NEA

Τα μυστικά των 895 kg της Alfa Romeo 4C!

Alfa-Romeo-4C-in production line (38)

Αν η 4C είναι για κάτι γνωστή αυτό δεν είναι άλλο από το πανάλαφρο σασί της χάρη σε νέες τεχνολογίες κατασκευής με συνθετικά υλικά που θα βρουν εκτενή εφαρμογή στα επόμενα χρόνια…

Η επιστροφή της Alfa Romeo στις ΗΠΑ μετά από περίπου δύο δεκαετίες συμπίπτει με την καλύτερη συγκυρία. Φυσικά, δεν αναφερόμαστε στην ταινία «Fast and Furious» και στην Giulietta αλλά στην πανάλαφρη 4C που κατασκευάζεται στην Modena (όπως και η 8C Competizione). Σχεδιασμένη γύρω από την εξαιρετική αναλογία βάρους 4 kg/PS το «ξηρό» απόβαρο της 4C (δίχως υγρά και καύσιμα) δεν ξεπερνά τα 895 kg αναδεικνύοντας τη ως ένα από τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα, ακόμη και από ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.

Alfa-Romeo-4C-in production line (48)Για να επιτευχθεί αυτό το απόβαρο χρειάστηκαν δύο πράγματα: έξυπνη σχεδίαση (με συνθετικά υλικά SMC ή Sheet Moulding Compound) και ελαφρά άλλα υλικά όπως το αλουμίνιο, τα πολυμερισμένα ανθρακονήματα κ.α. Μάλιστα, η Alfa Romeo λέει πως το μυστικό κρύβεται στο 25% της δομής που αποτελείται από ανθρακονήματα (με προμηθευτή την ιταλική Adler Plastic) και για αυτό το μονοκόκ πλαίσιο ζυγίζει μόλις 65 kg.

Alfa-Romeo-4C-in production line (31)Το αλουμίνιο έχει χρησιμοποιηθεί σε επιμέρους δομικά στοιχεία, όπως στον κλωβό της οροφής και στα εμπρός και πίσω υποπλαίσια, ενώ το ίδιο υλικό αποτελεί το βασικό συστατικό για τις δαγκάνες των δισκοφρένων. Μάλιστα, τα παντεταρισμενα «υβριδικά» δισκόφρενα της γερμανικής SHW (κράμα αλουμινίου και χάλυβα) εξασφαλίζουν 2 kg(!) μειώνοντας την μη αναρτώμενη μάζα για καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά.

Με χρήση άλλων συνθετικών υλικών χαμηλής πυκνότητας και υψηλών μηχανικών ιδιοτήτων, πετυχαίνεται επιπλέον 20% μείωση βάρους σε σχέση με ένα παραδοσιακά χαλύβδινο πλαίσιο. Συγκεκριμένα, με χρήση υλικών SMC με ειδικό βάρος 1,5 g/cm3 πετυχαίνεται μεγαλύτερη εξοικονόμηση σε σχέση με το βαρύτερο χάλυβα (7,8 g/cm3) και το αλουμίνιο (2,7 g/cm3).

Alfa-Romeo-4C-in production line (14)Πεπιεσμένη πολυουρεθάνη (PUR-RIM) χρησιμοποιείται στους προφυλακτήρες και στα φτερά ζυγίζοντας 20% λιγότερο από τον χάλυβα ενώ σαν υλικό προσφέρεται για πιο λεπτομερή και περίπλοκη μορφοποίηση όπως η αεροτομή.

Ακόμη και τα κρύσταλλα των παραθύρων έχουν νέα σύνθεση για να είναι 10% πιο λεπτά από τα κανονικά (με 15% μείωση βάρους) ενώ και το παρμπρίζ είναι 4 mm λεπτότερο με την ιταλική εταιρία να τονίζει πως κάτι τέτοιο ήταν εξαιρετικά δύσκολα να επιτευχθεί συνδυάζοντας την απαιτούμενη αντοχή και το κατάλληλο αεροδυναμικό σχήμα. Τελικά, η λεπτομέρεια είναι αυτή που… ζυγίζει την διαφορά, δεν νομίζετε;

Ferrari, στην παραγωγή της 458 Italia

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button