ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat Panda 4×4 1.3 MTJ [test drive]

Fiat-Panda_4x4_2013_caroto-test (2)

Αν μη τι άλλο το ιταλικό μοντέλο διαθέτει μια ευρεία γκάμα με προνόμιο την έκδοση της δοκιμής μας, την μοναδική με τετρακίνηση στην κατηγορία του…

Όπως και να το κάνουμε το τετρακίνητο Panda αποτελούσε ανέκαθεν μια ξεχωριστή όσο και ειδική επιλογή που μέχρι και πριν από μερικά χρόνια δεν μπορούσε να γνωρίσει την απήχηση που της άξιζε. Πλέον, στην εποχή που τα ντίζελ κυκλοφορούν ελεύθερα το Panda 4×4 με τον αξιόλογο πετρελαιοκινητήρα 1.3 MTJ ισχύος 75 PS δείχνει πόσο ικανό μπορεί να είναι εκτός δρόμου ένα μικρό σε όγκο αυτοκίνητο βάζοντας γυαλιά ακόμη και σε πολύ μεγαλύτερα και κατά συνέπεια ακριβότερα μοντέλα.

Τρία είναι τα βασικά συστατικά της πετυχημένης συνταγής του Panda 4×4: ο ντίζελ κινητήρας, το σύστημα τετρακίνησης και οι μικροί πρόβολοι που διαμορφώνουν μικρές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής. Με μικρό πλάτος μπορεί να διασχίσει δασικές εκτάσεις εκεί που δεν το περιμένεις ενώ τα 16 εκ. που χωρίζουν το έδαφος από το αμάξωμα είναι μια καλή τιμή για off road δίχως να  επηρεάζονται τα ασφάλτινα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες (εδώ θα επιθυμούσες 6άρι σαζμάν)..

Από την άλλη, το σύστημα τετρακίνησης «Torque on Demand» με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη και πλήρως αυτόματη κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες, για τα… δύσκολα διαθέτει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ (ELD) με το πάτημα ενός διακόπτη. Με το κατάλληλο τύπου ελαστικού το Panda 4×4 μπορεί να φτάσει πολύ μακρύτερα από ότι θα περιμένατε.

Ο εξοπλισμός είναι πλήρης από τη βασική έκδοση, που περιλαμβάνει κλιματισμό, τέσσερις αερόσακους, σύστημα ESP, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηχοσύστημα με ΜΡ3, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Από τον προαιρετικό εξοπλισμό ξεχωρίζει το σύστημα City Brake Control, που αποτρέπει την πιθανότητα σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, προειδοποιώντας τν οδηγό ή επεμβαίνοντας στο σύστημα πέδησης (λειτουργεί έως τα 30 km/h).

Τώρα, ίσως να σκέπτεστε τι νόημα μπορεί να έχει ένα τόσο μικρό τετρακίνητο αυτοκίνητο που στοιχίζει δίχως απόσυρση από 16.640€ (από 15.440€ η έκδοση 0.9 Twinair 4×4 με 85 ίππους). Αν δεν έχετε να ρωτήσετε κάποιον από όσους το έχουν επιλέξει τότε σκεφτείτε πως για κάθε τι υπάρχει και μια χρησιμότητα.

Fiat Panda 4×4 1.3 MTJ – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.2487 cc
Διάμετρος x διαδρομή 69,6 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 55 kW (75 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 190 Nm (19,4 kgm) / 1.500 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail με VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,5 sec
Τελική ταχύτητα 159 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 4,7 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 538 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 125 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone, 175/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3686x1672x1605 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1411/1408 mm
Μεταξόνιο 2300 mm
Χώρος αποσκευών 225 lt
Απόβαρο 1115 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 16.640€ (15.680€ με προωθητική ενέργεια+απόσυρση)

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!