Η ιαπωνική εταιρία αποκάλυψε το ηλεκτροκίνητο διθέσιο με το οποίο θα συμμετάσχει στο φετινό 24ώρο αγώνα του Le Mans.
Πέρυσι η Nissan είχε συμμετάσχει με το DeltaWing στις 24 Ώρες του Le Mans αλλά δίχως καμία επιτυχία καθώς εγκατέλειψε μετά από 75 γύρους λόγω ατυχήματος. Φέτος, τα σχέδια είναι πιο φιλόδοξα όσο και… ηλεκτροκίνητα χάρη στο ZEOD (Zero Emissions On Demand).
Για την ακρίβεια το ZEOD θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία μπαταριών του Leaf με βελτιωμένο σύστημα ανάκτησης για ταχύτερη επαναφόρτιση. Στο σημείο αυτό να πούμε πως το ZEOD έχει διττό χαρακτήρα κίνησης μιας και ο οδηγός μπορεί με το πάτημα ενός κουμπιού να εναλλάσσει την πρόωση από τους ηλεκτροκινητήρες σε βενζινοκινητήρα (και το αντίστροφο). Ωστόσο, η Nissan διατηρεί σιγή ιχθύος για την ανεξάρτητη υβριδική διάταξη η οποία μάλλον θα είναι παράλληλη.
FIA, ηλεκτροκίνητο πρωτάθλημα Formula E από το 2014
Σύμφωνα με τους υπευθύνους η πρόκληση για αυτούς είναι να δουν το ZEOD να κάνει έναν ολόκληρο γύρο στο Le Mans (περίπου 14 km) μόνο με ηλεκτρική ενέργεια και με φουλ αγωνιστικό ρυθμό. Το σούπερ αεροδυναμικό σχήμα θα δώσει τελική έως 300 km/h στην ευθεία Mulsanne και σύμφωνα με την Nissan ο γύρος μπορεί να ολοκληρωθεί ταχύτερα από μία Ferrari 458 GT2, δηλ. κάτω από 4 min.
Σε σχέση με τα ανταγωνιστικά Audi R 18 e-tron και Toyota TS030, το ZEOD της Nissan θα συμμετάσχει στις 22-23 Ιουνίου περισσότερο για λόγους εξέλιξης της τεχνολογίας (μέρος της οποίας θα περάσει και στα επιβατικά αυτοκίνητα της εταιρίας) παρά για να «γράψει» χρόνο. Μάλιστα, οι άνθρωποι της Nissan λένε πως τα φετινά συμπεράσματα θα τους βοηθήσουν για μια άκρως ανταγωνιστική εμφάνιση στο Le Mans του 2014 ή ακόμη και για την εξέλιξη μίας σούπερ ηλεκτροκίνητης GT-R έκδοσης το 2018!