Porsche Panamera e-Hybrid [first drive]

PI-VR GmbH vred 6.07

Η γερμανική εταιρία σκοπεύει στο άμεσο μέλλον να υπάρχει τουλάχιστον μία υβριδική έκδοση ξεχωριστά για κάθε μοντέλο της συνεχίζοντας με την Porsche Panamera…

Παρουσιάστηκε στην Σαγκάη πριν από μερικούς μήνες, διανύσαμε επί γερμανικού εδάφους αρκετά χιλιόμετρα μαζί της πριν από μερικές εβδομάδες. Η φρεσκαρισμένη Panamera S E-Hybrid συνεχίζει την υβριδική της πορεία στην αναβαθμισμένη plug-in εκδοχή της που προετοιμάζει το έδαφος για νέες «πράσινες» εκδόσεις.

Που εντοπίζεται το μεγάλο ενδιαφέρον στη Panamera S E-Hybrid; Στο νέο υβριδικό σύστημα με τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα (70 kW) και τις επίσης ισχυρότερες υγρόψυκτες μπαταρίες λιθίου-ιόντων (μέγιστου ενεργειακού φορτίου 9,4 kWh)  που της δίνει την δυνατότητα να διανύσει έως 36 χλμ. με μηδενική εκπομπή ρύπων (αρκεί ο οδηγός να μην πιέσει απότομα το γκάζι και με ταχύτητα έως 135  χλμ/ώρα). Τώρα, προσέξτε: μιλάμε για ένα τετραθέσιο, τετράθυρο hypercar με συνολική ισχύ 416 ίππους που επιταχύνει σε 5,5 δλ. για το «0-100», καταναλώνει 3,1 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 71 γραμμ./χλμ.!

Το υβριδικό σύστημα…

…είναι παράλληλης διάταξης και συνδυάζεται με τρίλιτρο V6 κινητήρα που προέρχεται από την Panamera S Hybrid. Ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται ανάμεσα στο κινητήρα και στο κιβώτιο («παράλληλα»: εξού και η ονομασία της εν λόγω διάταξης) Tiptronic S με 8 σχέσεις.

Ένας ειδικός μηχανισμός αποσύμπλεξης ανάμεσα στον κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα (ο οποίος αναλαμβάνει και καθήκοντα γεννήτριας όπου χρειαστεί) επιτρέπει την καθαρή ηλεκτροκίνηση κατά την εκκίνηση (στάνταρ πρόγραμμα κίνησης) ή σε συνθήκες cruising (κίνηση σε υψηλή ταχύτητα με χαμηλό φορτίο).

Ο οδηγός μπορεί επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα κίνησης (E-Power, Sport. E-Charge) ενώ αν το επιθυμεί μπορεί να φορτίζει τις μπαταρίες σε οικιακό ή βιομηχανικό δίκτυο (η υποδοχή στο αυτοκίνητο βρίσκεται από την μεριά του οδηγού).

Συνοψίζοντας…

…το μεγάλο συμπέρασμα είναι πως η Porsche κάθε άλλο παρά σνομπάρει την υβριδική τεχνολογία αφού, όπως μας εξήγησαν οι ειδικοί της εταιρίας, η τεχνολογία των μπαταριών θα είναι ικανή να εκπληρώσει τις «μεγάλες προσδοκίες» (π.χ. αυτονομία 300-400 χλμ., φόρτιση σε 10 λεπτά της ώρας)  μετά το 2025. Τρανή απόδειξη για την βαρύτητα που αποκτά η υβριδική τεχνολογία στην εταιρία είναι η 918 Spyder που βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της εξέλιξης και εφοδιάζεται με παρόμοιο υβριδικό σύστημα όπως αυτό στην Panamera S –E-Hybrid. Έπεται και συνέχεια…

Δημοσιευμένο στο περιοδικό Car & Driver (Ιούνιος 2013)

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close