H εξέλιξη των κινητήρων!

1962 Oldsmobile Jetfire

Ένα σύντομο ταξίδι στο χρόνο μας θυμίζει την πρόοδο των σημαντικότερων συστημάτων του αυοτοκινήτου και την εξέλιξη των κινητήρων. To επόμενο χρονικό θα είναι επίσης ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ και αφιερωμένο στην εξέλιξη των συστημάτων μετάδοσης!



1823-vacuum-engine-samuel-brown“Κλειστός” κινητήρας με κυλίνδρους, (βιομηχανική χρήση), Samuel Brown) carnto-cycleO ιδανικός θερμοδυναμικός κύκλος, Sadi Carnot the-two-cylinder-barsanti-matteucci-1858Πατέντα για ΜΕΚ, (η πρώτη λειτουργική)
Barsanti-Matteucci
1823 1824 1852
nikolaus-otto-1876Τετράχρονος κινητήρας, Nikolaus Otto 2stroke-diagramΔίχρονος κινητήρας
Dugald Clerk
carl-benz-patent-motorwagen-1886aΠατέντα για το καρμπυρατερ, Karl Benz
1876 1876 1893
dieselΠετρελαιοκινητήρας, Rudolf Diesel CarotoΠρώτη εφαρμογή καρμπυρατέρ, Frederick William karl-benz-first-carΠατέντα κινητήρα μπόξερ, Karl Benz
1893 1896 1896
daimler-motoren-gesellschaft-low-voltage-magneto-ignitionMαγνητοηλεκτρική ανάφλεξη, (πατέντα του Deutz), Robert Bosch david-dunbar-buick-with-son-tom-buick-1904Επί κεφαλής βαλβίδες OHV, David Dunbar Buick jet-coanda_1910Αεριοστρόβιλος, Egidius Eling
1902 1902 1903
buechiΠατέντα για σύστημα υπερτροφοδότησης, Alfred Buchi six-cylinder-six-litre-engine-four-speed-transmission-delaunay-bellevilleΕξακύλινδρος εν σειρά, Delaunay-Belleville CarotoΜονός επικεφαλής εκκεντροφόρος, Welsh
1905 1908 1910

