NEA

Συνεχίζει να γράφει ιστορία το Toyota Land Cruiser!

2014-Toyota-Land-Cruiser (9)

Η ιστορία του Land Cruiser συνεχίζεται δίχως εκπλήξεις και παραπέμπει σε εκείνες που γέννησαν -μέσα από τις ανάγκες του στρατού- μοντέλα όπως το αμερικάνικο Jeep και το βρετανικό Land Rover.

Το πρώτο Toyota Land Cruiser παρουσιάστηκε το 1951 και μέχρι σήμερα βρίσκεται στην κορυφή των μεγάλων 4×4 επιδεικνύοντας 12 γενιές σε συνολικά περισσότερες από 40 εκδόσεις αμαξωμάτων με 36 διαφορετικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Είναι επίσης αξιοσημείωτο πως η παραγωγή του πραγματοποιείται σε 9 χώρες με τις εξαγωγές να απευθύνονται σε συνολικά 130 αγορές σε όλο τον κόσμο.

Με την πρώτη ματιά είναι εμφανές πως τόσο εξωτερικά αλλά κυρίως εσωτερικά έχει γίνει πολύ δουλειά από τους σχεδιαστές. Δομικά, η πλατφόρμα μάλλον δεν άλλαξε (ίδιο μεταξόνιο) όμως έχουν διευρυνθεί οι πρόβολοι (κατά 20 mm) με την 5-θυρη έκδοση να φτάνει σε μήκος τα 4780 mmκαι στην 3-θυρη τα 4335 mm. Παράλληλα, το νέο Land Cruiser παραμένει σχετικά ευέλικτο, τηρουμένων των αναλογιών του, με κύκλο στροφής που εμφανίζει ελάχιστη ακτίνα στροφής 5,2 m.

Η ελάχιστη απόσταση του εδάφους κυμαίνεται από 205 έως 220 mm, ανάλογα την έκδοση. Παρά την αύξηση των προβόλων οι δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου του νέου Land Cruiser παραμένουν αξιοζήλευτες με γωνία προσέγγισης 32 μοίρες και η αντίστοιχη γωνία διαφυγής στις 25 μοίρες (ιδιαίτερα καλές δυνατότητες). Επίσης, καλή και η μέγιστη γωνία αναρρίχησης που αφορά εδάφη με κλίση έως και 42 μοίρες.

Ίδιο και το σύστημα τετρακίνησης με τρία διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης (μπλοκέ) που μοιράζουν τη ροπή του κινητήρα στον τροχό ή στους τροχούς που εμφανίζουν καλύτερη πρόσφυση. Υπό κανονικές συνθήκες η ροπή μεταφέρεται σε ποσοστό 40/60 ανάμεσα στο μπροστινό και πίσω διαφορικό, αντίστοιχα. Αυτή η σχέση κατανομής μπορεί να αλλάξει ανάλογα τις συνθήκες από 29/71 έως 53/47 μεταξύ των δύο αξόνων των τροχών. Στα παραπάνω προσθέστε και την ύπαρξη κοντών σχέσεων μετάδοσης καθώς και την δυνατότητα κλειδώματος της μετάδοσης (50/50) ανάμεσα στο μπροστινό και τον πίσω άξονα (ιδανική ρύθμιση για εδάφη με άμμο και λάσπη) κι έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα ενός οχήματος που υπό προϋποθέσεις δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα σε οποιοδήποτε έδαφος.

Αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στις αναρτήσεις. Μπροστά υπάρχουν διπλά ψαλίδια ενώ πίσω έχουμε πολλαπλούς συνδέσμους ενώ μεγάλος παραμένει ο βαθμός ελευθερίας της ανάρτησης. Όπως και στα υφιστάμενα μοντέλα, θα υπάρχει διαθέσιμο ένα ηλεκτρονικό σύστημα TEMS  που ελέγχει την απόσβεση των αμορτισέρ με τέσσερις ρυθμίσεις στην λειτουργία της ανάρτησης ανάλογα με τον τρόπο που θέλει να κινηθεί ο χρήστης σε διαφορετικά τεραίν. Το σύστημα TEMS προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό μαζί με αερανάρτηση, πίσω.

Κάτω από το καπό θα βρίσκεται ένας V6 βενζινοκινητήρας 4,0 lt με σύστημα Dual VVT-i που αποδίδει 282 PS και 385 Nm ροπής με μέση κατανάλωση 10,8 lt/100 km και εκπομπή CO2 256 g/km. Ο συγκεκριμένος κινητήρας θα εφοδιάζει μόνο τις 5θυρες εκδόσεις. Αντιθέτως, τόσο οι 5θυρες όσο και οι 3θυρες εκδόσεις θα εκμεταλλευτούν την απόδοση ενός 3λιτρου πετρελαιοκινητήρα με common rail και turbo που αποδίδει 190 PS και 420 Nm ροπής. Σε αυτή την περίπτωση, η μέση κατανάλωση μειώνεται στα 7,9 lt/100 km με 209 g CO2/km.

Με τη συνεργασία του carzine.gr

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!