ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γιατί μπάζει ο κύκλος NEDC

nedc must change

Για να ξέρεις πόσο καταναλώνει ένα οποιοδήποτε νέο μοντέλο θα πρέπει να συγκρίνεις την μέση τυποποιημένη κατανάλωση: σωστό ή λάθος;

Υπάρχει μια θεωρία που λέει πως για να έχει κανείς μία σφαιρική εικόνα για την κατανάλωση των αυτοκινήτων θα πρέπει να συγκρίνει την μέση τυποποιημένη κατανάλωση η οποία υπολογίζεται μέσα από τον κύκλο NEDC (New European Driving Cycle). Όπως έχουμε ξαναπεί πρόκειται για μία τυποποιημένη διαδικασία που προσομοιώνει αστικές και υπεραστικές διαδρομές ενώ μέσα από την ίδια μέθοδο προκύπτει και η εκπομπή CO2. Θεωρητικά ο NEDC αντιπροσωπεύει την χρήση ενός αυτοκινήτου στην Ευρώπη, πρακτικά απέχει πολύ από την πραγματικότητα…

Επί της ουσίας, o NEDC είναι ένας κύκλος που πλέον τον έχουν μάθει οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και ξέρουν πώς να εκμεταλλευτούν τα αδύναμα σημεία του φιξάροντας τις εργοστασιακές μετρήσεις. Μάλιστα, ο NEDC ταιριάζει γάντι στους κινητήρες downsizing και στα υβριδικά μιας και το όφελος είναι πολύ μεγάλο (κυρίως στο αστικό μέρος του NEDC). Αντίθετα, τα μεγάλα αυτοκίνητα με κινητήρες υψηλού κυβισμού υστερούν σημαντικά (ειδικά αν δεν συνδυάζονται με σύστημα start&stop) λόγω και τους βάρους τους.

Επίσης, σημειώστε πως οι μετρήσεις NEDC πραγματοποιούνται με απενεργοποιημένο το σύστημα κλιματισμού το οποίο σε γενικές γραμμές επιβαρύνει την κατανάλωση κατά 0,5-1,5 lt/100 km. Η τιμή μπορεί να ακούγεται μικρή π.χ. για ένα δίλιτρο SUV με μέση τυποποιημένη κατανάλωση 8 lt/100km. Απεναντίας, είναι η διαφορά θα ήταν πολύ μεγάλη π.χ. για «χιλιάρη» αυτοκίνητο πόλης με το air condition ενεργοποιημένο.

Ο NEDC κάθε άλλο παρά «νέος κύκλος» είναι μιας και τέθηκε σε ισχύ το 1996 και από τότε έχουν γίνει πολύ μικρές αλλαγές. Η αστική διαδικασία μέτρησης περιλαμβάνει υπερβολικά πολλά στάματα/ξεκίνα, οι επιταχύνσεις είναι υπέρμετρα ήπιες και η υψηλότερη ταχύτητα είναι μόλις 120 km/h για περίπου 10 sec (στο σύνολο της 20λεπτης μέτρησης!). Εδώ πρόκειται για μία μεγάλη αδικία προς τα υψηλού κυβισμού αυτοκίνητα τα οποία καίνε πολύ περισσότερο στη πόλη και πολύ λιγότερο στο ταξίδι και σε συνθήκες χαλαρού cruising (πάντα σε σχέση με την κίνηση στην πόλη).

Έτσι, μιλάμε για ένα απαρχαιωμένο σύστημα υπολογισμού κατανάλωσης με μέση ωραία ταχύτητα 34 km/h όταν στον πραγματικό κόσμο είναι περίπου η διπλάσια. Μετά από όλα αυτά το σίγουρο είναι πως χρειάζεται ένας νέος πραγματικά νέος κύκλος μέτρησης που θα δούμε προς το τέλος της δεκαετίας, παρά τις ενστάσεις της μέχρι και της γερμανικής κυβέρνησης

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close