Η νέα έκδοση της Χ1 με πίσω κίνηση και έναν αποδοτικό 1.600άρη κινητήρα υπερκεράζει την υπέρμετρη «δίλιτρη» φορολόγηση…
Φτιαγμένη και κομμένη για τα μέτρα και σταθμά της ελληνικής αγοράς αυτή η Χ1 είναι μια political correct BMW με πίσω κίνηση και ένα αποδοτικό 1.600άρη κινητήρα που αποδίδει 143 PS με αρωγό το σύστημα υπερτροφοδότησης τεχνολογίας twin scroll, τον χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες (VANOS) και το γνωστό Valvetronic. Εδώ υπάρχει μία μικρή έκπληξη καθώς η πισωκίνητη X1 της δοκιμής μας εξοπλίζεται στάνταρ με αυτόματο 8άρι κιβώτιο που της πάει γάντι.
Τι σημαίνουν όλα αυτά στον δρόμο; Η μικρότερη έκδοση στην γκάμα της Χ1 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις μεγαλύτερες δίλιτρες τις οποίες επισκιάζει η υπέρμετρη φορολόγηση ενώ και από πλευράς κόστους χρήσης υπάρχει σημαντικό πλεονέκτημα. Βέβαια, μην περιμένετε ένα «τζιποειδές» με απόβαρο πάνω από ενάμιση τόνο να έχει κατανάλωση μικρομεσαίου καθώς αυτή κυμαίνεται συνήθως πάνω από τα 10 lt/100 km.
Από την άλλη, όμως, η X1 με τον crossover χαρακτήρα της και το υπερυψωμένο hatch στιλ της είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς περνώντας αμέριμνα από λακκούβες και χαντάκια (έστω και με τις 17άρες ζάντες και τα 45άρια ελαστικά του μοντέλου της δοκιμής μας) χάρη στους κοντά 18 πόντους που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος. Φυσικά, εδώ δεν μιλάμε για ένα κλαστικό SUV αλλά για ένα με ασφάλτινο προσανατολισμό που προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις και σχετικά άνετες μετακινήσεις με σφιχτό set-up που διατηρεί τον παράγοντα οδηγική απόλαυση.
Πέραν των παραπάνω η X1 είναι ένα αρκετά πρακτικό αυτοκίνητο με καλούς χώρους για μικροαντικείμενα ενώ οι πίσω επιβάτες θα βολευτούν με ικανοποιητική άνεση δίχως να στριμωχτούν. Οι χώροι δεν είναι κορυφαίοι αλλά δεν πρόκειται να προβληματίσουν καθώς κυμαίνονται στον μέσο όρο όπως και το πορτμπαγκάζ με τα 420 lt.
Συνοψίζοντας, για να αποκτήσει κανείς την X1 sDrive16i θα πρέπει να καταβάλει 28.700 ευρώ. Σίγουρα, δεν πρόκειται για μικρό ποσό αλλά ο υπερπλήρης βασικός εξοπλισμός, το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF και η συνολική αξία του αυτοκινήτου συντελούν σε ένα δελεαστικό πακέτο δίχως να υπάρχει κανείς λόγος για να κοιτάξεις κάτι ψηλότερα στην γκάμα της Χ1…
BMW X1 sDrive16i – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 77,0 x 85,8 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 105 kW (143 PS) / 6.400 rpm | |||
Ροπή | 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Βενζινοκινητήρας υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,7 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 200 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 9,9 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 9,2 / 7,3 / 6,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 61 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 616 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 170 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Pirelli Cinturato P7, 225/50 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4477x1798x1545 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1545/1545 mm | |||
Μεταξόνιο | 2760 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 420-1350 lt | |||
Απόβαρο | 1.480 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 28.700€ (απο 27.406 με αποσυρση) |