Honda Civic 1.6 i-DTEC [test drive]

Honda Civic i-DTEC caroto test 2013 (9)

Αυτή είναι μια συγκινητική στιγμή καθώς μετά από αρκετά χρόνια καλούμαστε να γράψουμε τη δοκιμή ενός Civic χωρίς να νιώθουμε σφίξιμο στο στομάχι από αμηχανία!

Για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό οδηγούμε ένα ολοκληρωμένο Civic που προσφέρει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Βλέπετε, όταν παρουσιαζόταν η πιο πρόσφατη γενιά του (η 9η) στην Ισπανία, οι Ιάπωνες μας είπαν ότι αυτό το μοντέλο δεν είναι απλά καλύτερο από το προηγούμενο, αλλά ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του Civic. Λίγο αργότερα οδηγήσαμε το αυτοκίνητο χωρίς να πηδήξουμε στον αέρα από τη χαρά μας. Τι ακριβώς εννοούσαν οι άνθρωποι της Honda; Είχαν δημιουργήσει ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο (μακράν καλύτερο από το Civic 8ης γενιάς), όμως δεν είχαν εξελίξει ακόμη τον κινητήρα που θα αναδείκνυε τις δυνατότητές του. Κι αυτήν την ιστορική στιγμή τη ζήσαμε μόλις τώρα!

Ο νέος κινητήρας 1.6 i-DTEC μεταμορφώνει το απλά καλό Civic σε ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας! Ένα μεταμορφωμένο Civic που τιμά την ένδοξη ιστορία του ονόματος και αποκαθιστά το κύρος της Honda στη λίστα των κατασκευαστών με τεχνολογικό κύρος. Από τεχνικής πλευράς, ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 i-DTEC είναι πανάλαφρος (47 ολόκληρα κιλά πιο ελαφρύς από τον 2.2 i-DTEC) κι έχει μέγιστη απόδοση 120 PS και μέγιστη ροπή 300 Nm. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο Civic είναι πολύ καλές: 0-100 km/h σε 10,5 sec, τελική ταχύτητα 207 km/h.

Αυτοί είναι βεβαίως εντυπωσιακοί αριθμοί, όμως το πιο εντυπωσιακό όλων είναι το γεγονός ότι η απόδοση συνδυάζεται με οικονομία καυσίμου επιπέδου… υβριδικών κινητήρων: 3,6 lt/100 km σε μικτές συνθήκες! Σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση σπάνια υπερβαίνει τα 6,0 lt/100 km και στο ταξίδι με φυσιολογικούς ρυθμούς (χωρίς πολύ προσπάθεια) πέφτει κάτω από τα 4,0 lt/100 km! Ένα από τα πολλά οφέλη που προσφέρει ο εκπληκτικός αυτός κινητήρας είναι η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς οι εκπομπές CO2 δεν υπερβαίνουν τα 94 g/km!

Ωστόσο, για να φτιάξεις ένα κορυφαίο αυτοκίνητο δεν αρκεί να του τοποθετήσεις έναν πολύ καλό κινητήρα… Οι Ιάπωνες έκαναν καλή δουλειά σε όλους τους τομείς: βελτίωσαν την ήδη εξαιρετική αεροδυναμική με μικρές σχεδιαστικές επεμβάσεις στο εμπρός μέρος και πλαϊνά σπόιλερ και βελτίωσαν τις ρυθμίσεις της ανάρτησης πετυχαίνοντας ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Επίσης, εξέλιξαν καινούριο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων το οποίο είναι πιο ελαφρύ από οποιοδήποτε άλλο έχουν δημιουργήσει και η κλιμάκωσή του ταιριάζει γάντι με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα.

Πώς μεταφράζονται αυτά στην πράξη; Από τις 1.500 rpm περίπου ο κινητήρας δεν ακούγεται σαν ντίζελ κι έχει τράβηγμα που συγκρίνεται με αυτό δίλιτρου βενζινοκινητήρα! Στις μεσαίες στροφές το μοτέρ κάνει πάρτι και στις υψηλές χάνει λίγο τη μαγεία του, όμως δεν υπάρχει κανένας λόγος να το πιέσεις. Οι μακριές σχέσεις δημιουργούν μεγάλα «κενά», τα οποία καλύπτει και με το παραπάνω η ροπή του κινητήρα. Ακόμη κι αν ο οδηγός πατήσει το πράσινο κουμπί οικονομίας (ECON) που βρίσκεται αριστερά από το τιμόνι, οι επιδόσεις εξακολουθούν να είναι πολύ καλές (χάνεται βέβαια μέρος της σπιρτάδας) και επιτυγχάνεται η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.

Μερικοί ακόμη λόγοι που μας εντυπωσίασε το Civic της δοκιμής μας είναι η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, το ποιοτικό φινίρισμα, η ανώτατη ποιότητα κύλισης, η άψογη ηχομόνωση και οι επαρκείς χώροι για επιβάτες κι αποσκευές. Επίσης, θετικό στοιχείο είναι και ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός, ο οποίος ωστόσο ανεβάζει την τιμή στα 22.400 ευρώ… Μπορεί αυτό το κόστος να είναι υψηλό για τα σημερινά δεδομένα της αγοράς, όμως μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε ένα από τα καλύτερα (πλέον) μικρομεσαία αυτοκίνητα στην Ελλάδα!

Honda Civic 1.6 i-DTEC – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.597 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail με VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 207 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,0 / 3,6 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 1000 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 94 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4300x1770x1470 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1530/1530 mm
Μεταξόνιο 2605 mm
Χώρος αποσκευών 401-1378 lt
Απόβαρο 1310 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.400€ (20.970€ με προωθητική ενέργεια+απόσυρση)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close