ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Περισσότερα στοιχεία για τον Omnivore της Lotus

omnivore-caroto

Πριν από καιρό το caroto.gr είχε αναφερθεί στο φιλόδοξο project της βρετανικής εταιρίας που συνδυάζει τεχνολογίες των ΜΕΚ που θα δούμε προσεχώς στην παραγωγή(;)…

lotus-omnivore-annomationΟ πρωτότυπος κινητήρας Omnivore είχε παρουσιαστεί στο περσινό σαλόνι της Γενεύης και τα νέα στοιχεία που ανακοίνωσε η Lotus δείχνουν πως δεν επρόκειτο για ένα ακόμη… πυροτέχνημα με στόχο απλά και μόνο την προσέλκυση της δημοσιότητας.

Οι πρώτες μας πληροφορίες μιλούν για πρωτότυπο μονοκύλινδρο μονομπλόκ κινητήρα (κεφαλή και μπλοκ αποτελούν κοινό χυτό) χωρητικότητας 499,6 κ.εκ. Η γεωμετρία του είναι τετράγωνη (86×86 χιλιοστά), είναι δίχρονος και άμεσου ψεκασμού. Μάλιστα, οι μηχανικοί της Lotus ισχυρίζονται πως ο κινητήρας τους μπορεί να λειτουργήσει με μπουζί και εναλλακτικά με ελεγχόμενη αυτανάφλεξη (HCCI) ξεπερνώντας τα προβλήματα της κρύας εκκίνησης.

Σαν κερασάκι στην τούρτα μοιάζει ένας κόμπακτ μηχανισμός (“puck” τον ονομάζει η Lotus) που βρίσκεται πάνω από το θάλαμο καύσης και έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει την σχέση συμπίεσης που κυμαίνεται από 10:1 έως και 40:1 (στην περίπτωση του Omnivore με μπουζί). Ο αυλός εξαγωγής στον πρωτότυπο Omnivore ελέγχεται από βαλβίδα συνεχώς μεταβαλλόμενης λειτουργίας (ανοίγματος/κλεισίματος) που μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει το μέγεθος της εκτόνωσης στον κύλινδρο.

Πιέστε το start για εκκίνηση – κάντε κλικ εδώ για μεγεθυμένη αναπαραγωγή

Ελεγχόμενη αυτανάφλεξη ή HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition)
Με απλά λόγια το καύσιμο μίγμα σε έναν βενζινοκινητήρα τεχνολογίας HCCI δεν αναφλέγεται από τον σπινθήρα των μπουζί αλλά αυταναφλέγεται από μόνο του (όπως στους diesel). Ποιο είναι το πλεονέκτημα; Πως σε ελάχιστο χρόνο, σε μερικές μόλις μοίρες του στροφαλοφόρου (λιγότερες από 10) έχουμε ανάφλεξη του μίγματος αφού δεν μεσολαβεί ο χρόνος της έναρξης και διασποράς σπινθηρισμού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την λειτουργία του κινητήρα με ιδιαίτερα φτωχά μίγματα, σχεδόν ανύπαρκτες εκπομπές NOx και φυσικά μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Με τους ΜΕΚ τεχνολογίας HCCI ασχολούνται εδώ και χρόνια πολλές εταιρίες (Mercedes-Benz DiesOtto, GM, VW κ.α.) αλλά για την ώρα δεν έχουμε δει κάτι ανάλογο στην παραγωγή.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close