NEA

Στο ρεύμα της εποχής!

frankfurt view from audi caroto 1

Για ακόμη μία φορά, σε ακόμη μία έκθεση οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προσπαθούν να δώσουν ένταση στο ρεύμα της εποχής…

Αν μία τάση προς κάτι διαμορφώνει μία μόδα τότε αυτή (η τάση) για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι η ανακάλυψη νέων πεδίων που θα αναζωογονήσου το ενδιαφέρον διαμορφώνοντας νέα προοπτική (η μόδα) για το αγοραστικό κοινό. Βλέπετε, οι συνθήκες είναι εντελώς διαφορετικές αυτή την περίοδο και με τις πωλήσεις στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών οι εταιρίες πρέπει να δημιουργήσουν «νέο ρεύμα».

Τουλάχιστον αυτή την αίσθηση είχα διασχίζοντας την «κουραστική» έκθεση της Φρανκφούρτης (προσωπικά όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοι προτιμώ το σαλόνι της Γενεύης) στην οποία για ακόμη μία φορά πρωταγωνιστές είναι τα ηλεκτροϋβριδικά. Όπως επισημαίνει και η «New York Times» οι νέοι ενδιαφέρονται όλο και λιγότερο για τα αυτοκίνητα με δυνατούς κινητήρες στρεφόμενοι κυρίως προς πιο «πράσινες» λύσεις με προηγμένη τεχνολογία.

Σίγουρα πολλοί από αυτούς εντυπωσιάζονται στην ιδέα της απόκτησης ενός ηλεκτρικού ή ηλεκτροϋβριδικού αυτοκινήτου και θα ήταν πρόθυμοι να τα συνδυάσουν με ελκυστικά gadget διαδικτύωσης και τηλεματικής. Φυσικά, το κλίμα αυτό έχει δημιουργηθεί από τους ειδικούς και το μάρκετινγκ των αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίοι κατευθύνουν σε ένα δικτυωμένο αυτοκίνητο με τα smartphones να συνδέονται όλο και πιο στενά με αυτό.

Ήδη έχουμε δει μέχρι και εφαρμογές για να «ποστάρει» ή «τουϊτάρει» κανείς από το αυτοκίνητο του ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν πέσει με τα μούτρα σε επιμέρους τεχνολογίες που από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας κατευθύνουν προς την ημιαυτόνομη και στην συνέχεια αυτόνομη οδήγηση (autonomous ή automated driving).

Πέραν τούτου, όπως έχουμε επισημάνει και πριν από μήνες, οι εταιρίες αναμένεται να επαναφέρουν την τάση των οχημάτων με ενεργειακές κυψέλες (fuel cells) μιας και τα μπαταριοκίνητα έχουν αρχίσει να αναλώνονται γύρω από πρακτικά ζητήματα (αυτονομία, χρόνος φόρτισης, κόστος μπαταριών) για τα οποία θα πάρει αρκετά χρόνια για να επιλυθούν. Ακόμη περισσότερα θα πάρει και για τα υδργονοκίνητα με κυψέλες τα οποία όμως όπως και να το κάνουμε αποτελούν το επικρατέστερο σενάριο της μελλοντικής αυτοκίνησης.

Ωστόσο, κάτι μου λέει πως όταν οι οικονομικά χαλεποί καιροί βελτιωθούν και επέλθει νηνεμία όλο και μικρότερο ποσοστό του αγοραστικού κοινού θα σταματήσει να αισθάνεται ενοχές αν δεν έχει μικρού κυβισμού βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα. Όταν όλα βρεθούν σε κατάσταση limit-up, ακόμη και αν, αυτό βαστήξει για πολλά ακόμη έτη (αναφέρομαι γενικότερα και όχι μόνο στην χώρα μας) θα δημιουργηθεί μία νέα τάση στην οποία οι θερμικοί κινητήρες (οι οποίοι ούτως ή άλλως θα είναι το κυρίαρχο είδος για τουλάχιστον 2-3 δεκαετίες ακόμη) θα επανέλθουν δριμύτεροι και αποδοτικότεροι -ειδικά οι βενζινοκινητήρες- από ποτέ με νέες τεχνολογίες όπως η μεταβλητή συμπίεση, η αυτανάφλεξη κ.α. Είπαμε, μόδα είναι και γυρίζει…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. Oι καυσαεράτοι (gus guzzlers) κινητήρες όπως τους αναφέρουν στο εξωτερικό, θα ξαναεπιστρέψουν μετά την κρίση όταν ξαναγίνει φτηνό το πετρέλαιο.

    Θα ξαναγίνει όμως φτηνό το πετρέλαιο;

    Οι επιστήμονες λένε ξεκάθαρα ότι είμαστε στην εποχή του “peak oil” όπου ενώ ή παγκόσμια ζήτηση αυξάνεται, η παραγωγή εύκολα αντλήσημου και φτηνού πετρελαίου έχει κορυφωθεί και κάποια στιγμή θα αρχίσει να πέφτει.

    Αυτό σημαίνει ότι θα αναζητήθούν νέες πηγές σε ολοένα και δυσκολότερα σημεία (ανταρκτική, βαθύτερες θάλασσες, πισσώδεις βάλτοι,) αλλά και νέοι πόλεμοι για το πετρέλαιο (Συρία) κτλ. Με λίγα λόγια φτηνό πετρέλαιο τέλος. :(

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button