NEA

Peugeot 208 Hybrid FE με 49 g CO2/km!

Peugeot 208 Hybrid FE (9)

Αν κάποια στιγμή περάσει στην παραγωγή το Peugeot 208 Hybrid FE θα μπορούσε να θέσει υποψηφιότητα ως το πιο πράσινο υβριδικό του κόσμου!

Peugeot 208 Hybrid FE (10)Με υβριδική τεχνογνωσία από την αγωνιστική ομάδα που συμμετέχει στο Le Mans, το υβριδικό 208 εκπέμπει μόλις 49 g/km και πιάνει τα «0-100» σε 8,0 sec! Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, σημαντική παράμετρος είναι η απόδοση των μπαταριών για μεγαλύτερη ηλεκτροκίνητη αυτονομία και σε αυτό βοήθησε το «υβριδικό πακέτο» (με 90 στοιχεία λιθίου-ιόντων) προερχόμενο από το αγωνιστικό 908 Hybrid 4 Le Mans. Έτσι, προσφέροντας ισχύ 30 kW από τον ηλεκτροκινητήρα, το υβριδικό 208 μπορεί να διανύσει περίπου 19 km με μηδενική εκπομπή ρύπων.

Ο ηλεκτροκινητήρας παρεμβάλλεται ανάμεσα στο μοτέρ και στο κιβώτιο (οπότε μιλάμε για παράλληλη υβριδική διάταξη) και συνεργάζεται με μία ρεκτιφιαρισμένη εκδοχή (στα 1.233 cc) του 3-κύλινδρου βενζινοκινητήρα 1.0 VTi ισχύος 70 PS. Εδώ να υπενθυμίσουμε πως η συμβατική έκδοση του 208 με αυτό το μοτέρ εκπέμπει 99 g CO2/km με 0-100 σε 14 sec.

Peugeot 208 Hybrid FE (8)Η Peugeot εκτιμά πως από την μείωση βάρους (20% ελαφρύτερο από το περίπου ενός τόνου συμβατικό 208), την καλύτερη αεροδυναμική (κατά 25%) και τα ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης έχει εξοικονομήσει 20 g CO2/km ενώ από την υβριδική υποβοήθηση 20 g/km και από την μακρύτερη κλιμάκωση του 5-τάχυτου ρομποτικού κιβωτίου 10 g/km. Ομοίως, οι παραπάνω βελτιώσεις ωφελούν σε 4,0 sec το «0-100» ενώ το υβριδικό σύστημα δίνει ακόμη 2,0 sec.

Μερικά από τα hi-lights του 208 Hybrid FE που αφορούν μόνο το εν λόγω concept έχουν να κάνουν με την αντικατάσταση μέρους της πίσω ανάρτησης και του ημιάκαμπτου από fiber-glass ώστε να εξοικονομηθούν 10 kg. Το ίδιο έχει γίνει και στη εμπρός με ψευδο-McPherson καταργώντας τα ελατήρια και τις αντιστρεπτικές (μην ξεχνάτε, για concept car μιλάμε). Το αμάξωμα και τα πάνελ στις πόρτες έχουν αντικατασταθεί από συνθετικά υλικά μειώνοντας το βάρος από τα 295 στα 227 kg ενώ στο εσωτερικό έχει γίνει εκτενής χρήση ελαφρών υλικών (όπως το πολυπροπυλένιο) για μείωση βάρους έως 15%.

Peugeot 208 Hybrid FE (6)Ο 1.200άρης κινητήρας έχει άμεσο ψεκασμό ενώ ο στροφαλοφόρος, τα έμβολα (με επικάλυψη αλουμινίου-χαλκού) και οι μπιέλες έχουν δεχθεί αγωνιστικές περιποιήσεις ενώ η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί από 11:1 στο 16:1. Η κυλινδροκεφαλή έχει επανασχεδιαστεί με μεγαλύτερης διαμέτρου βαλβίδες, νέα εξαγωγή και ένα σωρό άλλες βελτιώσεις.

Όσον αφορά στο ηλεκτρικό μέρος, όπως είπαμε η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας προέρχονται από το αγωνιστικό του Le Mans. Ο ηλεκτροκινητήρας ισχύος 30 kW ζυγίζει 7 kg και παράγει 100 kW ως γεννήτρια σε ανάστροφη λειτουργία. Και στις δύο η ροπή είναι 30 Nm. Η συστοιχία της μπαταρίας li-on με ενεργειακό φορτίο 0,56 kWh ζυγίζει 25 kg και εδράζεται σε υποπλαίσιο μαζί με το ρεζερβουάρ 20 lt της αμόλυβδης βενζίνης, κάτω από τα πίσω καθίσματα. Το inverter και η ECU βρίσκονται κάτω από το καπό.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button