ΔΟΚΙΜΕΣ

MINI Paceman Cooper D [test drive]

Mini-Paceman_2014_1000_caroto_test (5)

«Love it or hate it». Αν και κάτι μας λέει πως περισσότεροι είναι αυτοί που θα το αγαπήσουν παρά θα το μισήσουν…

Μικρή σημασία έχει αν το Paceman δημιουργεί μία νέα κατηγορία (των Sports Activity Coupe), αν μοιάζει περισσότερο με κουπέ ή SUV κ.λπ. Τα πράγματα για το πιο πρόσφατο ΜΙΝΙ είναι απλά: ή θα εντυπωσιαστείς στο πέρασμα του ή θα γυρίσεις το κεφάλι σου από την άλλη. Για όσο καιρό, πάντως, συμβιώσαμε μαζί του το Paceman απέδειξε πόσο ενδιαφέρουσα μπορεί να είναι η αισθητική του δικαιώνοντας το σχεδιαστικό τμήμα της εταιρίας.

Με τόσο εκκεντρική σχεδίαση, πάντως, θα μπορούσε να λέγεται και… Spaceman καθώς μιλάμε για ένα αντισυμβατικό μοντέλο με δύο πόρτες, αυστηρά τετραθέσια διάταξη, κουπέ στιλ και αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Σε πολλούς αυτό το στιλ αρέσει ακόμη περισσότερο από το Countryman το οποίο αποτέλεσε την σχεδιαστική βάση.

Αρκεί βέβαια να έχεις ξεπεράσει τις χωροταξικές σου απαιτήσεις μιας και στο εσωτερικό υπάρχουν αυστηρά τέσσερα καθίσματα ενώ το πορτμπαγκάζ είναι κουτσουρεμένο κατά ### lt. Κατά τα υπόλοιπα, ότι συναντάς στο Countryman υπάρχει και στο Paceman με κυρίαρχο στοιχείο το μεγάλο ταχύμετρο, τους γνωστούς διακόπτες αεροπορικού τύπου και τους διακόπτες των παραθύρων ευτυχώς στην συνηθισμένη θέση (και όχι στην κεντρική κονσόλα).

Στον δρόμο το Paceman είναι αυτό που δείχνει. Αρκετά ψηλό για να περνά τις κακοτοπιές  με άνεση και να μην μασάει στα σαμαράκια ή στα πεζοδρόμια (με σχετική προσοχή στα ελαστικά), η ανάρτηση προσφέρει σχετικά άνετες μετακινήσεις (μόνο στα δύσκολα «τερματίζει») ενώ η ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση τάσσονται στα θετικά. Από την άλλη, στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, θα ήθελα λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη από το κάθισμα, το τιμόνι έχει βαριά και καλή αίσθηση ενώ ευχάριστη έκπληξη ο πιο σφιχτός και ακριβής εξάρης επιλογέας.

Το Paceman είναι γενικότερα ένα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο που από την θέση οδήγησης δείχνει ελαφρώς μεγαλύτερο λόγω του φουσκωμένου παρουσιαστικού του. Βέβαια, στην έκδοση της δοκιμές μας με τον πετρελαιοκινητήρα των 112 PS αναδεικνύεται περισσότερο η οικονομική χρήση του αυτοκινήτου και λιγότερο το σπορ χαρακτήρα που ωστόσο δεν απουσιάζει. Το μοτέρ, πάντως είναι εξαιρετικό προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις για αυτό που είναι ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 6 lt/100 km ακόμη και με τον κλιματισμό ενεργοποιημένο.

Το Paceman Cooper D κοστίζει από 27.550€ ενώ σημειώστε πως υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση με 29.550€ (τιμές δίχως όφελος απόσυρσης). Πρόκειται για μία επιλογή που ικανοποιεί με το παραπάνω τις life style πεποιθήσεις οιοδήποτε ενώ ταυτόχρονα συνδυάζει χορταστική όσο και οικονομική οδήγηση. Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και η κορυφαία τούρμπο τετρακίνητη τούρμπο S για την οποία θα μιλήσουμε το φθινόπωρο.

MINI Paceman Cooper D  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 78,0 x 83,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 82 kW (111 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.250 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 / 4,4 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 783 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 115 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin X Green Energy Saver, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4109 x 1786 x 1518 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1538/1566 mm
Μεταξόνιο 2596 mm
Χώρος αποσκευών 330-1080 lt
Απόβαρο 1375 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 27.550€ (με οφελος αποσυρσης απο 26.126€)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button