ΔΟΚΙΜΕΣ

Seat Ibiza 1.2 TSI 105 PS 5d [test drive]

Seat Ibiza TSI 105 PS caroto test (6)

Με στιλ που αντέχει στο χρόνο, καλούς χώρους, αποδοτικό TSI κινητήρα και δελεαστική τιμή πώλησης το Ibiza αποτελεί πάντα μία υπολογίσιμη επιλογή…

Το Ibiza είναι ένα αυτοκίνητο με νεανικό προφίλ, όμως αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχει και πολύ αξιόλογες «οικογενειακές» εκδόσεις. Το 5θυρο 1.2 TSI που οδηγήσαμε ήταν αρκετά άνετο, ευρύχωρο, πρακτικό και σβέλτο ακόμη και με πλήρες φορτίο. Φυσικά δεν είναι οικογενειακό μοντέλο, όμως στην ανάγκη μπορεί να παίξει με επιτυχία κι αυτόν το ρόλο.

Η αλήθεια είναι πως η σχεδίασή του είναι αρκετά νεανική, ιδιαίτερα μετά την πιο πρόσφατη αισθητική αναβάθμιση. Στο εμπρός μέρος σχεδόν όλα έχουν ανασχεδιαστεί (προφυλακτήρας, μάσκα, φωτιστικά σώματα) και δημιουργούν περισσότερο σπορ εικόνα. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές και αφορούν τον προφυλακτήρα νέας σχεδίασης και τα LED φώτα.

Στο εσωτερικό η ανασχεδίαση είναι πιο διακριτική και περιορίζεται στις πιο ευδιάκριτες αναλογικές ενδείξεις του πίνακα οργάνων, τις νέες επενδύσεις των καθισμάτων, τη νέα σχεδίαση του τιμονιού και το μεγαλύτερο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Τα υλικά κατασκευής δεν έχουν αλλάξει κι αυτό είναι ένα σημείο στο οποίο περιμέναμε κάποια βελτίωση από τη Seat.

Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερα άτομα και μόνο ο διαθέσιμος «αέρας» για το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι μικρότερος απ’ αυτόν των ανταγωνιστών του Ibiza. Ικανοποιητικός είναι επίσης και ο όγκος του χώρου αποσκευών, ο οποίος φθάνει τα 292 lt. Ο λιτός μίνιμαλ σχεδιασχός του εσωτερικού είναι μοντέρνος και εργονομικά άρτιος (το ηχοσύστημα απαιτεί λίγη εξοικείωση). Το μοναδικό εργονομικά ατόπημα είναι η τοποθέτηση του κουμπιού για τα αλάρμ στο χαμηλότερο σημείο της κεντρικής κονσόλα, εμπρός από τον επιλογέα των ταχυτήτων.

Ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο Ibiza της δοκιμής μας είναι ο εξαιρετικός κινητήρας 1.2 TSI. Πρόκειται για το γνώριμο σύνολο του ομίλου VW που αποδίδει 105 PS κι έχει μέγιστη ροπή 175 Nm. Αν εξαιρέσει κανείς έναν μικρό δισταγμό στις πολύ χαμηλές στροφές, το σύνολο αυτό χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις στο μοντέλο της Seat (0-100 km/h σε 9,8 sec. Τελική ταχύτητα 190 km/h). Παράλληλα, η κατανάλωση διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα (5,1 lt/100 km σε μικτές συνθήκες) και πέφτει κάτω από τα 4,5 lt/100 km στο ταξίδι. Αν μάλιστα υπήρχε και έκτη σχέση στο κιβώτιο, η κατανάλωση θα ήταν σίγουρα ακόμη χαμηλότερη (με ορθή χρήση).

Οδηγικά το Ibiza 1.2 TSI είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία του. Η εξαιρετική του ανάρτηση ισορροπεί πολύ καλά μεταξύ άνεσης και κρατήματος, το τιμόνι είναι ακριβές κι έχει καλή αίσθηση κι ο επιλογέας ταχυτήτων ανταποκρίνεται θετικά. Η συνολική εμπειρία είναι ευχάριστη και η συμπεριφορά στο δρόμο ασφαλής σε όλες τις συνθήκες.

Στο βασικό εξοπλισμό του Seat Ibiza 1.2 TSI 105 PS περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ESP, τέσσερις αερόσακοι, air condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και ηχοσύστημα σε τιμή του δεν υπερβαίνει τα 13.190 ευρώ. Αν ψάχνετε ένα αυτοκίνητο με αυτά τα χαρακτηριστικά, το Ibiza είναι μία από τις καλύτερες επιλογές που υπάρχουν σήμερα στην ελληνική αγορά!

SEAT Ibiza 1.2 TSI (105 PS) 5d – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 175 Nm (17,8 kgm) / 1.550 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,5 / 5,1 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 608 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SP Sport 01, 185/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4061x1693x1445 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1465/1457 mm
Μεταξόνιο 2469 mm
Χώρος αποσκευών 292 lt
Απόβαρο 1090 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 13.190€ (με όφελος απόσυρσης 12.279€)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button