Skoda Rapid 1.4 TSI DSG7 [test drive]

skoda-rapid-greek-test-3

Δοκιμάζουμε το Rapid με τον 1.400άρη TSI που ταιριάζει γάντι με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις…

Το Rapid σχεδιάστηκε για να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στο Fabia και το Octavia. Ο ρόλος του είναι να αποτελέσει την προσιτή οικογενειακή πρόταση της Skoda στην κατηγορία των μικρομεσαίων sedan. Η συγκεκριμένη κατηγορία είναι από τις λιγότερο ανταγωνιστικές (μην κοιτάτε που στην Ελλάδα έχουν γίνει πλέον δημοφιλή λόγω κρίσης) κι αυτό αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για το Rapid. Η αλήθεια είναι ότι το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε δεν είναι το πιο “σεμνό και ταπεινό” στην γκάμα του Rapid.

Πρόκειται για την κορυφαία του έκδοση, η οποία κοστίζει αρκετά ακριβά (17.190 ευρώ), όμως διαθέτει τεχνολογία πολύ ανώτερη αυτής που συναντά κανείς σε ένα προσιτό μικρομεσαίο sedan. Σχεδιαστικά το μοντέλο της Skoda κινείται σε γνώριμα για την εταιρία μονοπάτια. Στα σίγουρα, χωρίς αισθητικούς ακροβατισμούς, αλλά και χωρίς να ενθουσιάζει με την εμφάνισή του. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του, το οποίο πάντως διαθέτει ευχάριστη διχρωμία που σπάει τη μονοτονία.

Τα υλικά κατασκευής δίνουν την αίσθηση ότι δεν είναι τα καλύτερα που έχουμε δει σε αυτοκίνητο Skoda, αλλά η συναρμογή τους είναι άψογη και το ίδιο ισχύει και για την εργονομία. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Rapid είναι οι χώροι της καμπίνας επιβατών και αυτοί των αποσκευών (530-1470 lt)! Οι επιβαίνοντες στο πίσω κάθισμα έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους κι απλά επαρκή για το κεφάλι (λόγω της καμπής του πίσω μέρους της οροφής). Το σχετικά μικρό εσωτερικό πλάτος δεν ενδείκνυται για να κάτσουν τρία άτομα στο πίσω κάθισμα, όμως με κάποιες υποχωρήσεις όλοι θα βολευτούν…

Μιλώντας για πλεονεκτήματα, ένα από τα πιο ισχυρά ατού του Rapid είναι φυσικά ο εξαιρετικός κινητήρας 1,4 TSI με τους 122 PS στις 5.000 rpm και τα 200 Nm ροπής στις 1.500-4.000 rpm. Αυτό το μοτέρ-πρωταγωνιστής κάθε φορά μας εκπλήσσει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του και τη χαμηλή του κατανάλωση (5,8 lt/100 km). Οι επιδόσεις του Rapid με αυτόν τον κινητήρα είναι εξαιρετικές (0-100 km/h σε 9,5 sec. Τελική ταχύτητα που υπερβαίνει τα 200 km/h) και στις ρεπρίζ εντός πόλης αιφνιδιάζει ευχάριστα με την σπιρτάδα του.

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, στη συνολικά καλή εμπειρία συμβάλει και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7. Μπορεί να μην είναι όπως αυτό που γνωρίζουμε από άλλα μοντέλα του ομίλου VW (π.χ. δεν έχει paddles αλλαγής ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι), όμως είναι αρκετά “έξυπνο” και φυσικά αλλάζει τις σχέσεις αστραπιαία. Ένα μειονέκτημα που διαπιστώσαμε είναι ότι το κιβώτιο συμπλέκει κάπως απότομα την πρώτη σχέση και συνεπώς θέλει προσοχή το πεντάλ του γκαζιού στις μανούβρες.

Για όποιον μπορεί να δώσει κάτι παραπάνω για να πάρει την κορυφαία έκδοση του Rapid θεωρούμε πως αξίζει να ξοδέψει 400 ευρώ ακόμη για να προσθέσει το προαιρετικό πακέτο “Green Tech”, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα Start/Stop και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και ρίχνει την κατανάλωση στα 5,3 lt/100 km και τις εκπομπές ρύπων στα 124 g/km).

H εμπειρία οδήγησης του Rapid θυμίζει πολύ αυτήν του απερχόμενου Octavia! Σταθερό και άνετο ακόμη και σε κακής ποιότητας άσφαλτο, χωρίς όμως να “πλέει” ή να γέρνει το αμάξωμα στις στροφές. Το τιμόνι του είναι θετικό σε ακρίβεια και το μοναδικό μειονέκτημα που βρήκαμε οδηγώντας το είναι η περιορισμένη ορατότητα προς το πίσω μέρος λόγω του πολύ μικρού (για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου) πίσω τζαμιού.

Με την πρώτη ματιά, η συγκεκριμένη έκδοση 1.4 TSI DSG7 δεν ξεχωρίζει για τη χαμηλή του τιμή, όμως αν γράψετε σε μία λίστα όλ’ αυτά που προσφέρει κι αυτά που ζητάει (15.790 με την προσφορά της Skoda), θα διαπιστώσετε ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που προσφέρει εξαιρετικό value for money!

Skoda Rapid 1.4 TSI DSG7 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.390 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,5 x 75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 90 kW (122 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5 sec
Τελική ταχύτητα 206 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική – / 5,8 / – lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 764 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 134 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SP Sport Maxx, 215/45 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4483x1706x1461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1457/1494 mm
Μεταξόνιο 2602 mm
Χώρος αποσκευών 530-1470 lt
Απόβαρο 1236 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.190€ (15.790€ με την προσφορά)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close