Το Cruze αποκτά νέα προοπτική ακολουθώντας πλέον και το downsizing εξοπλισμένο με τον τούρμπο 1.400άρη της GM…
Οι συνεργίες στον όμιλο General Motors συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς! Όταν πριν από δύο περίπου χρόνια οι άνθρωποι της Chevrolet μας ανακοίνωναν ότι έρχεται… βροχή νέων μοντέλων και κινητήρων, ήμασταν λίγο επιφυλακτικοί. Όμως οι Αμερικανοί είχαν πάρει το μάθημά τους από τη μεγάλη γι’ αυτούς κρίση του 2008 και είχαν ήδη… συμμαζέψει τις παραγωγικές τους δομές.
Το Cruze, όπως ίσως γνωρίζετε, βασίζεται στην πλατφόρμα Delta II της GM, από την οποία έχουν προκύψει αρκετά δημοφιλή μοντέλα, όπως το Opel Astra, το Opel Zafira Tourer, το Chevrolet Volt κ.ά. Η αποδεδειγμένη ποιότητα και οι υψηλές προδιαγραφές της συγκεκριμένης πλατφόρμας έως πρότινος δεν συμβάδιζαν με τους κινητήρες με τους οποίους ήταν διαθέσιμο το Cruze. Αυτό το κατάλαβαν οι υπεύθυνοι της GM κι έδωσαν στο μοντέλο νέα πνοή τοποθετώντας τον γνώριμο κινητήρα 1.4 Turbo που έχει δοκιμαστεί στο Opel Astra και σε άλλα μοντέλα.
Το συγκεκριμένο μοτέρ έχει μέγιστη απόδοση 140 PS στις 6.000 rpm και η ροπή του φθάνει τα 200 Nm από τις 1.850 rpm έως τις 4.900 rpm. Σε συνδυασμό με κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 9,3 sec, τελική ταχύτητα 195 km/h. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας διακρίνεται για την ομαλή και πολιτισμένη λειτουργία του. Αλλά για να είμαστε ειλικρινείς… δεν είναι από τα σύνολα που μας ενθουσιάζουν στα κυβικά του, καθώς του λείπει η εκρηκτικότητα που περιμένεις από ένα σύνολο με turbo. Φυσικά είναι 100 φορές καλύτερο από ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ ίδιας χωρητικότητας (που με δυσκολία θα απέδιδε πάνω από 100 PS)…
Η μικτή κατανάλωση του 1.4 Τ κυμαίνεται μεταξύ 8,0 lt/100 km και 9,0 lt/100 km σε πραγματικές συνθήκες και πέφτει κάτω από τα 6,5 lt/100 km στο ταξίδι με 6η σχέση και φυσιολογικό ρυθμό. Παράλληλα, το μεγάλο ρεζερβουάρ των 60 lt εξασφαλίζει αυτονομία που μπορεί να υπερβεί τα 900 km!
Αν και το στήσιμο της ανάρτησης στην περίπτωση του Cruze 1.4 T είναι πιο σφιχτό απ’ αυτό των μικρότερων εκδόσεων, το μικρομεσαίο της Chevrolet δε χάνει την άνεση που το χαρακτηρίζει. Οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν βρει πολύ καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος κι αυτό σημαίνει ότι το Cruze ικανοποιεί τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε ορεινό δρόμο με στροφές. Το τιμόνι με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση και ο όχι και τόσο ακριβής επιλογέας ταχυτήτων δεν εμπνέουν για να οδηγήσεις γρήγορα, αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο από το Cruze…
Αντίθετα, το μικρομεσαίο μοντέλο μπορεί να παίξει το ρόλο μικρού οικογενειακού, καθώς προσφέρει εξαιρετικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και χώρο αποσκευών με όγκο που φθάνει τα 413 λίτρα. Παράλληλα, στο εσωτερικό του Cruze υπάρχουν πολλές θήκες για μικρά αντικείμενα και ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με πρακτική οθόνη αφής 7 ιντσών. Η απουσία CD player (έχει μόνο ραδιόφωνο και θύρα USB για σύνδεση με mp3 player) ίσως ενοχλήσει τους πιο παραδοσιακούς, αλλά όπως και να το κάνουμε… τα CD ανήκουν στο παρελθόν!
Από την εξωτερική σχεδίαση του πεντάθυρου Cruze, που πλέον είναι αρκετά εντυπωσιακή, αξίζει να αναφέρουμε τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τους νέους προβολείς ομίχλης. Συμπερασματικά, τo Chevrolet Cruze 1.4 T δεν είναι από τις πιο προσιτές οικονομικά προτάσεις, καθώς η τιμή του ξεκινά από 16.980 ευρώ (με προσφορά και προωθητική ενέργεια), αλλά στα σίγουρα αποτελεί μία καλή εναλλακτική…
Chevrolet Cruze 1.4 T 5d – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.364 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 72,5 x 82,6 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τετρακύλινδρος/εμπρός εγκάρισα | |||
Ισχύς | 103 kW (140 PS) 6.000 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,4 kgm) / 1.850-4.900 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με ψεκασμό πολλαπλών σημείων | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,3 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 195 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 7,4 / 5,6 / 4,6 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 60 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 705 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 131 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Kumho Solus KH17, 215/50 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4510x1797x1477 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1544/1558 mm | |||
Μεταξόνιο | 2685 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 413 lt | |||
Απόβαρο | 1394 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.980€ (16.980€ με προσφορά + προωθητική ενέργεια) |