CarotoΚινητήρας V4 διάταξης
Aries & Peugeot Lion

de_dion-bouton_posterΚινητήρας V8 διάταξης, De Dion Bouton aries_open_sedan_ad_25Δεσμοδρομικές βαλβίδες, Aries
1910 1910 1910
Διπλός επικεφαλής εκκεντροφόρος, Fiat (αγώνες) Μίζα, Cadillac/Delphi Θερμοστάτης, (σύστημα ψύξης), Cadillac
1912 1912 1915
Κινητήρας V12 διάταξης, Packard Mηχανικός υπερσυμπιεστής, (1907 – Renault), Bugatti 43A Περιστροφικό ντιστριμπιτέρ
1915 1920 1926
Κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, Fiat Κινητήρας διάταξης V16, Cadillac Σύστημα προθέρμανσης κινητήρα (τσοκ), Oldsmobile
1928 1930 1930
mechanical-injectionΜηχανικό σύστημα ψεκασμού To πρώτο ντίζελ επιβατικό, Mercedes 260 D Άμεσος ψεκασμός (βενζινοκινητήρας), Bosch (Goliath GP700, Gutbrod Superior 600)
1932 1936 1952
Ηλεκτρονικός ψεκασμός (EFI), Bendix – AMC, (Rambler Rebel) Περιστροφικής διάταξης κινητήρας, (prototype DKM 54), NSU-Wankel Υπερτροφοδότηση, Chevrolet (Corvair Monza), Oldsmobile (Jetfire)
1957 1957 1962
Αεριοστρόβιλος σε κινητήρα
Chrysler Turbine
Σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, Bosch D-Jetronic (VW 1600 TL) Mazda Cosmo 110S
Wankel μαζικής παραγωγής
1963 1967 1967
BMW 2002 Turbo
Μαζική παραγωγή τούρμπο
Καταλυτικός μετατροπέας
General Motors
Aισθητήρας λ
Bosch
(Volvo 264)
1973 1974 1976
Τριοδικός καταλύτης
Volvo
Turbodiesel
Mercedes-Benz 300 SD
Οβάλ πιστόνια με διπλές μπιέλες
Honda NR 700
1976 1977 1979
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τούρμπο
Saab Automatic Performance Control
Μηχανικός μεταβαλλόμενος χρονισμός
Alfa Romeo Spider
3-βάλβιδος κινητήρας
Honda CVCC-3
1980 1980 1984
Άμεσος ψεκασμός
Saab DI, (Direct Injection)
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός σε ντίζελ, Bosch EDC (BMW 524tD) Άμεσος ψεκασμός σε ντίζελ
Fiat Croma
(1989 Turbodiesel άμεσου ψεκασμού Volkswagen)
1985 1986 1988
Μεταβαλλόμενη βύθιση και χρονισμός
Honda VTEC (Integra)
Unit Injector σε ντίζελ
Bosch
(ελεγχόμενη πίεση και ψεκασμός στο μπεκ)
Common rail
Magneti Marelli
Bosch, Alfa Romeo 156
1989 1994 1996
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενος άμεσος ψεκασμός, Mitsubishi GDI Φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων
Peugeot 607 (FAP), (Mercedes-Benz
DPF – 1985)
Active Cylinder Control Απενεργοποίηση του ενός σκέλους κυλίνδρων
Mercedes-Benz V12, S-Class, CL600
1997 2000 2001
Φίλτρο ΝΟx σε ντίζελ, Toyota 2.2 D-CAT, Avensis Παράλληλο turbo σε ντίζελ
BorgWarner, ΒΜW Variable Twin Turbo (VTT), 535d
“Διπλή” υπερπλήρωση
VW Twincharger
Golf GT
2003 2004 2005
Άμεσος ψεκασμός με πιεζοηλεκτρικά μπεκ (σε βενζινοκινητήρα), Siemens VDO, BMW 335i Μεταβλητής γεωμετρίας turbo (βενζινοκινητήρας), BorgWarner, Porsche 911 Turbo Συνδυασμός άμεσου ψεκασμού με ψεκασμό στον αυλό, Lexus (LS350 & GS450h)
2006 2006 2006
Καταλυτικά συστήματα SCR, Mercedes-Benz (BlueTEC) Πιεζοηλεκτρικά μπεκ σε common rail, Delphi (Mercedes C 250 CDI BlueEfficiency) Διπλό τούρμπο με μεταβλητή γεωμετρία
BorgWarner
Ford V8 6.4L
2006 2008 2008
Multiair
Fiat Group – Αlfa Romeo MiTo (πρώτη εφαρμογή)
Ιμάντας χρονισμού σε λουτρο λαδιού
Ford (1.0 Ecoboost)
Ενσωματωμένη ψυχόμενη εξαγωγή στην κεφαλή
Audi (1.8 TFSI)
2008 2011 2011
Διπλό intercooler σε ντίζελ με διπλό τούρμπο
Opel (2.0 CDTI)

Ντίζελ με τριπλό τούρμπο, BMW-BorgWagner
(Μ550d xDrive)

Ηλεκτρικό τούρμπο (στις χαμηλές rpm), Audi – VW Group
2012 2012 2014
Κινητήρες μεταβλητής συμπίεσης VCR, Nissan – Infiniti Ηλεκτρικό τούρμπο Common rail στα 3.000 bar
2017 ? ?
Ανάφλεξη με λέιζερ Μπεκ μεταβλητής γεωμετρίας (common rail)

Ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες (camless)

? ? ?
Αυτανάφλεξη HCCI    
?    

*Το χρονολόγιο έχει δημιουργηθεί από την συσχέτιση στοιχείων από βιβλιογραφία με πληροφορίες από το διαδίκτυο. Το caroto.gr επιφυλάσσεται για κάθε απόκλιση ή ανακρίβεια ενώ θα υπάρχει τακτική ανανέωση και προσθήκη νέων δεδομένων.

Exit mobile version