ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW X1 sDrive16i [test drive]

BMW-X1_2013_1000_caroto-test-sDrive16i (13)

Η νέα έκδοση της Χ1 με πίσω κίνηση και έναν αποδοτικό 1.600άρη κινητήρα υπερκεράζει την υπέρμετρη «δίλιτρη» φορολόγηση…

Φτιαγμένη και κομμένη για τα μέτρα και σταθμά της ελληνικής αγοράς αυτή η Χ1 είναι μια political correct BMW με πίσω κίνηση και ένα αποδοτικό 1.600άρη κινητήρα που αποδίδει 143 PS με αρωγό το σύστημα υπερτροφοδότησης τεχνολογίας twin scroll, τον χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες (VANOS) και το γνωστό Valvetronic. Εδώ υπάρχει μία μικρή έκπληξη καθώς η πισωκίνητη X1 της δοκιμής μας εξοπλίζεται στάνταρ με αυτόματο 8άρι κιβώτιο που της πάει γάντι.

Τι σημαίνουν όλα αυτά στον δρόμο; Η μικρότερη έκδοση στην γκάμα της Χ1 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις μεγαλύτερες δίλιτρες τις οποίες επισκιάζει η υπέρμετρη φορολόγηση ενώ και από πλευράς κόστους χρήσης υπάρχει σημαντικό πλεονέκτημα. Βέβαια, μην περιμένετε ένα «τζιποειδές» με απόβαρο πάνω από ενάμιση τόνο να έχει κατανάλωση μικρομεσαίου καθώς αυτή κυμαίνεται συνήθως πάνω από τα 10 lt/100 km.

Από την άλλη, όμως, η X1 με τον crossover χαρακτήρα της και το υπερυψωμένο hatch στιλ της είναι ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς περνώντας αμέριμνα από λακκούβες και χαντάκια (έστω και με τις 17άρες ζάντες και τα 45άρια ελαστικά του μοντέλου της δοκιμής μας) χάρη στους κοντά 18 πόντους που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος. Φυσικά, εδώ δεν μιλάμε για ένα κλαστικό SUV αλλά για ένα με ασφάλτινο προσανατολισμό που προσφέρει τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις και σχετικά άνετες μετακινήσεις με σφιχτό set-up που διατηρεί τον παράγοντα οδηγική απόλαυση.

Πέραν των παραπάνω η X1 είναι ένα αρκετά πρακτικό αυτοκίνητο με καλούς χώρους για μικροαντικείμενα ενώ οι πίσω επιβάτες θα βολευτούν με ικανοποιητική άνεση δίχως να στριμωχτούν. Οι χώροι δεν είναι κορυφαίοι αλλά δεν πρόκειται να προβληματίσουν καθώς κυμαίνονται στον μέσο όρο όπως και το πορτμπαγκάζ με τα 420 lt.

Συνοψίζοντας, για να αποκτήσει κανείς την X1 sDrive16i θα πρέπει να καταβάλει 28.700 ευρώ. Σίγουρα, δεν πρόκειται για μικρό ποσό αλλά ο υπερπλήρης βασικός εξοπλισμός, το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF και η συνολική αξία του αυτοκινήτου συντελούν σε ένα δελεαστικό πακέτο δίχως να υπάρχει κανείς λόγος για να κοιτάξεις κάτι ψηλότερα στην γκάμα της Χ1…

BMW X1 sDrive16i – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 105 kW (143 PS) / 6.400 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Βενζινοκινητήρας υπερτροφοδοτούμενος με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,2 / 7,3 / 6,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 61 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 616 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 170 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7, 225/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4477x1798x1545 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1545/1545 mm
Μεταξόνιο 2760 mm
Χώρος αποσκευών 420-1350 lt
Απόβαρο 1.480 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 28.700€ (απο 27.406 με αποσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!