NEA

Ford, πως λειτουργεί ο 1.0 Ecoboost [vid]

Δείτε σε ένα μεταγλωττισμένο βίντεο τις σημαντικότερες καινοτομίες ενός από τα μοτέρ που ουσιαστικά θεμελίωσαν το downsizing και πλέον τοποθετείται ακόμη και σε μεγάλα μοντέλα, όπως το νέο Mondeo.

Μείωση διαστάσεων & αύξηση αντοχής

  • ford-focus-ecoboost-10-lt-23-κύλινδρος, υποτετράγωνος σχεδιασμός με διάμετρο Χ διαδρομή 71,9 x 82,0 χλστ.
  • Μπλοκ από χυτοσίδηρο με απόσταση κυλίνδρων μόλις 78 χλστ.
  • Μήκος μπλοκ 286,2 χλστ. (μικρότερο από σελίδα χαρτιού Α4!)
  • Σχεδιασμός open-deck για ελαχιστοποίηση θερμικής στρέβλωσης κυλίνδρων
  • Σχισμή 1,2 χλστ. για ψύξη μεταξύ των κυλίνδρων
  • Στροφαλοθάλαμος long-skirt για βέλτιστο συνδυασμό αντοχής και ακαμψίας

SMS===> Αυτοεκπληρωμένες προσδοκίες κατανάλωσης

Μείωση τριβών & ζυγοστάθμιση

  • fordatfrankfurt_ecoboostΧαμηλής τριβής σύστημα εμβαπτισμένου ιμάντα εκκεντροφόρων.
  • Ελαχιστοποιημένη τριβή συστήματος εκκεντροφόρων & βαλβίδων
  • Επικάλυψη εμβόλων για μείωση τριβής (MoS2) & ελατήρια εμβόλων χαμηλής φόρτισης
  • Έκκεντρη έδραση στροφαλοφόρου για μείωση τριβής μεταξύ εμβόλου και χιτωνίου
  • Βελτιστοποιημένο μέγεθος εδράνων στροφαλοφόρου (βασικό και μπιέλας 44 χλστ.) για την απαιτούμενη ακαμψία και ελάχιστη τριβή.
  • Πρωτοποριακός σχεδιασμός ζυγοστάθμισης στροφαλοφόρου και σφονδύλου, επιτρέπει την ομαλή λειτουργία χωρίς άξονα αντιστάθμισης 1ου βαθμού.

SMS===> Πόσα χιλιόμετρα μπορείτε να κάνετε με την ρεζέρβα καυσίμου;

Σύστημα λίπανσης

  • fordatfrankfurt_ecoboost3Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία λαδιού παρέχει την ποσότητα λαδιού που χρειάζεται ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας χωρίς την τριβή που προσθέτει μία κανονική αντλία λόγω της επανακυκλοφορίας του πλεονάζοντος λαδιού.
  • Η βελτιστοποίηση της λειτουργίας της αντλίας λαδιού κατέστη δυνατή με:
    => Τον περιορισμό διαρροής λαδιού από τα έδρανα στροφαλοφόρου λόγω του χυτοσίδηρου μπλοκ
    => Το χαμηλής κατανάλωσης λαδιού σύστημα μεταβολής χρονισμού βαλβίδων
    => Τα ακροστόμια ψύξης εμβόλων που ανοίγουν μόνο με υψηλή πίεση λαδιού
    => Τις ελαχιστοποιημένες απώλειες πίεσης του κυκλώματος λαδιού

SMS===> Πως αποδίδεται… η απόδοση;

Σύστημαψύξης split-cooling

  • fordatfrankfurt_ecoboost6Βασικός στόχος να επιτευχθεί το ζέσταμα του κινητήρα:
    => Σε θερμοκρασία νερού χαμηλότερη από 75 βαθμούς Κελσίου, ο ειδικός θερμοστάτης που είναι ενσωματωμένος στο μπλοκ, επιτρέπει την επανακυκλοφορία του ψυκτικού μόνο στο καπάκι (πλευρά εξαγωγής) και στο έδρανο του υπερσυμπιεστή.
    => Πάνω από 75 βαθμούς Κελσίου, το ψυκτικό περνά και από το μπλοκ και από την πλευρά των βαλβίδων εισαγωγής. Ο βασικός θερμοστάτης ανοίγει στους 92 βαθμούς Κελσίου

Ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής

  • ford-focus-ecoboost-10-lt-3Μειωμένη θερμική αδράνεια επιταχύνει το ζέσταμα του κινητήρα
  • Μειωμένη επιφάνεια απώλειας θερμότητας καυσαερίων επιταχύνει την ενεργοποίηση του καταλύτη
  • Βέλτιστη δυνατότητα ψύξης καυσαερίων σε υψηλά φορτία λειτουργίας επιτρέπει τον δραστικό περιορισμό της περιοχής λειτουργίας που χρειάζεται εμπλουτισμός μείγματος

