟΚΙΜΕΣ

ΚΙΑ Cee’d 1.6 D [test drive]

Kia_ceed_04_2012

H νέα γενιά αποτελεί ένα ακόμη τεκμήριο για τα άλματα προόδου που έχουν κάνει οι Κορεάτες στα θέματα ποιότητας. Και όχι μόνο…

H ρήξη με το παρελθόν που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια στην κορεατική εταιρία συνεχίζεται. Μάλιστα, η ΚΙΑ (όσο και η Hyundai) το καταφέρνει με μεγάλη επιτυχία, ειδικά αν αντικρύσει κανείς όλη την γκάμα των νέων μοντέλων, από το Rio και το Sportage μέχρι τα καυτά Cee’d GT που έρχονται αυτό το καλοκαίρι.

Στην προκείμενη περίπτωση, το νέο Cee’d, που είχαμε στη διάθεσή μας απλά επιβεβαιώνει αυτό που όλοι λίγο πολύ παραδέχονται. Φέροντας στο νου παλαιότερα μοντέλα της εταιρίας (ακόμη και το αμέσως προηγούμενο), όσο και αν ακουστεί υπερβολικό, το νέο Cee’d μοιάζει με άλλο αυτοκίνητο, τόσο σχεδιαστικά όσο και οδηγικά. Σε ό,τι αφορά  την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, αυτή είναι αντιληπτή με την πρώτη ματιά.

Όντας 50 mm μακρύτερο από το προκάτοχο του, το νέο Cee’d διακρίνεται για την δυναμική εμφάνιση του, με τα «νευρώδη» χαρακτηριστικά της εμπρόσθιας μάσκας να συνηγορούν σε αυτό. Λεπτομέρειες, όπως το χρώμιο στη μάσκα και στα παράθυρα χαρίζουν πόντους στην γοητευτική, θα έλεγε κανείς σχεδίαση του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι εξίσου ενδιαφέρουσα, με το ψηφιακό ταχύμετρο (στοιχείο της πλουσιότερης έκδοσης, αυτής της δοκιμής μας) να κλέβει την παράσταση. Την ίδια στιγμή ο οικογενειάρχης θα εκτιμήσει και τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ σίγουρα θα εκτιμήσει και τους καλούς χώρους του  Cee’d, που είναι από τους μεγαλύτερους -τόσο σε ό,τι αφορά το χώρο των αποσκευών όσο και για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Πίσω από το τιμόνι, με τα κάπως μπελαλίδικα και υπερβολικά πολλά διακοπτάκια, ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει βολική θέση οδήγησης, ενώ θα ενθουσιαστεί με την ποιότητα κύλισης και την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης που εξασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης. Το πετρελαιοκίνητο Cee’d με το μοτέρ του 1,6 λίτρου αποδίδει 128 PS και 260 Nm ροπής που δίνουν το παρόν από χαμηλά. Στα συν του κινητήρα η στρωτή λειτουργία του και ο σχετικά μικρός θόρυβος.

Σε κάθε περίπτωση το Cee’d κινείται σβέλτα και απροβλημάτιστα σε κάθε συνθήκη και η συνεργασία του κινητήρα με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο είναι υποδειγματική. Από την άλλη, ο… ανήσυχος οδηγός μπορεί να αντιληφθεί το πολύ καλό στήσιμο του αυτοκινήτου και πως το σασί σηκώνει ακόμη περισσότερα άλογα αναζητώντας περιστασιακά λίγη περισσότερη δύναμη…

Το σύστημα πέδησης είναι αποτελεσματικό με λογικά ευαίσθητο ABS ενώ η σπορ διάθεση ενισχύεται εν μέρει από την επιλογή «Flex Steer», το μπουτόν στο τιμόνι που μεταβάλλει την αίσθηση στο σύστημα διεύθυνσης ανάμεσα σε τρία προγράμματα. Στην πράξη αυτό βέβαια δεν μπορεί να πει κανείς ότι αλλάζει άρδην… ό,τι ξέρατε για την οδήγηση, ωστόσο είναι μια λειτουργία που βοηθάει (π.χ. στην επιλογή Comfort) στους επιτόπιους ελιγμούς.

Συμπερασματικά, το νέο Cee’d διευρύνει, όπως προείπαμε, την ρήξη του με το παρελθόν, όχι όμως με το ανάλογο όφελος για τον καταναλωτή μιας και τo cee’d έχει απομακρυνθεί κάπως από την χαμηλή τιμολογιακή των προηγούμενων ετών. Έτσι, η έκδοση Cosmic της δοκιμής μας που είναι η ακριβότερη, με 17άρες ζάντες και πολλά αξεσουάρ άνεσης και ασφάλειας, με αποτέλεσμα να κοστίζει 21.630 € (δίχως απόσυρση και προωθητική ενέργεια).

Βέβαια, μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η ίδια έκδοση δίχως πολλά λούσα αλλά με σύστημα ISG (start&stop), μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και τιμή πώλησης από 18.380€ ενώ υπάρχει και η μικρότερη 1.4 D με 90 PS και τιμή από 15.980€.

ΚΙΑ Cee’d 1.6 Diesel  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.582 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,2 x 84,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος
Ισχύς 94 kW (128 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.900-2.750 rpm
Τροφοδοσία Turbodiesel με VTG υπερτροφοδότηση, common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 197 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,2 / 3,8 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 706 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 97 g/km (114 στην έκδοση της δοκιμής μας Cosmic, δίχως ISG)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus Prime2, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4310x1780x1470 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1549/1557 mm
Μεταξόνιο 2650 mm
Χώρος αποσκευών 380-1318 lt
Απόβαρο 1375 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 18.830€ (16.950€ με την προσφορά, η τιμή αφορά στην έκδοση με τα 97 g/km)

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Έχω ακούσει τα καλύτερα για την ποιότητα κύλισης και την αθόρυβη λειτουργία του 1,4D, αλλά και οτι είναι άνευρος. Αν ο 1,6D είναι σχετικά «ζωντανός» θα μιλάμε για υπολογίσιμο παίκτη στη κατηγορία αν και ολίγον τσιμπημένη η τιμή του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!