Mercedes-Benz A180 CDI [test drive]

Mercedes-Benz A 180 CDI caroto test (2)

H νέα A-Class είναι η τρανταχτή απάντηση στο ερώτημα «μπορεί η Mercedes-Benz να δημιουργήσει ένα νεανικό σπορ αυτοκίνητο;».

Οι προηγούμενες γενιές της είχαν σχήμα MPV και λογική «σάντουιτς», με τα περισσότερα μηχανικά μέρη τοποθετημένα κάτω από το πάτωμα. Αυτό το χοντροκομμένο σάντουιτς ωστόσο δεν άρεσε σχεδιαστικά σε κανέναν και οι Γερμανοί αποφάσισαν να το αντικαταστήσουν με μια εκλεπτυσμένη… μπαγκέτα!

Η νέα A-Class όχι μόνο δεν είναι ψηλή, αλλά αντίθετα έχει πλέον πολύ χαμηλό ύψος (1433 mm), που συνεπάγεται και χαμηλό κέντρο βάρους. Το βάρος του αυτοκινήτου της δοκιμής μας (περίπου 1400 κιλά) δεν βοηθάει, όμως το εξαιρετικό “στήσιμο” που έχουν κάνει οι Γερμανοί αν και δίνει έντονη σπορ χροιά.

Σχεδιαστικά η Α180 CDI που οδηγήσαμε δεν έχει διαφορές με τις άλλες εκδόσεις της A-Class (είναι το ίδιο όμορφη). Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, από το οποίο ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί με τη χρωμιωμένη επένδυση και φυσικά η οθόνη του συστήματος πολυμέσων, που θυμίζει tablet!

Οι άνθρωποι της Mercedes-Benz έχουν δημιουργήσει ένα εύκολο και απλό λειτουργικό για το χειρισμό του συστήματος, όμως ο χειρισμός του γίνεται από έναν περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται δεξιά από το κάθισμα του οδηγού. Αρχικά βλέπεις την “ταμπλέτα” κι ενστικτωδώς πας να πατήσεις κάπου με το δάχτυλο, για να διαπιστώσεις ότι αυτή η οθόνη δεν είναι αφής… Ένα άλλο στοιχείο που ξενίζει είναι η τοποθέτηση του ηλεκτρονικού χειροφρένου κάτω αριστερά από το τιμόνι.

Όταν βρίσκεσαι στο εσωτερικό της Α180 CDI επωφελείσαι από τους επαρκείς χώρους, την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και την άριστη ηχομόνωση. Το πίσω κάθισμα είναι σχεδιασμένο για δύο άτομα, όμως με κάποιες υποχωρήσεις θα χωρέσουν τρεις ενήλικοι. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο μόλις 340 lt και δεν επαρκεί για μία οικογένεια, όμως… είπαμε… η νέα A-Class είναι ένα νεανικό αυτοκίνητο!

Οδηγώντας την Α180 CDI αυτό που μας εντυπωσίασε ήταν ο “αρχοντικός” τρόπος με τον οποίο κινείται. Η ποιότητα κύλισης είναι ίσως η κορυφαία στη μικρομεσαία κατηγορία και η ανάρτηση (λίγο πιο σφιχτή απ’ όσο περιμέναμε) προσφέρει εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι έχει την ακρίβεια που περιμένεις από ένα όχημα με σπορ συμπεριφορά και το ίδιο ισχύει και για τον επιλογέα ταχυτήτων.

Τα πολύ καλά στημένα αυτοκίνητα έχουν ένα μειονέκτημα: εξαντλούν σχετικά εύκολα τις δυνατότητες του κινητήρα τους. Αυτό συμβαίνει και με την Α180 CDI: ενώ με χαμηλές ταχύτητες οι επιταχύνσεις (κυρίως εν κινήσει) είναι εντυπωσιακές, αν θελήσεις “το κάτι παραπάνω” το γαλλικό μοτέρ (κατασκευάζεται από τη Renault) δεν σου το προσφέρει, ενώ το αυτοκίνητο δείχνει πως μπορεί…

Μην ξεχνάμε βέβαια ότι μιλάμε για ένα μοτέρ με χωρητικότητα μόλις 1461 cc που αποδίδει 109 PS στις 4000 rpm κι έχει μέγιστη ροπή 260 Nm από τις 1750 rpm έως τις 2500 rpm. Για τα κυβικά του, χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,3 sec. Τελική ταχύτητα 190 km/h) και σβελτάδα στην πόλη. Όμως αποδεικνύεται κατώτερο του αυτοκινήτου αν ανεβάσεις λίγο ταχύτητα. Επίσης, στις υψηλές στροφές αυξάνονται αρκετά και τα επίπεδα θορύβου.

Πάντως, όποιος επιλέξει τη συγκεκριμένη έκδοση δε θα το κάνει για τις επιδόσεις, αλλά κυρίως για την οικονομία που προσφέρει ο κινητήρας. Η μικτή κατανάλωση των 3,8 lt/100 km ακούγεται απίστευτη, όμως αν οδηγείς πολύ συντηρητικά μπορείς να τη δεις στην οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού.

Η τιμή των 26.500 ευρώ είναι φυσικά πολύ υψηλή για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Όμως εκτός από όσα αναφέραμε κι από τον πλούσιο εξοπλισμό, η λίστα με τα οφέλη περιλαμβάνει και το κύρος του ονόματος Mercedes-Benz!

Mercedes-Benz A180 CDI BlueEfficiency – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 80 kW (109 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,5 / 3,8 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 833 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 98 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin X Green Energy Saver, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4292 x 1780 x 1433 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1553/1552 mm
Μεταξόνιο 2699 mm
Χώρος αποσκευών 341-1157 lt
Απόβαρο 1395 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.500€
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close