Βασικά θερμοδυναμικά χαρακτηριστικά

Άμεσος ψεκασμός

  • Επιλογή σχεδιασμού συστήματος καύσης συγκρίνοντας ψεκασμό με πλευρική τοποθέτηση μπεκ σε σχέση με κεντρικά τοποθετημένο.Το καύσιμο ψεκάζεται απευθείας στο θάλαμο καύσης μέσω ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενων εγχυτήρων υψηλής πίεσης -6 δέσμες εξασφαλίζουν βέλτιστη ανάμειξη αέρα-καυσίμου
  • Υψηλές πιέσεις ψεκασμού (μέχρι 150 bar) προσφέρουν άριστη εξαέρωση του καυσίμου
  • Πολλαπλοί διαδοχικοί ψεκασμοί υπο καθορισμένες συνθήκες βελτιστοποιούν την οικονομία καυσίμου, τις εκπομπές ρύπων και την πολιτισμένη λειτουργία
  • Εκμηδενίζει την απώλεια καυσίμου μείγματος απο την εισαγωγή προς την εξαγωγή στη διάρκεια επικάλυψης των βαλβίδων, βελτιώνοντας την κατανάλωση και μειώνοντας τους ρύπους

Στην φωτογραφία: επιλογή σχεδιασμού συστήματος καύσης συγκρίνοντας ψεκασμό με πλευρική τοποθέτηση μπεκ σε σχέση με κεντρικά τοποθετημένο.

SMS===> Μακριά από τις σούπερ αμόλυβδες!

Σύστημα καύσης

  • ford-focus-ecoboost-10-lt-4Κεντρική τοποθέτηση μπεκ επιτρέπει άριστη ανάμειξη καυσίμου/αέρα και μέγιστη ευελιξία ρυθμίσεων ψεκασμού
  • Κατά μήκος τοποθέτηση αναφλεκτήρα και μπεκ μικρής διατομής (Μ12) επιτρέπουν βέλτιστο μέγεθος βαλβίδων σε μία τόσο μικρή διάμετρο (71,9 χλστ.)
  • Βαθμός συμπίεσης 10:1 για καύσιμο 95 RON.

Μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων

  • fordatfrankfurt_ecoboost2Ο μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής επιτρέπει μεγάλη ευελιξία στη βελτιστοποίηση της απόδοσης του κινητήρα σε όλες τις συνθήκες:
    => Έλεγχος επικάλυψης βαλβίδων σε πλήρες φορτίο για βελτίωση εισαγωγής και εξαγωγής με μειωμένη υπερπλήρωση
    => Επικάλυψη βαλβίδων στο ρελαντί για σταθερότητα
    => Καθυστέρηση χρονισμού βαλβίδων εξαγωγής υπό μερικό φορτίο για απόδοση καυσίμου
    => Αυξάνοντας την επικάλυψη των βαλβίδων ενισχύεται η σάρωση (“scavenging”) βελτιστοποιώντας τη ροπή στις χαμηλές στροφές και την απόκριση

Σάρωση (scavenging)

  • ford-focus-ecoboost-10-lt-7Στις χαμηλές στροφές και υπό υψηλά φορτία – κατά την επικάλυψη των βαλβίδων – είναι δυνατόν η πίεση στην πολλαπλή εισαγωγή να ξεπεράσει τη στιγμιαία πίεση επιστροφής των καυσαερίων μέσω της υπερπλήρωσης
  • Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η “σάρωση” οδηγεί αέρα απευθείας από την εισαγωγή στην εξαγωγή
  • Η σάρωση καθαρίζει τα υπολείμματα καυσαερίων από τον κύλινδρο -αυξάνοντας την πλήρωση που ακολουθεί αλλά και την επακόλουθη ψύξη, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο αυτανάφλεξης
  • Σε χαμηλά φορτία ο κινητήρας χρησιμοποιεί μέτριες επικαλύψεις χρονισμού βαλβίδων, με αργό κλείσιμο της βαλβίδας εξαγωγής και επίσης αργό άνοιγμα της βαλβίδας εισαγωγής – αυτό μειώνει το ποσοστό καυσαερίων που διαφεύγουν στην εισαγωγή και ελαχιστοποιεί τις επικαθήσεις.

Περιορισμός εμπλουτισμού μείγματος

  • ford-focus-ecoboost-10-lt-1Με τη βοήθεια του αποτελεσματικού σχεδιασμού της αρχιτεκτονικής του κινητήρα και ιδιαίτερα της ενσωματωμένης υδρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής, μειώνεται σημαντικά η περιοχή λειτουργίας που χρειάζεται εμπλουτισμός, προς όφελος της κατανάλωσης στις μεγαλύτερες ταχύτητες.

Και λίγα λόγια για το Focus 1.0 Ecoboost!

Αν οδηγήσει κανείς τη νέα Ecoboost έκδοση του Focus θα διαπιστώσει πόσο αποδοτικός είναι ο νέος κινητήρας αφού πέρα από την γραμμική και ελαστική λειτουργία του εντύπωση προκαλεί η «αθόρυβη» -για τρικύλινδρο- λειτουργία του. Οι μηχανικοί κατάφεραν να εξισορροπήσουν τις ροπές ανάμεσα στα άκρα του στροφαλοφόρου ο οποίος είναι έκκεντρα τοποθετημένος. Παράλληλα οι μελετημένες ελαστικές δύο εδράσεις και η προσεγμένη ηχομόνωση εξαλείφουν αποτελεσματικά τους κραδασμούς και τις δονήσεις.

ford-focus-ecoboost-10-lt-5Οι τιμές πώλησης του νέου Focus 1.0 Ecoboost

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Focus 1.0 Ecoboost

Ετικέτες

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
setTimeout("__gaTracker('send','event','adjusted bounce rate','page visit 20 seconds or more')",20000);
Close
Close